Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme racire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alecsutz03
Salutare!Am si eu o problema cu motorul.... mai precis cu racirea!Imi creste nivelul in vasul de expansiune...asa ca am crezut ca e defect termostatul...si l-am scos...dar degeaba...apoi am schimbat garnitura la chiulasa....desi nu era arsa...chiar nu stiu ce sa ii mai fac wacko.gif ...
PS:am schimbat si radiatorul...am spalat si instalatia blink.gif

Va rog sa ma sfatuiti...situatia ma depaseste:|.Va multumesc
vizitatorul
QUOTE(alecsutz03 @ 13 Nov 2009, 17:49)
Am si eu o problema .....Imi baga antigelul in vasul de expansiune...
*


nedumerire.gif ...mda...si eu am o problema...am aer in roti....
hm...poa te-ai grabit in exprimare...poa nu vad eu bine...poa's prea batran...poa voiai sa spui cum ca-ti CRESTE NIVELUL de lichid in vasul de expansiune...pls...daca gresesc...iarta-ma....
burlacu marian
observa daca scoate si bule de aer in vasul de expansiune. Daca da garnitura de chiuloasa este arsa si trebuie inlocuita. Daca insa nivelul creste doar putin 1-2 cm este normal lichidul se dilata. Si apropo sper ca ai scris bine antigel in vasul de expansiune si nu altceva pentru ca atunci se schimba datele problemei
alecsutz03
vizitatorul...m-am corectat...imi cer scuze de exprimare...oricum m-am facut inteles...
burlacu marian...da imi da bule numai la turatie mare...dar eu am schimbat garnitura ..si nu era arsa...si dupa ce am schimbat-o tot acelasi fenomen mi se intampla!mi se goleste radiatorul si se umple vasul:| blink.gif
bygy007
ai planat si chiulasa? daca nu posibil sa fie si de acolo
alecsutz03
chiulasa era dreapta...am verificat-o!
BZN
Canale infundate in chiulasa si/sau motor.
burlacu marian
Am mai intilnit problema asta si la un prieten. Numai ca la el dadea si ulei in vasul de expansiune. Nu a rezolvat problema desi a schimbat garnitura de chiuloasa de nenumarate ori , apoi chiuloasa cu una noua. Chiar eu am deschis un topic despre aceasta problema si nimeni nu m-a lamurit. Acum masina este la REMAT si problema s-a rezolvat. Daca totusi ai schimbat garnitura de chiuloasa corect, chiuloasa este plana, trebiue sa te gandesti serios la o fisura in blocul motor. Sper sa nu am dreptate.
alecsutz03
am sa schimb chiulasa zilele astea....sa vad daca e vreo schimbare...
DannY_SmekeruL
alex eu ti-am mai zis si pe messenger,fa motorul bucati spalal,apoi sufla cu un compresor toate canelurile de ungere si de racire cu un compresor ,baga-i segmenti cum trebuie (nu daia de 30 ron),punei garnituri la motor si apoi nu o sa iti mai faca figuri.
PS:Problema poate sa fie de la segmenti(deoarece daca pistoanele nu au ungere acolo are loc forta de frecare care are ca rezultat degajare de caldura si de acolo ti se ridica tie temperatura.bafta in continuare cu masina
nelus1
La mine exista urmatorul comportament:
In cateva minute temperatura indicata la bord creste pana aproape sus, apoi scade la normal, moment in care masina "da caldura"; apoi din nou creste temperatura timp in care masina "da frig", si ciclul se repeta.
baranga
aeriseste si tu instalatia.
Cauta pe forum cum wink.gif
ionut L.
nelus1, asa pateam si eu si a fost garnitura arsa ... cand urca acul de temp nu mai baga nici caldura, decat in momentul in care cobora.
pirvumark
cu urcatul si scazutul temperaturii este simptom de garnitura arsa. toate masinile care au avut acest comportament au avut garnitura de chiuloasa arsa.
nelus1
la relanti am caldura multa si nici nu urca acul indicatorului
ph88dmc
alutare .... scuzati-ma ca ma bag asa ..dar am si eu o mica problema la masina nu de ceva timp am avut cateva intrerupei la motor (motorul nu mergea"rotund") ,am fost la un nene mecanic si mi la reglat cat-de-cat ,dar ieri mi sa intamplat ceva ciudat.....dupa ce am alimentat masina de la un peco "petrom" nici 20 de metri dupa ce am iesit din benzinarie m-ia facut implozie..sa auzit o bubuitura ceva mai tare..mi-a dat joja si busonul de la ulei afara..mentionez k pe busonul de la ulei este o pasta galbena ( la fel k vaselina) uleiul este schimbat la sf anului 2009..spuneti-mi si mie si lamuriti-ma si pe mine k am auzit tot felu de chesti ce sar putea intampla...ba popmpa de ulei,ba pompa de apa etc CE SA INTAMPLAT SI CE SA DEFECTAT DIN CAUZA IMPLOZIEI

va multumesc mult scz deranjul dar nu mai stiu unde sa mai caut pe cine sa mai intreb sad.gif((sad.gif(((sad.gif(((
bac.
spuneti-mi va rog cam ce ar avea masina mea ca imi oscileaza acul la apa, de regula daca merg constant sta si el normal,dar daca nu mai accelerez scade imediat, iar urca iar coboara, sau cand mai trec peste denivelari tot asa oscileaza, dar are si momente in care sta normal la jumate. Asta dupa ce am constatat ca nu mai baga caldura inauntru, am desfacut termostatul apoi am desfacut la robinet si am suflat sa vad daca am caloriferul infundat, in fine am pus totul la loc am aerisit-o, surpriza baga caldura si seara cand sa vin acasa mi s-a oprit motorul in mers dupa circa 3km in care acul apei a ajuns la jumate. M-am uitat si aveam jumate apa in borcan -- cred ca sa aerisit singura de a aruncat apa, apoi am plecat si n-a mai facut probleme. Aseara am observat cum face acul de la apa si azi de dimineata il filmai, iata link
http://img11.imageshack.us/img11/7371/video006.mp4

8 Feb 2010, 12:17:
am umblat si la papucii sondei, am zis ca poate nu face bine contact, dar tot asa oscileaza, sa fie sonda pe duca?
neajiji
mai repede ar fi ceasul pe duca wink.gif. Incearca asa pui contactul si scoti firul de la sonda si il dai la masa acul ar trebui sa urce si sa ramana la maxim atata timp cat tii firul acolo.
rusnacu


QUOTE(rusnacu @ 28 Jan 2010, 13:01)
nu merge ventilatorul de caldura la dacie 1310 cu bord de cn pe treptele 1 si 2 merge doar 3 si 4 va rog sa ma ajutatio si pe mine ca nu se incalzeste apa din cauza ca merge ventilatorul prea tare
*




QUOTE(pirvumark @ 28 Jan 2010, 13:08)
e rezistenta dusa, daca zici ca merge doar pe 3 si 4.

incearca totusi sa scoti comutatorul si sa iei pe rand firele din el (cele 4 corespunzatoare treptelor de viteza, si sa le atingi pe rand de cel de sus(singur), care este al cincilea si este de masa ), dar pune contactul daca e pe contact aeroterma
daca si asa tot numai 2 trepte iti merg inseamna ca e rezistenta.
daca insa cu contactul pus si atngere pe direct fiecare fir in parte cu cel de masa porneste si treapta 1 si 2, inseamna ca e comutatorul.
spor. hai ca nu e greu
*




QUOTE(bylexus @ 28 Jan 2010, 13:10)
Eu nu inteleg de ce nu se incalzeste apa cand e aeroterma pornita... Eu unul o tin tot pe 4, ce-i drept nu-mi baga caldura... dar macar nu-mi aburesc geamurile....

Se incalzeste mai greu motorul daca e aeroterma pe 4?

Cum e bine sa o tin, pe care treapta?!

ms.
*




QUOTE(adrianne @ 28 Jan 2010, 14:35)
Ai elice?
*




QUOTE(bylexus @ 28 Jan 2010, 14:52)
am elice, merge caldura... dar nu cum spunea cineva pe alt topic, "industrial"

Nu inteleg de ce spun cativa ca daca ai aeroterma la inceput pe treapta 4 se incalzeste mai greu apa si implicit caldura din habitaclu, decat daca ai lasa-o pe treapta 1 sau 2...
*




QUOTE(Paca @ 28 Jan 2010, 19:25)
pai e logic...iti sufla mai puternic in calorifer,tinde s-o raceasca.cel mai eficient e pe 2-3
*




QUOTE(rusnacu @ 29 Jan 2010, 12:30)
e rezistenta dusa, daca zici ca merge doar pe 3 si 4.

incearca totusi sa scoti comutatorul si sa iei pe rand firele din el (cele 4 corespunzatoare treptelor de viteza, si sa le atingi pe rand de cel de sus(singur), care este al cincilea si este de masa ), dar pune contactul daca e pe contact aeroterma
daca si asa tot numai 2 trepte iti merg inseamna ca e rezistenta.
daca insa cu contactul pus si atngere pe direct fiecare fir in parte cu cel de masa porneste si treapta 1 si 2, inseamna ca e comutatorul.
spor. hai ca nu e greu
dar daca este rezistenta ce anume trebuie demontat eu sunt mecanic si nu am o treaba cu electrica
*




QUOTE(pirvumark @ 29 Jan 2010, 13:24)
pai mai intai incearca sa scoti acel comutator din bord si fa cum ti-am zis

iar daca e rezistenta trebuie sa dai aeroterma jos. cam dureros dar asta e. si nu stiu nici daca se gasesc rezistente in comert de schimbat.
*











ce am observat in legatura cu caldura si cu incalzitul apei pe data de 07-02-2010 am incercat sa plec cu masina pana la bolentin vale din bucuresti si nu am putut iesi dupa strada drep urmare am tot fortato vre-o juma de ora si cand miam aruncat ochi la bord am observat ca indicatorul de la apa era aproape la maxim mai avea putin si se aprindea becul de la temperatura dar CALD TOT NU BAGA PE TREAPTA 3 A VENTILATORULUI ca la mine nu merge decat 3 si 4 si asta nu este tot astazi cand am reusit sa ajung acasa de la munk am pornito mergea frumos dar cand ia-m dat cateva sprituri ziceai ca arunca uleiul pe esapament sa fi paTIT CEVA CAT AM FORTATO EU si parca motorul nu mai este asa zgomotos






ASTEPT UN SFAT SAU O PARERE




VA MULTUMESC
alecsutz03
sa revenim la subiectul topicului....am schimbat garnitura la chiulasa...si am mers bine pana acum cateva zile....acum observ ca iar sta acul aproape de linia rosie:|desi e ger afara:|nu inteleg de ce:|
bac.
QUOTE(neajiji @ 8 Feb 2010, 17:42)
mai repede ar fi ceasul pe duca wink.gif. Incearca asa pui contactul si scoti firul de la sonda si il dai la masa acul ar trebui sa urce si sa ramana la maxim atata timp cat tii firul acolo.
*


am facut si asa, acul sta la maxim.
neajiji
daca sta la maxim, inseamna ca s-a cam dus sonda
bac.
QUOTE(neajiji @ 9 Feb 2010, 12:40)
daca sta la maxim, inseamna ca s-a cam dus sonda
*


ok, merci pt sfaturi, o voi schimba cand voi avea timp.

10 Feb 2010, 00:55:
QUOTE(neajiji @ 9 Feb 2010, 12:40)
daca sta la maxim, inseamna ca s-a cam dus sonda
*


ok, merci pt sfaturi, o voi schimba cand voi avea timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.