Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merge intrerupt si greoi cand e pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragoselu
Am schimbat de curand comutatorul benzina - GPL deoarece se arsese. De asemenea am gasit si o alta problema la instalatia GPL a masinii: stutul care vine in carburator nu avea niciun fel de etansare acolo unde avea punctul de intrare, am zis la mecanic sa faca ceva si sa fie prins cu ceva; a schimbat stutul cu unul nou (cel vechi era mai tocit), a strans o piulita in afara carburatorului, cealalta in carburator. In formula veche, stutul, repet, lasa sa intre aer in carburator, masina mergea de minune. Acum merge "infundat", in reluare, cu greu prinde 60 - 80 pe ora, cand urc la deal, abia se misca in prima sau a 2-a treapta, "gafaie" ca un om care nu respira suficient aer. Pe benzina merge brici, fara probleme, nici nu simti cand schimbi vitezele, inainte mergea putin in suturi pe benzina, dar excelent pe GPL.
Sa fie asta necazul, ca nu are aer mai mult, cum avea inainte?? Ma gandesc ca e ceva in neregula: sa mearga pe principiul de functionare de la aragaz? cand vine gazul in arzator nu vine direct, ci are un tiraj si de aer, nu? I-am facut tot felul de reglaje, mi-au zis ca problema nu e din aprindere (am schimbat capacul la delcou, bujii, platina noua), ci de la instalatia GPL sau chiar de la setul motor, segmenti uzati.
Ce poate avea??

D.
BZN
Ai amestecul prea bogat, ce treaba are setul motor? blink.gif Mai ales daca merge bine pe benzina. Trebuie reglat amestecul, filtrul de aer de cand nu l-ai mai schimbat? E posibil sa fie infundat !?!
bodytzu
da si tu "avansul" mai mare...de la piulita aceea de pe furtunul instalatiei de gaz...poate nu baga gaz de ajuns,am un prieten care a avut aceeasi problema smile.gif smile.gif
dragoselu
Am schimbat si filtrul, uitasem sa precizez! Chestia e ca mecanicul a umblat doar la surubul pentru avans de la carburator, stiu ca mai e un surub de reglaj, pentru aer??
Daca as da mai mult aer din celalalt surub, ar fi vreo modificare in mersul motorului??

<span class='edit'>15 Nov 2009, 20:01:</span>
QUOTE(bodytzu @ 15 Nov 2009, 19:58)
da si tu "avansul" mai mare...de la piulita aceea de pe furtunul instalatiei de gaz...poate nu baga gaz de ajuns,am un prieten care a avut aceeasi problema  smile.gif  smile.gif
*



L-am dat si de acolo, nicio schimbare! Am dat "mai tare" si de la surubul care e pe plamanul instalatiei GPL, nimic!

Ce nu am schimbat la instalatia GPL e acel filtru micut si rotund care vine in sonda instalatiei, doar mecanicul mi-a zis sa-l schimb, am mers cam 40000 km cu el.. dry.gif
krapcarasu
de ce folositi denumirile aiurea? avansul e la aprindere, la carb se regleaza relantiul din oblic si amestecul din orizontal, aer la solex
problema ta e ca era reglata cu aerul ala nefiltrat, iar acum trebuie micsorat usor debitul de gaz
BZN
Nu trebuia sa dai "mai tare" ci "mai moale" ca sa folosesc cuvintele tale. biggrin.gif
Daca atunci cand stutul nu era perfect etans, (prin montajul incorect permitea admisia de aer pe langa el) motorul mergea bine, acum reducandu-se cantitatea de aer care ajunge in carburator trebuie sa reduci si cantitatea de gaz pt realizarea amestecului optim.
dragoselu
Acum ce sa cer la mecanic sa regleze? Instruiti-ma putin..
bygy007
daca pe benzina merge bine NU UMBLA LA CARBURATOR problema e de la instalatia de gaz si ca idee debitul neconform din furtunul care se duce la carburator
reglajul il faci asa (considerind ca pe benzina merge bine) inchizi robinetul de pe furtunul dintre carburator si plamin (vaporizator) pina cind motorul tinde sa se opreasca apoi se deschide 2-3,5 ture ca in gol sa se accelereze bine si brusc pina pe la 4-5 000 ture , apoi se regleaza aprinderea (avansul) in asa fel incit la o mica atingere a pirghiei carburatorului sa o simta (acolo unde vine cablul)
reglajul relantiului pe gaz NU ARE TREABA CU REGLAJELE DIN CARBURATOR si se regleaza tot din vaporizator
apoi dai o tura , daca vezi ca la acccelerari bruste da in nas sau nu iti convine cum se accelereaza cum vrei mai deschizi robinetul de debit 0,5-2 ture
dragoselu
Am desfacut capacul de la carburator in seara asta si ce sa vezi: capatul stutului (partea din carburator) care alimenteaza cu GPL in carburator lasa doar un milimetru distanta fata de peretele interior al carburatorului; am desfacut piulita mai mult si am lasat un pic de joc, sa intre aer din exterior. Am pus capacul la carburator si cheie, am reglat din surubul de pe furtunul care vine din vaporizator, din ralanti am lasat sa arate pe ceas exact 1000 turatii si gata: masina merge brici si la vale si la deal! smile.gif Problema era de la stut, eu raman incapatanat pe ideea ca trebuie sa intre aer pe langa GPL exact ca la reglarea tirajului la aragaz. smile.gif

Mersi de sfaturi tuturor!

Dragos
BZN
QUOTE(dragoselu @ 16 Nov 2009, 21:09)
... Problema era de la stut, eu raman incapatanat pe ideea ca trebuie sa intre aer pe langa GPL exact ca la reglarea tirajului la aragaz. smile.gif

Mersi de sfaturi tuturor!

Dragos
*


Daaaa, sigur asa trebuie biggrin.gif
Pe de alta parte, daca ai rezolvat, foarte bine. Dar oare nu cu ceva costuri(chiar mici) in plus?
Era totusi vorba de un reglaj. Ca la aragaz, ca si acolo ajustezi tirajul. wink.gif
dragoselu
biggrin.gif Atata ma duce si pe mine mintea la mecanica!
krapcarasu
daca vrei neaparat aer pe langa stut filtreaza-l cumva, ca asta-i problema, intra si praf si uzezi prematur motorul
PH-06-BOA
Va cam inselati, si-l faceti si pe el sa creada acelasi lucru, care se prinde gresit de la inceput. In primul rand, desteptul ala, ti-a bagat o piulita pe interiorul carburatorului, ca sa se desfaca si sa sparga tot ce stie ea. Apoi, stutul trebuie sa fie etans, trecut spre interior, asa fel incat sa se comporte ca "suflaiul" (un aparat de vopsit, chiar cu gura),sa poata creea vacuumul necesar absorbtiei membranei, pentru deschiderea ultimei supape din circuit, care e de fapt un regulator de presiune. Daca erati atenti la montare, vedeati ca cei care au montat acel stut, i-au majorat gaura, pentru favorizarea absorbtiei de gaz, care ar fi totuna cu slabirea din surubul de reglaj al debitului, fie cel de pe furtun, fie cel de pe plosca(regulator). Piulita, daca ar fi avut partea dinspre peretele carburatorului, convexa, adica de forma cilindrului de deasupra difuzorului, n-ar fi fost nici pericol de desfacere, si n-ar fi turbionat si deviat aerul sa strice raportul amestecului. Cine nu-i de acord, rog sa adauge.
dragoselu
Pai cum sa-l filtrez?? Asta e buba, daca strang la loc piulita de pe stut (partea din carburator) nu mai are putere motorul, am spus, abia urca in treapta a 2-a la deal, iar la drum drept cu greu ia demaraj.. Mai banuiesc ceva: exista un filtru mic si rotund care vine asezat, din cate am inteles, intr-o anume sonda a instalatiei GPL, ei bine sunt 3 ani de cand nu am umblat acolo (aproximativ 40,000 km parcursi), o fi de acolo problema?

<span class='edit'>16 Nov 2009, 23:56:</span>
QUOTE(PH-06-BOA @ 16 Nov 2009, 23:50)
Va cam inselati, si-l faceti si pe el sa creada acelasi lucru, care se prinde gresit de la inceput. In primul rand, desteptul ala, ti-a bagat o piulita pe interiorul carburatorului, ca sa se desfaca si sa sparga tot ce stie ea. Apoi, stutul trebuie sa fie etans, trecut spre interior, asa fel incat sa se comporte ca "suflaiul" (un aparat de vopsit, chiar cu gura),sa poata creea vacuumul necesar absorbtiei membranei, pentru deschiderea ultimei supape din circuit, care e de fapt un regulator de presiune. Daca erati atenti la montare, vedeati ca cei care au montat acel stut, i-au majorat gaura, pentru favorizarea absorbtiei de gaz, care ar fi totuna cu slabirea din surubul de reglaj al debitului, fie cel de pe furtun, fie cel de pe plosca(regulator). Piulita, daca ar fi avut partea dinspre peretele carburatorului, convexa, adica de forma cilindrului de deasupra difuzorului, n-ar fi fost nici pericol de desfacere, si n-ar fi turbionat si deviat aerul sa strice raportul amestecului. Cine nu-i de acord, rog sa adauge.
*



Pai propuneti dvs. cumva, o solutie tehnica care sa dea rezultate, solutie pe care sa o inaintez la destepti sa o aplice (adica ce fel de piulita sa puna ca sa aiba vacuum necesar si sa fie si stutul etans pe carburator)... Eu am slabit doar piulita aia din interiorul carburatorului, nu am scos-o de tot, sa o scot, ce sa-i fac? Nu prea as crede ca o sa faca stricaciuni la carburator, in interior...
BZN
Eu zic sa o scoti de tot daca tot te-ai apucat, poate iti pica dreacu' inauntru. biggrin.gif
krapcarasu
la mine stutul e infiletat; da carb jos si fa-i filet, fa la cineva un stut cu filet, la ext poti etansa cu silicon
NICK82
QUOTE(bygy007 @ 15 Nov 2009, 23:44)
daca pe benzina merge bine NU UMBLA LA CARBURATOR  problema e de la instalatia de gaz si ca idee debitul neconform din furtunul care se duce la carburator
reglajul il faci asa (considerind ca pe benzina merge bine)  inchizi robinetul de pe furtunul dintre carburat[B]or si plamin (vaporizator) pina cind motorul tinde sa se opreasca apoi se deschide 2-3,5 ture ca in gol sa se accelereze bine si brusc pina pe la 4-5 0[I]00 ture, apoi se regleaza aprinderea (avansul) in asa fel incit la o mica atingere a pirghiei carburatorului sa o simta (acolo unde vine cablul).
reglajul relantiului pe gaz NU ARE TREABA CU REGLAJELE DIN CARBURATOR si se regleaza tot din vaporizator
apoi dai o tura , daca vezi ca la acccelerari bruste da in nas sau nu iti convine cum se accelereaza cum vrei mai deschizi robinetul de debit 0,5-2 ture
*




Cred ca este cam mult...sa desfaci 2-3,5 ture la robinetul dintre vaporizator si plaman (adik 2-3,5 x 360 grade) .sa vezi atunci consum de 20 %.
bygy007
eu spun asta din experienta , am incercat si eu gituit , si abia ma tiram cu ea pe sosea si aveam consum de 18 dupa deschiderea acelui robinet ajunsesem in jur de 8-9 in oras
krapcarasu
acuma conteaza si tipul instalatiei (pasul filetului de ex) la mine laMarini si un sfert de tura se cunoaste
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.