Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merge ca un tractor sau mai rau
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bodytzu
imi intrerupe si uneori merge in suturi,am schimbat urmatoarele: bujii,capac delcou, lulea,platina,fise,bobina,condensator,am reglat avansul corespunzator,am curatat carburatorul ,ba chiar l-am schimbat cu altul de pe alta masina la un moment dat,ce ar putea avea.,..ar putea sa fie de la tacheti?ca am si o mica bataie la pistonul 3 dar aceasta e de cand am facut setul...asa a fost din fabrica blink.gif
ag02cws
Sa nu fie de la frig... Ai pus carton in fata?
bodytzu
nu am pus carton pentru ca am o problema si cu radiatorul cred...daca stau la un semafor 10-15 min 1-a a 2-a ( la traficul care e in bucuresti ) creste apa si o da in fiert,dar am inchis chestia de la filtrul de aer,iarna trecuta tot fara carton am mers si nu am avut probleme,in afara ca se incalzea motorul greu la drum intins smile.gif deci...e din aprindere banuies...dar ce sa fie? cu aproape toata aprindere noua :|

mi-a zis cineva k s`ar putea sa traga aer fals, deoarece cand franez scade turatia considerent,dar nu mereu! daca ar fi sa traga aer fals,ce optiuni as avea?
pirvumark
daca scade turatia cand calci frana, inseamna ca ai semeringul la servofrana spart. de fapt nu e spart , e mancat in jurul axului si permite circulatia aerului pe langa el. ca sa vezi daca este el defect, scoate furtunul ce vine din galeria de admisie in servofrana (cu motorul pornit), si acopera gura duzei din capatul furtunului cu mana (ar trebui sa o tina lipita din cauza vacuumului). in momentul asta pune pe cineva sa calce frana. daca motorul merge bine cu frana calcata si furtunul scos si acoperit inseamna ca e semeringul.
se schimba foarte usor. dai jos pompa de pe servofrana sessuruband cele doua suruburi de 11, tragi un pic in fata de pompa pentru a avea acces la axul din interior. cu o surubelnita dreapta scoti siguranta dintata mai intai si pe urma semeringul.montarea in ordine inversa.
asta e problema cu aerul fals. in ceea ce priveste cartonul, nu cred ca se referea la carton in fata radiatorului ci in fata carburatorului, pe stutul de benzina, cat sa acopere carburiciul (impiedicarea producerii givrajului)
zzsolti62
daca zici ca se incalzeste greu la drum lung atuncia uitate la termostat ca poate ii blocata in pozitia deschisa si de aia se incalzeste asa greu si la semafor poate cateodata iti ramane blocata pe pozitia inchisa si de aia til fierbe apa.
bodytzu
multumesc mult pentru sfaturi,sa vad ce pot face.

in dimineata aceasta a aparut alta problema,la relanti merge ok,dar cand o calc putin mai tare,merge in suturi si da rateuri :| cred k pana la urma tot la electrician ajung cu ea biggrin.gif
pirvumark
daca merge in suturi si da rateu vezi distanta la platina si avansul sa fie reglate ca lumea. e posibil sa ai avans mic. platina fa-o la 0.4 si avansul pune-l pe 0. daca nu stii cum sa faci ce am spus ori dai search dupa reglare avans ori iti spun eu (sau noi). tu decizi
bodytzu
daca dau "search" oricum nu inteleg nmk.imi poti explica pas cu pas,pls?
pirvumark
bun. iti explic reglarea avansului.
scoti pe liber
tragi frana de mana sau pui ceva la roata (in orice caz masina nu trebuie sa se miste deloc).
scoti capacul de delcou, dar mai intai vezi unde vine fisa bujiei nr,1 bagata in capac (nr 1 e aia de langa baterie) si cu o surubelnita zgarii un pic in dreptul ei pe delcou(nu pe capac) pentru a sti pozitia cand capacul este inlaturat.
acuma invarti motorul cu ajutorul paletilor pana cand taietura de pe volanta (o sa o vezi in fereastra de la carcasa cutiei de viteze, pe partea cu filtru de aer trebuie sa fii pozitionat)) ajunge in dreptul semnului de pe carcasa cutie.
cand cele 2 semne sunt exact unul in dreptul celuilalt , luleaua de la delcou trebuie sa fie aproximativ in dreptul zgarieturii facute de tine cu surubelnita pe delcou. daca nu este in dreptul zgarieturii ci in partea cealalta (180grade), mai invarti o data motorul.
iei cheia de 11 si slabesti surubul ce tine fixat delcoul pentru a permite o miscare cat mai lejera a acestuia.
scoti fisa centrala din capac delcou si o pui pealternator(la masa).
pui contactul
invarti de delcou inspre radiator, deplasandu-l de la pozitia initiala cativa cm apoi il invarti usor in sens invers (spre baterie) pana cand fisa face poc(apare scanteie)
cand face poc te opresti, iei contactul si stranghi piulita delcou fara a dranja pozitia in care se afla. pui totul la loc si gata. ai reglat avansul.
bodytzu
asta am inteles biggrin.gif , mai departe? 052.gif sau nu exista mai departe ras hohote.gif ?
pirvumark
de ce razi? prea complicat


16 Nov 2009, 22:56:
altceva ce sa-ti mai spun. de reglat platina banuiesc ca nu e nevoie sa vb. nu?
POWERbyDAciaVsWERo
coti capacul de delcou, dar mai intai vezi unde vine fisa bujiei nr,1 bagata in capac (nr 1 e aia de langa baterie)
fisa de la pistonul unu e spre tine nene nu spre baterie sau ai avans sa zbori ?
pirvumark
colegu, nu ai inteles ce am vrut sa zic. citeste mai atent. am spus asa:
fisa BUJIEI nr 1 (nr. 1 e aia de langa baterie). adica bujia 1 e aia de langa baterie.
si sa nu fii tu curios, si sa mai spui ca fisa nr 1 vine in capacul delcoului in dreptul tau, pentru ca eu am umblat la axul delcoului, ala care angreneaza si pompa de ului si am decalat cu cativa dinti asa ca eu am alta pozitie la capac delcou. daca vrei sa stii fisa 1 imi vine aproape de capac culbutori. eu incercam sa-i zic care e prima bujie. sa n-o ia pe aia de langa radiator prima. intelegi maestre?
bodytzu
nu..stii de ce radeam?! cand am intrat aseara imi aparea doar :

bun. iti explic reglarea avansului.
scoti pe liber
tragi frana de mana sau pui ceva la roata (in orice caz masina nu trebuie sa se miste deloc).

17 Nov 2009, 14:02:
hmm:-?,da..stiam treaba cu semnul de pe cutie si astea...treaba era ca nu stiam pasii in oride..ma rog..eu cand reglam avansul..mergeam cu ea si miscam de el intr-un sens si in altul pana imi placea mie cum merge ras hohote.gif

chiar akm ma duc sa ma apuc de treaba.Multumesc,te tin la curent smile.gif
pirvumark
bine
bodytzu
....am reglat avansul...a stat un electrician langa mine si mi-a spus cand am gresit ( poate asa invat si eu ) si tot la fel..la relati trepideaza rau,si cand "bag piciorul" in ea zici ca stau pe loc..nu mai trage cum tragea inainte,urca foarte greu in turatii si motorul e foarte zgomotos,sa nu mai zic k am o toba sport si de 5 luni de zile de cand o am nu a avut pic de negreala pe ea,akm zici k e vopsita cu negru :|

electricianul a plecat inainte sa fac proba,l-am sunat,avea treaba omul,era dus,mi-a zis k poate fi de la platina...dar totusi,,,e noua,akm nujtiu ce sa zic de distanta e facuta la ochi de mine...am inteles k trebuie sa fie de 0,4 mm, daca distanta platinei nu e corecta...asta ar putea fi cauza???? blink.gif
pirvumark
ar putea fi si asta. daca zici ca ai toba neagra inseamna ca nu se face arderea ca lumea; si daca zici ca nu se mai infinge ca inainte inseamna ca prin reglajul pe care l-ai facut ai mai micsorat avansul. incearca sa mai misti de delcou spre sofer, pt a-l mari un pic si incearca si o reglare de carburator , eventual incearca si cu culbutorii. e posibil si de acolo daca zici ca tremura.
bodytzu
da...am vorbit cu un unchi de-al meu,fost mecanic la dacia,mi-a zis sa ma duc duminica la el sa-mi faca toate reglajele,insa mi-a spus sa cumpar delcou platina bujii lulea si condensator,i-am zis k sunt noi...le-am cumparat si pus pe masina cand a inceput sa faca figuri si a zis k nu-mi face reglajele decat daca vin cu ce mi-a spus el,noi ( asa mecanic?cred k e si nebun un pic blink.gif )

am umblat si la avans..i-am mai dat putin,nicio diferenta in afara ca statea la 1100 rot...am dat relantiul putin mai mic ( 1000 rot k daca o las la 900 nu te intelegi om cu om in masina) am plecat la drum ,motorul la temperatura lui normala 1-a viteza nicio problema,a 2-a la fel nicio problema, a-3a la 3000 rot am crezut k imi sar pistoanele din motor.dubioasa treaba unsure.gif
krapcarasu
se saraceste brusc amesteculde la niv mic, etc. e plin forumul de astea
kossac
salut biggrin.gif E prima oara cand postez pe un forum asa ca nu stiu prea bine. Am si eu o problema cu daciana mea. Cand merg cu ea merge in suturi daca o accelerez mai brusc si daca ii trag socul putin merge. Am schimbat pompa sprit, jigloare 0.45, fise, platina, capac delco, si bujiile curatate. Nush ce sa`i fac! Ajutatima cu reglaje ceva . Multumesc!
pirvumark
daca merge cu socul tras inseamna ca amestecul carburant este prea sarac. incearca sa reglezi carburatorul ca lumea. da search dupa reglaj carburator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.