Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU TRAGE !gafaie si trepideaza la turatii mari!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiu AG 05 KJN
[B] nu imi vine sa cred..am mers 5km cu masina si imi murea motoru wacko.gif + ca trepida masina la turatii mari..si nu puteam sa ajung la viteze de inaientare mai mari ca de obicei mad.gif (nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva pana acum) mellow.gif o fi de la delocu sa-i maresc avansu sau cum?! si mi se opreste motoru cand e pe liber si o turez...

Pana acum plecam cu scartait de pe loc, iar acum trage sa moara...(tin sa precizez ca dacioara e mostenire si i-am intrebat pe ai mei si au spus ca nici lor nu li s-a intamplat asa ceva)

Si inca ceva :am lasat-o pe liber si am pornit motoru si am vazut ca intre bujia 3-a si fisa se formau scanteie..si cred ca imi dadea si rateuri in carburator ca am auzit un poc si putin fum pe la carburator cand am turat-o..pana la urma am schimbat toate bujiile si am observat ca 2 dintre ele erau negre si ude in cap iar 2 numai negere... ce ar trebui sa-i fac?! Multumesc anticipat!
bodytzu
ou...aceeasi problema o am si eu numai k la mine nu moare motorul,la relanti trepideaza toata de zici k stau in tractor,si cand o calc putin ( cam juma de pedala ) trage super greu si merge intrerup ( in suturi ) plus k am o bataie la motor

mi-a zis cineva k poate fi de la platina sau avansul mic..

Bafta
Claudiu AG 05 KJN
QUOTE(bodytzu @ 16 Nov 2009, 19:23)
ou...aceeasi problema o am si eu numai k la mine nu moare motorul,la relanti trepideaza toata de zici k stau in tractor,si cand o calc putin ( cam juma de pedala ) trage super greu si merge intrerup ( in suturi ) plus k am o bataie la motor

mi-a zis cineva k poate fi de la platina sau avansul mic..

Bafta
*




pai si cum ii reglez avansu ca nu stiu sigur blush.gif ..cu motoru pornit misc de delcou in stanga sau dreapta? sau cum?..
app azi am desf iar bujiile si erau negre toate wacko.gif ..din ce cauza? asa e normal? blink.gif si pe liber cand apas un sfert din pedala merge turata cateva secunde iar apoi revine la mersul normal si da sa se opreasca sad.gif ..imi poate spune si mie cineva din ce cauza face asa?! huh.gif
Multumesc anticipat!
pirvumark
pai cum vrei sa mearga masina daca vezi scanteie la fisa 2. da la masa. pune si schimba fisa sau izoleaz-o cu banda ca solutie temporara. scanteia ta nu se mai duce in bujie ci se pierde pe blocul motor deci mergi aproape in 3 pistoane.
bucatzel
1. sufla-ti jiglerele. asa, de control.

2. cauta-ti alt set de fise, ca astea "au fost", daca zici ca dau scantei pe-afara.

3. http://www.daciaclub.ro/-t7980.html

Uite cat de usor e de gasit...
http://www.google.ro/search?hl=en&client=o...rindere&spell=1

in afara de 2. , e valabil si pentru bodytzu
bataia la motor poate insemna multe, si niciuna a buna. Cel mai frecvent inseamna ca ar trebui sa-ti reglezi culbutorii.

L.E. Filtrul de benzina se pune intre rezervor si pompa de benzina, nu intre pompa de benzina si carburator. Te las pe tine sa te prinzi de ce.
robbygh
schimba fisa iar daca se comporta la fel verifica cuiul pontou daca inchide, in acelasi timp si plutitorul.aceeasi problema o aveam si eu si aveam plutitorul plin cu benzina.
Minel
Nu doresc sa fiu deplasat si rautacios , dar din cate se observa i clar d-ul Claudiu AG 05 KJN nu prea le are cu mecanica si din pacate din dorinta de a face ceva bun in cele mai multe cazuri strica si mai mult ... sad.gif
Parerea mea ,mergi la un mecanic sau daca intr-adevar doresti sa o repari tu , foloseste functia SEARCH cu incredere si pune-te cu "burta pe citit " , sunt cam toate subiectele discutate amanuntit , rabdare sa ai si dorinta de a invata ....

Bafta ! smile.gif
bmf_panzer
set fise bujii siliconate tesla 25-30 lei

optional gotronic cu senzor ca sa scapi de platina 80lei (parca atat era)
Claudiu AG 05 KJN
bucatzel awolew nu le am yo asa cu mecanica...dar nu sti din ce cauze ar putea trepida asa? eu am marit putin avansu, dar nu mere la fel masina..se cunoaste ca e turata dar tot trepideaza...si problema e ca nu trage...cum de nu trage nush... dupa o stagnare timp de 1 luna sau ma rog de cand am deschis acest topic am mai facut o tura cu ea si tot asa mere...
floryyn
QUOTE(paulp @ 19 Dec 2003, 12:13)
Mi-am permis sa iau postul lui Old1310 si sa-l postez aici pentru ca are elementele esentiale necesare oricarui pasionat care vrea sa-si faca singur micile reglaje.
Old1310 a scris:
A. Mai intai, iti recomand sa cumperi un manual tehnic, mi se pare ca tocmai a fost re-editata si a aparut pe piata cartea "Automobile Dacia" de Corneliu Mondiru (spre ca nu i-am gresit numele). Daca nu gasesti ultima editie, o editie mai veche este la fel de buna. Este vital sa citesti si sa intelegi manualul respectiv, ca sa ai cel putin o idee de principiu asupra ceea ce se intampla in motorul de Dacia.
B. Plecand de la ideea ca esti la curent cu procedurile din manual, o sa incerc sa detaliez modul in care faceam eu reglajele mentionate de tine, fara scule gen lampa stoboscopica si dwell-metru (adica, empiric, dar cu rezultate bune):
Pas 1: Regleaza jocul la culbutori. Eu am constatat ca motoarele de Dacia 1310/1410 sunt ceva mai dinamice daca reglezi distributia la 0,20mm admisie / 0,25mm evacuare (fata de 0,15 / 0,20 in specificatiile constructorului). Tot din experienta, daca vrei sa tii motorul la "top performance" trebuie sa verifici/refaci jocul la culbutori la fiecare aprox. 7000 Km. Foarte important este sa te asiguri ca ai acelasi joc la toti cilindrii.
Pas 2: Schimba / curata contactele platinate. Este o legatura directa intre calitatea contactelor si cat de bine trage masina. Eu le curatam la fiecare 2500 Km si le schimbam la fiecare aprox. 7000 Km (odata cu reglajul culbutorilor. Important: in manual vei observa ca distanta intre contactele platinate trebuie sa fie 0,35..0,45 mm. Eu am obtinut performante foarte bune cu platinele reglate la minimul acestui interval (0,35mm, sau 0,3 mm daca ai aprindere tranzistorizata).
Schimba filtrul de aer la fiecare max. 10000Km.
Pas 3: Cauta un burghiu de 7 mm si regleaza distanta intre plutitorul din carburator si corpul superior al carburatorului (vezi in manual). Eu am folosit deseori un burghiu de 8mm, mai salvezi putina benzina fara un impact negativ asupra dinamicii. Curata toate filtrele de benzina.
Pas 4: Ia bujii de calitate (Bosch - mai putin recomandat, Equyem, AcDelco, Beru, dar nici Sinteromul sa stii ca nu merg deloc rau) si regleaza distanta intre electrozi la 0,7mm vara si 0,6mm iarna. Daca ai aprindere tranzistorizata poti mari distanta la bujii la 0.8-1mm.
Pas 5: Curata contactele interne din capacul delco si capatul distribuitotului (luleaua) cu un smirghel foarte fin. Iarasi, operatia trebuie repetata la fiecare 2500Km (odata cu curatarea platinelor).
Pas 6: Regleaza avansul "static" (vezi in manual)
Pas 7: Porneste masina si stabilizeaza relantiul (vezi in manual) la ceea ce "suna" a aprox. 800 rpm (daca nu ai turometru, urechea e foarte buna).
Setarea optima pentru surubul de aer de la carburator este cand turatia motorului este maxima. Rotind surubul de aer, sa zicem, de la maxim strans la maxim descis, vei observa ca, la un moment dat, turatia motorului incepe usor sa creasca. Continua sa rotesti usor in acelasi sens, si apoi turatia va incepe sa scada. Din acel moment roteste inapoi cca. 1/2 tura (sa ajungi la turatia maxima). Orice interventie ulterioara la surubul ce actioneaza asupra clapetei de acceleratie implica o re-reglare a surubului aer.
Daca in aceasta stare motorul da rateuri in evacuare = se aude un "poc" la capatul tevii de evacuare (mai mult de 1 rateu la 3 secunde), in principiu ceva in pasii de mai sus nu a fost facut corect, sau motorul are un cilindru care pierde compresie mai mult decat ceilalti.
Daca nu reusesti sa gasesti pozitia de turatie maxima pentru surubul reglare aer, atunci fie ai strans prea tare surubul care impinge clapeta acceleratie, fie trage aer flas pe undeva (servo, garnituri etansare carburator - galerie, etc.)
Pas 8: Slabeste piulita de blocare a delco-ului si roteste-l foarte usor in sens invers acelor de ceas ("dai" avans). Turatia motorului va incepe sa creasca, apoi de la un moment dat, vei incepe sa auzi tot mai multe rateuri in evacuare. Maxim este cam 1 rateul la 1,5 - 2 sec. Daca auzi prea multe rateuri, roteste delco-ul in sensul acelor de ceas (reduci avansul).
Imediat dupa aceasta, refaci relantiul (pas 7). Repeta pasii 8 si 7 pana obtii un mers placut al motorului. Strange la urma piulita blocare a delcoului.
Pas 9: (obligatoriu) test la drum. Cu motorul la regim termic normal, incearca niste reprize in trepte superioare de viteza (de exemplu, repriza in tr. IV de la 40 Km/h in sus). Nu trebuie sa auzi nici cel mai mic zgomot de avans care "bate". Daca bate avansul, trebuie sa il reduci (pasul 8 ). Daca nu "bate" avansul la testul la drum, iar masina pare ca ar putea mai bine de atat, incearca sa mai "dai" avans (pasul 8 ). Niciodata sa nu termini un reglaj de avans "dupa ureche" fara un test la drum care sa confirme ca nu bate avansul.
Comentarii
a) Daca motorul iti consuma ulei (pe la ghidurile supapa sau pe la segmenti) va avea o predispozitie mai mare spre pre-detonatii; altfel zis, un astfel de motor va suporta un avans mai mic fata de unul identic, dar care nu consuma ulei.
cool.gif Evident, este ideal sa ai o lampa stroboscopica si un dwell-metru. Dar, procedura de mai sus s-a dovedit ca este cel putin la fel de eficienta, daca nu cumva da rezultate mai bune.
c) Un termostat care deschide mai devreme (din acelea pentru Turcia, sau "tari calde") iti da voie sa mergi cu un avans mai mare; motorul care sta mai rece este mai putin predispus la detonatii. Asta nu inseamna ca e OK sa mergi fara termostat!
d) Foloseste (vara) o combinatie de max. 30%-40% antigel, restul apa distilata. Apa ofera un transfer termic (=racire) mai buna decat antigelul, dar antigelul unge pompa de apa.
e) Reglajul surubului de aer de la carburator va fi invalidat de schimbarile de temperatura / presiune atmosferica. Este absolut normal sa fie necesar o usoara reajustare a acestuia, de fiecare data cand vremea se schimba si motorul pare ca nu mai merge la fel de rotund. De regula, o rotire a acestuia de maxim 1/2 tura fata de pozitia initiala de reglaj compenseaza imediat modificarile atmosferice.
Mi-am permis sa fac niste mici adaugiri la bujii si platini :wink:
Cartea Automobile Dacia poate fi comandata si pe Net la www.edituratehnica.ro, costa 260k.

*



Claudiu, sper să-ți fie de folos tutorialul de mai sus, scris de colegul paulp[I] prin 2003...Topicul întreg aici: http://www.daciaclub.ro/Reglajul-avansului...carb-t3235.html

iuliano_smile
Ti sa mai raspuns, dar nu cred ca ai apucat sa citesti.
Ia o carpa in mana si scoate fisa respectiva de pe bujie, dar cu motorul pornit. Daca da sa moara, s-ar putea sa mai fie alta fisa sau bujie proasta. Daca merge la fel inseamna ca e de la fisa.

1.Schimba fisele cu unele Tesla. Nu sunt scumpe, dar fac minuni.
2. Bujiile sunt si ele la fel de importante. Cumpara eyquem A12.
3. Schimba si platina, capacul si luleaua(cu limba mai alta, dar nu din acelea de injectie) cu unele dudoco.

Daca tot prost merge, verifica daca ai tensiune pe bobina de inductie. Ar trebui sa ai cam vreo 13 volti si ceva. Mai verifica si firul acela ce vine de la delcou la bobina. Daca ai ocazia ia un fir si doi papuci si cositorestei cu simt de raspundere.
Claudiu AG 05 KJN
QUOTE(iuliano_smile @ 10 Dec 2009, 22:59)
Ti sa mai raspuns, dar nu cred ca ai apucat sa citesti.
Ia o carpa in mana si scoate fisa respectiva de pe bujie, dar cu motorul pornit. Daca da sa moara, s-ar putea sa mai fie alta fisa sau bujie proasta. Daca merge la fel inseamna ca e de la fisa.

1.Schimba fisele cu unele Tesla. Nu sunt scumpe, dar fac minuni.
2. Bujiile sunt si ele la fel de importante. Cumpara eyquem A12.
3. Schimba si platina, capacul si luleaua(cu limba mai alta, dar nu din acelea de injectie) cu unele dudoco.

Daca tot prost merge, verifica daca ai tensiune pe bobina de inductie. Ar trebui sa ai cam vreo 13 volti si ceva. Mai verifica si firul acela ce vine de la delcou la bobina. Daca ai ocazia ia un fir si doi papuci si cositorestei cu simt de raspundere.
*


salut pai am schimbat tot ce tine de aprindere mai putin bobina,
buji noi, fise tesla, capac delcou nou, platina...sa vedem bobina
vi_escu
Verifica sa nu ai nivelul prea mic in cnc.
Claudiu AG 05 KJN
QUOTE(vi_escu @ 14 Dec 2009, 02:06)
Verifica sa nu ai nivelul prea mic in cnc.
*



blush.gif ce inseamna (cnc.) ca nu inteleg...
nu prea le am cu mecanica dar sunt dornic sa invat biggrin.gif
ms
aaaa gata carburator...
Claudiu AG 05 KJN
deci, cand pornesc masina, pe liber, imi trepideaza in momentul in care o ambalez, zici ca stau in tractor, nici oglinda nu sta dreapta, toata masina trepideaza..nu stiu de la ce o fi, am o intrebare, un mecanic, daca da 2-3 ture cu masina imi poate spune de la ce este sigur, adica sa nu inceapa sa mi dezmembreze toata masina si sa o tin o saptaman la el, ca sa si dea seama pana la urma din ce cauza trepideaza?!...
daca mai cunoasteti va rog eu frumos sa mi spuneti ca asa ma duc direct si sa i spun... unsure.gif
iuliano_smile
CNC inseamnsa camera de nivel constant. Adica locul unde se strange benzina. Daca desfaci capacul carbului o sa gasesti o camera marisoara cu benzina.

Ia carbul unui prieten si punel la tine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.