Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mor de curiozitate ce are o Dacia 1310 '86
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
XphaN
Am si eu o mare dilema.. pur si simplu nu inteleg ce se intampla..

Acum 5 luni setul motor a fost refacut de catre proprietar, cu specificatia ca primul piston (dinspre radiator) este de 1410 si a fost bagat cu camasa cu tot.

Recent am:
- pus aprindere electronica
- facut schimbul de ulei cu unul 20W40
- schimbat filtrul de ulei
- inlocuit platina (cu toate ca nu arata nimic urat pe ea)
- reglat platina la 0,35mm
- reglat bujiile (Sinterom) prima oara la 0,65mm apoi a 2-a oara la 1mm
- reglat avansul (la ureche); nu stiu exact cum se regleaza perfect.
- inlocuit bateria veche de 47Ah cu una de 70Ah

Intre timp au mai fost schimbate:

- semilonjeron dreapta (nou); mi s-a rupt din cauza unei coborari de bordura
- bieleta antiruliu
- pivoti superiori/inferiori (dreapta - stanga)
- planetara dreapta (urmeaza sa o schimb si pe cea din stanga)

Cutia este in 4 trepte cu planetare scurte.



Cu toate acestea am incercat intr-o zi masinuta pe iuliu maniu cand era mai gol si vreau sa va zic ca am atins o viteza maxima de 100km/h (motorul fortat la maxim).

Mentionez ca de cand am schimbat uleiul+filtru, si o rulare de 500km nu am observat nici o scadere de ulei la joja.
Pe toba nu imi scoate nici un fel de fum, doar abur, si asta in primele 10 minute cand pornesc masina, de asemenea "aburul" nu miroase a benzina.

Nu stiu ce sa ii mai fac.. sa fie ceva de la carburator? La el nu am umblat.. este de pe vechea mea 1300 si a fost nou noutz.. nu cred ca s-au facut 4000km cu el.

Nu am reusit sa-i fac un consum exact, dar ultima oara cand am incercat asta cred ca ajunsese-m la un calcul de 12l/100km (mers sportiv 2000-3000rpm)

Multumesc anticipat.
the fast and furious

Realizezi faptul ca pe Iuliu Maniu s-a inventat radarul nu ?
Si acuma ca sa fiu on topic, ce turatii aveai la 100 km la ora si in ce treapta ? Ai incercat mai mult si nu se tura sau te-ai oprit ca venea semaforul ?
XphaN
Am avut loc de mai mult, dar nu a putut masina.

Eu nu am turometru, am avut unul made in china dar s-a cam dus pe lumea cealalta.

Eram in treapta a 4-a. motorul urla destul de tare, si pur si simplu parca nu a mai vrut sa traga mai tare, ca si cum te-ar fi tinut cineva de gura si incercai sa respiri.. sau posibil sa ma fi inselat in legatura cu turatia... ca recent am pus si filtru sport..

Cu vechia 1300 ajungeam lejer la 120km/h cu acelasi carburator..

Masina nu imi da rateuri la pornire, nici cand fac frana de motor.. nici la turatii mari.

Nu stiu ce sa mai cred.


Am uitat sa mai zic.. viteza creste constant in treptele 1-3 pana la 60-70km/h (destul de repede, demaraj) dar am observat ca in treapta a 4-a de la 70 in sus urca foarte, foarte greu.

Posibil ca alternatorul sa influenteze puterea motorului?
Ma gandesc sa nu faca fatza asupra circuitului si sa imi faca probleme la aprindere.
Voltmetru din bord imi sta fix la mijloc cu faza scurta pornita + aeroterma.
Alternatorul este de 35Ah.
Adrian_Boy
Eu sa zic sa mai umbli pe la avans, mai incearca si pe platina, adica pe aprinderea clasica.
pirvumark
avansul
fnp
verifica kilometrajul / dimensiune pneuri
SB04AKI
daca ai cutie in 4 tr cu planetare scurte sa-r putea sa fie de forta si nu de viteza, aia de forta te ajuta la dealuri cand esti incarcat si aia de viteza cand dai talpa eu aveam de viteza inainte pe masina si prindeam linistit 140-150 cu motor de 1.4 acuma am cutie un 4 de viteza cu planetare lungi si motor de 1.6 si viteza maxima a fost 160 si mai aveam pedala dar sa terminat strada:) (incercat pe portiunea de autostrada in sibiu care era asfaltata dar nu este data in circulatie deci nu in oras) mai umbla la avans si curata o data carburiciul ca sa-r putea dupa 4000 km sa ai muci in el de la benzina. bafta.
PH-06-BOA
Fa reglajele corect, verifica chilometrajul, motorul nu urca in ture datorita dezechilibrului.
argon
lumea umbla sa fie diferenta cat mai mica intre pistoanele aceluiasi set, ca se simte, si tu pui un piston de 1400 la 1300? wacko.gif
bucatzel
QUOTE(XphaN @ 19 Nov 2009, 02:57)
Intre timp au mai fost schimbate:
- semilonjeron dreapta (nou); mi s-a rupt din cauza unei coborari de bordura
*



In afara de cazul in care bordura aia era pe transfagarasan, lasa bullshit-urile.
Daca mai zici ca nici macar setul motor nu-i "set", eu deja ma mir ca totusi functioneaza. Dar de... saraca dacie inghite multe.
PH-06-BOA
Înghite. Dacie. Sex feminin. Cu huruiala de rigoare, merge, dar să n-ai pretenții. Văd că ai. Fiind la început, se poate să nu simți diferenta. E tinp.
ionut.tanase
QUOTE(XphaN @ 19 Nov 2009, 03:57)
...Cu toate acestea am incercat intr-o zi masinuta pe iuliu maniu cand era mai gol si vreau sa va zic ca am atins o viteza maxima de 100km/h (motorul fortat la maxim)....
*



Bine ca nu citeste vreun politist pe aici ca autodenunt ca al tau mai rar ... laugh.gif Ai si numarul masinii in semnatura ...
CGDBZ
Asa la prima vedere
platina se regleaza la optim la 0.45 (sau intre 0.4-0.5) deci nu 0.35 cum ai reglat tu
bujiile se regleaza la 0.7 in nici un caz la 1
bateria de 47 era foarte buna , cea de 70 pe care ai puso tu nu , deoarece alternatorul nu ti-o poate incarca si merge fortat.
Incearca sa faci reglajele corespunzatoare iar unde nu stii nu baga nasul sa nu strici.
emircea
QUOTE(CGDBZ @ 19 Nov 2009, 14:25)
[...]bateria de 47 era foarte buna , cea de 70 pe care ai puso tu nu , deoarece alternatorul nu ti-o poate incarca si merge fortat[...]
*


Aici cam dadusi cu mucii-n fasole. Nu e mare. Bateria 'se consuma' (adica energia stocata) numai pana porneste motorul, in tot restul timpului cat functioneaza motorul, se incarca - presupunand ca tot ce tine de incarcare nu are probleme. In afara de o greutate in plus plimbata (dezavantaj) si ca are posibilitate de porniri prelungite (avantaj), nu-l afecteaza cu nimic. Daca nu sunt porniri dese+drumuri scurte, e incarcata cum trebuie.

Cu restul sunt de acord cu tine, dar parca bujiile erau 0.8.

Cu cutia in 4 trepte o dacie pusa la punct ajunge la 130.
Minel
QUOTE(ionut.tanase @ 19 Nov 2009, 14:05)
Bine ca nu citeste vreun politist pe aici ca autodenunt ca al tau mai rar ...  laugh.gif  Ai si numarul masinii in semnatura ...
*




Am un prieten in Bucuresti care din pura intamplare lucreaza la Politia Rutiera .... laugh.gif , ce coincidenta domne ..... radmasa.gif

Il dau in gat ( precizez ca primesc mita ....... happy.gif )
bucatzel
QUOTE(emircea @ 19 Nov 2009, 16:46)
Cu restul sunt de acord cu tine, dar parca bujiile erau 0.8.
*



0.7 . e sfantul mit ca tabla de la dacie e fix cat trebuie de gorasa ca sa reglezi bujia cu ea.
vizitatorul
QUOTE(XphaN @ 19 Nov 2009, 02:57)
Am si eu o mare dilema.. pur si simplu nu inteleg ce se intampla..

am incercat intr-o zi masinuta pe iuliu maniu cand era mai gol si vreau sa va zic ca am atins o viteza maxima de 100km/h (motorul fortat la maxim).
*


si lumea continua sa-i dea sfaturi.....!!!!!!!!.....si cetateanu' spera sa "atinga" 150 cu Dacia pe Iuliu Maniu
PH-06-BOA
Acum vreti sa spuneti, ca n-ati mai mers niciunul, cu suta prin localitati?
Cu cat bateria e mai mare, cu atat va trebui un drum mai lung dupa pornire, pentru a se regenera curentul pierdut la pornire. Stiind ca in principiu pentru o cheie data, sunt necesari 60 de chilometrii de parcurs, cat iti va trebui pentru o baterie supradimensionata (fata de alternator)?
Adrian_Boy
QUOTE(CGDBZ @ 19 Nov 2009, 14:25)

bateria de 47 era foarte buna , cea de 70 pe care ai puso tu nu , deoarece alternatorul nu ti-o poate incarca si merge fortat.

*



Dap, era un mit chestia asta cu incarcatul, dar s-a dovedit a fi fals biggrin.gif

Sper ca realizezi ca redresoarele auto incarca doar cu cativa amperi wink.gif
XphaN
QUOTE(bucatzel @ 19 Nov 2009, 12:09)
In afara de cazul in care bordura aia era pe transfagarasan, lasa bullshit-urile.
Daca mai zici ca nici macar setul motor nu-i "set", eu deja ma mir ca totusi functioneaza. Dar de... saraca dacie inghite multe.
*



Nu te avanta prea tare, semilonjeronul era fisurat.. si a fost fortat, deci concluzie s-a rupt usor (norocul meu).

QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Nov 2009, 13:33)
Înghite. Dacie. Sex feminin. Cu huruiala de rigoare, merge, dar să n-ai pretenții. Văd că ai. Fiind la început, se poate să nu simți diferenta. E tinp.
*



Am bagat 30 de milioane in 2 luni in aceasta masinuta si crede-ma, am pretentii.

QUOTE(ionut.tanase @ 19 Nov 2009, 14:05)
Bine ca nu citeste vreun politist pe aici ca autodenunt ca al tau mai rar ...  laugh.gif  Ai si numarul masinii in semnatura ...
*



Crezi ca ma intereseaza ce zice vre-un politist de aici de pe forum? Problema mea daca am mers si cu 150 in localitate, (testam masina si asta e raspunderea mea). Abtineti-va va rog de la comentarii aberante si offtopic.
Daca iti spuneam ca am mers cu 150 in afara orasului te simteai mai bine? Iti zic eu, nu, mai bine am testat masina intr-o zona foarte bine luminata si cu vizibilitate. Cunosc zona in care am testat masina, nu sunt nebun.

QUOTE(CGDBZ @ 19 Nov 2009, 14:25)
Asa la prima vedere
platina se regleaza la optim la 0.45 (sau intre 0.4-0.5) deci nu 0.35 cum ai reglat tu
bujiile se regleaza la 0.7  in nici un caz la 1
bateria de 47 era foarte buna , cea de 70 pe care ai puso tu nu , deoarece alternatorul nu ti-o poate incarca si merge fortat.
Incearca sa faci reglajele corespunzatoare iar unde nu stii nu baga nasul sa nu strici.
*



Referitor la baterie:
Cea de 47Ah era vai si amar de mama ei, nu puteam sa tin nici macar faza scurta pornita ca imi cadea acul mult sub linia rosie (stanga). Alternatorul incarca ok, la 4-5 minute dupa ce am pornit masina la drum (deci turata) voltmetrul imi indica 14,2 cu faza scurta+aeroterma.

Am specificat ca am aprindere electronica, deci dimensiunile sunt diferite fatza de ceea ce scrie in carte. Cum am citit pe forum, exact asa am facut, plus ca am incercat si alte dimensiuni si tot la fel, probabil este dereglat avansul.

QUOTE(argon @ 19 Nov 2009, 11:50)
lumea umbla sa fie diferenta cat mai mica intre pistoanele aceluiasi set, ca se simte, si tu pui un piston de 1400 la 1300? wacko.gif
*



1310 * am specificat, primul dinspre radiator, nu este cel mai fortat piston, iar el merge ok, nu am batai, tachetii sunt reglati. Deci motorul pare ca se aude bine la relantii si turatii pe loc. Nu imi vibreaza nimic nici la relantii nici in turatii (in mers). Si chiar daca este subturata, se simte un pic la faruri cum zbarnaie lumina pe sosea, dar nu exagerat (fata de vechea Dacia 1300).

QUOTE(bucatzel @ 19 Nov 2009, 18:09)
0.7 . e sfantul mit ca tabla de la dacie e fix cat trebuie de gorasa ca sa reglezi bujia cu ea.
*



Am facut reglajul cu ajutorul lerelor.

QUOTE(vizitatorul @ 19 Nov 2009, 20:59)
si lumea continua sa-i dea sfaturi.....!!!!!!!!.....si cetateanu' spera sa "atinga" 150 cu Dacia pe Iuliu Maniu
*



Sper ca masina sa dea semne ca e ok, nu vreau sa ating 150 nici macar sub..
Vreau sa pregatesc masina pentru un drum lung si faptul ca nu pot trece de 100km/h rezulta o problema pe care sper sa o rezolv. Nu vreau sa fac 400 km Bucuresti - Brasov (si retur) in 15 ore.

Si in schimb gandeste-te si tu cum ar fi sa faci drum lung cu o defectiune la masina?
Nu vreau sa am probleme pe drum ca sunt patit si am cheltuit o gramada de bani din cauza inconstientei.
CGDBZ
Adrian_Boy nu stiu cum functioneaza un redresor dar in nici-un caz nu functioneaza ca un alternator , cand o pui pe redresor trebuie sa scoti capacelele , cred ca e cu totul alta treaba. Eu cand am luat baterie am vrut sa iau de 65 dar inainte am intrebat pe cineva priceput (un mecanic cu experienta) si mi-a spus ca dau bani de pomana in plus , sa iau de 55 ca e foarte buna pentru dacie mi-a explicat si de ce dar nu-mi mai aduc bine aminte de ce si nu vreau sa spun vreo prostie .
panter1
Bateria de 65 se forteaza mai putin la pornire la actionarea electromotorului deoarece are "muschi" mai mari,mai ales iarna, si tine mai mult la stres fata de cea de 55Ah sau de 45Ah. Am avut un rombat de 65 Ah timp de 6 ani si jumate adica 80.000.km. Releul o tinea constant la 13.85V(nu 14.4 cum spun multi ca ar trebui). Iar pe partea de incarcare cu alternatorul si releul de dacie la fel.. cea de 55 este mai fortata incarcandu-se cu o viteza mai mare decat cea de 65 care necesita mai mult timp pentru incarcare decat cea de 55 in aceleas conditii si aceias sursa de incarcare. deci incarcarea se face mai lent la cea de 65 ceea ce este un lucru bun.. Cu cat bateria este stresata mai putin la descarcare/incarcare cu atat va tine mai mult ca timp. Sau sunt situatii cand mergi la picnik si lasi cd-player-ul mai multe ore sa cante, iarasi.. mai bine se descurca cea de 65. Abia de la cea de 72 in sus incepi sa dai banii de pomana deoarece este supradimensionata pentru electromotor, dar si pentru diodele alternatorului care vor ceda si ele mai repede decat in mod normal
XphaN
QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Nov 2009, 11:45)
Fa reglajele corect, verifica chilometrajul, motorul nu urca in ture datorita dezechilibrului.
*



Poti fi mai detaliat un pic te rog?
Mentionez ca la cei aprox 100km/h indicati pe vitezometru, masina nu trepida tare, se simtea dar nu cum simteam cu vechea 1300 la 130/h (cutie sport), imi trepida bordul incat faceam milkshake pe el.

La cutie inca nu am apucat sa ma uit, astept ceva zile mai calde incat sa pot umbla la ea.

Mai multe detalii despre ce anume s-a facut la motor+restul nu pot sa va dau pentru ca nu am aflat nimic altceva decat, ce am specificat mai sus.


Am sa incerc maine sa dau avansul un pic mai mare si sa reglez bujiile la 0.75 cum sunt cele noi. Sa vad cum se comporta si am sa postez aici.

Poate fac rost de un GPS sa vad viteza reala.

Multumesc.
CGDBZ
Pe mine ma tinut pe o dacie 1300 o baterie de 55 romaneasca 6 ani.
XphaN
Adevarul ca tin bine pe o masina mai clasica (nu am avut probleme 3 ani cu vechea 1300).. dar atunci cand ai consumatori extra e altceva..

Am optat pentru 70Ah de nevoie, si anume: DVD cu 4x50W, halogen, aprindere electronica, bara de stop pe luneta, 2 aeroterme, inchidere centralizata, alarma cu sirena de 130 db, etc.

Inainte de a porni la drum lung as mai vrea sa schimb alternatorul cu unul de 50Ah si sa rezolv problema pe care o am specificata mai sus.
HUntter
eu stiam ca la cutie in 4 trepte, se pun planetare lungi .... unsure.gif
DannY_SmekeruL
sunt doua tipuri de cuti in 4 trepte cele cu planetare scurte (s-au folosit pe daci dupa '85)si cele lungi care s-au folosit inainte de '85.
hai sa iti spun si eu cum sa reglezi aprinderea si avansul (la mine a dat roade deoarece nu puteam trece de 80 km/h nici daca o omoram).
Deci im primul rand pune volanta la semn (e o taietura pe volanta pe care o sa o vezi uitandu-te prin partea dreapta la capacul cutiei.Dupa ce ai adus volanta la semn apoi te uiti daca luleaua din delcou e pe fisa care se duce la pistonul 1 .daca nu e mai invarti inca o data motorul pana ajunge la pistonul 1.apoi te uiti in delcou la platina si invarti de delcou pana platina se deschide de tot.apoi reglezi platina la 0.45mm.cam asta e tot cu platina si avansul.bujiile le cureti bine (ATENTIE!! nu cu peria de sarma ca se strica electrodul) ci cu smilgher de granulatie potrivita nici mare nici foarte mica,dupa ce le-ai curatat bine le reglezi la 0.6mm.apoi pornesti motorul si vezi cum merge.daca nu iti merge rotund ii mai dai putin avans pana merge rotund(cu toate ca daca zici ca are un piston de 1.4 ma cam mira sa mearga rotund,dar incearca.daca tot nu o sa prinda mai mult de 100 km/h verifica si culbutori sa nu aibe vreunul distanta mica intre coada supapei si culbutor si de acolo sa nu aibe forta motorul.
Daca am gresit pe undeva va rog sa ma corectati si sau sa aduceti alte detalii.
Bafta la reglat
raducu38rar
prolema poate veni de la pistonu ala problema de la aprinderea electronica si consumu cam mare pentru turatii de 2000-3000
turati sportive la dacia incep de la 3500

21 Nov 2009, 14:20:
dute la un mecanic bun sati regleze avansu (adica misti delcou spre stanga sau dreapta) si pune jigloare de 45-50 ron nu cu 7-8 ron atunci ai consum mic 7-8 % si merge peste 100k/h
giani.cosmin
Si eu am tot cutie in 4 trepte si tot asa face, chestria este ca daca vrei sa depasesti limitele de viteza pe care le ai acum, trebuie sa-ti schimbi cutia, trebuie una cu 5, ca sa nu-ti mai urle motoru la 120 Km/h .
Eu i-am dat mai mult de 150 si am zis ca sare motorul de pe suporti.
Deci si tie si mie ne trbuie cutie in 5, si atentie si la pneuri, una e sa ai de 155 si alta e sa ai de 165 si sa ai 2,2bari, CONTEAZA!!! si daca ai 1,9 bari si in plus, Ai unghiul bun dupa ce ai inlocuit lonjeronul?
ca la mine sta ceva de genul \-------/ . Si chestia asta conteaza,
CGDBZ
Bagi 2.2 daca cari cartofi in rest o sa-ti topaie masina pe sosea.Cat priveste mersul cu 150 cu berlina cred ca trebuie sa consultati un psiholog , in rest bafta la reparatii.
XphaN
Geometria inca nu i-am facut-o. O s-o fac dupa ce schimb si planetara de pe stanga, momentan sunt foarte ocupat cu munca si nu am timp de loc de masina. Imi pare rau ca o fortez in stilul asta.
vizitatorul
QUOTE(DannY_SmekeruL @ 20 Nov 2009, 13:31)
Deci im primul rand pune volanta la semn (e o taietura pe volanta pe care o sa o vezi uitandu-te prin partea dreapta la capacul cutiei.Dupa ce ai adus volanta la semn apoi te uiti daca luleaua din delcou e pe fisa care se duce la pistonul 1 .daca nu e mai invarti inca o data motorul pana ajunge la pistonul 1.apoi te uiti in delcou la platina si invarti de delcou pana platina se deschide de tot.apoi reglezi platina la 0.45mm
Daca am gresit pe undeva va rog sa ma corectati si sau sa aduceti alte detalii.
Bafta la reglat
*


in primul rand reglezi deschiderea (cei 0.45,in fapt 04-05)
iar reglajul propriu-zis nu consta in "pana platina se deschide de tot" ....ci .... pui volanta la semn(dupa cum spune smekerul) +nu te mai uiti la lulea,nu te intereseaza+scoti fisa din capac delco+bagi o bujie in ea+(bine'nteles cheie in contatct in pozitia becuri aprinse)+dai delcoul in sens orar+apoi incet in sens anti-orar pana ai scanteie pe bujie(pui electrodul central pe-o fieratanie ceva p-acolo)+aici te opresti+pui fisa la loc in capac+sper sa iasa bine
verifici avansul=motor cald,relantiu stabil...accelerezi usor....motorul tre sa raspunda imediat...daca nu...mai dai putin avans...daca cere prea mult...te opresti...iti spun dupa aceea


Daca am gresit pe undeva va rog sa ma corectati si sau sa aduceti alte detalii. wink.gif
Andyno
eu zic ca Dumnezeu tine cu tine si nu ti lasa masina sa fuga mai mult de 100 la ora....lonjeronul ala poate oricand sa se rupa....poate sa fii fost sudat si la NASA...tot degeaba.

XphaN
mai degraba se rupe unul la o dacie mai noua decat asta pe care l-am pus.
Andyno
nu zic ca se rupe lonjeronul...se rupe tabla de care i sudat el...
shumy88
"Acum 5 luni setul motor a fost refacut de catre proprietar, cu specificatia ca primul piston (dinspre radiator) este de 1410 si a fost bagat cu camasa cu tot."
FARA NICI O SUPARARE DAR SE PARE CA SA F O GRESEALA CAND SA FACUT MOTORUL CUM E POSIBIL SA FACI ASA CEVA SI U MAI VREI PERFORMANTE MARI BINE CA NU AI ZIS K VROIAI SA ATINGI 160. IN PRIMUL RAND SE DECALEAZA, PISTONUL D 1.4 ESTE MAI MARE DECAT CEL D 1.3 ASA CA ARE O VALOARE MAI MARE SI MOTORUL NU MAI ESTE ECHILIBRAT LA TURATII MARI MAI ALES IN TREAPTA A 4 A.
XphaN
Am descoperit problema cand am luat legatura cu fostul proprietar.
Se pare ca indicatorul de la vitezometru nu mai indica bine cand viteza sare de 70 km/h.

Dupa calcul al unui coleg de pe forum la turatia de 4800 (cat a mers maxim) este posibil ca viteza sa fie undeva in jur de 140 km/h.

Ma bucur ca am aflat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.