Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incarcare la redresor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mircea2006x
Salutare.Am o baterie Rombat cyclon(calciu) de 66 Ah de pe dacia din semnatura care a fost uitata cu pozitiile aprinse.Am pus-o la incarcat pe un redresor Absaar de 8 amp , pe modul incarcare slow(incet) ( are 2 moduri , incarcare rapida(fast) si incarcare incet(slow)).De mai bine de 24 H tot incarca,redresorul are un led verde care indica cand bateria e complet incarcata dar nu s-a aprins inca.Nivelul in baterie nu a scazut si nici nu a inceput sa fiarba.Cat sa o mai las sa incarce?Ma gandesc sa nu pateasca bateria ceva si sa astept mult si bine dupa ledul verde. Multumesc.

20 Nov 2009, 16:52:
Ma ajuta cineva?Cat timp sa mai tin bateria la incarcat ? Are deja 36 H de cand tot incarca iar ledul de incarcare completa tot nu s-a aprins.Imi e sa nu se strice bateria .
tr04www
pai pune bateria pe masina si vezi daca porneste.daca porneste mai bine o incarci cu masina pornita decat pe redresor
Adrian_Boy
Fac legatura firele bine la bornele bateriei ???

Masoara si tu, cat are bateria si pe urma, cat are in momentul cand se incarca.
krapcarasu
stai cu voltmetrul pe ea, cand ajunge la vreo 15 v si nu mai creste e gata, ai rabdare, mai bine se incarca mai incet
bygy007
cel mai bine masori densitatea electrolitului o baterie e incarcata cin densitatea este 1,26-1,28 in toti elementii
SB04AKI
multimetru si vezi cat ai in baterie curent, daca ai vreo 13 v pune-o pe masina si pornesteo fa o tura de vreo 5-6 km fara nimic aprins si o sa se incarce destul, daca o ti atata la redresor o sa o termin si o baterie o incarci mai bine la 5 amp si asta max 12 ore nu mai mult. daca nu ti-a incarcat bateria pune-o pe masina si pune 2 prieten sa te inpinga o pornesti si faci ce am zis mai sus si nu mai tre sa o ti la redresor. 36 ore mi se pare exagerat de mult si sa nu se fi incarcat, eu o las la al meu max 3 ore la 5 amp si am 13 v si porneste masina.
mircea2006x
Gata s-a incarcat bateria , s-a aprins si ledul de incarcare completa,totul e ok (verificat tensiune,nivel in baterie ...) Am intrebat si la magazinul de unde am luat redresorul '' de ce sta asa mult sa incarce ?'' si mi s-a raspuns ca asa incarca astea Absaar daca pui pe modul incarcare incet si bateria este aproape goala blink.gif blink.gif Multumesc tuturor pt sfaturi!
bygy007
SB04AKI de unde ai auzit astea , fa tu asa si vezi cum arunci bateria destul de repede , stii ceva despre bateriile cu Pb ? daca nu citeste
raducu38rar
pune bateria pe masina si incearca sa o pornesti
daca merge plimbate cu masina si se incarca ea
vallyyy
Dupa ce n-am mai pornit masina de mai bine de o saptamana bateria evident ca s-a descarcat avand in vedere si gerurile astea.Acum o am pe redresor din ce am citit mai sus e destul de ok sa o tii in jur de 12 ore - ceea ce o sa si fac.Momentan nu am nevoie de masina,doar vreau sa ma plimb putin (5-6 km ) sa o spal si sa alimentez.Intentionez sa iau bateria in casa,ma intereseaza daca ajuta cu ceva sa o tin langa calorifer,ma refer daca ajuta la mentenanta curentului in ea?
corbex
Ajuta sa nu se descarce. E suficient sa fie temperaturi pozitive, nu e nevoie sa stea linga calorifer.
fullhouse
Am bateria in casa de vreo 2 saptamani. Azi am verificat-o putin, ochiul magic e verde, si tensiunea este de 12,64V. Ce spuneti, pot sa o mai las asa fara sa o incarc la redresor? Pana la ce tensiune pot sa o las oare, fara sa o afectez in vreun fel? Nu am aparat de masurat densitatea electrolitului.
corbex
Cred ca e in regula. Cind ajunge la 12 v, incarc-o din nou. O baterie buna trebuie sa aibe peste 13 v fara sarcina pe ea. Nu stiu exact cit peste 13. Inainte s-o pui pe masina, incarc-o neaparat.
ssandulescu
cand o pui la incarcat trebuie cu doapele scoase si cand incepe sa faca bulburuci e incarcata deja are 36h si o lasi cateva ore respectiv 4-5 ore sa odihneasca si apoi o masori trebuie sa aiba cel putin 12,7 si apoi o pui pe masina
PH-06-BOA
O baterie buna, poate avea 13,2V. Degeaba gasesti in ea 12,5V, daca La punerea unui bec pe ea, scade la 10V. Deci, curentul conteaza. Poate sa aiba 12,5V dar sa fie un element intrerupt, care sa asigure tensiunea numai prin electrolit, si cand o pui pe masina si dai la cheie, ramane in 9V. Stiind ca un element are 2,2V se poate depista usor, care element ar putea fi prost, masurandu-le pe fiecare in parte, cu aparatul de masura. Ochiul de care spuneti, e o aiureala, e un dispozitiv ce tine trei bile de greutati diferite, care se aseaza in fata lentilei, in functie de densitatea electrolitului, din acea celula. Daca ai nesansa sa pice oricare alt element, bila verde va sta la gaura,insistand sa-ti spuna ca "te inseli, baterie e buna".
fullhouse
Bun, atunci concluzia care e? O incarc sau nu? Cat de des sa o incarc, pana la primavara, cand o sa se topeasca zapada asta? Am un redresor care scoate 5A intensitatea curentului. Cate ore sa o tin la redresor? Dati-mi va rog niste valori de masurat, in afara de densitatea electrolitului, ca aia n-am cum din pacate.
r3d
uite aici ceva care sigur te va ajuta
panter1
pentru cei interesati clik aici si vedeti ce spun chiar cei care le fabrica
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(fullhouse @ 15 Feb 2012, 18:35)
Am bateria in casa de vreo 2 saptamani. Azi am verificat-o putin, ochiul magic e verde, si tensiunea este de 12,64V. Ce spuneti, pot sa o mai las asa fara sa o incarc la redresor? Pana la ce tensiune pot sa o las oare, fara sa o afectez in vreun fel? Nu am aparat de masurat densitatea electrolitului.
*


se recomanda sa nu scada tensiunea sub 8 v , mie asa mi sa spus cand miam luat o baterie noua ( varta ) si asa scria si in conditile de garantie


19 Feb 2012, 13:15:
QUOTE(mircea2006x @ 20 Nov 2009, 11:15)
Salutare.Am o baterie Rombat cyclon(calciu) de 66 Ah de pe dacia din semnatura care a fost uitata cu pozitiile aprinse.Am pus-o la incarcat pe un redresor Absaar de 8 amp , pe modul incarcare slow(incet) ( are 2 moduri , incarcare rapida(fast) si incarcare incet(slow)).De mai bine de 24 H tot incarca,redresorul are un led verde care indica cand bateria e complet incarcata dar nu s-a aprins inca.Nivelul in baterie nu a scazut si nici nu a inceput sa fiarba.Cat sa o mai las sa incarce?Ma gandesc sa nu pateasca bateria ceva si  sa astept mult si bine dupa ledul verde. Multumesc.

<span class='edit'>20 Nov 2009, 16:52:</span>
Ma ajuta cineva?Cat timp sa mai tin bateria la incarcat ? Are deja 36 H de cand tot incarca iar ledul de incarcare completa tot nu s-a aprins.Imi e sa nu se strice bateria .
*


mai uita pozitile aprinse de vreo 3-4 ori si pregatestete sa o schimbi
eu asa am patit dupa ce am uitat proiectoarele (2* 100w ) aprinse 20 de minute sa golit bateria si apoi daca lasam masina 3 zile (vara) nepornita trebuia sa pun radresorul pe ea .
ciuca2
Eu cred ca nu ar trebui ca redresorul sa incarce atat de greu. Spre exemplu eu am un aparat de sudura la care s-a atasat o punte de diode pentru a functiona si pe post de redresor. Daca am bateria descarcata si o pun pe redresor in cca 20 de min e incarcata.
Baterie: Rombat Cyclon 66 Ah
PH-06-BOA
Vad ca se intelege greu. Daca pe langa suruburi, mai lipeati si cate un tranzistor, mai bobinati si cateva spire, era usor sa intelegeti.
Bateria se incarca cu curent (A), care nu e indicat sa se depaseasca, iar tensiunea (V) e putin mai toleranta. Nu e recomandat sa se depaseasca curentul , mai mult de 10% din capacitatea bateriei. Deci, la 66Ah, sa se incarce cu maxim 6A in timp de 10 ore, adica 11, ca sa iasa 66. Daca redresorul nu poate asigura 6-7A, ci doar 2A, atunci vor fi necesare 33 de ore. Cu 1A, 66 h. Tensiunea la bornele bateriei variaza in acest timp, in limite largi. La inceput poate fi chiar 12V, si curentul sa fie maxim cat poate asigura redresorul (in cazul aparatului de sudura, in functie si de tensiunea ce iese din punte, poate sa ajunga si la 50A, si atunci teoretic ar trebui doar un minut pana... ajungi la spital, ca bubuie, depasindu-se cu mult cei 10% A), ca pe masura ce bateria se incarca, scade curentul absorbit de baterie, crescand tensiunea, care ajunge si peste 16V (tensiunea redresorului inmultit cu 1,44). Deci, pe Romaneste, bateria descarcata, avand 10-11V, conectand-o la un redresor ce scoate 13,5V, se comporta ca un consumator mare asupra redresorului, deci "trage" din el un curent mare (in functie de ce poate redresorul, dictat de sectiunea miezului la transformator si sarma din cele doua bobine, primar si secundar), facand ca tensiunea sa fie sub cei 13,5V la borne. Pe masura ce tensiunea bateriei se apropie de cea a redresorului, scade curentul ce-l absoarbe bateria. Daca la aparatul de sudura ai o tensiune de 13V, iar bateria descarcata are 10V, curentul va fi mare la inceput, si daca bateria scapa in primele clipe, pentru ca ia curent foarte mare pe u timp scurt, se scutura placile, fierbe electrolitul, iar pe masura ce se incarca, ea se apropie de cei 13V, scazand curentul, aproape de limita normala. Daca in serie pui o rezistenta sau un bec mai puternic, se mareste timpul de incarcare, dar si cel de viata al bateriei.
Am repetat, poate asa se va intelege. Mai simplu, sa puneti un ampermetru in serie pe unul din firele de la redresor, si sa faceti asa fel icat, sa nu se depaseasca cei 6-7A de incarcare (la inceput, ca pe masura ce se incarca, scade daca redresorul nu are un montaj electronic de curent constant). Daca ma contrazic pe undeva, corectati.
nikuniku
PH-06-BOA perfect ce zici tu,dar putini pricep,asta e! vor sa incarce bateria instant
mia aratat cineva pe forum cum se incarca o baterie la 220v cu un resou si o dioda de putere,sigur bateria aia nu mai are multa viata
krapcarasu
nu are probleme, se vede pe film tensiunea , defapt se incarca lent cu in jur de 4 A, 2A daca pornesc o singura rezistenta, pot spune ca e mult mai sanatos pt baterie decat cu aparat de sudura in 20 min
oricum asta practicam acum vreo 10 ani, si nu am avut probleme
in general la redresoarele simple oprim incarcarea cand tensiunea nu mai creste(se opreste pe la 15-16v ), incepe sa fiarba activ la toti elementii, densitatea e 1,28 ; la sf incarcarii nu e bine sa fie curent mare, 1A ; pt curent mare oprim la 14,4 v
nikuniku
pai cu aparatu de sudura poti pornii masina direct
fullhouse
Am pus ieri bateria la masina, mai mult de curiozitate. A invartit bine de tot, exact ca in ultima zi cand a fost pe masina. Asa ca am lasat-o vreo 15 minute pe alternator si vad ca tensiunea a urcat pe la 12.8, 12.9 cu motorul oprit.N-am mai demontat-o de pe masina, si-o sa-i dau cate o cheie la 2 zile. Eu zic ca nu mai are rost sa o mai pun la redresor, voi ce ziceti?
ciuca2
nikuniku: Din cate stiu eu, cu aparatul de sudura nu poti porni masina. A nu se confunda redresorul cu robotul de pornire.
nikuniku
ciuca2 cu 2 diode de putere legate pe fire stii cum porneste,invarte motoru de zici ca sare de pe caroserie
si ca off topic--pe vremea lu raposatu cum crezi ca porneam camioanele in atelier,crezi ca erau baterii?erau baterii de bachelita la care se schimbau elementii,si daca acumulatoristu din garaj era beat cand facea o baterie sa te tii atunci
intr-un atelier auto erau de toate,strungarie,tinichigerie,electrica,vopsitorie,mecanica,se reconditiona tot
bygy007
QUOTE(nikuniku @ 19 Feb 2012, 22:41)
pai cu aparatu de sudura poti pornii masina direct
*


da , daca traful scoate pina in 16V si ai diode pe redresare de cel putin 300A
luck33ro
Bateria sta pe redresor cu atat mai mult cu cat a fost mai descarcata. Poate sta si 3 zile fara probleme. Incarcarea lenta este si cea mai sanatoasa (1% din capacitatea care o are). Trebuie ca tensiunea sa depaseasca 13,2 V inainte sa o scoateti de pe redresor. O baterie este incarcata full si OK daca la 12 ore de repaos dupa incarcare are in jur de 12,6V.

Un tabel ajutator ptr. verificarea bateriilor de 12 si 6V. Masurarea se poate face si pe masina care a stat oprita 12 ore minim, fara consumatori porniti:

Voltaj Incarcare densitate acid

12.60 V 6.32 V 100%1.265 g/cm3
12.35 V 6.22 V 75% 1.225 g/cm3
12.10 V 6.12 V 50% 1.190 g/cm3
11.95 V 6.03 V 25% 1.155 g/cm3
11.70 V 6.00 V 0% 1.120 g/cm3

Fully discharged: 11.8 V
Charge with 13.2–14.4 V
Gassing voltage: 14.4 V
Continuous-preservation charge with max. 13.2 V
After full charge the terminal voltage will drop quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V


krapcarasu
daca o vrei incarcata aproape de maxim o scoti de pe redresor dupa 14 V; 13,2 tensiune de mentinere la incarcare continua cu curent mic e altceva
luck33ro
Asa o sa fac smile.gif Mercic!
maho
Am bateria in casa de aproape 3 luni (in 31 dec. am bagat-o la iernat), n-am incarcat-o de-atunci (pt. ca nici iarna trecuta n-am avut probleme); alaltaieri am facut rost de-un aparat de masura si am verificat-o ("ochiul" e verde, dar am zis ca nu strica sa vad si voltajul): 12,75 V wub.gif , mai mult decat rezonabil; cred ca saptamana viitoare o pun pe masina, sa le dezmortesc pe amandoua.
luck33ro
Deci bravo.. Eu le-ma lasat pe ale mele pe masina toata iarna fara sa pornesc motorul. Acum la verificare aveau 2,1 V blush.gif Putoarea din mine...
Una am tinut-o 2 zile pe redresor si inca nu e incarcata suficient. Cealalta fiind de capacitate mai mare ma gandesc ca trebuie s-o tin macar 3-4 zile sleep.gif
bygy007
exact blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.