Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL si filtrul de aer
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
Salutare!
Am pe masina instalatie GPL si sunt multumit de ea. Cineva mi-a spus ca filtrul de aer trebuie sa stea permanent pe pozitia iarna asa e ?

Eu il am pe vara si i-am astupat orificiul prin care trage aer biggrin.gif , specific e pe vara ,deci mai trage aer putin pe la galerie. Efectuand operatia aceasta am observat ca motorul merge mai rotund si am mai strans si debitul . I-am facut si consumul si mi-a consumat 7,5% mixt motor 1400. (inainte consuma cam 9%)

Am facut bine ca am astupat filtrul ? Pe benzina nu stiu cum merge ca nu am incercat.

Cand mai postezi, scrie te rog mai multe in titlu, caci GPL e foatrte generic, si foarte discutat pe forum ! (RIon)
lucianwwl
eu unul il cam tin vara pe vara si iarna pe iarna dar cu consumul nu stau deloc bine! 12-14 % motor 1300 daca va vine sa credeti, asta cred ca din cauza ce merg mult cu ea rece, o pornsc merg un km la munca o las 1h merg iar un km o mai las 2h iar merg 2 km........ la drum intins am observat ca-mi consuma putin 7 poate mai putin....
daca mai aveti idei de reglaj optim pt GPL astept....... deasemenea am deschis si un topic REGLAJE GPL!
TheSaiLor
Nu stiu cum zici tu ca mai trage aer pe la galerie daca e pe vara (are o clapeta care optureaza), dar daca zici ca ai consumul 7.5 mixt inseamna ca e de bine. Oricum consumul pe gaz se face destuld e greu din cauza influentei mari pe care o are temperatura mediului.
ionut L.
optureaza clapeta, dar nu atat de bine incat sa nu mai traga deloc aer

intradevar consumul e influentat de temperatura de afara, consumul l-am facut acum cand s-a mai incalzit afara ,am mers pana am ramas fara gaz, apoi am bagat si am vazut cat am mers.

Intrebarea mea era daca am facut bine sau nu ca am opturat orificiul de vara sa traga mai putin aer (merge mult mai frumos asa )
adumitrachy
Daca ati obturat filturul de aer,o sa mearga innecata pe benzina.
gdm

Ionut, tie nu ti-au pus dop la intrarea aerului in filtru? Cine ti-a montat instalatia?
Mie cand mi-au montat instalatia au astupat complet gaura din fatza, iar pe gaura dinspre galerie au pus un dop din care au decupat un cerc cu diametrul de vreo 3cm,deci tot aerul pe care si-l trage motorul e prin gaura aia de 3cm.
Am observat ca si la alti posesori de instalatii gpl le-au obturat intrarea in filtru de aer, deci ma gandesc ca in acest mod se monteaza corect instalatia gpl.
ionut L.
nu mi-au opturat ei gaura din fata, am observat eu ca merge mult mai bine asa cu ea astupata si consuma si mai putin. Daca au mai facut si altii nu ma sperii.

Robin_SA
Salut. Nu stiu ce si cum face obturarea aerului dar dupa obturare masina merge mai rotund si "trage" mai bine. Consumul este relativ acelasi (11-12 urban 9-10 exterior ). Am observat metoda asta la foarte multi taximetristi. (ei folosesc pe post de dop o sticla de 0.5 litri taiata si pusa in filtrul de aer.)
afh
nu cred ca e vreo problema cu obturarea filtrului. si eu patesc la fel. ba mai mult, la mine daca deschid capota scade turatia si invers. nu am obturat inca dar am sa incerc metoda cu sticla de 0, 5 litri.
Ciombe
QUOTE
dar am sa incerc metoda cu sticla de 0, 5 litri.


Adica la gaz??? Cu sticla??? blink.gif

Am sa incer si io sa obturez sa vad ce se intampla... ca m-ati facut curios.
ionut L.
Eu cum am zis dupa opturarea filtrului i-am mai micsorat si debitul.
Mie nu-mi consuma mai mult de 8 in oras voua de ce va consuma asa mult? Hai sa zicem ca eu stau in Pitesti si orasul e mic semafoare putine, dar in afara 9-10 nu e cam mult?
gdm
Eu am avut consum mediu de gaz 10% iarna iar acum de cand a dat caldura am scos 9%.
Sunt destul de multumit avand in vedere ca o calc destul de tare. cool.gif
CiprianPJM
Cum sa mearga masina cu aer tras printr-o gaura de 3 cm. ? Nu se ineaca? Mai merge? Dezvoltati ideea, pls.
ionut L.
Uite sa faci o incercare ....

Cu motorul pornit, filtrul de aer sa fie pe pozitia vara, astupi cu mana orificiul prin care trage aer vara (atentie la elice) si vezi ce se intampla.
gdm
QUOTE(CiprianPJM @ 29 Apr 2005, 19:01)
Cum sa mearga masina cu aer tras printr-o gaura de 3 cm. ?  Nu se ineaca? Mai merge? Dezvoltati ideea, pls.
*




Nu se ineaca pt ca asa au reglat-o cei de la firma ce mi-a montat instalatia. Au reglat instalatia la 3000rot/min pe stand. Am incercat din curiozitate sa scot capacul pus de ei si motorul moare la apasarea acceleratiei.
Probabil ca solutia cu capacul decupat cu gaura de 3cm este pentru a optimiza consumul pe toata plaja de turatii.
liviuflesner
Motorul meu de 1300 merge pe gaz de aproape 4 ani cu 30k facuti aproape numai cu gaz. La schimbarea filtrului de aer, mi s-au intamplat urmatoarele: motorul pornea la sfert dar dupa parcurgerea a 10 m se oprea. Asa ca i-am pus o bucata de panza prinsa cu un colier pe buza filtrului. Am scos-o dupa circa 500 km cand filtrul de aer s-a mai imbacsit putin cu praf. Consumul meu: 6.9l la suta asta iarna in afara si 9 in oras.Dar nu mai mult de 90km/h.
fstoica
salut
nu stiu cum la voi consuma masina pe gaz chiar si 9.5 in oras
eu am o dacie 1400cc si am gpl pe ea
nu va mint dar are momente cand consuma si 14/100km
multi au zis ca asa consuma la inceput
nu stiu ce inseamna acest inceput cam cati km va eu am aproape 1000 si tot atat consuma
si am si eu o intrebare
daca se astupa gaura de admisie a filtrului de aer motorul pe unde mai trege aer?
B31AYZ
QUOTE(fstoica @ 15 May 2005, 10:21)
salut
nu stiu cum la voi consuma masina pe gaz chiar si 9.5 in oras
eu am o dacie 1400cc si am gpl pe ea
nu va mint dar are momente cand consuma si 14/100km
multi au zis ca asa consuma la inceput
nu stiu ce inseamna acest inceput cam cati km va eu am aproape 1000 si tot atat consuma
si am si eu o intrebare
daca se astupa gaura de admisie a filtrului de aer motorul pe unde mai trege aer?
*



Nu se astupa de tot . Trebuie sa faci un compromis. E posibil sa nu mai mearga asa bine pe benzina dupa obturarea partiala a filtrului . Fa nste probe .
coruxco_ccr
Frate , ce instalatie ai tu ca nici eu nu am asa ceva ? Unde ai montat-o ? cool.gif
fstoica
pe aici prin bucuresti.
am luato de pe str polona aproape de spitalul de urgenta
freeman30
mie nu mi-au astupat filtrul de aer ,chiar i-am intrebat daca se astupa filtrul de aer.dar mi-au zis ca asta era odata....acum nu se mai astupa.
ilie.claudiu90
aduc acest topic inapoi la viata pentru a va pune o intrebare ce ma macina inca si la care nu am gasit raspuns, am pe masina mea , o dacie din 2000 pe injectie ,instalatie de gpl marini ,luata dupa o masina pe carburatie, in fine nu asta e problema,masina merge bine,trage bine, dar nu merge pana nu ii obturez filtrul de aer, i-am lasat cam un centimetru patrat la filtru prin care sa traga aer, daca ii las gaura mai mare,nu pot sa o reglez sa se accelereze,sta bine la relanti dar cand accelerez moare imediat motorul, are instalatia de gpl o problema sau pur si simplu nu e reglata bine, nu ma deranjeaza foarte tare ca este obturat filtrul,dar scot consum extraurban, cu pornire la rece dimineata pe gpl in jur de 10,5 %
PH-06-BOA
Ba te deranjeaza, ca la benzina e groaznic ! Ai vazut filmul meu? Acolo incerc sa explic cumva, care este rolul partilor din regulator, cum lucrea za si ce fac unele piese, atat cat am reusit sa spun. Cred c-am spus si ca, daca arcul de la partea de inalta presiune (cel de la intrare in regulator) e slab ca tensiune, nu poate asigura o presiune atat incat sa asigure volumul de gaz, necesar la intreaga plaja a acceleratiei. Deci, arcul prea moale- presiune mica, nu asigura. Arc tare-presiune mare, deci si volum de gaz mare in unitatea de timp, in care sta deschisa supapa, duce la consum inutil si exagerat. https://www.youtube.com/watch?v=aeowFvkBSHU...JLLE9fZOTi_EaiQ
Nu mai umbla cu prostii, si desfa obturatorul de la filtru, dar trbuie sa rezolvi cu aspiratia gazului. Nu trebuie decat a masori cat are arcul cand il scoti (ala mare), si sa-l mai intinzi, apoi il presezi si sa ramana putin mai lung. Testezi, iar il demantezi, intinzi, montezi, testezi si iar il demontezi. Faci asta, pana nu se mai plafoneaza, dar sa fii sigur ca nu ai strangulari din surubul de pe furtun, sau cel de la membrana.
Eugen.1
Buna ziua, am o instalatie milano si mi se tot plafoneaza la 4000 in rest merge totu bine. Am curatat butelia si am verificar conducta pana la vaporizator, totul este in ordine. Kit reparatie la vaporizator schimbat. Nu stiu de la ce persista aceasta problema, va rog mult dati-mi idei ce ii mai pot face sa ii dau de cap. In legatura cu reglajele am o nedumerire, am reglat relantiu din surubul cui, cel de pe furtun este strang pana scade turatia la 3500 rpm, IAR cel de vaporizator este foarte scos in afara, pentru ca astfel da in nas la accelerare. Va multumesc pentru timpu acordat si as fi foarte recunascator pentru un raspun.
PH-06-BOA
Aceeasi problema ca la ilie, arcul de la inalta presiune, e prea slab, si nu asigura presiunea necesara, deci si volumul de gaz din partea de joasa. Obturand intrarea, nu faci decat sa ajuti absorbtia de gaz, compensand ceea e trebuia sa faca regulatorul. Imediat dupa intrarea tevii in regulator, se afla circuitul de inalta presiune, asemanator cu reductorul de la tuburile de oxigen (sudura autogena), dar de fapt e principiul oricarui regulator de presiune. O supapa deschide intrarea in incinta regulatorului, un arc impinde in acea supapa sa o tina inchisa, dar presiunea mare reuseste sa o impinga si s-o deschida. In momentul cand a deschis-o, presiunea intra pe un circuit in spatele membranei de care e lagata supapa, dar in care impinge si arcul, si dubleaza efectul arcului, inchizand supapa. Din spatele membranei, un alt circuit cedeaza gaz, catre membrana mare (prin supapa ei), care face parte din circuitul de mica presiune. Membrana mare , absorbita de vacuumul din galeria de admisie, deschide supapa si primeste gaz, din incinta unde asigura dublarea arcului mare. Scazand presiunea in spatele membranei, arcul cedeaza si primeste iar gaz, creste presiunea si iar inchide. Eu aici, mi-am imaginat unul din regulatoare, dar fiecare are constructia proprie, dar principiul e acelasi. ramane doar, sa si-l analizeze fiecare, p-al lui, si sa vada cum trebuie arcul, intarit sau slabit. La Marini si Tomaseto, daca e nevoie de obturare la intrare, srcul e prea moale si nu poate tine deschisa supapa de la intrare, fiind invins de o presiune mica, care tine supapa de intrare inchisa. Presiunea mica, determina si un volum mic de gaz, care poate trece in timpul necesar arderii la turatii mari. Desfa regulatorul (plosca sau cum i-oi mai zice), nu numai la membrana mare , ci si la urmatoarele , unde dai de arcul gros, si vezi ce trebuie facut. In principiu, la gaz putin, trebuie intins. Nu prea mult (2-3mm), ca daca depasesti necesarul optim, si maresti prea mult tensiunea in el, maresti mult consumul, scade puterea si incalzeste motorul. Daca dupa intindere, nu mai reusesti sa obtii din surubul de la membrana, acel "dat in nas" , l-ai intins prea tare. Vezi si filmul meu, ca poate intelegi mai bine.
nix0010
salut am o problema azi am avut o problema cu instalatia gpl in mers nu se mai accelera .... am fost la un mecanic care cica se pricepe si a scos cred ca e o supapa de pe plaman si nu arrc din el el zice ca a pus.o pe direct pana cumpar piesa ...... e vreun preicol sa merg asa cu ea sa ma duc sa cumpar piesa ( tr sa merg cam 40 km)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.