Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BIG Problem DACIA 1410
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mcgcristi
Dragi mei nu de mult am achizitionat si eu o dacie 1410 in stare bunicica cu putini Km la bord.
De curand am schimbat planetara pe partea dreapta si am inlocuit capetele de bara.
dupa aceasta operatie am avut surpriza sa observ ca imi uzeaza anvelopa pe partea exterioara.
Dupa ce am facut o inspectie vizuala asupra pozitiei rotii am remarcat faptul ca aceasta nu mai are o pozitie perpendiculara pe asflat. "pe scurt sta cas". Sincer nu stiu cum sa remediez aceasta problema.
Masina nu a fost lovita si nu avut acesta problema inainte de a schimba capetele de bara.
Se poate ca aceasta problema sa provina de la faptul ca, capatul original a fost nituit ? ma rog cele doua gauri de diametrul mic iar acesta care este in acest moment este prins cu suruburi.
Ar pute fi aceasta o problema?
Va rog sa ma luminati in aceasta problema.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Cu respect mcgcristi.
tr04www
fa-i geometria la roti ca d'aia iti toceste cauciucul pe o parte.
Lunaticul
Daca tot veni vorba de geometrie, apelez la coforumistii din Iasi. Unde va reglati unghiurile ? Am fost ieri la rond vechi CUG si mi-au cerut 100 ron. Mi se pare cam mult....
bomba_11980
Lunaticul - langa Podul de Piatra - nu stiu exact cum sa iti explic - pe straduta aia cu Lukoil (aici intrebi de respectivul service si oamenii stiu sigur ca asa am gasit-o si eu) - era 60 RON - si stiu ca era cel mai ieftin din Oras.

rokos
daca stii unde e Circa Medicala din Tatarasi -Dispecer. Chiar in fata policlinicii este un service rapid care face directia. In vara a costat 70 ron.

bafta!
kato
la barlad e 50 de ron.
Tiberiu-Andrei
Tu ai nevoie de un reglaj al unghiului de convergenta (paralelismul rotilor).Acest reglaj se face din capetele de bara, infiletand sau desfiletand de un anumit numar de ture(dupa caz).Daca vrei sa-l reglezi tu, sapa pe forum putin ca e discutata problema de destule ori.
Lunaticul
Va multumesc pentru raspunsuri. Dupa ce rezolv problema am sa va zic unde si cu cat am reglat.
mcgcristi
Am sa fiu unpic mai explicit in ceea ce priveste problema masinii mele.
Atasat am postat o schita. Acel unghi ma intreseaza sa il reglez daca se poate.
Multumesc anticipat pentru ajutor si pentru suport.
Cu respect mcgcristi
bygy007
ai schimbat lonjeron ceva de curind? , din cite stiu ala numai din lonjeron sau din bascula , eu am facut in felul urmator , m-am dus pentru unghiul de fuga , mi-a dat hirtia apoi m-am dus pe undeva prin doamna ghica , era un service mare de taxiuri , mi le-a tras si gata


dar sa lasam si specialistii in mecanica sa isi dea cu parerea
kog
daca a inlocuit capetele de bara e obligatoriu sa refaca geometria. Punct.
baranga
daca tinea cont la nr. de filete la capetele de bara vechi scapa si nu mai facea directia;
daca stii sigur ca nu a fost lovita niciodata si nu fost lucrata la lonjeroane incearca cu 22 de ture la ambele capete de bara si apoi strangi contrele;
daca te intereseaza pune o poza cu capetele de bara si iti explic wink.gif
cicisxn
Nu e la toate la fel. Eu am 19 ture...
pcostica
QUOTE(mcgcristi @ 28 Nov 2009, 13:09)
Am sa fiu unpic mai explicit in ceea  ce priveste problema masinii mele.
Atasat am postat o schita. Acel unghi ma intreseaza sa il reglez daca se poate.
Multumesc anticipat pentru ajutor si pentru suport.
Cu respect mcgcristi
*


prin trasul lonjeronului asa cum s-a spus sau prin inlocuirea bratului inferior cu altul cu deport pozitiv.
Bafta!
Lunaticul
Dupa cum am promis, postez dupa ce am rezolvat problema.
Am fost dimineata la sevice-ul indicat de Bomba_11980 si nu am gasit pe nimeni (probabil vre-un Andrei care a sarbatorit smile.gif ). La recomandarea unui prieten m-am dus la un service pe strada Chimiei (dinspre Tepro, dreapta pe malul Bahluiului inainte de podul din Metalurgie, cu 100 metri inainte de depozitul firmei Megagold), si am facut geometria cu 60 lei. Am mai platit in plus 20 lei pentru ca a trebuit schimbat tirantul de pe partea dreapta. Masina nu se mai duce in dreapta si invart mai usor de volan acum. Roata din dreapta fata era impinsa in spate cu circa 1 cm (crater luat cu 80 km/h dry.gif - platesc rovignieta degeaba 022.gif ).
PH-06-BOA
Am sa fac cateva precizari, nu sa critic, ci pentru ca sa vorbim aceeasi limba:
In desen, e vorba de unghiul de cadere, care se regleaza , cum s-a zis mai sus, din bascula sau prin tragerea lonjeronului, la presa. Schimband capetele de bara, a inchis mult partea de fata a rotilor (convergenta), si roata cu structura mai slaba, a intrat dedesubt (unghi de cadere), la mers inainte. Daca ar fi dat inapoi, ar fi iesit in afara. Asa si verificati acasa, punand pe cineva sa mearga inainte si inapoi cu masina, fara sa vireze, urmarind rotile daca, intra sau ies de sub masina. Daca e insesizabil, masurati (oprita cu frana de mana) dupa oprirea la mers inainte, distanta intre cauciucuri la partea de jos, cu o tija telescopica. Retineti cota, si dati inapoi 2m, si masurati iar. Distantele trebuie sa fie egale. Daca nu, cu aceeasi tija, masurati si comparati distantele fata-spate, la rotile din fata, si aflati diferenta. La o tura a capatului de bara, se regleaza 3mm. Atentie, daca apropii in fata 3mm, se departeaza si in partea opusa 3.
Daca mai mergeti cu Dacia de 5 ori la service, deja le-ati dus-o lor. As fi curios sa-mi spui, ce avea tirantul. Filet ras? N-ar fi stat acolo. Incomvaiat? Ciocanul. Rupt? N-ai fi ajuns pana acolo.
Lunaticul
Da, nu s-a umblat la tirant de ani buni, era ruginit, si s-a ras filetul.
mcgcristi
Dragii mei am uitat sa va dau un mic detaliu au fost schimbate si rotulele de pe partea dreapta inferioara si superioara.
Este posibil ca problema mea sa vina si din aceasta cauza?
Multumesc anticipat.

Cu respect mcgcristi.
cty
baieti daca cititi atenti primul post din acest topic va dati seama ca de atunci mcg cristi a spus despre pivoti(rotule)nicidecum de capete de bara(eu nu am vazut dacie cu capatul de bara prins in nituri)asa ca v-ati muncit degeaba sa-i scrieti,cred ca ieri si-a dat seama de greseala si a dat acel ''mic detaliu''
mcgcristi
Va rog sa ma scuzati ca am postat gresit problema.
Am shimbat rotulele superioara si inferioara si de atunci am probleme.
Sincer chiar nu am nici o idee cum as putea sa remediez problema.
Repet masina nu a avut aceasta problema inainte de aceasta opertie, nu a fost lovita niciodata.

Multumesc "cty" pentru ajutor.
Multumesc tuturor pentru intelegere.

Cu respect mcgcristi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.