keddy_net
25 Nov 2009, 21:50
salut! azi am observat ca martorul din bord de la incarcare nu indica bine!
am avut aparatul de masura conectat la plusul pemanent de sub bord si masa luata de pe caroserie si am observat ca daca aprind farurile si aeroterma imi ajunge tensiunea la 13.8V dupa care daca mai ii pun un consumator scade mai mult, in schimb daca pun aparatul de masura pe baterie pt a ajunge la tensiunea de 13.8V trebuie sa pornesc faza scurta aeroterma dezaburitorul stopurile de ceata si stopurile de la marshalier. Dupa ce aprind toate astea martorul din bord de la incarcare este culcat in partea stanga.
Pe mine nu ma intereseaza si nu ma deranjeaza ca indica prost sau ce tensiune am pe bord, ma intereseaza bateria sa nu aive de suferit cand pornesc multi consumatori, probabil deaia se si incalzesc firele de la contact si toate firele de prin bord.
Pt a remedia problema stiu ca trebuie sa suplimentez cu un fir mai gros instalatia dar nu stiu ce fire trebuiesc "intarite"
precizez ca masina este o dacie 1310 din 97 cu bordul "scoica"
am un prieten cu o dacie din 2003 pe injectie si la el nu sunt problemele astea, probabil instalatia nu este subdimensionata.
Astept cateva pareri. Bafta
Alexio
25 Nov 2009, 23:52
Nu prea m-am prins de problema ta... poate e si ora tarzie si nu gandesc... Indicatorul ala da tensiunea de incarcare... aia din releul de incarcare... nu cat ai tu pe baterie...
bygy007
26 Nov 2009, 02:19
nu ne-ai spus ce turatie avea motorul ca daca era la relanti este normal sa scada
de obicei o cadere de tensiune se masoara pe capetele firului , in cazul tau de la baterie la alternator , si de la alternator la blocul de lumini
keddy_net
26 Nov 2009, 08:18
deci motorul era turat la 2000 rpm si am si o fulie mai mica decat cea normala
valoarea citita de la bornele bateriei cu multi consumatori nu este echivalenta cu valoarea citita din bord cu aceeasi consumatori. valoarea citita din bord este mai mica cu 0.5-1 V
caderi de tensiune pe baterie alternator nu sunt, au aceleasi valori
blocul de lumini nu stiu ce legatura ar avea pt ca daca aprind doar farurile tensiunea imi este aceeasi si in bord si la baterie, tensiunea este diferita atunci cand pornesc aeroterma dezaburitorul stopurile de marshalier, adica consumatorii contactului
Ca recomandare , eu am schimbat panoul de sigurante (nu il schimba cu un panou de acelasi tip pt ca o sa rezolvi doar temporar problema ) si am rezolvat problemele de diferente de tensiune , si contactul l-am schmbat cam acum 3 ani . Iti recomand ca aeroterma sa o conectezi prin intermediul unui releu direct la baterie , si sa verifici masa de la releul de incarcare + periile de la alternator.
Cam astea ar fi problemele principale .
keddy_net
26 Nov 2009, 09:00
gaba nu cred ca ai inteles, incarcare la masina am, alternatoru e f. bun am lucrat la el sa fie bun pt ca am un sist audio de 1200W, panoul de sigurante are 1 an si rigletele alea din interiorul panoului sunt aurite, contactul sa fie problema sunt firele prea subtiri? am vazut ca e cam cald mereu contactul ala
Atunci sunt sanse mari sa fie contactul ... din pacate eu tot de dacie am pus (am inteles ca se poate pune de logan dar nu iti mai blocheaza volanul ) , si iti recomand sa pui relee pe consumatorii mari cu alimentare direct de la baterie , altfel o sa iti distruga contactul (mie un amarit de casetofon 4 x45 si aeroterma mi-au facut praf contactul de 2 ani (in cel original am rupt cheia , si il schimbasem cu 2 ani inainte)
Relee si pe faruri si ai scapat de contacte imperfecte si incalzire excesiva
pirvumark
27 Nov 2009, 16:51
releu pe contact si scapi de probleme.
bygy007
28 Nov 2009, 00:11
pai daca ai tensiunea de 13,8 pe baterie cu consumatori atunci e ok , daca vrei sa scapi de acele caderi faci asa
cauti un releu care sa reziste la un curent cit mai mare (peste 50A) si il legi asa, sau poti pune doua
keddy_net
3 Dec 2009, 22:35
atentie azi cand am oprit motoru am vaz cum iesea asa fum de sub bord si cand dau drumu la aeroterma sau dezaburitor sau amandoua nici nu poti tine degetele pe firele de la contact, de ce?
bygy007
3 Dec 2009, 22:44
Ai scurt pe undeva , descopera cauza , vezi ce circuit si ce sigurante ai in circuitele respective singurul fir care nu este prin siguranta este firul rosu mai subtire care alimenteaza bobina de inductie si releul de incarcare (asta daca instalatia este in regula)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.