Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Despre avans
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
decrvl
Salutare!
Poate cineva sa-mi explice cu se regleaza pozitia rotitei dintate(nu stiu exact cum se numeste)situata pe platoul platinei,in mod casnic.Stiu ca am ceva pe forum dar nu mai gasesc.Explica cineva acolo,dar nu-l mai gasesc, cum se procedeaza daca nu ai posibilitatea de a regla cu un stroboscop.
Va multumesc pentru intelegere!
tunderbird
Reglajul avansului la aprindere se afla intr-o ajustare continua in functionarea motorului, in functie de turatia si de sarcina motorului.

Ajustarea in functie de turatie o face sistemul centrifugal iar ajustarea in functie de sarcina o face sistemul vacuumatic.

Ceea ce poti tu sa faci cu minim de scule este reglajul static al avansului la aprindere (cu motorul oprit).... se pune la reperul de pe volant aliniat cu cel de pe carcasa (care in general nu prea se vede la modelele mai noi), dupa care cu o lampa legata la borna ruptorului si la masa se roteste delcoul in pozitia in care becul se aprinde/stinge (trebuie sa ai contactul pus). La motoarele mai noi acest tip de reglaj da rezultate multumitoare.
La motoarele mai uzate, pentru compensarea jocurilor este necesara reglarea avansului cu ajutorul lampii stroboscopice motorul fiind in mers.

Avansul vacuumatic se regleaza numai pe un banc specializat care masoara depresiunea din capsula si unghiul de avans rezultat. Reglajul se face prin rotirea excentricului dintat care tensioneaza mai mult sau mai putin arcul membranei, ajustand astfel raspunsul capsulei la depresiunea din galeria de admisie (care este o masura a incarcarii/sarcinii motorului).
Un reglaj satisfacator ar fi prin incercari....adica rotesti excentricul cu un dinte dupa care pleci cu masina in probe si vezi cum raspunde la demaraj, daca nu esti multumit mai rotesti cu un dinte s.a.m.d.
Atentie!!! Inainte de a trece la reglajul avansului vacuumatic trebuie sa ai toate celelalte reglaje de aprindere/carburatie facute corect.
notchman
Salutare!
Dar la dacie care este graficul de avans la aprindere in grade RAC?
De exemplu la 3000 de ture , care este avansul total ?
CENTRIGUGAL=?
Vacumatic=?
os
@notchman:
dupa cum scrie tunderbird, avansul vacuumatic depinde (via depresiunea din galeria de admisie) de sarcina motorului.

La intrebarea ta nu exista asadar un raspuns unic, motorul putīnd functiona la o turatie data la diverse sarcini.

Pe vremuri exista o carte (galbena la culoare) care prezenta instalatia electrica a D13XX. In aceasta carte (despre care nu-mi amintesc din pacate amanunte) erau date diagramele avansului centrifugal si vacuumatic. Ai putea incerca sa gasesti aceste diagrame; dar reglajelen-o sa le poti face decīt prin incercari (īn lipsa bancului de reglaj).
notchman
Pai pe mine diagramele alea ma interesau ....
Parca erau un topic pe forum , unde erau puse acele grafice , da nu'l mai gasesc .
Eu am avut toate graficele , manual etx, dar pe calculator , si mi s'a ars hardul si am pierdut toata docomentatia.... sad.gif sad.gif
tunderbird

Cartea galbena, de care a amintit Os, este excelenta. Daca o sa am timp o sa fac niste scan-uri...pana atunci postez schemele din manualul in format electronic care nu este foarte detaliat.
Voila:
[attachmentid=7471]

te rog sa nu mai citezi tot postul anterior, se intelege ca e raspuns la ultimul mesaj.
danke
notchman
Mersi pentru poza!
teaser
Ar mai fi o posibilitate de reglaj al avansului vacumatic dar trebuie sa ai un aparat care masoara unghiul de deschidere al platinii "dowell" sper ca am scris bine. Scopul principal al avansului vacumatic e sa mentina acest unghi constant in functie de turatie (impotriva efectului de "zbor" al platinii la turatii mari).
Asa ca misti rotita aia dintata pana cand la turatii de peste 2500-3000 unghiul ramane constant +/-2 grade, valoarea lui fiind de 57 grade.
N-as putea sa spun unde gasesti un asemenea aparat (eu am unul de prin '90) dar pot sa spun ca e FOARTE util. Asa reglata la demaraj face fata cu succes daciilor mai noi biggrin.gif cat poate si ea
notchman
Mai jos sunt linkuri despe avans vacumatic, rolul lui , si alte treburi interesante.
Asta pentru a nu se creea confuzii legate de rostul avansului vacumatic.
http://www.off-road.com/RoverWeb/Tidbits/advance.html
http://www.fourfold.org/LR_FAQ/Series/FAQ.S.advance.html
http://www.leeric.lsu.edu/bgbb/7/ecep/auto/h/h.htm
http://www.teglerizer.com/mgstuff/advance_curves.htm
decrvl
Multumesc tuturor pentru raspuns.
AC
QUOTE(teaser @ 30 Mar 2005, 21:32)
Ar mai fi o posibilitate de reglaj al avansului vacumatic dar trebuie sa ai un aparat care masoara unghiul de deschidere al platinii "dowell" sper ca am scris bine. Scopul principal al avansului vacumatic e sa mentina acest unghi constant in functie de turatie (impotriva efectului de "zbor" al platinii la turatii mari).
Asa ca misti rotita aia dintata pana cand la turatii de peste 2500-3000 unghiul ramane constant +/-2 grade, valoarea lui fiind de 57 grade.
*


N-are nici o legatura cu realitatea. Unghiul dweel este mereu constant, indiferent de avans. Depinde doar de distanta intre platini, atat!
notchman
Eu de ce am dat linkurile alea mai sus , acolo se explica (este adevarat in engleza) rolul avansului vacuumatic .....
driverx
Cu acordul initiatorului, thread-ul se inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.