Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterii de acumulatori pentru Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Woland
Dat fiind ca pe Solenza bateria este celebra Rombat Cyclon 40 Ah, la care ma uit cu sufletul la gura in fiecare luna sa vad daca mai tine, incep sa ma pregatesc de momentul decisiv.

Dimensiunile date de Rombat pentru ea sint 207x175x190 mm.

Suportul de metal pe care se aseaza e adaptat pentru dimensiunile astea din cite am vazut eu (are sistemul de prindere cu surub, la baza, iar lungimea suportului e exact cit cea a bateriei, cam in jur de 210 mm).

Intrebarea mea de novice in schimbat baterii este: cum si Varta si Bosch au la capacitati de 55 si 60 Ah baterii mai lungi binisor decit asta de origine (insa de aceeasi latime, 175 mm), cum naiba le potrivesti pe suportul ala?
AlexV
simplu, cel de-al doilea suport din cap nu il mai pui. la renault ala nu exista si este doar cel din lateral de fixare. este suficient. eu am avut bosch silver de 55 care e mult mai mare.
klaus
Da, si eu am acelasi Bosch 55 Ah, care este cam cu cca 2 cm mai mare decat suportul.

Se scoate terminatia suportului de baterie care este prinsa intr-un surub (bine ca macar a gandit-o pe asta cu terminatia demontabila). E indicata o cheie tubulara (parca de 13, dar s-ar putea sa fie si de 10), dar merge si cu una fixa.
victorvartan
Eu mi-am scos-o din service (dupa 2 luni!) si idiotzii aia au uitat sa imi porneasca motorul periodic... au incarcat-o acolo pe loc si dupa doua zile nu mai pornea... Anyway...

Mi-am luat o baterie f buna, mai putin cunoscuta ca nume: Zap (nu are legatura cu zapp smile.gif ).

Exista bateria Zap de 52 Ah care merge perfect in locasul-minune gandit parca de specialistii NASA si o prinzi la fix cu surubul ala extraordinar.

De asemenea are bateria are un *ochi* care iti indica daca are vreun defect. Ai garantie un an la ea. Nu stiu cat de buna este pe termen lung (3-4 ani) ca nu am avut-o de atata timp smile.gif.
Mihai B
ce avetzi fratzilor cu bateriile rombat?

sincer sa fiu nu stiu care sunt criteriile dupa care se apreciaza cat de buna sau nu e o baterie. singurul criteriu de il stiu sunt durerile de cap pe care mi le provoaca sau nu.

eu unul am pe vechea mea berlina o baterie rombat de 1 an shi in acest an n-am avut de ce ma plange. de 2 ori am uitat-o cu proiectoarele shi pozitziile aprinse 30-45 minute, shi nu s-a intamplat nimic deosebit, tot la prima cheie a plecat. am mers destul de mult cu berlina asta (60.000km in ultimul an) cand merg, in 75% din timp am pozitzii + proiectoare sau faza scurta aprinse. mai am pe ea shi un cas 4x45W pe care il foloseam sanatos (sa mai acopere draq superbul zgomot al unui motor de berlina) shi presupun ca mai papa shi asta nishte curent. asha ca... ceva consum aveam deci presupun ca bateria era "folosita", nu statea

am vazut shi eu ca asta de pe solenza e tot rombat, da cum cu aia de pe berlina nu m-a durut capul nu prea ma gandesc sa ii fac ceva asteia de pe solentza.

ma lamuritzi shi pe mine?
clr
Pe berlina am avut un Rombat. Trei ani de zile cat am tinut berlina nu a trebuit decat sa completez din cand in cand cu apa distilata. In rest bateria a functionat perfect.
Woland
Mihai, nu faptul ca e Rombat e problema.

Rombat face niste baterii bunicele, mai ales cele cu calciu.

Problema e ca pe Solenza e o baterie de 40 Ah. Uita-te pe site-ul de la Rombat (www.rombatt.ro) si o sa vezi pe forumul lor ca e scandal mare cu bateriile de 40 Ah care s-au montat de catre Dacia incepind cu Supernova. Problema e ca bateria e prea slaba pentru consumul total al masinii, Rombat-ul recomanda 55 Ah.

Ca urmare, se cam scurtcircuiteaza bateriile dupa un an si ceva.
Liviu
OAMENI BUNI .... Bateria la o masina este folosita in doua scopuri ..

1. Sa invarta demarorul => pornirea motorului

2. Sa se comporte ca un CONDENSATOR de mare capacitate care sa filtreze spitzurile de tensiune (care ajung si la 60V) date de alternator.



Deci ... conform celor 2 puncte de mai sus .... la ORICE masina BATERIA nu este folosita decat la PORNIRE ... in rest .. tot curentul necesar diversilor consumatori (faruri, proiectoare, casetofon, bricheta .. etc) este dat de ALTERNATOR ....



Asa ca puteti sa va puneti si o baterie care sa dea 10AmperiOra dar in paralel cu un condensator de foarte mare capacitate si masina o sa mearga exact la fel smile.gif ......



Sa ma contrazica cineva daca are curaj icon_evil.gif
victorvartan
Liviu, nu vreau sa vorbesc in calitate de student la electronica & tc - ca daca spun prostii o sa crezi ca nu invatam nimic acolo smile.gif - dar Woland are dreptate cu amperajul. Sigur daca nu vrei sa folosesti faruri, aer conditzionat, radio, detector de radar, sau mai stiu eu ce adaugari care folosesc curent electric, poti folosi si o baterie mai *slaba*. Problema cea mai mare nu e cand conduci, ca atunci e in functiune alternatorul, ci atunci cand sta mai multa vreme oprita. De ex. uite ce am patit cu bateria din dotarea solenzei (inainte sa am problema cu descarcarea in service-alta baterie): am uitat 3 ore masina cu farurile si proiectoarele aprinse. Mai era si alarma Viper in functiune (f buna, da nu prea-i ajung 40Ah saraca...). Am apasat pe buton... s-au deschis usile, am intrat, am lasat jos geamul... a mers, cand sa pornesc... nimic. Nu mai avea destula putere pentru demaraj.

Tu ai pornit de la ipoteza ca are grija alternatorul de toate. Da, dar cand sta tot se consuma curent, in primul rand de catre alarma (deci bateria nu e folosita doar la demaraj).
klaus
1. Sa va spun eu ce am cu bateriile rombat: am avut un bosch pe berlina si m-a tinut 7 ani, chestii grele - pornit iarna dupa 3 (trei) luni de iarna nashpa de stat pe bara, la -15 grade, dupa 6 ani de la instalare, la a 3-a cheie ca nu era benzina pe circuit. Si a mers.

In timpul asta (7 ani), socru-miu a schimbat 3 (trei) baterii rombat. Nu ca bateriile rombat nu ar fi bune, dar totusi comparatia e umilitoare pentru una din parti.

2. Parerea mea ca Liviu se referea la consumuri normale, alea de stand-by al autoturismului, nu de consumuri grele - alarme nesatule, faruri flamande, cass-uri insetate etc. Evident ca o baterie cu amperaj mai mare pe ora tine mai mult, si ca-i raman rezerve si pentru pornire (aici ca nespecialist, eu vad problema mai simplist, cu Ah mai mare, cu capacitate de magazionare a energiei mai mare). Dar totusi, un autoturism are niste consumuri mici, nu trebe sa-i punem o baterie de camion sa ne ocupam juma' de portbagaj. Parerea mea este ca o baterie de 44 Ah e in genere suficienta la DSN/Solenza (bine, asta nu ma impiedica sa am un Bosch de 55 Ah)
Liviu
QUOTE
....

Sigur daca nu vrei sa folosesti faruri, aer conditzionat, radio, detector de radar, sau mai stiu eu ce adaugari care folosesc curent electric, poti folosi si o baterie mai *slaba*. Problema cea mai mare nu e cand conduci, ca atunci e in functiune alternatorul, ci atunci cand sta mai multa vreme oprita......


Pai spune-mi tu mie cum folosesti tu farurile, A/C-ul, detectorul de radar CAND STAI PE LOC CU MOTORUL OPRIT ????



QUOTE
....

am uitat 3 ore masina cu farurile si proiectoarele aprinse. Mai era si alarma Viper in functiune (f buna, da nu prea-i ajung 40Ah saraca...)......


Lasand la o parte ca ai uitat farurile aprinse (mi s-a intamplat si mie smile.gif ) .. cum poti spune ca unei alarme auto nu-i prea ajung 40Ah ??? Scuza-ma dar o alarma auto NU ARE VOIE sa consume mai mult de 200mA (h) in mod activ (ma refer in stare de veghe). Daca a ta consuma mai mult atunci ar fi timpul sa verifici circuitele electrice ptr niste scurtcircuite.



QUOTE
....

Tu ai pornit de la ipoteza ca are grija alternatorul de toate. Da, dar cand sta tot se consuma curent, in primul rand de catre alarma (deci bateria nu e folosita doar la demaraj).


Vezi ce am scris chiar mai sus.





Asa ca eu raman la ipoteza mea ... la o masina BATERIA este folosita in proportie de 99% pentru demaror si pentru a filtra spitzurile date de alternator .... in restul de 1% se incadreaza restul (INCLUSIV alarma).



Faptul ca o baterie este mai puternica (dupa cum spunea Klaus ... putere de inmagazinare a energiei mai mare) ajuta la faptul ca bateria suporta mai bine stresul de la demarare (un demaror are consum instantaneu de ordinul zecilor si chiar sutelor de amperi) plus de asta rezista mai bine in timp la "autodescarcare" ...



Mai mult .. hai sa facem putina inginerie .... o baterie de putere mai mare (nu de tensiune mai mare ci de capabilitate de curent mai mare) va avea o rezistenta interna mai mica .. asta inseamna ca atunci cand folosesti demarorul (vezi consumurile mari ale acestuia) caderea de tensiune datorata rezistentei interne a bateriei va fi mai mica .. de unde rezulta ca tensiunea la borne se va mentine mai ridicata decat in cazul unei baterii mai slabe .. ceea ce duce la o functionare mai eficienta a demarorului .. smile.gif .. sper ca nu v-am incurcat cu exprimarea mea smile.gif ....



Asa ca in principiu este bine sa ai pe masina o baterie de amperaj cat mai mare (dar trebuie avut grija ca o asemenea baterie "cere" mai mult curent de incarcare de la alternator ... si nu in ultimul rand .. SPATIU de montare smile.gif )



Gata ca mi-e somn.
bogdan_o
Se vorbeste pe topicul asta despre alarme si antiradare carora nu le ajung 40 Ah. Intrebarea vine acum. La ce iti folosete antiradarul cand stai pe loc si chiar si asa, nu detecteaza navele extraterestrilor. La fel cu A/C. Cu farurile poate are dreptate omu' ca stationeaza noaptea si lasa pozitiile aprinse. La fel poate si cu cass-urile mai puternice. Unui cass Daewoo de 4X25 nu i-a ajuns o Bosch Silver pe care a papat-o in vreo 7-8 ore de mers (e advarat, cu motorul oprit). In rest, ramane valabil cu cat mai multi Ah cu atat mai bine.
Ovidiu Lixandru
QUOTE
QUOTE
....

Sigur daca nu vrei sa folosesti faruri, aer conditzionat, radio, detector de radar, sau mai stiu eu ce adaugari care folosesc curent electric, poti folosi si o baterie mai *slaba*. Problema cea mai mare nu e cand conduci, ca atunci e in functiune alternatorul, ci atunci cand sta mai multa vreme oprita......


Pai spune-mi tu mie cum folosesti tu farurile, A/C-ul, detectorul de radar CAND STAI PE LOC CU MOTORUL OPRIT ????



Pentru detector, pui cheia in pozitia Accesorii si ii dai drumul.

A/C-ul nu o sa functioneze totusi din motive evidente, doar ventilatia, cu cheia pe aceeasi pozitie.

Luminile functioneaza indiferent de starea motorului.
Liviu
smile.gif .. eu nu ma refeream la CUM POTI SA LE FACI SA FUNCTIONEZE .smile.gif .. asta e evident .. ma intrebam LA CE ITI TREBUIE SA LE LASI SA FUNCTIONEZE cand stai pe loc cu motorul oprit ... smile.gif .. he he .. hai ca pozitiile mai inteleg .. si eu le mai las aprinse .. dar pozitiile nu consuma nici macar 1A. ...
BBC
QUOTE
.. dar pozitiile nu consuma nici macar 1A. ...


Pozitiile consuma mai mult de 2 A.
Mihai_E
QUOTE


Asa ca eu raman la ipoteza mea ... la o masina BATERIA este folosita in proportie de 99% pentru demaror si pentru a filtra spitzurile date de alternator .... in restul de 1% se incadreaza restul (INCLUSIV alarma).



de spitzurile de tensiune, cum le spui tu (banuiesc ca vrei sa spui virfuri) nu se ocupa regulatorul de tensiune?, nu stiu intreb si io.

in legatura cu bateriile rombat, nu stiu stiu cum or fi ale voastre, dar a mea curge de cind am cumparat masina (nu este sparta, ci neetansa pe la dopuri, iar la denivelari, gropi, curbe pur si simplu se varsa). motiv pentru care toate fiarele din jurul ei s-au oxidat. o mai tin pina prin iarna dupa care o arunc si-mi iau una ca lumea.
Woland
A mea nu se varsa, in schimb se umezeste in jurul dopurilor.

Asta e mai frate la masina romaneasca, fac economii la toate. Daca puneau o baterie ca lumea (Varta, Bosch) si niste cauciucuri Michelin costa probabil cam cit un Clio.
sstanescu
Ai grija sa fie doar fiarele oxidate. La mine s-a scurs pe un manunchi de fire ce e fix sub baterie si a cam ros din mansonul ala de protectie!
i96nds
QUOTE
de  spitzurile de tensiune, cum le spui tu (banuiesc ca vrei sa spui virfuri) nu se ocupa regulatorul de tensiune?, nu stiu intreb si io.


Sunt sigur ca Liviu a vrut sa zica de varfurile de curent (intensitate). E drept ca regulatorul de tensiune asta face - transforma curentul de la alternator astfel incat sa aiba o tensiune compatibila cu cea din baterie. E necesara chestia asta ca sa nu arda bateria.

Insa atunci cand sunt legati multi consumatori ce mananca mult curent (adica e nevoie de amperaj mare, tensiunea fiind aproape aceeasi) e mai bine sa ai o baterie mai puternica (tot de 12V dar de 65 Ah, de ex) ca sa "tina" varfurile de consum.
Woland
Alex, Bosch Silver ala al tau de 55 Ahe mai lunga cu 35 mm decit Rombat-ul meu.

OK, nu-i mai pui suportul din cap, dar totusi cum ai bagat-o, fiindca in lateral dreapta ai cutia de relee de la motor, plus ca pe linga baterie, prin dreapta, iti vin toate manunchiurile de cabluri de la faruri, ventilator etc, care merg spre bord si care sunt prinse cu un soricel de o "ureche aflata pe cutia de relee. In plus de asta, cablurile alea n-au deloc rezerva, ca sa le tragi prin alta parte.

Cam 1 cm in plus la lungime ar merge, dar deja 35 mm nu vad pur si simplu cum bagi acolo bateria. Cel putin la SLZ...la DSN poate e altfel.
AlexV
intra si la solenza. vezi ca era o poza cu dsn-ul meu pe un site al lui liviu. se vedea destul de bine parca partea cu bateria

eu acum nu am nici o poza sa iti arat. daca vi la o intalnire o sa vezi si la altii.
CATALIN CONSTANTIN
salut



poate sa-mi spuna si mie cineva cit trebuie sa incarce alternatorul (minim/maxim) si cum se regleaza la solenza?





multumesc
cosmin
Ce stiti despre raportul calitate pret al bateriilor Varta? Am vazut ca o baterie Varta de 50/420 cu dimensiuni identice celei pe care o are montata Solenza din fabrica (207x175x190) costa in jur de 170 RON.

De asemenea, cel de la care intentionam sa cumpar acumulatorul mi-a recomandat Caranda: cel de 55/510 costa in jur de 100 RON si e produs in tara (vezi http://www.caranda.ro/maxima.htm ). Are cineva cunostinte despre acest acumulator despre care vanzatorul sustine ca se vinde din ce in ce mai bine? Cine sa fie de vina:
- pretul
- raportul calitate pret
- ignoranta?

Multumesc
einstein1984
Bateriile caranda sunt bunicele pentru banii pe care ii dai pe ele. Barem sprijini producia interna , nu importurile. Mai bine 2 caranda decat o varta!
george_slz
Eu prefer Varta! smile.gif...poate ca nu mi se opreste mp3playerul cand pornesc cu farurile aprinse masina...asa cum se intampla cu Rombatul si poate si cu Caranda. Plus ca diferenta de tehnologii este foarte importanta. Industria romaneasca sa invete sa fac treaba buna ....pomana sa primeasca de la altii nu de la mine!
kaspersky
OT: da' cum de ti-ai luat Dacia??? radmasa.gif
QUOTE(george_slz @ 11 Dec 2005, 17:34)
Industria romaneasca sa invete sa fac treaba buna ....pomana sa primeasca de la altii nu de la mine!
*


cristio_79
QUOTE(george_slz @ 11 Dec 2005, 17:34)
Eu prefer Varta! smile.gif...poate ca nu mi se opreste mp3playerul cand pornesc cu farurile aprinse masina...asa cum se intampla cu Rombatul si poate si cu Caranda. Plus ca diferenta de tehnologii este foarte importanta. Industria romaneasca sa invete sa fac treaba buna ....pomana sa primeasca de la altii nu de la mine!
*


Eu am avut pe berlina o baterie Rombat Ciclon 55Ah timp de 5 ani si nu am pus-o la incarcat nici macar un minut,nu am avut nici o problema cu ea,pe cand altii cu baterii mai "fitoase" gen Varta sau Bosch stateau si suflau in maini pe langa masina cand se racea mai tare afara.
In legatura cu opritul CD playerului,am patit-o si eu si nu este de la baterie.
george_slz
Se opreste cd playerul daca ai bateria descarcata, la mine se manifesta chestia si cu bateria varta daca lasam pozitiile/ avariile aprinse ceva vreme si apoi dadeam sa plec. Cu rombat se intampla mereu.

Dacie mi-am luat pt ca nu am avut de ales...nu imi spune ca tu ai avuut si ai preferat Dacia...or intrebarea pe care ai pus-o nu te-ai chinuit mult sa o gandesti?!
balamuc
Si eu am preferat Varta. Dupa schimbat 2 carnada in 3 ani si 10 luni de cand e masina, m-am enervat si am luat o Varta la 62Ah.
Eram asa de suparat pe faptul ca o zi, din 3 plecari, toate le-am facut impinse, incat a doua zi am luat decizia asta extremista: Varta de 62Ah.
Asta cam e baterie de Diesel, dar....smile.gif
Ce vreau eu sa intreb: afara de ce a zis Liviu mai sus, exista si alte influente negative pe care le poate avea o baterie cu o capacitate mare?
kaspersky
QUOTE(george_slz @ 11 Dec 2005, 17:34)
Eu prefer Varta! smile.gif...poate ca nu mi se opreste mp3playerul cand pornesc cu farurile aprinse masina...asa cum se intampla cu Rombatul si poate si cu Caranda. Plus ca diferenta de tehnologii este foarte importanta. Industria romaneasca sa invete sa fac treaba buna ....pomana sa primeasca de la altii nu de la mine!
*


Nea georgica ia uite ce ziceai mai sus, ceva bla, bla cu diferenta de tehnologii, cu industria romaneasca care trebuie sa invete si alte treburi si dupa aia zici ca ti-ai luat Dacie ca numai de aia ai avut bani! Eu zic sa fii mai hotarit cind iti mai dai cu parerea pe aici nu de alta da ne induci in (o)eroare radmasa.gif radmasa.gif
cristio_79
"Se opreste cd playerul daca ai bateria descarcata, la mine se manifesta chestia si cu bateria varta daca lasam pozitiile/ avariile aprinse ceva vreme si apoi dadeam sa plec. Cu rombat se intampla mereu."
Se manifesta si in mers cand ai si volumul mai tare si calci frana?Sau doar la pornire?
Valentine
Gata! Mi s-a acrit! S-a oprit azi pentru ultima data acest Rombat nenorocit mad.gif

E culmea. Farurile merg, alarma merge, avariile merg, radio-ul merge, dar nu porneste nenorocirea. E a 3-a oara in 2 luni ....

So, ce baterie imi recomandati in continuare? smile.gif

PS Imi poate explica si mie cineva in cuvinte simple cum se demonteaza si monteaza bateria pe slz? Multam smile.gif
marius80_eugen
Desfaci bornele , apoi desfaci surubul care tine siguranta pe baterie si apoi te pregatesti sa cureti ce gasesti pe acolo . Ai fi uimit sa vezi ce vei gasi ... poate si comoara bunicilor , tot pe acolo e ... Oribil ...
Nu bateriile Rombat au ceva , ci pur si simplu nu au fost exploatate corespunzator . Sunt mai sensibile si si orice parte a masinii , ca de , e romaneasca si trebuie sa te porti cu ele , ca si cu o domnisoara ... Daca ati uitat farurile aprinse de cateva ori , daca nu s-a completat nivelul , daca nu au mai fost pornite la interval regulat cel putin la 3-4 zile ... normal ca se manifesta asa . Daca va stiti cu musca pe caciula ca o comiteti , nu mai dati vina pe baterii ca nu ele sunt de vina . Orice baterie luati , daca nu o intretineti ca la carte si nu o exploatati corespunzator , va lasa cu fundu' in balta cand va e lumea mai draga . Un sfat : puteti lua cele pe Calciu , sau cele fara intretinere ( cu ochi verde ) , dar nici astea nu sunt nemuritoare . Pentru "blonde" sau uituci , puneti-va inca o baterie in paralel in portbagaj . Aveti si stabilitate mai buna si rezista mai mult bateriile .
"Farurile merg , alarma merge , .... dar nu porneste ..." Pai cel putin invarte motorul ??? Vezi sa nu ai bornele oxidate ... le scoti , le cureti , cu puna vaselina sau si mai bine le dai cu miere si mai incerci o data .
Despre faza cu opritul casetofonului , poate nu e legat bine la alimentare si cand il dai mai tare , se opreste . Sper ca nu e vorba despre opritul dupa 15 minute , ca nu va cred atat de blonde .
De la o capacitate de 55 Ah la una de 62 Ah sau chiar de 66 Ah nu ar fi nici un fel de problema de ordin electric / electronic . E bine sa o observi primele saptamani cum se comporta , ca nu prea e bine sa-i lasi pe fazani sa-si bage nasul la incarcarea in baterie ( sa o masoare doar ... si sa-ti spuna daca e ok sau nu ) . Si asta e o problema , daca nu incarca deajuns ...
Problemele la bateriile mai mari sunt in principiu ca nu au loc exact in acelasi locas si trebuie sa vezi cum te descurci .
Recomandari : Bosh , Varta , Caranda ( modelele noi ) si poate mai sunt si altele , dar eu in ordinea asta descrescatoare le consider ok . Bafta !
Valentine
QUOTE(marius80_eugen @ 29 Dec 2005, 11:18)
Desfaci bornele , apoi desfaci surubul care tine siguranta pe baterie si apoi te pregatesti sa cureti ce gasesti pe acolo . Ai fi uimit sa vezi ce vei gasi ... poate si comoara bunicilor , tot pe acolo e ... Oribil ...
*

Am efectuat ... pus la redresor ... sa vedem acuma daca porneste smile.gif
Reed
Multa lume are fixul ca bateriile Rombat sunt slabe... etc , poate ca intr-un fel of ceva dar... v-ati convins inainte ca bateria se incarca bine (tensiune cu motor oprit si pornit) , apoi oxizi contacte, nivel lichid ( de ce nu si o densitate nu ar strica). Eu am cea clasica (de 45Ah) si de 2 ani nu face fite. Capacitati mai mari... pai poti pune si de 110Ah dar nu vad cistigul. Sa pui baterie in paralel in porbagaj..... tre sa pui una IDENTICA din toate PDV si atentie la cablaje pt ca sunt curenti mari pe traseu.
Ar mai fi o treaba : redresorul... citi folosesc redresoare cu control electronic al curentului de incarcare??
marius80_eugen
Este si redresorul o problema , dar , pana la urma , bateria o incarci doar pentru a porni masina in situatie de urgenta . Cea mai sanatoasa incarcare este cea a masinii . Pe masina se incarca cel mai bine ! Verificati tot ce trebuie la baterie ( nivelul acidului ) , la borne ( curatare ... ) si la instalatia de incarcare . Capacitati prea mari nu se pot pune pentru ca nu se incarca bine si nu este folosita la capacitatea maxima . Bafta !
argon
QUOTE(marius80_eugen @ 31 Dec 2005, 01:15)
Este si redresorul o problema , dar , pana la urma , bateria o incarci doar pentru a porni masina in situatie de urgenta . Cea mai sanatoasa incarcare este cea a masinii . Pe masina se incarca cel mai bine ! Verificati tot ce trebuie la baterie ( nivelul acidului ) , la borne ( curatare ... ) si la instalatia de incarcare . Capacitati prea mari nu se pot pune pentru ca nu se incarca bine si nu este folosita la capacitatea maxima . Bafta !
*




blink.gif e mai cu ciucuri curentul dat de alternator? e tocmai invers, cea mai sanatoasa incarcare e la redresor, si pe masina e , dar la drum lung...
seba3621
Daca nu ma insel Rombat-ul de pe solenza mea e de 40Ah si dupa aproape 2 ani, dupa ce a stat cu pozitiile aprinse o ora nu a mai vrut sa porneasca. Interesant e ca dupa vreo 2 ore a pornit fara sa ii fac nimic (am stins pozitiile doar). Tin sa precizez ca am verificat/completat nivelul electtrolitului cam la fiecare 2-3 luni si tot atunci am curatat si bornele. E cazul sa ma gandesc la alta baterie?
i96nds
Nu cred ca e cazul. Mai tine.
Eu am uitat-o cu farurile aprinse 7 ore. Evident ca nu avea ce sa mai porneasca. Am pus-o pe redresor si acum merge uns. E mai bine de jumatate de an de atunci. Oricum, bateria are 2 ani si 8 luni deja si eu zic ca e foarte buna inca. E exact cea originala, cred ca e ca a ta - tot de 40Ah.
zanga
da stie cineva de ce avem baterii de 40A si pe logan tot de 1.4 (varianta a 2a) is baterii de 60A.Au mai multi consumatori sau ce?
cosad
pentru ca a sarit lumea cu gura pe ei si Rombat-ul nu a fost de vina de alegerea facuta de Dacia si au calculat ei la o bere si au pus de 60 A
Crede-ti ca producatori chiar gandesc toate reperele ???
Reed
Montarea unei bateri de capacitate mai mare are sens doar daca vrei sa folosesti consumatori importanti (statie audio, TV...etc) cu motorul oprit altfel nu are sens, curentul livrat de cea de 40Ah fiind de ajuns pentru pornire. Daca porneste greu in principal cautati ALTE cauze si apoi aruncati-va pe baterie.
zanga
Pai daca nu de la baterie de ce masina are o mica intarziere cand pornesc dupa o o noapte mai geroasa de obicei si fileaza un pic afisajul cu kilometrajul din bord?(bateria nu decat 5 luni )
GABONE77
pana la urma nu e decat un acumulator care costa cam 120 ron. durata de viata e peste 2 ani. pana la urma cat sa cerem si de la ele? stau in frig, in soare plus ca sunt romanesti si nu stiu cat de bine sunt realizate. asa ca un rombat daca tine 2 ani e ok daca tine mai mult e la noroc. de ultima baterie luata din comert am fost cam dezamagit e un rombat pe calciu cu ochi magic si care a tinut slab de tot ma asteptam la mai mult. asta pe care o am pe solenza are un an jumate 2 ierni si se comporta onorabil. acum ca mi-am adus aminte de ea poate o scot de pe masina sa curat bornele si sa ii fac eventual o completare de lichid daca e cazul. aveti idee daca o scot de pe masina trebuie sa fiu atent cu ceva? adica in afara de resetare ceas se mai modifica ceva?
ps: din cate imi aduc aminte preturile intre un rombat si una straina bosch varta sunt cam in aceeasi zona. ce ar putea diferi e garantia. nu stiu de ce la romani se acorda minimul prevazut de lege....
din marcile pe care le cunosc eu as putea lauda TUDOR sunt spaniole si mi s-au praut intotdeauna super rezistente chiar si in conditiile unei intretineri a bateriei aproape inexistente.
kaspersky
QUOTE(GABONE77 @ 15 Jan 2006, 21:40)
adica in afara de resetare ceas se mai modifica ceva?
*


Daca ai radio din fabrica pe masina (codat) se va reseta si acesta, iar la pornire va trebui sa introduci codul (este specificat pe factura)!
Tudor B
Daca decuplezi bateria de pe masina se reseteaza UCE injectie.
GABY IS BACK !
Haideti sa va spun ce am gasit eu pe un site al unor distribuitori de acumulatori de marca, in Romania: ( nu are importanta marca, pot sa va spun ca este bine cotata la nivel mondial, pe acest segmernt )


NOTIUNI GENERALE:

"Ce este capacitatea bateriei ?
Capacitatea bateriei este marimea sarcinii electrice stocate în baterie. Ea se masoara în Ah.

Ce este curentul de descarcare la rece?
Este curentul pe care o baterie noua, complet încarcata, poate sa-l furnizeze continuu, timp de 10 sec. si sa asigure la -18°C o tensiune minima de 7.5V (EN).

Ce este capacitatea de rezerva?
Capacitatea de rezerva este perioada de timp în minute, în care o baterie poate mentine o descarcare cu un curent de 25A, la temperatura de 25°C, pana la o tensiune egala sau mai mare de 10.5V (EN).

Ce este durata de viata a bateriei?
Durata de viata a bateriei este timpul în care bateria are performante acceptabile. Ea se masoara în ani.

Ce este o baterie fara întretinere?
O baterie fara întretinere este o baterie care nu necesita adaugare de apa distilata, daca sistemul de încarcare de pe autovehicul functioneaza corect.

Ce efect are caldura excesiva asupra bateriei?
Excesul de caldura cauzeaza evaporarea apei, proces care are loc mult mai rapid decat în conditii normale. Excesul de caldura are efecte negative si asupra gratarelor pozitive.

Ce efect are temperatura scazuta asupra bateriei?
Temperatura scazuta reduce substantial puterea bateriei. La -18°C, bateria functioneaza numai la 40% din puterea pe care o poate da la 20°C.

Cât de des trebuie sa verificam bateria?
In exploatare se verifica nivelul electrolitului, cel putin o data pe an la bateriile...........
Nivelul electrolitului trebuie sa fie cu cca 20mm deasupra placilor. In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata, se completează cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.
La bateriile dotate cu indicator de stare (ochi magic) starea de încărcare si nivelul electrolitului se pot aprecia observând culoarea acestuia:
transparent: nivel scazut, necesita completare
negru: nivel bun, baterie descarcata
verde: nivel bun, baterie incarcata

Cum sa alegem bateria potrivia?
Cutati în manualul masinii care baterie se potriveste modelului de vehicul pe care-l aveti. Aceeasi informatie o puteti obtine si din catalogul fabricantului de baterii - pe care-l detine cel care comercializeaza bateriile.

Ce se întâmpla daca folosesc o baterie care are un curent mai mare de descarcare la rece?
In acest caz, motorul porneste mai usor, în special în regiunile cu climat rece, iar sistemul de încarcare nu este afectat.

Care este concentratia acidului sulfuric în solutia de electrolit dintr-un accumulator auto ?
Concentratia electrolitului dintr-o baterie auto care functioneaza in regim corect este de 37%. Aceasta carespunde unei densitati de 1,28g/cmc. Orice depasiri semnificative înseamna regimuri incorecte: subîncarcare (densitate < 1,24) sau supraîncarcare (scadere nivel electrolit).

Ce este bateria de acumulatori auto ?
Bateria este un grup de celule galvanice, care transforma energia chimica în energie electrica. O celula galvanica consta din doi electrozi (anod si catod) si o solutie de electrolit

Ce rol are bateria de acumulatori ?
Bateria functioneaza ca si:
-sursa de energie pentru sistemul de pornire si aprindere initiala a motorului masinii
-sursa de energie suplimentara - când cerintele electrice ale vehiculului depasesc capacitatea de livrare a sistemului de încarcare.
-stabilizator de tensiune în sistemul electric (reduce tensiunea înalta tranzitorie) care ar deteriora componentele sistemului.

Acumulatorul
Anodul : Plumb poros, .....
Catodul : Dioxid de plumb ......
Reactia totala: ....
Electrolit : Acid sulfuric diluat
Tensiunea electrochimica per element: 2,05 V

Primul ajutor:
........

Inainte de orice scoatere din serviciu ,
se va face o încărcare completă a acumulatorului. Nivelul si densitatea electrolitului trebuie să fie controlate o data la 30 de zile. Dacă densitatea d4,20 este inferioară valorii de 1,26 g/cm3 se recomandă reîncărcarea acumulatorului; procedând astfel se prelungeste durata de viată a acumulatorului.

Conditii de depozitare si transport
Acumulatoarele livrate cu electrolit, în stare încarcată, se depozitează cu dopurile bine închise, în încăperi uscate (umiditate maxima 70%), la temperaturi cuprinse între 5 si 30 grd C, ferite de căldura, radiatii solare si substante chimice.
Dupa o perioadă de depozitare, în conditiile precizate mai sus, sau de neutralizare timp de: 6 luni acumulatoarele se vor reîncărca, înainte de utilizare, urmând instructiunile, numai in cazul in care densitatea electrolitului scade sub 1,26 g/cm3.
Se interzice depozitarea altor produse peste acumulatoare.
Pe durata transportului se vor asigura conditiile necesare evitarii răsturnarii si lovirii acumulatoarelor. "

Si bineinteles:

DE RETINUT:

"Acumulatorul acumulează energia pe care o primeste.

Este normală descărcarea acumulatorului în conditii extreme de functionare: temperaturi scăzute, număr mare de consumatori, consumatori conectati permanent, drumuri scurte, neutilizarea automobilului pe perioade lungi, etc.

Extinderea duratei de functionare, evitarea situatiei neplăcute de a nu porni autovehicolul datorită acumulatorului descărcat se poate face prin mentinerea acestuia în starea încărcată, verificarea periodică la 6 luni este solutia.

De retinut faptul că un acumulator încărcat îngheată la -67 °C pe când unul descărcat 50% îngheată la -12°C, de retinut că pentru pornirea autovehicolului în conditii normale un acumulator încărcat 25% este suficient. "

Scuzati lungimea postului, oricum am mai taiat ( acolo unde vedeti "....." ) chestii care nu pareau importante.
GABONE77
QUOTE(Tudor B @ 16 Jan 2006, 00:43)
Daca decuplezi bateria de pe masina se reseteaza UCE injectie.
*



ma refeream daca o decuplez cu masina nepornita. nu prea inteleg exact ce vrei sa spui tu blush.gif
kaspersky
Tot la masina nepornita se referea si TudorB. Nu-i nici o problema, n-o sa observi ca se reseteaza UCE injectie!
GABONE77
hai lamuriti-ma si pe mine va rog.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.