Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dezaburitorul de la luneta nu functioneaza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
jocker_ro16
Am o rugaminte...de ceva vreme nu-mi functioneaza dezaburitorul de la luneta, mi se aprinde butonul dar in bord nu-mi indica...si bine-nteles k nici luneta nu se dezabureste. wacko.gif Am incercat sa umblu si la sigurante si la buton, dar nu s-a-ntamplat nimic! excl.gif
Care credeti ca ar fi problema si cum as putea s-o rezolv?
Va multumesc! smile.gif
iuliano_smile
pune mana pe un voltmetru si masoara tensiunea de pe luneta. ar trebui sa ai cam 13volti si ceva cu motorul pornit. daca nu ai tensiunde, te duci la bord si masori si pe acolo
deceneu32
Ai bord CN?
ATM
Dupa ce a scris in semnatura, nu cred. L-ul parca avea scoica. Pai treaba e cam asa... in primul rand, becul de pe tabloul de bord, ala de pe kilometraj, din cate stiu eu, nu merge din fabrica, tocmai fiindca butonul are becul lui separat. Deci asta n-ar fi mare bai. Se aprinde butonul, deci curent are. Verifica traseul, sa nu fie intrerupt, (cel mai simplu iei un bec cu 2 fire lungi si conectezi firele becului la cele 2 fire care duc la luneta, bineinteles cu butonul de dezaburire pornit si contactul pus - daca se aprinde becul, ai curent pe traseu, daca nu, e intrerupt undeva...) verifica sa ai papucii lipiti bine de luneta, da cu multimetrul in luneta, cum a zis iuliano...altceva nu mai stiu.
cristian8905
sa nu iti fie intrerupte incalzitoarele ce iti trec prin luneta........si mie candva nu imi mergeau toate doar 4.....2 sus si 2 jos........si dupa ce am schimbat luneta....fara sa vreau evident ca mia fost sparta...........imi merge perfect d atunci..........sau mai poate fi de la papuci care se pun la luneta sa nu iti fie rupti..........smile.gif
deceneu32
QUOTE(ATM @ 12 Dec 2009, 00:41)
Dupa ce a scris in semnatura, nu cred. L-ul parca avea scoica.

Eu stiam ca L inseamna echipare cu motor de 1,4 iar T,motor de 1,6.
Dar nu asta ne intereseaza.Daca are bord scoica,becul din bord nu se aprinde deoarece martorul este incorporat in comutator.Deci,cand actionezi comutatorul,se aprinde si becul martor.
La bordul CN,butoanele sunt iluminate la actionarea comutatorului de lumini(pozitii).Martorii sunt separati,in tabloul de bord.
unikat45
la mine luneta e ok...dar s-a rupt unul din papuci... stie cineva o solutie alta decat schimbarea lunetei? ma refer la lipire etc...
BILIXON
Voi incerca sa-ti raspund eu.
Iata o metoda babeasca dar care la mine da roade de doi ani si anume:cauta sau confectioneaza o lamela din metal mai otelit si o introduci intre chederul lateral din interior si papucul cu pricina.Pentru a evita jocul papacului sus-jos sau in lateral il prinzi mai intai de geam cu o banda de izoler din acela bun colorat care se foloseste la cablurile electrice.Lamela sa aiba cam 3-4 cm. si te asigur ca are suficienta forta sa preseze papucul.In rest am tot incercat cu Bison electro, Loctite + electro, si altele dar fara succes.O luneta noua dar....
Un prieten a confectionat lamela dintr-o clama de par mai lata si merge.
Spor la treba.
Andyno
pai cat ai dat pe solutile de lipire iti cumparai o luneta noua radmasa.gif
BILIXON
Repede sa râdă cineva! Dar te-ai gândit Andyno ca poate acele soluții de lipit erau de la alti prieteni Dacioți? Ce crezi, as fi dat o caruta de bani pentru incercari?
Sa auzim de bine si sa radem (in necunostinta)mai putin. wink.gif
pirvumark
eu am urmatoarea problema. luneta legata ca lumea (pe un fir masa pe celalalt plus din contact prin buton), vine curent din buton pana la luneta dar daca masor pe fiecare linie in parte am tensiuni diferite. primele linii de jos au aceeasi tensiune ca si cea care vine din buton, pe cand la celelalte variaza foarte mult. Sa fie oare din cauza ca au tendinta sa cedeze liniile. fac contact foarte slab undeva pe traseu si au rezistenta foate mare in acel punct? de dezaburit nu dezabureste
bygy007
pai daca ai 12 V acolo la plus atunci ai ramurile intrerupte trebuie sa scada progresiv , taca te uiti foarte atent gasesti unde este intrerupta
la mijloc ar trebui sa ai jumatate din tensiunea de alimentare (daca rezistenta e buna)
mishujkl
Mie-mi dezabureste doar jumatatea de sus a lunetei, mai putin ultima care e intrerupta. Cealalta jumatate e ok, examinand-o vizual n-am descoperit intreruperi. Stie cineva din ce cauza?
jocker_ro16
multumesc tuturor pentru raspunsuri..am sa-ncerc variantele voastre ...sper sa isa ceva! wink.gif
pirvumark
la ochi pare sa fie ok. nu vad nici o intrerupere. cum o verific? merg cu multimetru din aproape in aproape ? adica iau fiecare linie in parte si masor tensiunea pe ea? daca la capat am 12V si 20 cm mai incolo tot 12V inseamna ca e intrerupta respectiva da? si ma uit sa vad unde mergand incet cu testerul?
DannyY
QUOTE(pirvumark @ 13 Dec 2009, 12:01)
eu am urmatoarea problema. luneta legata ca lumea (pe un fir masa pe celalalt plus din contact prin buton), vine curent din buton pana la luneta dar daca masor pe fiecare linie in parte am tensiuni diferite. primele linii de jos au aceeasi tensiune  ca si cea care vine din buton, pe cand la celelalte variaza foarte mult. Sa fie oare din cauza ca au tendinta sa cedeze liniile. fac contact foarte slab undeva pe traseu si au rezistenta foate mare in acel punct? de dezaburit nu dezabureste
*



Depinde in ce punct masori tensiunea. In mod normal, pe bareta din care pleaca traseele de dezaburire ar trebui sa ai tensiunea de alimentare (12-14 V) in orice loc ai pune voltmetrul.
Daca masori tensiunea pe unul dintre trasee, aceasta tensiune ar trebui sa fie descrescatoare pe masura ce te apropii de legatura la masa. Daca tensiunea este constanta pe o lungime mai mare, intr-adevar acel circuit este intrerupt. Vei gasi intreruperea in punctul in care voltmetrul iti va arata brusc tensiunea 0.

Mare atentie la contactul pe care-l fac papucii sau orice elemente de conexiune. Va puteti trezi cu un arc electric care sa supraincalzeasca local luneta. Daca aceasta e e inghetata si siguranta nu se arde, riscati sa ramaneti fara luneta.
pirvumark
deci baretele si toate ramurile care pleaca din ele sunt ok, ramurile cel putin la inceput(la plecare). pe traseu nu se vede cum am mai zis nimic evident. deci 0 nu cred sa-mi indice vreodata aparatul pt ca nu e intreruperea asa mare incat sa nu faca, contact, testerul si sa vina direct pe geam. daca exista o asa intrerupere fii sigur ca nu mai ceream sfatul vostru ca ma ducea capul si pe mine despre ce e vorba. eu de aia intreb, pentru ca nu iese in evidenta nimic ce ar da de banuit ca este defect. oricum ma apuc maine ca acuma e noapte si frig,( foarte frig) de masurat iar, cu multa rabdare si manusi in maini si poate o sa rezolv ceva.
Twister
Mie imi dezabureste pe toate traseele, insa e adormirea maicii domului pana face treaba. Si am alternator Bosch de 85A, nu poate sa se planga ca nu are curent destul. E drept ca si geamurile astea fumurii par sa condenseze mult mai mult decat cele transparente, nu stiu de ce exact.
Toata reteaua de dezaburire era ca vaid e capul ei, se intrerupsese de la stergere repetata a lunetei, contactele rupte etc. Am refacut-o cu Wurth Silver, este o solutie special pentru asa ceva.
DannyY
Inseamna ca rezistenta electrica e mare, facand ca intensitatea curentului sa fie mica (aici nu are rol alternatorul). Un curent mic --> incalzire slabuta.

Ai masurat rezistenta circuitelor de la baterie pana la dezaburitor? Dar rezistenta (totala) a dezaburitorului? Cum se prezinta contactele electrice pe tot traseul baterie-intrerupator-dezaburitor?
pirvumark
am masurat rezistenta si are 2,4 kohm.
e mult? e putin?
DannyY
E foarte mult. Curentul e de cca 5 mA (I=U/R). Prin comparatie, un LED se aprinde bine pe la 15 mA. Dezaburitorul cred ca ar trebui sa 'manance' peste un amper.

Ai o problema pe circuit.
bygy007
QUOTE(pirvumark @ 24 Dec 2009, 11:51)
am masurat rezistenta si are 2,4 kohm.
e mult? e putin?
*


masoara unde vin firele (exact pe capetele rezistentei) , apoi masoara si tensiunea , zi care sint valorile
pirvumark
pai masuratorile le-am facut tinand testerele pe cele doua riglete(unul pe cel c firul de + unul pe cel cu -) cat mai aproape de papuci si am avut valoarea asta. tensiunea era de 12,60 parca(geva de genul)
cu motorul oprit am facut masuratorile. o sa mai fac si maine o masuratoare sa nu fi citit gresit scala, sa fi fost pe ohm si nu pe kohm(cu toate ca e electronic, dar cine stie cum m-am uitat eu). o sa revin cu noi masuratori maine. dar ce valoare ar trebui sa aiba rezistenta? R=U/I unde I il consider 1A? pai ar fi 14 ohm sa zic asa? si daca tot mare este rezistenta cam care ar putea fi cauzele? sa incerc sa curat mai bine locul unde masor? sa faca un contact cat mai bun?
DannyY
Domnule, cred ca avem o problema de comunicare. Hai sa impartim operatiunea in cativa pasi clari, OK?

1. Scoti papucii de pe dezaburitor
2. Masori rezistenta intre polul + al bateriei si papucul + al dezaburitorului
3. Idem intre polul - si papucul -
4. Masori rezistenta intre cele 2 barete ale dezaburitorului (cu papucii scosi)
5. Pui multimetrul pe pozitia 10 A, montezi papucul - (minus), pornesti dezaburirea si masori intensitatea. Daca acul nu se misca sau afisajul ramane pe 0, treci pe scala de 1 A. Daca scala e tot nemiscata, treci pe 100 mA. Daca nu se misca, circuitul e intrerupt.
Posteaza toate rezultatele si poate reusim sa depistam problema.
PS. Nu am spus ca intensitatea e de 1 A, era o estimare. Habar n-am cat trebuie sa fie. Am zis doar ca 5 mA inseamna foarte putin






pirvumark
bine Danny, asa o sa fac si o sa va zic ce am obtinut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.