Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste, electomotorul nu se aude
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
premierul_bv
Martorul antidemaraj clipeste cand pun contactul sta 5 sec aprins si se stinge dar cand dau la cheie nimic, nu se aude nimic.
Nu stiu ce are , aveti voi vreun indici, poate ma puteti ajuta
alexandrusiri
bateria e buna?
premierul_bv
Nu este bateria, dar am gasit ceva pe forum in legatura cu firul gri de la contact care se conecteaza prin alarma la electromotor. Maine o sa verific
Dar ca sintome totul e ok pana intorc cheia si nu schiteaza nimic pur si simplu nu imi dau seama ce are, daca ati mai dat de problema va rog sa ma ajutati.
Multumesc!
i96nds
De obicei cea mai clasica cauza a problemei este faptul ca papucul ce intra in electromotor NU sta cum trebuie. Cel mai probabil de la vibratie/ mizerie el nu mai face contact.
E vorba de un fir gri, intr-adevar, ce duce de la contact pana la electromotor.

Cum rezolvi: Urca masina pe doua buturugi ca sa fie mai sus. Intra sub ea, pe la roata din dreapta - si vei gasi electromotorul si firul gri. Freaca bine papucul ala - si ar trebui sa mearga.

Cine e mai expert reuseste sa bage mana si pe langa filtrul de aer, cum te uiti la motor in stanga, bagi mana adanc, pana aproape de umar. Pipai acolo si gasesti. Dar e mai greu daca nu stii ce cauti.

Eu am patit intr-adevar cu alarma care era "interpusa" pe acest fir. Dar e putin probabil sa fie si la tine la fel. A trebuit sa refac circuitul initial al masinii, ca si cum nu ar fi avut alarma.

Stefan
premierul_bv
Multumesc pt rasp promt si maine ma ocup de masina si las si un mes pe forum cu rezultatele pe care le voi avea.

12 Dec 2009, 14:46:
Am rezolva problema cum mi-ai zis, am curatat papucul care intra la bendix si a pornit din prima. Multumesc de ajutor!
djasu82
Papucul acela ar fi bine dupa ce s-a curatat si s-a dat cu spray de contact si dupa ce s-a montat la loc e bine sa se dee cu vaselina impiedica umezeala si respectivele probleme care pot aparea. Iar in aceste situati daca nu sti cum sa faci si esti disperat ca nu-ti porneste rogi pe 2 oameni sa te impinga cu masina si o sa porneasca usor motorul evident in treapta 2 de viteza .
i96nds
Nu e recomandata pornirea prin impingere. Mai bine frecati inca o data acel papuc daca aveti probleme.

As aprecia mult daca cineva are o poza in care sa arate unde e acel papuc de la electromotor.
crocky
Eu la acel papuc am avut multe "interventii". In ultimul timp mai des, de la gropi, umezeala. Pentru ca am mana mai lunga smile.gif si am invatat locul, undeva jos, cum bagi mana dreapta sub carcasa filtrului de aer...
A invatat smecheria pana si sotia, fiind la un moment dat disperata ca nu putea sa plece cu masina si eu eram departe smile.gif deci nu e greu. Daca sunteti blocati in drum si gasiti taximetristi care au solenza, sigur stiu unde e. Cu fotografiatul mai greu, ar trebui ridicata masina si de acolo e alt unghi...
Ultima oara pur si simplu am rasucit cu 180 de grade papucul, sa vedem daca mai face.
Gaby_solenza
Eu am patit la fel ......mergeam si de o data turometrul si chilometrajul au luat-o razna....ce sa fac trag pe dreapta si opresc motorul.....si dau sa pornes...nimic,era un frig afara de crapau pietrele.Iau si verific toate sigurantele..nimic.pana la urma dupa multe cautari am gasit buba....era rupt firul de la masa ce vine prins pe motor...Vezi uitate si acolo e undeva in dreapta jos cum te uiti la motor.BAFTA
CristiTH
Salutare, sunt nou pe aici dar sunt un vechi posesor de Dacie Solenza.
Am o problema la pornire si anume cand dau la cheie electromotorul invarte dar nu porneste. Bateria e aproape noua, benzina e in rezervor... daca poate cineva sa-mi spuna de la ce poate fi.
Bogdan90
Ar putea fi selenoid-ul. Nu iti mai arunca rotita dintata a electromotorului pe volanta. Vezi la un electrician sau daca te bagi la surubait il scoti si il schimbi. Daca stii cu certitudine ca asta e buba. Poti verifica punand pe cineva sa dea cheie si tu sa asculti daca se aude cum cupleaza(o pocnitura). nu sunt de meserie dar am stat pe langa un electrician auto si iti spun din ce am prins de pe la el. Succes!
CristiTH
Problema este ca uneori imi porneste dar foarte greu si imi este frica sa nu termin electromotorul. Am auzit de la cineva ca ar exista un cititor. Cu respect.
Bogdan90
Mai ce sa zic, nu stiu mai multe. Din partea mecanica eu ala il banuiesc. Selenoid-ul (bendixul), e pe electromotor ca o bobinutza. Nu stiu nimic despre vreun cititor. Eu mi-am dat cu parerea doar, pot sa gresesc pentru ca nu sunt de meserie. Eu zic mai bine ar fi sa mergi la un electrician auto. Nu cred ca e problema mare.
CristiTH
Ok, asa am sa fac. Multumesc de raspuns.
i96nds
Cristi, cititorul ala se numeste senzor turatie. Cauta pe aici pe forum la SLZ sau DSN cum il cureti in max. 10 minute singur.
Si vei rezolva problema ta.
Tavy84
CristiTH e mai mult ca sigur senzorul de turatie, si eu am avut aceeasi problema ca a ta, adica dadeam la cheie, electromotorul invartea dar nu pornea, problema s-a rezolvat simplu din partea mea ca am dat de un mecanic bun si mi-a zis din start la tel ca e vb de senzorul de turatie, m-am dus si l-am schimbat, fraier eu ca mi-a zis dupa ca puteam doar sa il curat ca mai avea viata cand i l-am aratat.Eu am tinut-o asa timp de vre-o 2 saptamani cu buba.intre timp schimbasem si MPP-ul ca asa a zis un alt "mester" ca ala ar fi cauza. Trebuie doar sa cureti de mizerie senzorul.
Taka
CristiTH dute in rampa bagate sub masina nu dai scutul jos nu dai nimica si ai sa vezi cam pe directia de sub corpul clapeta ai sa vezi electromotorul iar ai sa observi un papuc iatzi un sprei de contacte sau degripant curatal chiar cu un smirghel si o ia antaia:D
serviccom
Nu trebuie demontat nici macar scutul.
A539
incearca si asta: leaga un fir de la -(minus baterie) pe caroserie pe tabla undeva eu l-am pus pe tabla de sub masca....asta inseamna ca bateria nu are masa..eu asa pateam acum sper sa fie si la tine la fel..nu conteaza ce cablu lita sa aiba in el..
dj_sweat
Aceeasi problema am avut-o si eu, am oprit la un peco si cand sa plec nu se mai auzea invartind, am mai incercat de 4 ori si nimic, nu se auzea invartind cand roteam cheia, noroc ca mai eram cu cineva si am impins masina, a pornit repede impinsa bagata in viteza 1. Asta a fost singura data cand s-a intamplat. Am citit forumul si am verificat sub cutia verde a filtrului de aer pe sub tevile alea mari negre rotunde de langa injectoare si am dat de electromotor, prin stanga am bagat mana dupa alternator si am gasit papucul patratos respectiv, era iesit jumate si avea joc, probabil de aici era ca l-am impins la loc si am indreptat putin cablul ca sa nu fie asa elastic, fiind mai gros are tendinta sa se comporte ca un arc. O sa il mai verific cand urc pe rampa, pozitia este dificila si nu se vede locul respectiv. Nu este necesara demontarea scutului, se baga mana pe langa catalizator, intre cutia de directie si scut.

P.S. Daca ar fi senzorul de turatie atunci se aude invartind dar nu porneste. Am un coleg la munca cu problema asta, a schimbat senzorul de turatie si nu a mai avut probleme cu pornirea. La el se comporta ciudat, din cand in cand nu pornea cu toate ca invartea electromotorul.
ramsen
data viitoare cind o mai pornesti impinsa sa o bagi in treapta a 3 de viteze sa nu iti dea peste cap kitul de distributie...asa se pornesc astea pe curea la distributie...
cristio_79
Si cand te gandesti ca producatorul specifica destul de clar ca este interzisa pornirea prin tractare sau impingere
djasu82
e da de parca ar fi prima care porneste impinsa si nu se respecta specificatiile producatorului. Treapta 2 picior pe ambreaj se impinge prinde niscai viteza se ia piciorul de pe ambreaj usor si a pornit.
Cate rable straine am impins la servici biggrin.gif mi s-a acrit.
Acel papuc trebuie degresat dat cu spray contact pus la loc si dat pe el cu vaselina de jur imprejur .
miocrl

solenza din 2004, doar in 2010 la inceput a avut nevoie da schimbare baterie. pornea foarte greu si pana la urma iarna fiind.. am schimbat-o.

pornea tot mai greu cu toate ca am schimbat bateria.
invartea dar nu pornea.
acum 1 luna m-am apucat si am desfacut senzorul de turatii dar nu era imbaxit, dupa ce l-am pusi inapoi masina nu mai invartea deloc. aflasem dupa asta ca si ininte sa desfac senzolur tot asa facea; totul OK la martori de bord dar nu mai invartea electromotorul.

azi dimineata am desfacut firul de "-" care pleaca de la baterie undeva jos si apoi pe sasiu.. curatat frumos.. si nimic

acum dupa masa am desfacut contactul cheii .verificat.. totul in regula sad.gif

dupa asta am verificat sigurantele 3 si 4.. de fapt toate, totul OK

apoi am zis hai sa bag mana cum scrie mai jos. am bajbait pe acolo si am gasit conexiunea intrerupta. am scos de tot papucul , smirgluit, strins un pic cu patentul si acum merge ca unsa. sunt foarte bucuros ca am reusit sa o fac.

QUOTE(dj_sweat @ 25 Jul 2010, 12:18)
... sub cutia .. filtrului de aer pe sub tevile alea mari negre rotunde de langa injectoare si am dat de electromotor, prin stanga am bagat mana dupa alternator si am gasit papucul patratos respectiv, era iesit jumate si avea joc,
*



bogdanelkva
Pai vezi?si eu am patit asa,dadeam contact si ...liniste.Am pornit-o impinsa,imediat am urcat-o pe rampa si am curatat papucul ala.Mi s-a suflat de aici,de pe forum ce sa fac... icon_mrgreen.gif
Ai pus putina vaselina pe el?ca sta in apa,saracu... biggrin.gif
miocrl
nu am uns.

ma gandeam sa dau cu spray de contact. dar apoi m-am razgandit ca daca fara ungere a iesit , uns fiind o sa iasa si mai repede. daca se repeta faza o sa gasesc o solutie sa nu mai iasa.
bogdanelkva
daca il strangi cu patentu nu mai iese,vaselina e impotriva coroziunii care apare,sare apa pe el...e super-"comfort " apoi,nu? biggrin.gif
marius80_eugen
QUOTE(ramsen @ 25 Jul 2010, 14:56)
data viitoare cind o mai pornesti impinsa sa o bagi in treapta a 3 de viteze sa nu iti dea peste cap kitul de distributie...asa se pornesc astea pe curea la distributie...
*



Hai sa nu aberam ... ca vrei sa "protejezi" distributia e una , dar la impins de om , oare ce viteza trebuie sa prinzi ca sa ai put6ina compresie ?
Oare peste cateva luni aud ca se porneste intr-a 5-a ?!?
kidutzu
salutare detin o solenza 1.9 si o problema cam ciudata:
n-mi porneste electromotorul dar (bendixu) se cupleaza. Si nush face talente cu curentu dar bateria e noua si am incercat si cu alta baterie si acelasi lucru fara adica nici martorul de baterie nu mi se aprinde in bord . Cam ce problema as avea? multumesc.
mitache
va salut,am o problema cu electromotorul la solentza si as vrea sa stiu unde este pozitionat.vreau sa verific cablurile si nu stiu unde sa caut electromotorul si conexiunile.sant incepator
djasu82
QUOTE(george_scala_2004 @ 22 Apr 2011, 08:11)
ei, nu toata lumea e as ! wink.gif  biggrin.gif
*


sl e in spatele motorului sub colectorul de aer poza sper sa-ti fie de folos.
canea_dragos
Salut!

Electromotorul se alfa sub cutia filtrului de aer. Foarte buna poza djasu!
Obed
Salutare,

O problema am si eu cu pornirea, si anume:

Din cand in cand, cand dau la cgeie sa pornesc, parca electromotorul face o tura doua si se opreste, cateodata se invarte si nu porneste deloc, alte dati porneste la sfert de cheie(de cele mai multe ori)

Stiti cumva din ce cauza poate fi?
bygy007
perii (carbuni ) uzate

sau rotor cu citeva infasurari dezlipite
vali78vali
Salutare!
Pot veni si eu cu o problema legata tot de pornire?
De la o vreme porneste foarte greu dimineata (la rece)
Cand e calda porneste bine
Dar cand e rece......... m-a omorat
Dau la automat si nu se tureaza la pornire, porneste incet asa....de zici ca o pornesc in 2 pistoane
usur usor se duce la relanti si totul e ok
A mai patit cineva asa?
Tind sa cred ca trebuie sa schimb senzorul de turatie (desi l-am curatat si paracuratat)
Va multumesc
leo chirila
Salutari sunt nou posesor de slz si am si eu o problema. La rece la prima cheie nu pornese la a doua o ia perfect ,la cald sfert de cheie si a pornit ma uimeste. Tin sa va mai spun ca senzorul de turatie a fost schimbat acum 5 luni ,la 51.000 Km acum 56.124
si dupa schimbarea senzorului de turatie prima chieie era mai greoaie adica mai lunga, dar o lua acum de cind un pic rece dimineata e nevoie de doua chiei. Eu cred ca poate sa fie socu electonic da cer si alte pareri nu ma pricep la mecanica de loc numa peco si drum. Daca ma poate ajuta si pe mine cineva . Va multumesc anticipat.
leo chirila
stie cineva sau are o poza cu socu electronic la solenza unde se afla sau daca are ,motor 1,4 benzina. va multumesc
klaus
Se cheama motoras pas cu pas si se afla pe corpul clapeta.
Exista topicuri garla pe aici.
corbex
QUOTE(vali78vali @ 22 Jul 2011, 15:07)
Salutare!
Pot veni si eu cu o problema legata tot de pornire?
De la o vreme porneste foarte greu dimineata (la rece)
Cand e calda porneste bine
Dar cand e rece......... m-a omorat
Dau la automat si nu se tureaza la pornire, porneste incet asa....de zici ca o pornesc in 2 pistoane
usur usor se duce la relanti si totul e ok
A mai patit cineva asa?
Tind sa cred ca trebuie sa schimb senzorul de turatie (desi l-am curatat si paracuratat)
Va multumesc
*


Bujiile?
bodo90
poate sa fie devina si releul de comanda.
ionik_e4
Salut baieti!!!!!!Nu mai porneste steluta!!inebunesc!!Pana ieri a mers ok,cand deodata pun contactul se stinge ledul si cand sa demareze se aude doar un clanc...sau un tacanit ca de releu dar undeva sub motor,deci la electromotor..nu invarte,doar tacane.Am umblat la acel fir gri,si nu are nici pe dracu.Ce poate sa fie?
bygy007
daca se aude clanc , il dai jos si vezi care este problema
ionik_e4
S-a rezolvat...demontat,curatat,masurat si pus la loc,dupa care cheie si......brrraaaammm...merge Steluta!!
postman
Ce ai curatat???Nu ai fost explicit, ionik_e4.
klaus
demarorul, ca despre el era vorba.
mirel22
Salut


am o mare problema cu pornirea, de fapt nu pot sa o pornesc. nu am pornito de 2 luni si nu mai aveam baterie, miam incarkt bateria cu un redresor si am pus inapoi la loc dar knd dau chie sa pornesc numi da nici o reactie si in bord numi apare decat pompa benizina si frana mana, baterie nu, apa nu. ajutatima si pe mine cu un raspuns.
klaus
verifica firele de masa de pleaca de la baterie.
Si sigurantele.
mirel22
am verificat sigurantele cu masa si totul este bine.
klaus
firul de masa care duce la carcasa cutiei de viteze este prins pe surub?
mirel22
am verificat si este rupt de pe carseria masini, dar este altul fata de cel care este de pe baterie pe carosiere si de asta nu stiam. multumesc mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.