Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: s-a blocat in treapta 1
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
minime1859
Salut,
Am o problema la cutia de viteze (5 trepte) de pe o dacia 1310.Practic este blocata in treapta intai, nu este prima oara. Dupa ce sa blocat prima oara am desfacut capacul am deblocat-o si a mai mers o saptamana doua.Am observat faptul ca din mers nu intra in treapta intai si deci nu o fortam niciodata. S-a blocat cand masina era oprita.
Mentionez faptul ca schimbatorul intra in marsarier fara sa apas pe el, e deajuns sa tragi spre sofer la maxim si peurma in spate.
Alexio
QUOTE(minime1859 @ 15 Dec 2009, 12:41)

Am observat faptul ca din mers nu intra in treapta intai si deci nu o fortam niciodata.

*



In primul rand o masina nu se baga in treapta 1 si R din mers ci numai dupa ce ai oprit masina si vrei sa pleci de pe loc. Asta daca vrei sa tina cutia mult si bine. smile.gif
aditã
poate te pot ajuta cu o idee!acum cativa ani la dacia mea in 4 tr nu mai imi intra in viteza de nici un fel!pe sub cutie avea o chestie metalica prinsa in 2 suruburi destul de mica ..daca te bagi o sa o vezi sigur....am schimbat-o si imi intra iar!
acum poate la tine e altceva nu am de unde sa stiu!incearca si asta ca macar e ieftina! smile.gif
minime1859
@adita te referi la acea patina ? daca da atunci problema mea e complet diferita
@alexio eu am vrut sa zic ca nu intra treapta intai din mers.Tie ti se pare normal asa ceva, mers insemnand si cand abea se misca rotile. Odata ce ai apasat ambreiajul trebuie sa intre in orice treapta indiferent daca e recomandat sau nu, eu asa stiu.
danezu_pitesti
smile.gif si eu ma confrunt cam cu aceeasi problema doar ca intra mai greu din mers intr-a 1...la mine trebuie umblat si la cuplaj pentru ca imi bataie mult schimbatoru in orice viteza as baga. in legatura cu problema ta verifica daca mai ai ulei in cutie in primu rand mai ales daca caraia inainte,si eu trebuie sa fac asta smile.gif cu uleiu
aditã
deci ca sa fie clar!e normal sa nu iti intre a1a din mers!
e o protectie ca sa nu spargi cutia!
eu la dacia veche puteam face asta si la 100/h DAR NU ERA NORMAL!
danezu_pitesti
asa o fi normal dar la alte masini straine cu care am umblat nici vorba de problema asta smile.gif daca asa o fi no so mai bag din mers i-ntra 1 nush..ea intra dar mai greu sad.gif
mecanick_maverick
QUOTE(minime1859 @ 15 Dec 2009, 14:41)
@adita  te referi la acea patina ? daca da atunci problema mea e complet diferita
@alexio eu am vrut sa zic ca nu intra treapta intai din mers.Tie ti se pare normal asa ceva, mers insemnand si cand abea se misca rotile. Odata ce ai apasat ambreiajul trebuie sa intre in orice treapta indiferent daca e recomandat sau nu, eu asa stiu.
*



Chestia cu patina , @adita a fost FOARTE aproape de cauza principalä - ai cäutätorul foarte uzat si exact din cauza acelei patine prost reglate ti-a scäpat dupa furca de marsarier , dacä aveai patina la locul ei era imposibil acest lucru .
( cu intratu' în a 1-a la 100/h a cam exagerat putin omu' laugh.gif )

"Odata ce ai apasat ambreiajul trebuie sa intre in orice treapta indiferent daca e recomandat sau nu ... " - bine ca n-ai zis cä ti-a zis asta un mecanic biggrin.gif
Se pare ca nu stii bine , in orice caz aceastä chestie depinde de foarte multi factori iar în cazul marsarierului e foarte putin probabil sä reuseascä aceastä manevrä , fiind singura vitezä care nu are sincron - ca sä nu mai vorbim de faptul cä se roteste în sens invers celorlalte pinioane . Sincroanele ajutä dar nu fac miracole .
@danezu_pitesti - la care masini sträine te referi , poate la cele cu cutie automatä .
Fä o probä la o cutie demontatä de orice marcä , scoate pe liber ( ambreiaj inexistent ) si roteste o planetarä , ai sä constati cä inertia angrenajelor conduc priza cutiei ... concluziile le tragi tu .
Eu am un Astra si un Ibita , le mai dau cîte un sprint si scot pe liber dar cînd încerc sä bag a 5-a din nou nu le prea convine chiar dacä au sincroane nemtesti ( Ibita are cutie de Golf III ) asa ca le ajut cu un sprit înainte de a cälca ambreiajul - asa numitul dublu ambreiaj.
Cu Sprinteru' nu-mi place sä merg pe liber , toarce prea frumos , cu toate cä-mi lipseste a 6-a de multe ori wub.gif ph34r.gif .
Singura marcä ce n-am condus e Jaguar , la äla e posibil sä ai dreptate rolleyes.gif
danezu_pitesti
din simpla mecanica a cutiei de viteze de dacie eu stiu ca nu e recomandat deloc sa mergi pe liber mai ales cand ai viteza de-a cincea cum ziceai....arborele secundar al cutiei invarte arborele primar si acesta e cuplat la turatia de relanti...eu ziceam ca am condus renault clio,opel astra si nu mi sa parut ca din mers intra mai greu i-ntra intaia ca in celelalte viteze si la dacia mea tocmai acest lucru se intampla
...deci e normal acest lucru????
mecanick_maverick
QUOTE(danezu_pitesti @ 16 Dec 2009, 15:46)
din simpla mecanica a cutiei de viteze de dacie eu stiu ca nu e recomandat deloc sa mergi pe liber mai ales cand ai viteza de-a cincea cum ziceai....arborele secundar al cutiei invarte arborele primar si acesta e cuplat la turatia de relanti...eu ziceam ca am condus renault clio,opel astra si nu mi sa parut ca din mers intra mai greu i-ntra intaia ca in celelalte viteze si la dacia mea tocmai acest lucru se intampla
...deci e normal acest lucru????
*


radmasa.gif Nu stiu cine si de unde a scos asta cu "nu-i bine sä mergi pe liber dacä are 5 viteze , arborele secundar ... " dar e o tîmpenie !
Nu ti-o atribui tie cä am citit-o mai demult pe-aici pe forum . Dacá-i scoasá pe liber , arborele secundar nu opune nici o rezistentä arborelui primar la orice turatie ar fi motorul - cä de aia se numeste pe liber , e decuplat , fie cä-i vorba de cutie cu 4 ,5 sau 6 trepte , pe liber are aceeasi semnificatie .
Ce stii tu de cutii de vitezä "din simpla mecanica a cutiei de viteze de dacie eu stiu" - dacä nu stii sä schimbi plutitorul din rezervor "si acum merg toate stas ca inainte,in afara de sonda de la rezervor care cred cai de la ea ka nu a fost schimbat rezervoru niciodata si nu-mi mai bat capu cu prosti,bag benzina dupa ureche" ... ( se schimbä doar sonda nu tot rezervorul dacä nu indicä nivelul ... ).

Vitezele de rotire ale arborilor primar si secundar sunt diferite în toate treptele de turatie , nu mä apuc sá enumär raporturile de transmisie.
Dacá ar fi asa , ar fi valabilä si contraria - masina pe liber , turatia motorului 2800 ( sä nu-mi spui cá nu ai turat niciodatä motorul pe liber la 2800 cu masina opritä ...), arborele secundar oprit cä-i trasá frîna de mîná - se stricä cutia !?!

Si acum sä-l citez pe @adita "deci ca sa fie clar!e normal sa nu iti intre a1a din mers! e o protectie ca sa nu spargi cutia!"

- nu e nici o protectie , pur si simplu e raportul foarte mare de reducere a turatiei , dacä ai face dublu ambreiaj cu sprit ( în functie de raportul de transmitere) ar intra in orice vitezä înainte - dar nu la 60/h a 1-a chiar dacä ai ambreiajul sä cupleze foarte sus , sincroanele încearcä sä egalizeze turatiile pinioanelor ce se vor cupla , dar nu pot face minuni mai ales dacä ai valvolina din cutie subtire.

Deci , e normal sä intre putin mai greu a 1-a ca a 2-a în mers datorita raportului de transmisie si faptului cä arcul ce ghideazä sincroanele are aceeasi fortä pentru ambele viteze .
Nelämuriri , räspund cu pläcere !
Un salut !
aditã
smile.gif asa o fi maestre! smile.gif
Alexio
Nu stiu nici asta daca te ajuta insa eu iti spun ca cine stie... amicului meu la Matiz i-au schimbat uleiul de la cutie niste baieti (cu 2 sapt. in urma). Cand au terminat operatiunea totul frumos pana cand dupa o vreme nu mai iesea masina dintr-a 1-a... si dupa ce a tras el in disperare de maneta a iesit insa nu a mai vrut sa intre... ne-am invartit langa ea juma' de ora pana cand unul dintre acei baieti i-a scos busonul de la ulei de la cutie, a facut un fashait ca la apa minerala si de atunci ii merge cutia... insa ceva mai greu in rapoarte... uleiul il are T80...
danezu_pitesti
mwah nu zic ca nu e ca tine dar atunci cand mergi e normal sa se invarta arborele secundar si atunci cand o turez la 4000-5000 cu motoru pe loc masina sta smile.gif nu?deci daca sta cutia nare treaba fiind decuplata de la motor... smile.gif eu asa-i nu ma contrazic cu nimeni dar chestia cu mersu pe liber la 120 la ora smile.gif nam citit-o pe forum unde multi scriu prosti asa in necunostinta de cauza citind ce-au spus altii sau cum ii duce capul.
in cartea inginerului Corneliu Mondiru spune faptul ca,mai pe scurt,nu-i bine sa mergi cu masina pe liber la 120...de exemplu,eu invat nu pot sa zic ca stiu multe,dimpotriva,dar vreau sa invat atunci.si la chestia cu bordu asa am facut eu si mi-a mers...orikm nu strica omu nimic incercand...totdeauna cauzele simple sunt de fapt solutiile cele mai adecvate.
iar faptul ca nu-mi decupla ambreiajul-am deschis cu asta chiar un topic-nu era nici de la rulment sau placa ci de la cablu de ambreiaj care l-am mai strans si acuma pleaca si cu scart,tot ce vrei...
unii vorbesc in termeni prea tehnici p-aici p forum si vor sa impresioneze...eu vreau sa invat cat mai multe...asa ca accept criticile .bafta tuturor posesorilor de dacie!

17 Dec 2009, 11:33:
adica am vrut sa zic mai sus faptul ca in mers cutia nu sta,ca sa zic asa ,ca atunci cand motorul il turez pe loc...logic ,atunci cand merge masina planetarele invart arborele secundar,deci cutia intra in functiune
Adrian_Boy
QUOTE(Alexio @ 17 Dec 2009, 09:32)
a scos busonul de la ulei de la cutie, a facut un fashait ca la apa minerala si de atunci ii merge cutia... insa ceva mai greu in rapoarte... uleiul il are T80...
*



Vrei sa zici ca a facut presiune in cutia de viteze ? huh.gif

- sa nu uitam, ca toate cutiile de dacie, au o gaurica pentru a elimina surplusul de ulei, deci nu cred sa fi facut presiune.
PH-06-BOA
Normal, a facut presiune, si s-au comprimat pinioanele!!!
Sunteti groaznici! Va dati cu parerea, idei scoase "din burta" , fara sa aveti habar de cum functioneaza o cutie. Cutie protejata, E normal sa nu intre din mers, cutie decuplata pe liber... aiureli.
- Protejata. Daca nu intra in a 1-a din mers, sincronul e prost. Asta nu inseamna ca ar intra si la 80/h, cum va invata si "mecanik" mai sus. Sincronul, e conic la interior, si intra pe suprafata conica la exterior a pinionului.Daca sincronului i s-a uzat suprafata conica( de franare), nu mai franeaza pinionul pentru a-l aduce la aceeasi turatie cu mansonul ce are acel arc pomenit de mecanik mai sus, si a permite cuplarea cu pinionul. Mai e posibil si ca cele trei degajari de pe sincron sa fie alungite, si asa dinte de la manson, loveste in dintele de cuplare al pinionului, si sincronul trebuie schimbat.La prima situatie, e de ajuns sa se strunjeasca 2 zecimi din suprafata danturata a sincronului, si mai merge 10 ani (la un om sanatos). Auzi, normal nu intra! Pai in urcarea mai abrupta ce faci? Opresti masina , bagi a 1-a, si la plecare rotile patineaza si masina se duce la vale. Trebuie sa ai burta mare sa spui asa prostii.
CLAR , nu intra din mers, e defecta.
-Cand e pe liber(cu masina oprita) , cine e decuplata? Prostii! Toate pinioanele din cutie sa invart, dar cu viteza diferite, pana la mansoanele de cuplare, care stau odata cu axul balador, fiind cuplate permanent. In momentul apasarii ambreiajului, nu se mai misca nimic in cutie, si ar intra in orice treapta (numai cu masina pe loc), si fara sincroane. Pentru mai multe detalii, s-o intreb pe nevasta-mea, ca ea repara cutii.
-Intrarea in marsarier fara sa apesi, se datoreaza patinei, nicidecum cutiei, si n-are de-a face cu blocatul in viteza.
-In momentul cand ai bagat a 1-a, la retragerea cautatorului, acesta a trecut printre furci. Incarca-le cu alama cat mai apropiate.
Alexio
QUOTE(Adrian_Boy @ 17 Dec 2009, 13:41)
Vrei sa zici ca a facut presiune in cutia de vireze ?  huh.gif

- sa nu uitam, ca toate cutiile de dacie, au o gaurica pentru a elimina surplusul de ulei, deci nu cred sa fi facut presiune.
*



Pai sa iti explic... in Matiz se baga ca in Dacie 2.1 L litrii ulei (ma refer la cutie)... lui i-au bagat acei baieti 3 litri si nu i-a dat pe dinafara... nu ma intreba cum, dar sigur 3 litri...
Din cate stiu din propria experienta la Dacia cand trece de limita normala curge pe la buson...
fullhouse
eventual pe la simeringuri, busonul ar trebui sa inchida ermetic, nu?
Adrian_Boy
ce buson, ce simeringuri asteapta nervos.gif !!!???

are pur si cimplu o gaura tehnologica pentru a elimina surplusul de ulei, cati dintre voi ati dat o cutie jos ? post-336-1110552439.gif
Alexio
Daca am pus-o fara sa o dam jos se pune? blush.gif
Adrian_Boy
... da, eu mai bibilesc pe la masina, iar cand am dat-o jos nu mi-am permis sa o pun la loc in halul acela de murdara si hop ... uite asa mai inveti ceva 053.gif

PS> lasa-ma mai nene ca deja am warn biggrin.gif
mecanick_maverick
QUOTE(danezu_pitesti @ 17 Dec 2009, 10:25)
mwah ... chestia cu mersu pe liber la 120 la ora smile.gif nam citit-o pe forum unde multi scriu prosti asa in necunostinta de cauza citind ce-au spus altii sau cum ii duce capul.
   in cartea inginerului Corneliu Mondiru spune faptul ca,mai pe scurt,nu-i bine sa mergi cu masina pe liber la 120...de exemplu,eu invat nu pot sa zic ca stiu multe,dimpotriva,dar vreau sa invat atunci.si la chestia cu bordu asa am facut eu si mi-a mers...orikm nu strica omu nimic incercand...totdeauna cauzele simple sunt de fapt solutiile cele mai adecvate...
   unii vorbesc in termeni prea tehnici p-aici p forum si vor sa impresioneze...eu vreau sa invat cat mai multe...asa ca accept criticile .bafta tuturor posesorilor de dacie!




Nu mi-am dat seama cä scriu cu termeni prea tehnici si nu era oricum cu menirea de a impresiona pe cineva !
Pur si simplu încercam sä argumentez în putine cuvinte ceea ce se întîmplä în realitate într-o cutie .
Apreciez faptul cä cei de pe forum testeazä solutii de remediere a defectelor , e un lucru bun - dar înainte de asta e necesarä o documentare temeinicä , de ce se aprinde becul acesta , ce distantä trebuie sä parcurgä bendixul înainte de a se cupla curentul de forta la electromotor , etc .

Ce se poate întîmpla dacä leg un + direct la excitatia alternatorului ? blink.gif - acesta nu e un mod corect de abordare a problemei ...

Niciodatä nu trebuie sä te încrezi orbeste în ceea ce ai citit , auzit sau väzut la cineva ( de cele mai multe ori existä o chestie ce n-ai observat si lipsa acesteia poate avea efecte negative )
Acest lucru este valabil si asupra ce am scris eu - trebuie sä verificati dacä acest lucru este viabil , folositor sau däunätor - adicä sä folositi informatiile din mai multe surse si ...LOGICA !!

"cartea inginerului Corneliu Mondiru spune faptul ca,mai pe scurt,nu-i bine sa mergi cu masina pe liber la 120...de exemplu"

Nu-l cunosc pe inginerul Mondiru , nu oricine e capabil sä scrie o carte tehnicä si meritä respectat pentru asta - dar viziunea teoreticä nu are totdeauna tangentä cu realitatea practicä .
Cel putin în acest caz nu are .
Faptul cä nu e bine sä mergi pe liber e adevärat , dar din alte motive , nu faptul cä s-ar defecta cutia !
La trecerile la nivel cu calea feratä - ca sä dau un exemplu - dacä ar fi avut masina într-o vitezä inferioarä si nu pe liber , ar fi scäpat multi de a fi surprinsi de tren ...
La coborîrea unei pante lungi CEA MAI MARE GRESEALÄ e sä scoti pe liber , frîna de motor e mult mai eficientä în utilizare de lungä duratä si pästrezi frîna de serviciu doar pentru situatii de urgenta .
Deci , filtrati orice informatie printr-un filtru de logicä , o sä fiti uimiti de rezultat !
Adrian_Boy
Apropo de mersul pe liber al cutiei de viteze, unchiul meu care inca mai are o dacie din 74, mergea pe o vale pentru munca campului, de fiecare data lasa masina pe liber, drumul il facea odata la doua zile, cutia functioneaza si acuma wink.gif
florin_26
si totusi si mie mai nou nu mi mai intra in viteza 1 pe loc deloc ,la mansarier caraie nici pe liber nu mai vrea ,sa intre.
danezu_pitesti
da mwah mekanik imi place ca ma citezi parca-as fi napoleon...ma simt mult ami bine in aceasta postura,dar ceea ce ziceam nu am zis din capu meu si faptul ca mergi u pe liber la 100 la ora e treaba ta pana la urma o masina d-aia straina cum ai u nu-i dacie.asa ca bafta.apropo legat de sonda de la rezervor,na-m zis ca nu se schimba dar eu merg mai mult pe gaz si nu ma intereseaza asa benzina si daca u mi-ai da bani s-o schimb,o fac cu placere smile.gif

20 Dec 2009, 23:21:
si vad ca mai nou unii ne dau si lectii de logica sau psihologie p-aici pe forum atunci cand au terminat bagajul de cunostinte privind mecanica
mecanick_maverick
radmasa.gif
Napoleon zice ! ... bine cä n-ai zis Becali laugh.gif
Mecanica si electricitatea färä logicä nu fac nici cinci bani , logica se aplicä de la început - dar trebuie sä o ai ca sä-ti poti da seama.

@florin_26 - încearcä sä mai strîngi piulita la cablu sä prindä mai sus , dar am impresia cä s-au rupt "raze" din "soarele" pläcii de presiune , va trebui s-o schimbi , dar dacä tot o desfaci ar fi indicat sä schimbi tot setul de ambreiaj , curînd te poate läsa discul si e mai scumpä manopera .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.