Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme baterie!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dmx06costy
Odata cu vremea rece au inceput si problemele.
Acum doua zile nu era asa frig,am incercat sa pornesc masina dar cand am dat la automat invartea foarte greu.Am crezut ca e de la electromotor(iasi)stiind ca am mai avut probleme cu el.L-am desfacut,l-am curatat,am mers cu bateria la un vecin care are un redresor tip vechi,rusesc de armata,am incarcat bateria,am pus-o pe masina,a mers,azi toata ziua am circulat cu ea,acu seara am vrut sa plec cu ea si...pauza,am dat la automat,nimic,aceleasi sintome ca acum doua zile de la prima cheie,mentionez ca pana acum pornea din prima.Concluzia la care am ajuns,este ca din cauza frigului se descarca.Bateria nu este veche si nici folosita prea mult.As vrea o solutie la problema asta daca se poate,va rog mult de tot.Am ajuns la culmea rabdarii,tot la doua zile sa incarc bateria.Astept sugestii si sfaturii.Multumesc tuturor si scuzati-mi lungimea post-ului.
bygy007
oare o fi asa greu de cautat ? citeste cele 2 topicuri 1 si 2 si zi si mie la ce concluzie ai ajuns
dmx06costy
Am cautat inainte sa deschid topic-ul dar nu am gasit nimic concret.Va rog mult ajutati-ma,nu stiu ce sa-i mai fak,am mare nevoie de masina zilele astea.
mecanick_maverick
Un sfat ar fii ca inainte de a opri motorul , mai ales in cazul ca ai circulat cu farurile si alti consumatori puternici - sa opresti tot ce-i considerat consumator si sa mentii motorul turat la cca. 1400 rpm. 30" - 1 min.
citeste unde recomanda @bygy007 , ai raspunsurile acolo
pavel_daniel
Salut
Daca vrei sa te convingi singur ca bateria e slaba,incarc-o pe redresor ,pune-o pe masina fara sa legi bornele si du-te dimineata si vezi daca porneste.Sau verifica-ti sistemul de incarcare.E posibil sa nu-ti incarce suficient.Succes
dmx06costy
Multumesc pt sfaturi.Am pus bateria iar la redresor,am pus-o pe masina dar tot asa de greu.Nu bateria este problema,motorul este blocat/inghetat,am incercat sa invart elicea,se invarte elicea si alternatorul,dar fulia,ramane blocata.Trebuie sa recunosc ca nu am avut antigel pentru ca aveam probleme cu radiatorul,curgea.Ce pot sa fac sa il dezghet,toate furtunele de apa,l-am curatat,am scos gheata cu apa calda,dar pentru a debloca motorul ce pot face?Multumesc anticipat
krapcarasu
numa sa nu se fi crapat ceva ,du-o intr-un garaj , sau completeaza cu lichid caldut, uleiul il poti incalzi usor si il torni inapoi, eventual altul
dmx06costy
Sper sa nu fi crapat,de asta imi e cel mai frica,o sa incerk astazi cu ulei-ul,in legatura cu garajul,nu am prin apropiere,doar in fata blocului.Multumesc mult.O sa va anunt ce am rezolvat si daca am rezolvat ceva.
bygy007
mai asteapata si tu pina pe 23-24 se va incalzi temperaturile vor fi in jurul valorii de 5 grade si se va dezgheta , acum avind gheata poate strici altceva
dmx06costy
Bun sfat sa astept pana pe 23-24,dar azi as cam avea nevoie de masina.Aici sa mai inmuiat vremea,am fost acum la masina,am reusit sa ivart de cureau si sa ivart si motorul,se invarte dar greu,mai tarziu mai incerc iar.Sper sa reusesc,chiar trebuie sa plec azi cu masina.Daca m-ar trage cineva,as avea vrio sansa?
krapcarasu
nu forta, porneste-o la cheie, aduci bateria incarcata din casa, impusti o seringa de benzina sub diuza, pui uleiul caldut , antigelul caldut
bac.
Si mie imi facu probleme masina ca nu porni, ieri dimineata a facut la fel dar a pornit in final, acum nu vru de nici o culoare, consumai toata bateria, cred ca trebuie sa pun alt electromotor, cel actual cred ca fura curent, cu toate ca l.am bucsat, schimbat carbuni, dat cu smilgher pe rotor... Defapt cel care mi.a vandut masina mi.a zis ca inainte sa iau alta baterie sa verific electrom sau sa.l schimb, ca tot asa ia facut si lui, a mers 2luni cu bateria noua apoi mai facea figuri, sunt 2 luni de cand am luat baterie noua, ochiu magic e verde, incarca bine, mie (si nu numai) mi se pare ca invarte greu (incet) motorul.
bygy007
il desfaci si il repari fenomenul poate fi de la lagarele de bronz
dmx06costy
Cam aceleasi probleme le am si eu,motorul se invarte greu cand dau la automat,dar la baterie e verde.Cred ca o sa desfac electromotorul si sa-l iau la curatat.Asta a fost o problema,acum cea mai grava,sper sa ma puteti ajuta.Nu mai retin ce lichid de frana am bagat dar stiu sigur ca era o firma "no name",cred ca era apa cu zahar,sau sapun in loc de lichid.Mi-a inghetat tot,borcan,conducte,tot.Pedala nici nu se misca deloc,rotile blocate.Cum as putea sa o dezghet?Multumesc anticipat.
krapcarasu
grav asta, cumva trage un prelungitor lung si dezgheti cu 2 foenuri pt par, scapa repede de lichidu ala
dmx06costy
Alta varianta nu este,inafara de asta cu prelungitorul?De lichidul ala sigur o sa scap,deja am luat altul care sigur e lichid.
krapcarasu
astepti ea se incalzeasca afara sau incalzesti bine motorul sa se dezghete pompa apoi conductele le stropesti din 2-3 sticle tip helas sau anitra cu apa calda, fiecare conducta, apoi deschizi aerisitorul.....mai era un topic spalarea sist de franare
TRG-ul
S-ar putea sa fie de la releu !
pp.coco
salut, am si eu o problema, defapt un sfat in legatura cu bateriile
am avut o baterie de circa 5 ani pe masina, in iarna asta si'a dat duhul si am pus alta, un rombat cyclon de 70 Ah

intrebarea mea este: bateria asta (rombat) e cu imprumut si acum am facut rost de alta, una "Lucas" dar este de 90 sau 96 Ah, pot sa o pun pe masina, sau sa cumpar una de 70 sau 66, afecteaza cu ceva daca este de 90?

mentionez ca alternatorul este bun, am incarcare de 14.8 la relanti (900 rpm) si minim 15.2 peste 1500 de ture
ct-03-tvy
e cam mult 15.2 V ,..

si la alternatoarele astea noi cu rele incorporate,..nu sare de 14.6 cand e frig afara,..
probabil .ca ai cadere de tensiune pa contact,..

lasi motoru pornit si masori cu aparatu intre firu ala negru..sau ce culoare are ,cu papuc tip baba,..care alimenteaza releu de incarcare.. si caroserie,...daca iti da o valoare mai mica,.decat ce ai la bornele bateriei,..ai cadere pa contact mellow.gif
daca iti incape bateria in suport.. si incarcarea e ok,..nu are de ce sa nu mearga si aia de 90A
pp.coco
incarcarea de 15.2sau mai mult poate sa afecteze ceva din partea electrica a masinii sau bateria ?

si caderea pe contact ce inseamna ? ca fura undeva curent sau ca am un scurt undeva ?
ct-03-tvy
la peste 14.4 V...bateria incepe sa fiarba,...incepe si se incalzeste,...
in timp..duce la reducerea nivelului de electrolit,..
si de ce nu..la scaderea capacitati,...

ceva cert.nu e,..da sigur nu ii face bine.

caderea de tensiune pe contact= in contact..intra 15.2 V...-iar la iesire....spre consumatori ,iti mai iese 14.2V ,ceva de genu,.... din cauza contactelor ..care nu mai lucreaza bine,.. pierdere care se degaje prin caldura,..
fie e supra incarcat.cu consumatori,...

daca ai releu mecanic,..ori e prost reglat,.ori ..e o diferenta..de tensiune,..intre ce scoate alternatoru,.si ce ajunge..la releu..pa alimentarea lui.. de la contact
pp.coco
mersi, maine mai verific tensiunile
releul este electronic (dinala negru cat o cutie de chibrite)
pp.coco
15 v - relanti
15.5-15.8 v - turat
14.8 v - faza lunga pornita
intre firul rosu de la releu si masa - 13.8 v
ce sa schimb ca sa scada tensiunea ?
ct-03-tvy
firu rosu..e firu de referinta din releu?,.daca da,.. conecteazal la borna B+ a alternatorului,...

daca e electronic fara fir....schimbal..ia unu cu fir de referinta
pp.coco
firul rosu e conectat la borna B+ de pe releu
ct-03-tvy
verifica masele la caroserie, motor si baterie, daca sunt bune ramane numa sa schimbi releu...


ce nam inteles pai,.cum intre firu de referinta si caroserie ai 13.8 , iar pe baterie 15V,..
daca zici ca firu ala rosu ..care iese din releu e conectat la borna de + a alternatorului (B+), nu are cum.

din ce imi reiese mie, e cadere de tensiune de 1 V ,pa undeva,..

explica ce fel si cum, e cu releu de incarcare cu firu de referinta...
bygy007
baga si tu ceva valori
daca ai 15V pe baterie si 14V intre + releu de incarcare (cel cu papuc auto daca nu ma insel fir rosu ) si masa
problema este pe traseul + batrie + alternator , bloc lumini , contact iesire , citeste postul asta si URMATORUL
Marisan
Se poate intampla ca atunci cand bateria se duce sa-ti arda si releul de incarcare. Daca releul este montat corect si ai tensiunile de care vorbesti este posibil sa ai releul defect. De cumparat baterie eu zic sa-ti cumperi o baterie pana in 70 A, nu ca ar fi vreo problema cu una de 90 A dar pentru ca o baterie sa tina mai mult timp este nevoie ca aceasta sa fie incarcata aproape in permanenta la capacitatea ei maxima, cum alternatorul nu are o asemenea putere va creste concentratia electrolitului in placi si le va distruge reducand durata de viata a bateriei.
mecanick_maverick
QUOTE(Marisan @ 15 Jan 2010, 08:48)
Se poate intampla ca atunci cand bateria se duce sa-ti arda si releul de incarcare  ... cum alternatorul nu are o asemenea putere va creste concentratia electrolitului in placi si le va distruge reducand durata de viata a bateriei.
*


Te-ai încurcat putin în teorii ...
Stiai o conexiune directa între durata de viatä si starea bateriei cu releul dar e complet invers !
Defectarea releului face ca sä se ducä-fiarbä-termine bateria si nu invers .
Firul rosu la care se referä el e 15-le +contact care vine de la bobina de inductie si are cadere mare de tensiune pe contact , masa alternator-caroserie proastä sau inexistenta .Se recomandä un releu cu fir de referintä - conectat corect , adica firul de referintä se leagä obligatoriu la B+ alternator ( am întîlnit destui care izolau acel fir - cä ei au instalatie veche , nu au unde sä-l conecteze unsure.gif laugh.gif )
"... cum alternatorul nu are o asemenea putere va creste concentratia electrolitului in placi si le va distruge reducand durata de viata a bateriei" aici chiar cä m-ai läsat in ceatä , päi cresterea concentratiei electrolitului in placi înseamnä încärcare puternicä-excesivä peste valoarea de 1,28 , dacä alternatorul nu are fortä cum sä încarce excesiv o baterie de capacitate mult superioarä celei recomandate ?
Marisan
Sa o luam usurel, smile.gif colegul a pus doua intrebari, probleme cu incarcatul si ce baterie sa-si cumpere. Prima mea baterie la 1310 m-a tinut 7 ani, a fost bateria masinii, cand s-a dus mi-a ars si releul de incarcare, asta a fost ideea ca iti poate arde si relul. Este clar ca tensiunile pe care le da colegul sunt prea mari, ii incarca prea mult, alternatorul este scos din cauza (era o problema daca incarca prea putin) altceva intre alternator si baterie nu exista decat releul de incarcare de aceea am spus ca, daca releul este montat corect atunci acesta este defect. Alta cauza pentru tensiuni prea mari nu exista.
A doua a fost cu marimea bateriei pe care sa si-o cumpere. Electrolitul este facut din apa si acid, la o incarcare proasta a bateriei (baterie descarcata) acidul intra in placi distrugandu-le iar electrolitul pe care il vei masura va avea o densitate foarte mica, de aceea daca vrei sa masori densitatea electrolitului trebuie sa masori cu bateria incarcata. Producatorii de baterii spun ca acesta sa fie incarcata cu minim 75% din capacitatea ei, in concluzie daca nu ii asiguri acest minim bateria este considerata descarcata si automat ii scurtezi timpul de viata prin reactia care se produce descrisa de mine mai sus. Sper ca m-am facut inteles smile.gif.
krapcarasu
a mai explicat cineva ca nu-i asa bine sa pui baterie prea mare,pe langa ca e grea are un curent rezidual destul de mare, irosind astfel energie
@ Marisan , creste concentratia sulfatului in placi cred ca ai vrut sa zici;
e drept ca daca bateria e prea veche releul va fi nevoit sa suporte o srcina mai mare si e mai predispus la arderea finalului
bygy007
de unde mitul asta ca daca bateria e dusa se duce si releul , poate daca era dala mecanic , si la ala mecanic se duce o rezistenta de nichelina din interior care se poate inlocui , la astea electronice nu e cazul , se arde doar cind se face SCURT pe iesire , si aici sint 2 posibilitati
1 rotor ars sau rezistenta mai mica de 2 ohmi ( deja sub 3 nu mai incarca bine)
2 accidental firul DF care este acelasi cu cel verde subtire care intra in alternator se pune accidental la masa

pentru detalii citeste
krapcarasu
nu am spus ca se duce neaparat, trebuie curent mai mare pt comanda rotorului, si la calitatea unor relee se mai intampla
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.