Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia 1300, incarcare slaba ! HELP !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
badboybuzau
sal,sunt nou p forum. am o dacie berlina 1300, din 1973 si am ceva probleme la ea.
deci : am avut pe masina un alternator de 36A, apoi mi-am pus unul de 50A si incarca ca si inainte : 14.4V ralanti / turat ( fara consumatori ) si 12.5 V ralanti cu consumatori respectiv 12.8 V turat cu consumatori. electromotorul e stas facut,deci se exclude. azi am desfacut alternatorul de 36A , mai precis puntea de diode si am gasit doua impushcate si banuiesc k si celalat are diode arse, fiind luat dupa o dacie din 1970, deci batrana si aia ( respectiv alternatoru' ). intrebare : cum schimb diodele strapunse ? una nici nu mai are firul kre iese din ea, a iesit de tot d-acolo din dioda si se tine doar in papuc si cealalta se vede perfect k e impushcata. e o urma si pe cea de-a treia cum k s-ar impusca dupa un timp. sunt verzi p interior ( astea impuscate ), si celelalte bune sunt de culoare portocalie sau ceva de genu. e cineva kre a schimbat aceste diode ? cum ? biggrin.gif ms
pavel_daniel
Salut
Daca ai punte redresoare cu diode de putere( cele cu fir) vezi ca ele sunt pozitive si negative.Cele pozitive sunt scrise cu rosu iar cele negative cu negru.Daca ai diode tip pastila ,acelea trebuie sa aibe un punct rosu de regula.Cu acel punct se monteaza spre borna de plus a alternatorului(punctul spre stanga).Daca mai ai nelamuriri nu te sfii sa intrebi.Succes.
krapcarasu
cred ca releul nu-i prea bun, pune electronic cu fir de rferinta
mecanick_maverick
QUOTE(badboybuzau @ 18 Dec 2009, 13:35)
sal,sunt nou p forum...  k si celalat are diode arse, ...firul kre iese din ea, ... k e impushcata. e o urma si pe cea de-a treia cum k s-ar impusca dupa... cineva kre a schimbat aceste diode ? cum ? biggrin.gif ms
*


Cam mult limbaj MIRC p-aici , care e sanctionat de regulament ( adica aici nu e dialog de manelisti - daca poate exista asa ceva )
Tot regulamentul zice sa folosim functia search - cautare inainte de a deschide un nou post , daca ai fi cautar gaseai asta si oricum se discuta acelas lucru cu doar 2 posturi mai jos ...
Scoaterea diodei RA220 - se separa radiatoarele prin scoaterea suruburilor + si - respectiv cel de M6 si cel de M5 , se aseaza cu firele in jos pe o cheie de 17 sau bacurile menghinii ( cu grija sa nu distrugi celelalte diode ) si din partea opusa se loveste cu un dorn de cupru de 10-12 mm diametru[attachmentid=1627577513]
Grija la introducerea celei noi sa intre perpendicular si apasarea se face la exterior .
deceneu32
QUOTE(badboybuzau @ 18 Dec 2009, 14:35)
sal,sunt nou p forum.

am o dacie berlina 1300, din 1973 

o dacie din 1970, deci batrana si aia ( respectiv alternatoru' ).

Bine ai venit pe acest forum.Felicitari pentru masina din 1973 pe care o detii.A mea e din 1970.Niste poze cu ea nu ne arati?Poti sa le postezi la rubrica ''topul babelor'' sau pe Dacia 1300''frantuzoaiaca''.
Daca zici ca ai luat un alternator de pe o Dacia din 1970,ala nu e romanesc,e frantuzesc,S.E.V. MARCHAL.E complet diferit de ELECTROPRECIZIA romanesc,la rulmenti,carbuni si diode.Intra pe Dacia ''frantuzoaica'' si primesti acolo lamuriri.
badboybuzau
scz k am deschis un nou topic, unul de acest gen existand deja sad.gif si mersi mult de informatzii / explicatzii, o sa tzin cont de ele, chiar maine ma duc sa iau 3 diode, si-o sa le schimb folosind metoda explicata de tine. din nou,scz.. mersi & cheers biggrin.gif cat despre releu, am deja releu electronic facut de tata, incarca 14.4 V ralanti ( fara consumatori ) 14.4 V turat ( fara consumatori ) insa cu consumatori e beleaua mare, dar va spun zilele viitoare ce-am rezolvat schimband diodele impushcate. Numai bine !
krapcarasu
conteaza mult functia firului de referinta, verifica si periile, inelele,starea bobinajelor
badboybuzau
pai da, ma gandesc k poate fi si de la releu, dar ma gandesc foarte bine la faptul k am gasit 2 diode impuscate si una dadea sa "moara"si ea.. si alternatorul respectiv ( 36 A ) incarca la fel k asta actual dupa masina ( 50 A ). mai intai rezolv cu puntea de diode, sa le vad io stas, si apoi ma duc sa iau un kg de relee electronice ( joke ) biggrin.gif
bygy007
pai ai ci e problema mare daca numai o dioda din cele 6 nu este buna atinci alternatorul nu mai functioneaza in parametri , de exemplu cu o dioda functioneaza la 66%din capacitatea lui, asa se schimba o dioda mai faci si masuratorile astea si vezi de unde este buba , daca ai masurat poti depista de unde este problema ,

succes
in topicul ala gasesti absolut orice defect si mod remediere , citeste raspunsurile mele date
si cu asta zisa nu mai vad rostiul continuarii unui topic cind deja este unul iar raspunsurile sint date acolo
badboybuzau
finish biggrin.gif am fost la piese auto, am cumparat o punte de diode noua, am montat-o pe cel de 36 A ( ducellier :X ... k la cel de 50A n-am gasit nicio dioda impushcata si in ciuda faptului k toate erau bune, incarca la fel ca 36-le cu doua inpushcate) si deci logic k la aluia i-am pus putea noua, l-am montat pe mashina, si zbang : 14.4 V fara consumatori indiferent dak e turat sau nu, 14.6 V cu consumatori apoi stabilizeaza 14.4 V. Bafta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.