Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mi s-a inmuiat pedala de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
livacana
Salut,am si niste probleme de ceva timp...pana akum aveam frana destul de sus si tinea bine,insa acum mi s-a cam inmuiat pedala,si desi nu pierd lichid. masina este o dacie 1310 break cu pompa de frana cu dublu circuit,aerisiita,placute schimbate,saboti,cilindri,repartitor prin vara,pana acum nu am avut probleme...aveti idee de la ce poate fi?multumesc si sarbatori fericite
Alexio
Nu sunt sigur dar uite mie la berlina mi-a cazut limitatorul de nivel (sau cum ii spune) din spate a iesit din colier si statea pe punte si mi-a cazut si frana aveam pedala moala si tinea la fund rau si nu tinea la maxim.
livacana
o sa verific..adevarul e ca si frana de mana mi se pare mai slaba....si tine mai sus...
Edit:Am strans frana de mana si am verificat limitatorul...nu s-a imbunatatit pedala,avetii idee ce ar mai putea fi?
bobu
Cursa mare a pedalei, in cazul in care nu exista aer in circuit, este datorata sistemului tambur-ferodo spate care s-a dereglat datorita uzurii excesive. Am avut aceasta problema 5 ani de zile, apeland la 'mecanici' de fata blocului. Frana tinea doar la sfarsitul cursei, si destul de slab. Am ajuns la un service de cartier in Crangasi si mi-au aratat nivelul de uzura al ferodourilor(erau uzate neuniform). Am cumparat ferodouri noi, mi-au reglat distanta ferodo-tambur, plus cursa frana de mana si acum frana tine la o cursa de 2 cm cum nu am cunoscut eu pana acum.
Trebuie sa largesti distanta dintre ferodouri pana cand intra fortat tamburul. Atentie mare: tamburul nu trebuie sa prezinte sant de uzura. In cazul in care ai sant, reglajul nu se poate face deoarece tamburul nu intra datorita buzei exterioare (materialul la cota initiala care nu a fost polizat de ferodo). Trebuie sa elimini buza prin ce metoda doresti (eu am facut-o cu o bormasina cu piatra de polizor, dureaza 20 minute de tambur). Dupa ce nivelezi tamburul, il montezi putin fortat pe ferodouri. La rotire, trebuie sa se auda frecare usoara. In acest caz, foarte putin lichid este necesar pt a apropia complet ferodoul pe suprafata interioara a tamburului. Daca ferodoul prezinta uzura neuniforma (cum a fost in cazul meu), la montare se aude frecarea initiala datorata atingerii doar a unei parti a ferodoului (latura stanga sau dreapta). Celalata parte fiind departata si necesitand o cantitate mare de lichid pt a extinde cilindrul, respectiv de a atinge suprafata tamburului.
pirvumark
exact. fa reglajul din "dintisori". apropie cat de mult sabotii de tambur si ai sa vezi ce frane o sa ai.
djmix7388
aceeasi problema o am si eu: pedala moale, se simte o franare foarte slaba si jos de tot tine dar nu incgheata rotile deloc. cu toate aerisirile, cu schimbarea pompei, a garniturilor ale elementelor de franare, nu s-a simtit nici o modificare, nu ingheata. mi-a reglat odata un nene pe spate asa cum a descris bobu si tinea teapan frana pana mi-a crapat un rulment de am umblat la tambur. si apoi daca se tocesc saboti, iar stau sa dau jos rotile si stiu ca depinde de mersul fiecaruia (eu adaptez viteza in functie de trafic, folosesc frana de motor si nu apas pedala de frana pentru fiecare reducere nesemnificativa de viteza cum am vazut ca fac unii - pun frana sa aiba de unde sa accelereze si apoi iar frana smile.gif) ) dar in cam cat timp se uzeaza sabotii. am masina de 2 ani si nu i-am schimbat decat odata. si atunci nu erau la maxim tociti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.