engime
19 Dec 2009, 13:51
salut, am si eu o probelma cu aeroterma, se invarte greu cu intreruperi iar cand cuplez treapta 2 nu mai invarte, ce poate fi?
Multumesc
vi_escu
19 Dec 2009, 15:23
Eu as incepe prin a verifica intrerupatorul.
engime
19 Dec 2009, 16:18
face si un zgomot urat
inca o intrebare cum se scoate aceasta aeroterma ca nu reusesc in nici un fel
aeroterma are 5 sau 6 suruburi ce se scot pe interior. Ai nevoide de tubulara si prelungitor, probabil ca si de flex, daca nu iese posibil sa trebuie sa dai jos grila de sub parbriz, sau aripa dreapta, nu mai stiu sigur. Oricum nu se face iarna ca o sa ingheti de tot pana termini. Cat despre zcomotul ala urat pe care il face se rezolva cu niste vazelina, insa numai daca o dai jos. E prezent si la mine zgomotul si astept primavara sa ma ocup de el
engime
19 Dec 2009, 17:11
multumesc pentru raspunsuri, am desfacut suruburile alea, am umblat si la grila si nimic nici macar nu se misca
se poate sa fie si o cantitate respectabila de mastic implicata...
membru_DC
19 Dec 2009, 17:32
QUOTE(engime @ 19 Dec 2009, 13:51)
salut, am si eu o probelma cu aeroterma, se invarte greu cu intreruperi iar cand cuplez treapta 2 nu mai invarte, ce poate fi?
Multumesc
tu de care masina vorbesti? de cea din semnatura/poza?
engime
19 Dec 2009, 20:02
Dacia 1310 din 91
pirvumark
19 Dec 2009, 20:28
ai buton cu 2 trepte sa inteleg? vezi sa nu fie
rezistenta. incearca sa scoti butonul si sa cuplezi pe direct. daca merge e rezistenta. daca zici ca merge cu intreruperi poate fi si motorasul. ori carbunii dusi ori rotorul intra in scurt(putin probabil). mai este posibiliatea sa se fi desprins un magnet de pe peretele motorasului si sa fie angrenat in miscare de rotor, blocand miscarea acestuia. aeroterma din aia am eu acasa nou nouta(aproape . a fost folosita 1 an . pe urma am pus de CN). daca vrei pun si poze.
engime
20 Dec 2009, 11:30
pune o poza daca vrei, dar o alta problema cum o scot ca nu reusesc, am incercat toate metodele dar parca e sudata acolo
BILIXON
20 Dec 2009, 19:50
Cu putin efort se scoate astfel:
Dupa ce ai scos toate suruburile, introdu o surubelnita solida si destul de lata intre marginea aerotermei si caroserie si apasa in jos cu fermitate, nu te teme nu vei rupe nimic dar in atatia ani masticul de etansare sa solidificat. Nu uita! Verifica sa ai toate suruburile scoase!!!!
Ca recomandare la cat costa o aeroterme noua ( 70-80 ron)merita inlocuita si asa scapi de zgomote si debit insuficient.
La montaj pune mastic fara zgarcenie si strange suruburile normal.
engime
20 Dec 2009, 20:31
multumesc am sa incerc
robbygh
20 Dec 2009, 20:41
am si eu o problema la dacia mea.am o cantitate considerabila de frunze in aeroterma ca mareu in arunca bucatele in timp ce functioneaza.cum se demonteaza aeroterma de cn?
si...in legatura cu vitezele de functionare.vit 1 si 2 sunt moarte.functioneaza doar 3 si 4.am demontat butonul si am conectat firele aferente vitezelor ce nu functioneaza dar nici un semn.ce e de facut?stiu ca e vorba de o rezistenta variabila, dar daca nu reusesc sa ajung la ea...
ms
Aeroterma de CN se demonteaza foarte greu , cel putin eu m-am chinuit cam o jumatate de zi .Ea e prinsa in trei locuri in suruburi prinse de caroserie , piulitele lor desfacandu-se destul de usor , dificultatea consta in scoaterea aerotermei de la locul ei , eu am desfac aeroterma pe pozitie (este alcatuita din trei bucati prinse in cleme) si am scos bucatile pe rand.E pacat sa ai aeroterma de CN si sa o ai nefunctionala deoarece face caldura foarte bine , acum pe gerurile astea si cu zapada asta nu am avut probleme cu aburirea parbrizului iar caldura a fost suficienta ,foarte rar am dat pe treapta a treia , in rest pe treapta a doua .
Rezistenta se gaseste in carcasa , nu ai cum sa ajungi la ea daca nu dai aeroterma jos.
robbygh
20 Dec 2009, 21:11
ms CGDBZ.cred ca am sa las aeroterma asa cum e ea acu.imi functioneaza doar vitezele mari (3-4) si poate cat de curand se vor termina si frunzele din ea:D
engime
21 Dec 2009, 14:55
inca o intrebare daca leg aeroterma fara rezistenta aia are ceva?
pirvumark
21 Dec 2009, 18:36
nu. doar ca o sa mearga pe turatie maxima. adica elimini treapta intermediara pe care o aveai. mergi direct cu treapta 2. nu se intampla nimic. 95% din daciile vechi merg asa(aerotermele). nu au a 2-a treapta.
engime
21 Dec 2009, 19:39
multumesc pentru raspuns
ghitza
21 Dec 2009, 22:23
mie deodata nu a mai mers treapta 1 de viteza restul merg fara nici o problema .ce sa fie oare?
bygy007
22 Dec 2009, 00:05
rezistenta , buton
ghitza
22 Dec 2009, 20:25
mss de rasp.bigyy o sa ma uit sa vad
oviduru
23 Dec 2009, 18:44
eu am dat jos aeroterma de pe un break din 93...era lipita de caroserie cu un fel de substanta neagra,foarte lipicioasa,asemenea cauciucului topit...tre sa tragi mai tare de ea si iese.
pirvumark
23 Dec 2009, 18:56
se cheama mastic
florin441
15 Jan 2010, 13:28
la mine nu functioneaza deloc,de ce oare? mentionez ca masina a stat 3 ani
imi doresc tare mult sa o repar, nu am sa o las sa cada de tot
cristicipaian
16 Jan 2010, 01:05
QUOTE(CGDBZ @ 20 Dec 2009, 21:55)
Aeroterma de CN se demonteaza foarte greu , cel putin eu m-am chinuit cam o jumatate de zi .Ea e prinsa in trei locuri in suruburi prinse de caroserie , piulitele lor desfacandu-se destul de usor , dificultatea consta in scoaterea aerotermei de la locul ei , eu am desfac aeroterma pe pozitie (este alcatuita din trei bucati prinse in cleme) si am scos bucatile pe rand.E pacat sa ai aeroterma de CN si sa o ai nefunctionala deoarece face caldura foarte bine , acum pe gerurile astea si cu zapada asta nu am avut probleme cu aburirea parbrizului iar caldura a fost suficienta ,foarte rar am dat pe treapta a treia , in rest pe treapta a doua .
Rezistenta se gaseste in carcasa , nu ai cum sa ajungi la ea daca nu dai aeroterma jos.
Imi explici, te rog, mai pe larg cum ai demontat aeroterma? Am de schimbat radiatorul si nu prea as vrea sa trag de bord sa nu cumva sa ciupesc ceva fire pe acolo. Multumesc!
ghitza
16 Jan 2010, 11:50
pentru a da jos doar radiatoru din ea tre sa desfaci doar partea de jos care este prinsa in niste leme pe margina.dai cutia cu acte jos so o sa iti dai seama ce tre sa faci.(crisan_claudiu2009) e mult de vbit.spor
cristicipaian
17 Jan 2010, 18:09
am reusit sa schimb radiatorul din bord......greu. sa imi amintiti sa nu mai fac asta niciodata
ghitza
17 Jan 2010, 18:50
bravo tie.sa dea domnu sa nu mai ai treaba pe acolo
cristicipaian
17 Jan 2010, 22:22
hm, nu stiu, nu am gasit la mine in oras decat de asam.
ghitza
17 Jan 2010, 23:21
si merge esti multumit?am inteles ca nu sunt asa bune
De ce nu ar merge ? Ma bucur ca ai reusit sa-l schimbi , sunt curios cum ai scos caloriferul , ai scos tot ansamblu aerotermei sau lai desfacut ?
ghitza
18 Jan 2010, 11:06
pai toto ansamblu nu cred ac l-a scos ca nu a dat bordu jos.doar partea de jos pt a scoate doar radiatoru.
cristicipaian
18 Jan 2010, 21:14
am scos doar ultimul element de jos al aerotermei. Nu stiu inca de ce,de scos l-am scos foarte greu dar de pus la loc in cateva minute. Oricum rezultatul ma multumeste deocamdata. Inainte aveam parbrizul mereu gras, acum e super uscat.
Daca mai incearca cineva acrobatia asta sa isi cumpere prima data 2-3 cleme de prindere (cele de imbinare) nu de alta dar la mine au sarit 3 bucati pe care nu le-am mai gasit
ghitza
19 Jan 2010, 12:16
important este ca estimultumit de lucru pe care lai facut.eu nu am avut nevoie de a umbla pe acolo in aafara de a schimba cele 2 supape vacumatice mici.
me4u_hacker
10 Feb 2010, 20:15
Care sunt pasii de urmat pentru a demonta aeroterma la bordul CN? A inceput prin a functiona numai pe a patra treapta si acum nici aceea nu mai vrea. Vreau sa demontez si sa vad care e problema.
Eu cred ca problema trebuie cautata intai la buton.
Bogdan90
10 Feb 2010, 22:23
Salut! Am dat si eu azi bordul jos(fara sa dau parbrizul jos:X) pt a schimba ceasul de kilometraj k aveam acul sarit. Maine o sa caut sa cumpar ceas si cablu de kilometraj. Daca tot am dat bordul jos as vrea si eu sa fac sa functioneze ferestrele de pe capetele bordului care baga caldura(scz dar nu stiu cum se numesc). Cand dau pe "On" imi baga pur si simplu aer de afara, nu baga aer cald. Iar de la chestia de unde dau drumu la robinet, sub ea mai are un reglaj pt a da cakdura la parbriz, la picioare, inspre in fatza...mie imi baga caldura doar pe la parbriz, oricum ar fi reglat acolo. Stie cineva ce trebuie facut?
xrt3xrt3
11 Feb 2010, 09:30
Pai si nu ne zici si noua cum ai dat bordu jos, fara sa umbli la parbriz?
Si poate iti spunem cum rezolvi problema ta....
Bogdan90
11 Feb 2010, 14:43
Va spun dar sa nu radeti:))! Am indoit o surubeltita si am slabit suruburile de sub parbriz, dupa care am taiat varful la vreo 4 cm de la un chiron(cui mai mare) si am desfiletat
. Prefer sa ma chinui jumatate de ora sa scot suruburile alea decat sa dau jos parbrizul! Sper sa nu fie prea dificil la pus inapoi
. Azi am discutat cu cineva despre problema mea postata mai sus si zicea ca prin ferestrele alea nu baga aer cald pt ca asa sunt ele...Azi am cumparat ceas de kilometraj de la un amic, cu 35 ron. Asta dupa ce am fost si am intrebat prin magazine si ma lua cu inima cand auzeam 280ron
pirvumark
11 Feb 2010, 15:26
ferestrele se numesc aeratoare, nu aerisitoare cum incerca sa-mi zica un vanzator mie.
la dacie cele laterale, baga doar aer rece. sunt folosite doar pe vreme calda, in rest inchise. chiar o sa ma apuc odata cu incalzirea vremii sa fac o modificare sa pot folosi pe timp de iarna si acele aeratoare sa dezaburesc geamurile, asa cum au astea straine. adica sa functioneze toate.
ghitza
11 Feb 2010, 16:35
daca te apuci ma intereseaza si pe mine o modoficare de genu.
pirvumark
11 Feb 2010, 17:04
o sa va tin la curent. oricum o sa fac asta. de prea mult timp am in cap aceasta idee.
ghitza
11 Feb 2010, 19:39
eu acuma imi pun mintea sa pun cd-playerul in loc la blocul de directionare aer si blocul in loc scrumierei si brichetei.am dacupat pe acolo si mai am de probat si de facut schimbu
pirvumark
11 Feb 2010, 19:52
s-ar putea sa ai caldura mai buna asa. scurtezi traseul aerului.
numai sa nu vina prea inghesuit si sa obturezi mai mult traseul. incearca sa dai jos clapeta de inchidere la aerator. sa vina un debit mai mare de aer. iti garantez ca o sa-ti topeasca pantalonii.
ghitza
11 Feb 2010, 22:21
eu nu in lucul aeratoarelor centrale cele din mijloc vbeaam.ci deasupra lor unde e blocul de comanda climatizare si butonu de la aeroterma.si blocul de comanda climatizare sa il duc jos in locul scrumierei si al brichetei
.ca si starineze sa fie cd-playeru sus nu acolo jos
.mai lucrezi si pun poze
ghitza interesant ce vrei tu sa faci , nici mie nu-mi place pozitia playerului jos acolo plus ca nu mai pot folosi acel spatiu de depozitare din fata manetei de viteze . Astept poze si detalii
.
Bogdan90
12 Feb 2010, 16:49
Azi am scos si eu carcasa de la radiatorul de incalzire si aeroterma pt a curata ca era jale acolo! Ce am observat eu si nu stiam(nu am mai scos bord de dacie si nici alte masini) este ca ele chiar au reglaj pentru directionarea caldurii!! La mine era sarita manetica aia de pe dintele ala si mergea in gol. Am zis "eh is puse de forma". De la reglaj prin niste furtune duce la niste capsule...Reglajul ala inchide si deschide calea acelor furtune. Blocand calea unuia el se umfla cu aer cred eu si deschide o clapeta. Cine a desfacut stie despre ce vorbesc. nu prea le am cu termenii stiintifici k sa zic:)). Am pus la loc dintele ala pe manetica de reglaj, Oare sa functioneze? Mai am treaba pana montez tot bordu la loc si voi testa. Maine am toata ziua liber, sper sa il rezolv!
ghitza
12 Feb 2010, 17:02
mai am o masca de Cn pe care lucrez acum la proiect.am taiat sus si jos mai am sa fixez jos unde era scrumiera innainte suportul unde vine butonul de la aeroterma cu piulita si cred ca cam atata .numai nu prea am timp.dar vad eu si pun pe urma si poze.
asta este masca partial modificata.mai am de finisat si de mutat suportul butonului de sus jos si cam asta ar fi.in rest nu vad alte probleme de intampinat la montare.vand o am montata pun iarasi poze
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.