Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: descarcarea bateriei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
p2kadip
salut,
am o supernova clima 2001 si pe timp cald daca nu pornesc masina 3 zile se duce bateria acum iarna o zi si s-a dus.
Bateria este buna (testat)
bateria se incarca cand merg(testat)
Probabil pierd curent pe undeva dar nu imi dau seama pe undeva. Am facut acest topic cu gandul ca poate are cineva vreo idee sau a mai patit asa ceva.
bygy007
da s-a mai intimplat si la altii dar nu in sectiunea dacia supernova , detalii gasesti aici
p2kadip
hmm, nu prea ma ajutat mult ce am gasit acolo. dar sa nu mai fac alt topic. Imi poate spune cineva la clima cu alarma din fabrica, cum pot deconecta alarma, k banuiesc k alarma imi fura curent. de unde pot scoate o mufa ceva..io stiu..astfel incat alarma sa fie de forma pe masina
bygy007
pai care este valoarea curentului
pui aparatul si scoti sigurantele pe rind si vezi pe care este buba
Tince1290
pfui....incep sa cedez nervos....m-a lasat bateria acum cateva luni...dar m-a lasat brusc si fara avertisment.....in momentele in care chiar nu trebuia...asa ca mi-am cumparat o noua baterie....am ignorat sfaturile celul de la magazin si am luat una de 75....pe care am montat-o cu greu...m-a tinut ea vreo 3 luni....si apoi a picat intr-o zi....la fel ca cea veche.....brusc si neasteptat....ma dispera de mor....am incercat sa o inchui fara alarma...degeaba....bateria e mereu descarcata....10-10.5 v.....am banuit ca e ventilatorul de la habitaclu....pentru ca de fiecare data cand il porneam luminile din bord scadeau in intensitate.....si scadeau tot mai mult cu fiecare treapta...dar apoi mi-am dat seama ca scad pentru ca acumulatorul e secat....si apoi m-am gandit....care ar fi sansele sa fie electromotorul? nedumerire.gif adica....atunci cand dau cheie....de pe orice baterie pleaca incet si prinde viteza abia dupa 1-1.5secunde (viteza suficient de mare pentru pornire vreau sa zic)...chiar si cu 2 baterii cuplate....tot nu porneste in sub 1 secunda...mi-a spus cineva chiar ca ar putea sa fie stramb electromotorul si sa fie suprasolicitat la fiecare pornire.....ce ziceti?....e macar plauzibil?....ce naiba sa-i mai fac?...ca m-am saturat sa umblu cu firele si bateria de rezerva in portbagaj
Onyx
chiar daca porneste greu asta nu inseamna ca trebuie sa ramai fara baterie..
vezi cat de bine iti incarca alternatorul si ce consumabili poti avea cand masina e oprita sau vrun scurt pe undeva.
andreiy
Verifica alternatorul sau releul de incarcare,ca s-ar putea sa nu incarce si sa mearga pe baterie toti consumatorii
djasu82
vedeti ca releul de la alarma cel cu rolul de antidemaror ala papa cam 100mA/h din baterie , multe alarme au asa ceva .
GrOzOy
Off topic !! Am si eu o prb mi-am luat 2 boxe pe spate si de atunci cateodata cand dau in ele mai tare cu motorul oprit se inchide cd-playerul :| !! Cred ca e din baterie dar o am de 1 an ... ce draq :| Am un baiat cu un harb de papuc si are 2 boxe si subwoofer si nu face nimic :| !! Ma ajuta cineva?? Nu duce bateria sau c?
j00hn
eu zic sa nu fie chiar de la player. poate ai boxe prea puternice pt el iar tu dandu-i blana i-l fortezi prin urmare posibilitatea sa se stinga ( gen calculatorul cand se supraincalzeste se restarteaza sau chiar inchide ) . eu nu cred sa fie de la baterie daca masina iti porneste fara probleme. parerea mea...asta nu inseamna ca si am dreptate.
bygy007
incearca cu un fir mai gros pe alimentare (bineinteles cu siguranta de rigoare) si direct pe baterie
sonnic53
QUOTE(GrOzOy @ 31 Dec 2009, 17:22)
Off topic !! Am si eu o prb mi-am luat 2 boxe pe spate si de atunci cateodata cand dau in ele mai tare  cu motorul oprit se inchide cd-playerul :| !! Cred ca e din baterie  dar o am de 1 an ... ce draq :|  Am un baiat cu un harb de papuc si are 2 boxe si subwoofer si nu face nimic :| !! Ma ajuta cineva?? Nu duce bateria sau c?
*




1.baterie nu este alimentat in moment ce tu esti cu motorul oprit...2.casetofonul tau duce o anumita putere. 3.vezi ca difurile tale sunt slabe,sau nu sunt legate cum trebue si se opresc inainte ca tu sa le arzi . eu asa zic ...de la o anumita putere cand creste ele nu mia duc si casetofonul ti se opreste singur. sau invers
andreiy
Are dreptate bygy,fa cum zice el si nu o sa mai ai probleme
Cosmin.nova
fir mai gros la +
masa insuficienta
sau iei + si - direct de la baterie dar pui o siguranta (asta daca nu are casetofonul) app daca e mai nou playerul vezi ca are 2 plusuri (+)
C a t a l i n
Foarte prost sfat. Îmi pare rău că zic așa, dar asta-i realitatea...

În primul rând ambele fire (+ și -) trebuie să fie suficient de groase.
În al doilea rând siguranța de pe aparat nu o înlocuiește pe cea pusă CÂT MAI APROAPE DE BORNA pozitivă pe conductorul folosit la alimentarea aparatului. Degeaba ai siguranță pe sau în aparat, dacă ție îți va face scurt acel cablu la intrarea în habitaclu de exemplu. Va lua foc.
DannyY
Cu motorul pornit nu se opreste? Niciodata? blink.gif

Dupa ce se opreste, cum il pornesti? Astepti 5 minute, desfaci vreun fir?

Ce cd-player ai?
Care e impedanta recomandata a boxelor?
Care e impedanta reala a boxelor si cum le-ai montat(daca le-ai pus in paralel cu cele din fata ai micsorat impedanta finala)?

Un volum mare pe o impedanta mica ar putea duce la declansarea protectiei pe etajul final al aparatului, care se supraincalzeste.

Cosmin.nova
eu am pus fir destul de gros si e NOU, cu + si - direct de la baterie contact ferm si izolat, siguranta are aparatul, si nu mi-a luat foc.
2 chestii si rezolvi p2kadip:
FIRE MAI GROASE.
ai uitat sa legi al doilea "+" de la player (depinde ce player e, dar majoritatea sunt asa)
C a t a l i n
Dacă ai avea curiozitatea să deschizi o carte de fizică, sau să întrebi pe cineva priceput, sau să asculți un sfat, sau să cauți pe forum, ai afla probabil că acea siguranță nu poate proteja decât partea de circuit ce este după ea...

Dacă preferi să fii ignorant e treaba ta, numai că ar fi bine să conștientizezi că te expui unor riscuri mari, pentru o economie de nici 10 lei, sau din lene...
Cosmin.nova
n-am zis ca zici gresit catalin; am zis ca asa am eu si nu am patit nimic..imi pun si eu o siguranta cat mai aproape de borna. am impresia ca tu ma bantui :-s
mihai0905
Salut!sper ca macar unu dintre utilizatorii forumului sa ma poate ajuta.nu stiu de ce dar atunci cand dau muzica tare se opreste casetofonul si cand zic tare ma refer la 20-21 din 32 maxim(precizez ca nu am cine stie ce "scula" de casetofon sau boxe.este un sony exploud+4 boxe a 45w).problema este nu ca vreau eu neaparat sa ascult muzica tare ci pur si simplu ma obsedeaza ideea ca poate fi ceva defect....bateria e ok...sigurantele sunt ok...chiar nu stiu c poate fi...va rog sa ma ajutati
GrOzOy
Cd-playerul e nou ! E kenwood , am dat vreo 400 lei pe el ! Mi l-a legat un electrician la mufa celui vechi ( deci nu e legat direct de la baterie sau altele , cum e el din fabrica ) ! Boxe am 2 pe fata ( din fabrica ) si 2 ovale pe spate ( care se aud extrem de bine ) ! Boxele sunt legate bine , adica fiecare pe canalul ei ( 4 l nr , 2 cu 2 ) .Se inchide doar cand il las cu volumul peste 20 mult timp ... dar daca pornesc masina si o opresc apoi merge ceva timp si apoi la fel ! Nush care e prb , unii cik are protectie. Bft
Maskatu
Ce intelegi tu prin "nu este legat direct la bateria, cum este cel din fabrica"? Pai daca electricianul a legat noul mp3 la mufele existente din fabrica, cum naiba nu e legat precum cele din fabrica? Citeste sfaturile de sus si o sa fi mai lamurit.
marcykone
Atentie k o sa te lase bateria,daca te mai tine iarna asta sa zici ms!Asa mi se intampla si mie,se intrerupea deodata cand era muzika data tare,porneam motorul,stam 5 min,dupa aceea iarasi mergea un timp si se intrerupea,era k un restart k imediat pornea cd-ul dar la volum minim
DannyY
Mda, e posibil ca bateria sa fie 'pe duca', printr-o capacitate scazuta.

La un volum mare, playerul consuma mult, bateria ajunge la o tensiune mai mica - sub cea necesara aparatului, care se opreste.
Nu stiu daca e vorba neaparat de protectie, ci de o tensiune MINIMA sub care playerul nu poate sa functioneze normal, asa ca mai bine trece la culcare.

La pornirea motorului, alternatorul incarca acumulatorul pana la tensiunea normala si ciclul se repeta...

De curiozitate, ce capacitate are bateria (cati Ah) si ce putere (in W) scoate pe fiecare canal Kenwood-ul de care vorbesti?

La 25 W/ canal iti va manca cca 8.33 A.
25 x 4 = 100 W
100 W/12 V = 8.33 A

Daca ai o baterie de 60 Ah, teoretic ar trebui sa poata duce cca 7.2 ore. In realitate poti sa aproximezi la 60-75% din timpul asta. Deci intre 4 si 5.5 ore.

Sub 4 ore (la datele de mai sus) ai o problema cu bateria. Asta daca n-ai vreun scurtcircuit aleatoriu pe undeva.

GrOzOy
@Maskatule : M-ai inteles gresit .Am spus ca e legat ca cel din fabrica , e conectat la aceeasi mufa ! Cd-playerul scoate 50 x 4 .... Nu stiu exact bateria de cat e ca nu m-am uitat dar e luata anul trecut :| ! Presimpt ca o sa mi-o oboseasca urat .. !
Mirciulik
Nu stiu daca ati facut bine calculele.

Cred ca puterea muzicala (4x50w) nu e aceeasi cu puterea consumata din baterie.

De ce spun asta: Eu am un mp3 de 4x70w (reali sunt 4x35w). La bunici la tara...intr-un sat aproape parasit....am ascultat 12 ore fara oprire...si aproape la volum maxim: Banuind ca mi se va descarca bateria...am pornit la 4-5 ore...si am lasat motorul pornit 10 min.

A doua zi...am ascultat 12 ore fara sa mai pornesc motorul. Dupa 2 zile am pornit motorul pentru a pleca spre casa. Nu am simtit sa mearga mai greu la demaror. Baterie Rombat de 55Ah si 3 ani vechime.

Dupa calculele tale ar iesi 8 A pe ora...deci in 10 ore...80 A.

Dupa un an...am avut un papuc diesel cu baterie de 70 sau 77 Ah. Am pus pe el acelasi MP3 , 2 difuzoare in portierele fata...iar pe iesirile spate am avut 2 boxe mari pe care le folosesc in casa la un receiver Sony 6.1 , 90w pe canal. Dupa 15 ore de ascultare la volum mare si cel putin 5 ore in care am avut un neon la bricheta masinii, am pornit motorul fara vreo problema.
ti3sto
eu va recomand sa verificati cablurile sa nu faca masa intre ele ... am patit-o..
j00hn
eu zic sa schimbati masinile...sigur ve-ti scapa de problema

<span class='edit'>6 Jan 2010, 20:15:</span>
blink.gif
QUOTE(Mirciulik @ 6 Jan 2010, 19:20)
Nu stiu daca ati facut bine calculele.

Cred  ca puterea muzicala (4x50w) nu e aceeasi cu puterea consumata din baterie.  

De ce spun asta:  Eu am un mp3 de 4x70w (reali sunt 4x35w). La bunici la tara...intr-un sat aproape parasit....am ascultat 12 ore fara oprire...si aproape la volum maxim: Banuind ca mi se va descarca bateria...am pornit la 4-5 ore...si am lasat motorul pornit 10 min.  

A doua zi...am ascultat 12 ore fara sa mai pornesc motorul. Dupa 2 zile am pornit motorul pentru a pleca spre casa. Nu am simtit sa mearga mai greu la demaror.  Baterie Rombat de 55Ah si 3 ani vechime.

Dupa calculele tale ar iesi 8 A pe ora...deci in 10 ore...80 A.

Dupa un an...am avut un papuc diesel cu baterie de 70 sau 77 Ah. Am pus pe el acelasi MP3 , 2 difuzoare in portierele fata...iar pe iesirile spate am avut 2 boxe mari pe care le folosesc in casa la  un receiver Sony 6.1 , 90w pe canal. Dupa 15 ore de ascultare  la volum mare si cel putin 5 ore in care am avut un neon la bricheta masinii, am pornit motorul fara vreo problema.
*




pfoaaa acelasi lucru si la mn... blink.gif blink.gif blink.gif la fel...am dat drumu la muzica blana frateee...30 de ore incontinuuu ...a treia zi nu avea masina nimic chiar eram uimit...am zis frate hai sa-i mai dau drumu ... pac iar inca 10 ore dar de data asta am aprins si luminile + proiectoare + lampa de ceataaaa... abea dupa astea 10 ore mi-a pornit masina la a 2-a cheie...pfff...

apoi dupa 3 luni am fost cu un tico la tzara ...ce crezi. Am scos din portbagaj 2 boxe dalea mari de concert de 700 W RMS fiecare + un sub de 1000 W . am legat la bateria masinii si m-a tinut vreo 7 ore jumate.

PS : bateria de tico avea 5 ani ...incredibila baterie...
C a t a l i n
Măi pinochio... Ăia sunt Watti chinezești probabil...
j00hn
QUOTE(C a t a l i n @ 6 Jan 2010, 20:22)
Măi pinochio... Ăia sunt Watti chinezești probabil...
*


cu mine vorbesti? blink.gif
mihai0905
cum poti spune ca ai ascultat 30 de ore muzica "blana" si tot tia mai pornit masina.e imposibil ....cine asculta 30 de ore muzica la maxim...hai ca ascult 5....6 ore dupa care dai un pic mai incet sa te relaxezi putin mai bei un pahar de vin si dupa iar dai drumu......dar nu stai 30 de ore cu ea la maxim!!!apoi 10 ore cu muzica maxim faruri ceata si ce ai mai zis....e prea de tot....si plus de asta nu cred ca informatia ta a ajutat pe cineva....cer milione de scuze pentru offtopic
GrOzOy
Ai dreptate ! Deci pana la urma care e baiul??? Toate legaturile sunt izolate bine , nu cred ca e vorba de vreo masa aiurea sau eu stiu ce ! Deci mentionez ca cd-playerul e alimentat din mufa masinii ( pe aceasi mufa a fost si casetofonul ei , din fabrica ) . Sa il alimentez direct de la baterie?? Ce ziceti?
marcykone
Deci fratika,nu ai nici o problema la masina...asa fac toate cd playerele astea mai smekere,nu au suficient curent,pac,se opresc.Ori schimbi bateria ori asculti muzika mai incet...e singura solutie!
GrOzOy
Cam da , mi-a spus un prieten ca toata treaba vine din baterie .... Ce ma instristeaza e faptul ca bateria e luata anul trecut .
j00hn
QUOTE(mihai0905 @ 6 Jan 2010, 20:48)
cum poti spune ca ai ascultat 30 de ore muzica "blana" si tot tia mai pornit masina.e imposibil ....cine asculta 30 de ore muzica la maxim...hai ca ascult 5....6 ore dupa care dai un pic mai incet sa te relaxezi putin mai bei un pahar de vin si dupa iar dai drumu......dar nu stai 30 de ore cu ea la maxim!!!apoi 10 ore cu muzica maxim faruri ceata si ce ai mai zis....e prea de tot....si plus de asta nu cred ca informatia ta a ajutat pe cineva....cer milione de scuze pentru offtopic
*




offf...e grelee....postu meu era aluzie la ce a zis ala mai sus...e chiar asa greu de dat seama ??? ca a stat cu masina cu muzica tare nush cate ore si apoi iar nush ce 12 ore...

bah numa oameni seriosi pe forumu asta...
DannyY
QUOTE(Mirciulik @ 6 Jan 2010, 19:20)
Nu stiu daca ati facut bine calculele.

Cred  ca puterea muzicala (4x50w) nu e aceeasi cu puterea consumata din baterie.  
Normal ca nu. Consumul din baterie este chiar mai mare. Nu spun eu, spune fizica prin definitia randamentului. Dar 1 Watt electric = 1W acustic = 1 W hidraulic =  1 W produs pe lemne. De dragul exactitatii: din baterie (sau din orice sursa) nu se consuma putere, ci energie.


De ce spun asta:  Eu am un mp3 de 4x70w (reali sunt 4x35w).
Ce scrie pe el: 4 x 70 W RMS sau PMPO? Si ce inseamna "reali"?



La bunici la tara...intr-un sat aproape parasit....am ascultat 12 ore fara oprire...si aproape la volum maxim: Banuind ca mi se va descarca bateria...am pornit la 4-5 ore...si am lasat motorul pornit 10 min.  
La volumul ala timp de juma' de zi nici nu ma mir ca satul e aproape parasit...


A doua zi...am ascultat 12 ore fara sa mai pornesc motorul. Dupa 2 zile am pornit motorul pentru a pleca spre casa. Nu am simtit sa mearga mai greu la demaror.  Baterie Rombat de 55Ah si 3 ani vechime.
Acum n-ai mai banuit ca se va descarca?

Dupa calculele tale ar iesi 8 A pe ora...deci in 10 ore...80 A.
Cand am zis eu 8 A pe ora?
Am zis ca o putere de 100 W data de o baterie de 12 V inseamna un curent de cca 8 A.
Capacitatea de 60 Ah inseamna ca bateria poate asigura in mod constant un curent de 60 de amperi timp de 1 ora, dupa care acest curent scade. Nu inseamna ca bateria e 'terminata' si nu mai faci nimic cu ea, ci ca incepe procesul de descarcare mai accentuata.
Calculele alea sunt pur orientative, nu sta nimeni sa faca o socoteala exacta pe niste date cvasinecunoscute. era o explicatie simplificata a fenomenului.


Dupa un an...am avut un papuc diesel cu baterie de 70 sau 77 Ah. Am pus pe el acelasi MP3 , 2 difuzoare in portierele fata...iar pe iesirile spate am avut 2 boxe mari pe care le folosesc in casa la  un receiver Sony 6.1 , 90w pe canal. Dupa 15 ore de ascultare  la volum mare si cel putin 5 ore in care am avut un neon la bricheta masinii, am pornit motorul fara vreo problema.

Domnule, esti unul dintre cei mai mari melomani pe care i-am vazut in viata mea... nici la nunta nu urla boxele date la maximum timp de 15 ore...
Nu cumva ceasul tau merge cam repede?

Cred ca postul tau poate ajunge cu brio la bula...

*




QUOTE(j00hn @ 6 Jan 2010, 20:09)
pfoaaa acelasi lucru si la mn... blink.gif  blink.gif  blink.gif  la fel...am dat drumu la muzica blana frateee...30 de ore incontinuuu ...a treia zi nu avea masina nimic chiar eram uimit...am zis frate hai sa-i mai dau drumu ... pac iar inca 10 ore dar de data asta am aprins si luminile + proiectoare + lampa de ceataaaa... abea dupa astea 10 ore mi-a pornit masina la a 2-a cheie...pfff...

Si ai folosit si aparatul de sudura, pun pariu... radmasa.gif

apoi dupa 3 luni am fost cu un tico la tzara ...ce crezi. Am scos din portbagaj 2 boxe dalea mari de concert de 700 W RMS fiecare + un sub de 1000 W . am legat la bateria masinii si m-a tinut vreo 7 ore jumate.
PS : bateria de tico avea 5 ani ...incredibila baterie...

Nene, daca nu o ziceai pe asta cu Tico extensibil cred ca ma pacaleai   radmasa.gif
*




<span class='edit'>7 Jan 2010, 12:30:</span>
QUOTE(mihai0905 @ 6 Jan 2010, 11:45)
atunci cand dau muzica tare se opreste casetofonul si cand zic tare ma refer la 20-21 din 32 maxim(precizez ca nu am cine stie ce "scula" de casetofon sau boxe.este un sony exploud+4 boxe a 45w).problema este nu ca vreau eu neaparat sa ascult muzica tare ci pur si simplu ma obsedeaza ideea ca poate fi ceva defect....bateria e ok...sigurantele sunt ok...chiar nu stiu c poate fi...va rog sa ma ajutati
*



La tine cred ca intra in functiune protectia etajului final. Daca puterea de iesire depaseste un prag maxim prestabilit, cd-playerul se opreste, ca sa nu se arda.
Ar putea sa fie si incalzirea excesiva, mai ales daca nu ai ventilatie suficienta.
Nu cred ca ai vreo problema, e comportament normal.
Cosmin.nova
@grozoy
ia curent direct de la baterie; fire destul de groase si la (+) punei daca se poate o siguranta cat mai aprope de borna bateriei. La casetofon (daca e model mai nou) vezi ca are doua plusuri, de obicei rosu si galben, le legi pe aman2. si gata


care e ala care a pus boxe de nunta pe baterie de masina? radmasa.gif wink.gif
j00hn
eu biggrin.gif:D:D:D radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
djasu82
Trageti firul dee forta cel care alimenteaza finali casetofonului nu cum a spus cineva si pentru partea cu memorie biggrin.gif.. + evideint printr-o siguranta iar firul de minus prins de caroserie ca diametru minim 2mm .
Cu cat firul de alimentare e mai gros tensiunea care o sa pice pe distanta firului e mai mica si implicit tensiunea la cesetofonu se mentine in marjele normale chiar daca cresti puterea. Peste un anumit nivel nu mai face fata bateria si atunci singura solutie cumperi una de capacitate mai mare sau pornesti motorul pentru ati asigura alternatorul curent suficient la casetofonu.
Eu il am tras plusul de forta prin contact iar partea de memorie inainte de contact . Atunci cand scot cheia partea de putere nu se alimenteaza in schimb partea cu memoria casetofonului sta mereu sub tensiune .
Daca nu stiti ce faceti nu umblati riscul e sa va ia foc masina .
bygy007
raspunsul fusese dat la postul 11 tongue.gif
p_alecsu
Salutare tuturor . Deci pana la urma poate incarca alternatorul de sn o baterie de 75 ? Fara sa se distruga el sau bateria ?? Nu de altceva dar am o oferta super pentru o astfel de baterie.... biggrin.gif
djasu82
poate incarca si o baterie de 100A stai tu linistit.
Tince1290
eu tot nu stiu ce are a mea...am pus-o pe redresor cateva ore si a mers perfect....vreo 3 saptamani....saptamana trecuta deja se simtea ca trage mai greu...azi dimineata a plecat doar cu curent tras de la alta baterie....am mers 30 km (cu muzica, ventilator treapta 1 si faruri) iar cand am oprit motorul inchiderea centralizata s-a activat....iar becul din bord a ramas aprins cateva secunde (adica cum face de obicei cand e descarcata prea tare si incerc sa o pornesc)....alternatorul incarca....bateria tine curent cand nu e pe masina....am tinut-o o saptamana in casa si nu a pierdut absolut deloc curent....ma dispera 022.gif
avram1987
ia in considerare si temperaturile de afara ca nu ii place deloc frigul la baterii functioneaza numai 50 % din capacitatea normala a bateriei
Tince1290
50 % dar bateria are mai putin de jumate de an si e de 75...nu de 55 sau 65 cum au majoritatea de aici (care nu au astfel de probleme)
djasu82
cred ca ai o celula proasta care fura si nu se incarca ia vezi tensiunea e de 12,8V=13,1V sau e la 12V ? asa am patit cu o caranda la 1310 ... cu multe peripeti biggrin.gif am avut-o in garantie am facut putin scandal si mi-au schimbat-o cu una buna 80A... o tin in casa de cand am dat 1310.
Ceva in genul am la asta de pe sn tensiunea sta pe la 12,3V si stiu ca e o celula proasta ce sa-i faci tot caranda a iestit si din garantie si azi cand am pornit-o a loat-o dupa doua rotati de motor cam asa ceva.
Are vreo 5 ani si dupa primi 3 ani au aparut bube iar bateria e de 50A.
Bateriile cu gel sunt bune pentru timp geros .
Tince1290
in casa tine 12.7....pe masina ajunge sa scada pana la 10 sad.gif

andreiy
Acum depinde si la ce etaj stai
Onyx
atatea teorii...eu sunt cam patit si cu opritu casetofonului si cu nepornit motor. de la nova care am avut-o inainte biggrin.gif
Casetofonul se opreste atunci cand amperajul in baterie scade...Aveam un alternator care cica incarca...asa arata pe aparat dar nu suficient. Daca dateam muzica tare cu motorul oprit se oprea..lafel si cu motorul pornit. ca sa pot da tare trebuia sa tin masina turata(asta fiind cu o baterie de 70amperi).
am reusit sa-mi fac alternatoru...mi-am pus si subwoofer. mergea totul bine dar daca ascultam cu motorul oprit mai mult timp...circa 10min daca dateam tare iar se oprea. Asa ca mi-am luat o baterie de diesel 88amperi care nu mai are moarte. O am si acum pe SuperNova care o am acum, porneste iarna n0ai treaba smile.gif
ps: am reusit sa o descarc si pasta odata dar din prostia mea. Nu am tras firul de remote din casetofon pana in statie (pentru a imi opri curentul cand casetofonul nu functioneaza).
DannyY
QUOTE(Tince1290 @ 26 Jan 2010, 23:47)
in casa tine 12.7....pe masina ajunge sa scada pana la 10 sad.gif
*



Inseamna ca ai un consumator 'clandestin' sau circuitul de incarcare nu-si face treaba. Decupleaza borna PLUS si pune un ohmmetru intre firul desfacut si sasiu. Daca rezistenta e mica, vezi pe unde ai izolatia sarita. Acorda atentie sporita zonelor umede.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.