Am uploadat un mic clip care surprinde indicatorul de incarcare in timp ce danseaza, avand drept consumatori doar pozitiile. Este filmat pe timp de noapte (eram curios daca surprind si vreun scurt sub capota, nu s-a intamplat) si fara sunet pentru a-i reduce dimensiunea.
Ideea este ca sta mai mult la limita Rosu stanga, pe mica portiune marcata (gri cred ca este) sau chiar pe rosu, si din cand in cand mai sare la jumatate sau peste, ramane acolo 2-3 secunde, dupa care revine catre rosu stanga. Daca opresc motorul si-l repornesc, initial indicatorul sare la jumatate sau putin peste, dupa care revine la pozitia lui preferata. In clip se observa cum repornesc motorul de doua ori (se aprinde martorul presiunii uleiului), de asemenea se observa si cum fluctueaza intensitatea luminii de bord in functie de cum incarca, iar in mers farurile licare in spiritul sarbatorilor de iarna Aceeasi fluctuatie in functie de incarcare se simte usor si in turatia motorului, dar nu se aude in clip.
Contactele alternatorului si releului sunt curatate, iar ultima oara i-am verificat tensiunile celui din urma nu mai tarziu de doua luni si erau intre limite.
Nu stiu daca are vreo legatura, dar fluctuatiile astea au aparut odata cu gerul, si odata cu ele electromotorul invarte foarte greu dimineata, mult mai greu decat in iernile trecute sau chiar decat saptamana trecuta. Isi revine dupa a treia sau a patra cheie. Banuiesc ca bateria nu are suficienta forta pentru ca nu se incarca corespunzator in timpul mersului?
Mi-ar prinde bine un sfat relevant, pentru ca vin sarbatorile si chiar am nevoie de masina De astfel de fluctuatii am mai avut parte in timp, dar au fost temporare si niciodata atat de radicale.