Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme limitator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
pirvumark
Stiu ca s-au scris multe pe tema asta si ca sunt deschise multe topicuri, insa, nu am reusit sa ma lamuresc, ci din contra mai tare m-am (confuzionat), sa zic asa. Deci, vreau sa stiu in primul rand cum il deblochez daca este blocat, si cum tine frana mai bine(adica sa se blocheze roata spate ma intereseaza), cand apasa tija pe limitator sau cand nu exercita o forta de apasare prea mare. vreau ceva concret, nu reguli de siguranta, cum ar fi nu e bine cand calci frana in curbe ca se blocheaza, etc. deci ma intereseaza cum actionez tija(mai strans sau mai slab ) sa blochez rotile spate la franare. merci
Lucian MC
In primul rand daca repartitorul e Blocat SCHIMBAL!
NU se pot repara.
In al doilea rand la dacii daca folosesti si frana pe spate cand masina este goala ai posibilitatea de a ajunge spatele inaintea fetei cel putin pe timp de iarna sau cand nu ai cauciucuri bune spate .
Si daca vrei neaparat frana pe spate intaresti tija aia sau pui o bucsa fata uzata intre tija si repartitor desi nu recomand....
PH-06-BOA
Foarte bine! Pai ori tine, ori nu. Daca ai fost sub masina vreodata cand ai facut aerisire si cineva apasa pedala, ai vazut ca repaetitorul impinge in tija la apasare, blocand trecerea lichidului. Deci cand se apasa pedala, repartitorul impinge in tija (iese in afara), si blocheaza trecerea lichidului catre roti. Daca vei impinge in el cu ceva, avand aerisitorul deschis, vei vedea ca numai atunci va arunca lichid. Ideea e , ca tu sa faci ca acel bolt, sa nu mai poata iesi din corpul repartitorului, adica slabind(parca), cele doua piulite. Pentru a inlatura orice suspiciune din afara, dai boltul jos, asa-l vei si debloca (se poate repara), si undeva la jumatatea lui, faci o degajare, pe unde va trece lichidul in orice pozitie. Asa nu va mai fi necesara reglarea, nu te va mai chinui la aerisit, si vei avea frana. Pentru ca roata de berlina are tamburul mic, e mai putin posibil sa mearga taras la o franare obisnuita.
pirvumark
in primul rand multumesc pentru raspunsuri.
in al doilea rand, faza cu pus frana si dusul in sant din cauza franei spate, mi se pare ceva de Caragiale. Cel putin pentru mine. Pai cum mama naibii trebuie sa mergi cu masina aia si cum calci frana sa ajungi in sant. Daca mergi ca tot omul nu cred sa ai probleme de genul asta.
Eu am deschis topicul deoarece zilele astea la noi in Galati a nins in draci si e zapada cat casa. Azi si ieri a fost polei ca s-a incalzit. La apasare frana, oricat de tare, se blocheaza doar fata, spatele nu are nici o treaba. daca trag frana de mana se opreste(blocheaza) si spatele, daca nu ,,,,nu. deci, eu unul as pune pe direct, fara limitator, daca ar fi dupa mine. Daca mergi ca "habaucul" ca "habaucul" patesti. Am un pic de experienta si simt destul de bine masina sa stiu sa folosesc frana cat mai eficient. deci daca opresc bine in 2 roti fara sa ma duc in sant, o sa opresc si in 4. garantez!
Am mers destul de mult si cu remorca dupa mine fara sistem de franare si uite ca inca scriu pe forum.
PH-06-BOA
Stai fara grija, si jongleaza-l, ca nu-i rau. Daca tine fata mai tare, in orice caz spatele se descarca , repartitorul se blocheaza si frana spate ioc. Nu se ridica de spate cand franezi? Nu e simulata descarcarea pe puntea de spate? Nu inseamna ca tin doar doua roti? Daca vei anula efectul repartitorului, vei fi nevoit sa apesi mai putin pe frana, spatele nu se va mai descarca, si rotile din spate vor fi mai eficiente. Numai ca tu, sa sti sa apesi. Sa nu-mi spuna cineva ca o masima moderna, nu se duce taras cu rotile. La proiest am avut chiar ABS-ul (si cutia de viteze), si as vrea sa ma vrajeasca cineva, ca e solutia.Cel mai bun ABS, e piciorul (si capul).
Minel
Mai mult ca sigur o sa imi pun multa lume in cap .... happy.gif , dar eu am facut in felul urmator, asta in vara , demontat limitator ( dublucircuit ) de pe masina , scos din el , alamit la loc si montat pe masina ..dupa o aerisire ca la carte, am niste frane super ... rolleyes.gif

Am trecut de toamna, am facut drumuri si acum iarna , si nu am avut probleme cu blocarea rotilor spate la franare , cu fugitul de fund al masinii , ( pompa de frana cu ICP , de papuc , saboti si placute de frana Ferodo ), cum a scris si colegu' de mai sus ..

QUOTE
Numai ca tu, sa sti sa apesi. Sa nu-mi spuna cineva ca o masima moderna, nu se duce taras cu rotile
pirvumark
corect cu ABS din picior. Daca stii sa folosesti frana ai ABS si pe dacie, daca nu stii s-o folosesti te duci BAS. Am vazut eu si cu masini straine cu ABS si ESP care au luat santu-n brate. asa ca mai tine si de sofer.
nu zic acuma ca nu e bun limitatorul.
din punct de vedere teoretic el face foarte bine ce face, doar ca practic nu intotdeauna i se vede utilitatea, mai ales cand ai nevoie de frana.
eu ca sa opresc pe timpul asta cu polei, cu o mana tin volanul, cu una trag frana de mana si mai calc si frana cu piciorul pentru a avea 4 roti care franeaza.

25 Dec 2009, 20:18:
eu zic, ca este mai bine sa am amandoua mainile pe volan in caz de derapaj, sa o redresez si nu sa stau sa ma gandesc la frana de mana, ce si cum ii dau drumul. si inca o chestie pe care am observat-o 4 mai multe decat 2 nu? deci franare mai eficienta.
daca pun frana, se blocheaza fata si ma duc sanie, daca mai trag si frana de mana in acest timp se opreste aproape instantaneu. am si cauciucuri de iarna pe toata masina si prinde bine cu 4 roti blocate.
PH-06-BOA
Ma bucur ca incepe sa va vina mintea la cap, si sa scapati de ce s-au jucat altii. E bine si alamit, dar mai bie e sa se fileteze cu 18x1,5 partea de interior , unde se prinde burduful,si un dop cu acelasi filet, peste care se monteaza burduful de cauciuc. Nu mai e nici risc de a mai prinde aer, patru roti care cu adevarat tin frana.
Cine-ti sare in cap, fi sigur ca se bazeaza pe gandirea altora si nu e apt de a lua o hotarare singur.
megane_brotac
bun e vinul ghiurghiuliu , dar mai bun este un repartitor montat asa cum l-a facut mama lui . radmasa.gif
pirvumark
megane_brotac, nu te supara, dar daca ai masina din semnatura in prezent si nu mai folosesti dacia de mult, eu zic ca ai cam uitat cum se conduce dacia. Am spus, repartitorul este bun si bine gandit, dar, teoretic, pentru ca practic, as dori sa am franele de pe meganul tau.
bac.
Eu am ceva si mai romanesc la dacioara, cand am facut aerisirea un coleg a legat cu SARMA tija aceea si am frane eficiente la toate rotile, la o apasare usoara deja se simte cum o 'ingenunchez'

27 Dec 2009, 13:32:
Eu am ceva si mai romanesc la dacioara, cand am facut aerisirea un coleg a legat cu SARMA tija aceea si am frane eficiente la toate rotile, la o apasare usoara deja se simte cum o 'ingenunchez'
Florinel 86`
QUOTE(PH-06-BOA @ 26 Dec 2009, 18:16)
Ma bucur ca incepe sa va vina mintea la cap, si sa scapati de ce s-au jucat altii. E bine si alamit, dar mai bie e sa se fileteze cu 18x1,5 partea de interior , unde se prinde burduful,si un dop cu acelasi filet, peste care se monteaza burduful de cauciuc. Nu mai e nici risc de a mai prinde aer, patru roti care cu adevarat tin frana.
            Cine-ti sare in cap, fi sigur ca se bazeaza pe gandirea altora si nu e apt de a lua o hotarare singur.
*


....asa am facut eu la repartitorul meu de pe masina si merg astfel de peste 2 ani...un repartitor blocat pe circuit spate inchis nu-l mai poti debloca...chiar si blocat pe deschis...singura varianta este sa-l inlocuiesti sau sa-l faci cu surub si pus burduful la locul lui doar pentru `mascare`..... numai bine....
CGDBZ
Sa vezi cum e fara repartitor pe ploaie cand va fi nevoie sa franezi brusc , nu te va ajuta de loc lipsa lui , din contra , spatele se va bloca imiediat si sar putea sa-ti fuga intr-o parte fara sa dai de volan .
PH-06-BOA
Conteaza mult sa simti ce ai sub tine (nu in pat), altfel nu mai iesi pe drum.
Florinel 86`
QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2009, 15:36)
Sa vezi cum e fara repartitor pe ploaie cand va fi nevoie sa franezi brusc , nu te va ajuta de loc lipsa lui , din contra , spatele se va bloca imiediat si sar putea sa-ti fuga intr-o parte fara sa dai de volan .
*


...pe ploaie conteaza mult...absolut enorm de mult tacanitul dintre scaun si volan...
CGDBZ
Sper sa nu intalniti in trafic soferi de genul la care va referiti si pe deasupra sa mai fie si "inovatori" ai sistemului de franare cu toate ca eu sunt satul de cati "sumaharei" sunt pe drumurile noastre. Acel repartitor de greutate are si el rolul lui in sistemul de franare iar eliminarea lui nu imbunatateste cu nimic caci astfel nu-l mai puneau.
pirvumark
CGDBZ, ai perfecta dreptate cu limitatorul. au gandit aia cand l-au pus acolo. are un rol important in siguranta in condus, mai ales ca face parte din cel mai important ansamblu montat pe o masina si anume franele.
nu stiu ce parere ti-ai facut despre "noi" soferii. ceea ce pot sa-ti spun despre mine este ca sunt foarte prudent cand merg cu masina. nu folosesc frana ca prostu, mai ales in conditii meteorologice nefavorabile. cel putin iarna pe zapada sau polei, in afara situatiilor cand trebuie sa opresc la semafor sau in alte situatii cand masina trebuie sa stea pe loc, nici nu prea ating frana. frana de motor e cea mai buna si din fericire stiu sa o exploatez din plin, multumuta tatie care a fost sofer profesionist 30 si ceva de ani si am mers destul prin tara cu el cu camionul. de acolo am invatat sa conduc si cum sa folosesc frana.
nu sunt un "sumaharel".
Florinel 86`
QUOTE(CGDBZ @ 28 Dec 2009, 00:09)
"inovatori" ai sistemului de franare cu toate ca eu sunt satul de cati "sumaharei" sunt pe drumurile noastre.
*


....ia fii atent cat de `inovator` pot fii eu la sistemul de franare....urmeaza si spatele sa-l fac pe discuri......
CGDBZ
Florinel 86` ce faci tu acolo nu este o "inovatie" la care m-am referit eu , tu nu elimini nici o componenta din ce vad eu ci faci o inbunatatire pentru care ai tot respectul meu.
pirvumark in trafic poti intalni situatii neprevazute cat ai fi de prudent iar cand am spus de "sumaharei" nu m-am referit la persoanele de fata ci la cei pe care i-am intalnit in trafic .
Florinel 86`
QUOTE(CGDBZ @ 28 Dec 2009, 17:54)
Florinel 86` ce faci tu acolo nu este o "inovatie" la care m-am referit eu , tu nu elimini nici o componenta din ce vad eu ci faci o inbunatatire pentru care ai tot respectul meu.
pirvumark in trafic poti intalni situatii neprevazute cat ai fi de prudent  iar cand am spus de "sumaharei" nu m-am referit la persoanele de fata  ci la cei pe care i-am intalnit in trafic .
*


...merci mult....nu am zis cu rautate,sa nu ma intelegi gresit.....numai bine
pirvumark
acuma, sa intreb si eu sa nu fiu prost. lasand limitatorul care oricum am reusit pana la urma sa-l blochez pe deschis(adik se blocheaza roata la franare), vreau sa intreb daca tamburul spate poate fi alezat(daca am zis bine), pentru a indeparta marginea mai groasa unde nu freaca sabotii.
am facut reglajul din "dintisori" si treb sa-l las mai slabut pentru a intra de marginea netocita.
pot sa dau marginea jos la strung sau pocneste. e din fonta. stie careva?


<span class='edit'>28 Dec 2009, 18:38:</span>
adica daca fac reglajul ala ca lumea, sa apropii cat de mult posibil fara sa frece, sabotii de tambur, pe urma vad si eu rostul limitatorului. la mine era si din reglajul respectiv de nu tine bine spatele, dar pt ca nu mai umblasem de 1 an pe acolo, nu imi placeau mie franele. acuma pe frig cu vaselina pe maini parca a fost mai bine sa umblu si sa fac reglaje.

si apropo. imi place tare cum se opreste pe asfalt curat, cu limitatorul blocat. se opreste chiar foarte bine, dupa standardele mele. calc frana si se opreste si masina. si nu se mai lasa de bot ci sta si ea mai normal.
Florinel 86`
QUOTE(pirvumark @ 28 Dec 2009, 18:36)
acuma, sa intreb si eu sa nu fiu prost. lasand limitatorul care oricum am reusit pana la urma sa-l blochez pe deschis(adik se blocheaza roata la franare), vreau sa intreb daca tamburul spate poate fi alezat(daca am zis bine), pentru a indeparta marginea mai groasa unde nu freaca sabotii.
am facut reglajul din "dintisori" si treb sa-l las mai slabut pentru a intra de marginea netocita.
pot sa dau marginea jos la strung sau pocneste. e din fonta. stie careva?
<span class='edit'>28 Dec 2009, 18:38:</span>
adica daca fac reglajul ala ca lumea, sa apropii cat de mult posibil fara sa frece, sabotii de tambur, pe urma vad si eu rostul limitatorului. la mine era si din reglajul respectiv de nu tine bine spatele, dar pt ca nu mai umblasem de 1 an pe acolo, nu imi placeau mie franele. acuma pe frig cu vaselina pe maini parca a fost mai bine sa umblu si sa fac reglaje.

si apropo. imi place tare cum se opreste pe asfalt curat, cu limitatorul blocat. se opreste chiar foarte bine, dupa standardele mele. calc frana si se opreste si masina. si nu se mai lasa de bot ci sta si ea mai normal.
*


...da merg indepartate asa numitele `buze` praguri sa le zic mai bine...la un atelier de strungarie care strungarul va prinde in universal tamburul pt ai indeparta buzele sau de ce nu..?...le poate face si fata dreapta asta numai in cazul cand inlocuiesti sabotii pe spate....
PH-06-BOA
Se poate strunji, dar mare atentie de unde centreaza. De la interior, de alezajul unui rulment, pe un universal in care nu s-a batut cu ciocanul, sau cu bacuri rectificate recent. Ca sa iasa bine.

Ca ai pus discuri de Nova , tot inovatie e, si am tot respectul, ca nu tragi ca altii in jos, care n-au curajul de a fi mai presus ca cei de acum 50 de ani. " VAI DE PROFESORUL CARE NU E DEPASIT DE ELEV " ! Te-as ajuta la piese, dar esti departe. Atentie, ca trebuie sa manance mai mult altii, din munca ta, si culmea, sunt bota. Da-i inainte.
Florinel 86`
QUOTE(PH-06-BOA @ 28 Dec 2009, 22:19)
Se poate strunji, dar mare atentie de unde centreaza. De la interior, de alezajul unui rulment, pe un universal in care nu s-a batut cu ciocanul, sau cu bacuri rectificate recent. Ca sa iasa bine.

                Ca ai pus discuri de Nova , tot inovatie e, si am tot respectul, ca nu tragi ca altii in jos, care n-au curajul de a fi mai presus ca cei de acum 50 de ani. " VAI DE PROFESORUL CARE NU E DEPASIT DE ELEV " ! Te-as ajuta la piese, dar esti departe. Atentie, ca trebuie sa manance mai mult altii, din munca ta, si culmea, sunt bota. Da-i inainte.
*


...sunt constient de tot ceea ce tocmai ai scris,oricum nu ma opresc aici mai am multe de facut...vreau sa merg la extrem......
ghitza
florinel explica si tu mai detaliat ce ai facut acolo
Florinel 86`
QUOTE(ghitza @ 29 Dec 2009, 01:24)
florinel explica si tu mai detaliat ce ai facut acolo
*


...este topic facut pentru asta...cauta ca este explicat cu lux de amanunte tot...
Ionut_Nedelcu
Eu am avut repartitor pus "pe direct" si pe ploaie era sa ma prapadesc intr-un copac. Pe carosabil umed la o franare mai brusca iti fuge spatele, in special cand in masina esti singur.Am montat un repartitor nou, reglat din tija aceea de reglaj astfel incat sa franeze fata mai tare si spatele doar sa agate cand sunt singur in masina si nu am stres.
Voi puteti sa efectuati ce montaje doriti ca sunt masinile voastre insa eu va zic in baza a ce am patit eu ca nu este bine ceea ce faceti cu blocarea limitatorului. Sper sa nu mi-o luati in nume de rau ca nu asta am intentionat.
PH-06-BOA
Ai dreptate într-o oarecare măsură. Dacă roțile pe față țineau egal, nu te răsucea. Cea care a frânat mai tare,sau a avut aderență, te-a sucit în jurul ei.Spatele oricum s-a săltat.
pirvumark
am reusit sa indepartez buza la tambur cu ajutorul flexului, smirghelului si a unei pile, fara sa deteriorez in vreun fel "oglinda". am reusit in sfarsit sa reglez "dintii" astfel incat sabotii sa se apropie foarte mult de tambur(aproape freaca).
pedala e tare, fata de cum era, si frana tine foarte bine. adica apesi pe pedala si in loc sa se duca pedala din ce in ce mai mult spre fund, simti cum masina se opreste realmente.
in sfarsit sunt multumit de franele mele. cand se incalzeste ii pun si limitator nou, sa fie "in norme".


Ionut_Nedelcu, pana acuma nu am inteles niciodata de ce trebuie sa folosesti frana brusc, mai ales pe ploaie. daca mergi regulamentar, e foarte mica probabilitatea sa fii nevoit sa folosesti frana violent.
daca te adaptezi la conditiile meteorologice, nu prea esti nevoit sa faci abuz de frana.
trebuie sa stii si sa "citesti" traficul si ai sa reusesti sa eviti fara probleme cam toate situatiile dificile.
pana acuma am stat bine la "citire" biggrin.gif
Ionut_Nedelcu
Daca iti iese unu drept in fata ta de pe o strada unde era "STOP" dar boul nu a vazut sau a ignorat semnul de circulatie...atunci cum "citesti" traficul? Pe contrasens sunt masini...nu ai unde sa te duci. Stii cum sunt probabilitatile astea....sunt mici..dar se intampla.
pirvumark
asa e, se mai intampla. pana acuma am reusit sa nu fiu implicat in nimic.

dar daca ar fi sa luam in calcul toate pericolele care ar putea aparea pe strada, nu ne-am mai urca la volan, pentru ca ajungem la concluzia ca daca vom conduce masina vom muri.

tu ai dreptate si te inteleg perfect. incerci sa-mi explici cazurile pentru care au fost concepute sisteme precum limitatorul!
nu sunt necesare multe cazuri din astea. unul singur e de ajuns si te-ai asigurat pe viata.
am prins ideea. dar nici limitatorul nu te poate salva de boul care nu respecta STOP-ul.
aici ar trebui foarte multi sa invete. chiar daca ai prioritate, nu te baza pe asta.
las-o mai moale prin intersectii si zone potential periculoase pentru ca pana la urma tu esti singurul care iti poate salva viata sau masina.
Ionut_Nedelcu
Iti dai seama ca dupa patanie am devenit mult mai precaut.
pirvumark
da, asa este. dupa ce o patesti, incerci s ii explici lu altu ca nu e bine. si eu as face la fel. si te enervezi ca este incapatanat si o tine pe a lui, iar tu zici, lasa ca o patesti tu si ai sa vezi atunci!
am dreptate?

totusi, mi-am strans tija la maxim la limitator, si acuma se blocheaza spatela la frana puternica.
totusi senzatia cand opresti este uimitoare. se simt rotile cum franeaza. si pana acuma nici pe zapada nu se mai blocheaza, pentru ca tin toate. doar daca bag piciorul brusc in pedala simt cum se blocheaza darse opreste forte repede si nu fuge de spate. am cauciucuri de iarna pe toata masina. chiar si pe gheata opreste forte repede cu frana tare si rotile blocate. mie imi place tare cummerge. nu stiu daa o sa revin la sistemul vechi in care functiona normal limiatatorul.
Merced
Permite-mi sa te intreb unde ai invatat tehnica geniala de a trage frana de mana in timp ce actionezi si frana de picior, pe drum alunecos?
pirvumark
daca e vorba de mine, m-a invatat nevoia de a opri masina. de aia ma tot chinuiam sa aflu cum reglez limitatorul, pentru ca nu prea tineau franele pe spate. si stai linistit, ca nu s-a intamplat nimic. cum am mai zis, pe asemena vremuri cu polei, zapada, mazga sau alte chestii alunecoase nu am mers niciodata cu viteza, de asta atunci cand faceam manevra cu frana de mana si cea de picior nu era nici un pericol de derapaj, ci pur si simplu aduceam mai intai masina la o viteza mica din frana de motor, cu toate ca nu mergeam tare, si cand trebuia sa opresc trageam si frana de mana si apasat si pe cea de picior pentru a bloca toate rotile.

am fost nevoit in iarna asta sa evit un accident, si asta a fost singura solutie, pentru ca initial am calcat frana la vreo 35km/h ca mi-a iesit brusc o baba in fata, jos era oglinda, ma duceam sanie deja doar cu fata blocata si nu stiu cum am reusit sa ies din transa si sa gandesc repede, dar am evitat-o. primul lucru, am bagat a 2-a, am tras frana de mana(tineam maneta in mana si butonul apasat) si cand am vazut ca aveam 20km/h am calca si frana de picior si m-am oprit la timp(cu cauciucuri de iarna foarte bune pe toate rotile).
la viteze mai mari nu recomand figura.
Merced
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Tot sanie te duci si cu patru roti blocate, si cu doua. Si nu numai pe polei, gheata, chiar si pe asfalt. Nu mai zic ca d-aia s-a inventat ABS-ul, da' macar zic ca d-aia s-a facut scoala de soferi, ca la prima ora trebuia sa-ti explice, daca nu stiai deja, ca niciodata "rotile blocate" nu se recomanda.
Sincer, tu ai facut scoala de soferi? Eu nu pot sa cred ca ai facut-o dupa exemplele astea.
Eu iti garantez ca doar din frana de motor opreai mai eficient masina decat cu smecheria. Cand n-o sa mai postezi aici o sa stim ce s-a intamplat si o sa aprindem o lumanare.
viccelmic
cind se strica o piesa inlocuieste o cu alta noua pentru ca asta e scopul pieselor de schimb si nu mai improviza pentru ca este in joc siguranta ta si a celor din jur
vet
Bai nene.....au bagat astia mig-uri pe sosele????
Mare e gradina lui dumnezeu....si multi au sarit gardul.... .
@parvumark .... nu e mai cald sa stai frumusel acasa?? Nu e mai comod cu autobuzul (ala are frane pe aer....cinca sunt belea iarna, opresc instantaneu de la 80km/h). Nu e mai sigur cu metroul???? Lasa masina pe dreapta ca e tare periculos pentru babe.
pirvumark
eu am scris si mai sus ca am inteles mesajul dar nu ati citit tot. am spus tot acolo ca e bun un limitator nou sau functional reglat ca lumea, pentru ca aia au gandit cand l-au pus.
ideea de la care am pornit cand am deschis acest topic, a fost sa invat cum sa-l reglez, pentru ca nu prea functionau franele pe spate, in sensul ca la cea mai mica atingere a pedalei, fata se bloca si nu puteam opri. spatele nu dadea nici un senm ca ar tine. mentionez ca asta se intampla doar pe drum alunecos cu gheata sau zapada si nu ud.
am mai zis de 100 de ori ca frana brusca cu blocare de roata nu este folositoare atunci cand vrei sa opresti, pentru ca nu poti controla masina.
nu sunt genul de sofer care franeaza des si fara motiv si mai ales violent.
stiu sa folosesc frana usor pentru a evita blocajul rotilor.
tare as vrea ca unul din voi care sare cu gura, sa fi trecut prin ce am trecut eu, adica sa atinga frana si sa vada ca moare motorul din cauza lipsei de aderenta si se duce liniuta, pentru ca spatele nu tinea ci doar fata.
hai ca sunt atatea de zis...
si nu ma supar pentru ca ma criticati ci pentru ca cititi doar ultimele postari.
numai bine!
vet
Cum moare motorul din cauza lipsei de aderenta???? Eu asta nu inteleg.
pirvumark
inseamna ca nu circuli iarna in afara orasului, sau localiatii? unde drumurile nu sunt intotdeauna sezapezite?
pai cum sa-ti zic, incerci sa faci frana de motor trecand dintr-o trepta in alta si cand bagi de ex a 2-a dintr-a 3-a si elberezi ambreiajul, fiind gheata sau zapada, cauciucul nu are de ce sa se agate si se blocheaza roata, pur si simplu moare motorul.
peste un metru prinde iar pe o bucata mai zgronturoasa si porneste iar.
ca si cand pornesti motorul tragand masina sau impingand-o. si nu prea ai ce sa-i faci, ca daca in viteza nu agata pe sosea, punand frana sigur iei santul in brate.
ca daca avea si dacia controlul tractiunii nu se mai punea problema, dar de, la dacie computerul de bord si diferentialul autoblocant sau alte chestii smechere, echivaleaza cu soferul.
bozzo
bash.gif pe mine m-ai cam pierdut cu blocatul rotii cand dai dintr-o treapta superioara in una inferioara. Si daca faci frana de motor pe drum perfect uscat, nu are cum sa-ti moara motorul, aici intervina inertia.
De exmeplu, tu circuli cu 50km/h cu treapta a 3-a si bag in a 2-a. In momentul in care ai eliberat ambreiajul (pe care ar trbui sa-l eliberezi usor si nu brusc console.gif )turatia motorului creste si viteza o sa scada putin. Asa ca aici nu inteleg eu cum se blocheaza cauciucul pe drumul uscat.
Doar daca dai din treapta a 5-a cand ai 100km/h in a 2-a atunci exista riscul ca roata sa se blocheze o fractiune de secunda, dupa care o sa se invarte, iar turatia motorului o sa creasca foarte mult.
Sistemul de control al tractiunii te ajuta, la fel si ABS-ul insa daca nu mergi cu 120 pe geata poti sa opresti in siguranta si fara ESP si ABS.
Eu folosesc frana de motor impreuna cu frana de serviciu si pe timp furmos cand am nevoie, in modul asta masina incetineste mult mai repede. Odata rotile sunt franate de placutele de frana (si saboti daca exista) si a doua motorul cu cutia cuplata intr-o treapta de viteza inferioara incetinesc masina, practic ingenuncheaza masina (sa ma exprim mai plastic). Ideea este sa nu ti se blocheze roata.
Este recomandat sa se franeze cu masina in viteza.
Gandeste-te la masinile mari, cum crezi ca fac fata franele intr-o panta abrupta la 40 de tone? Acolo intervine decompresorul si retarderul, de preferinta hidraulic.
pirvumark
1>pai nu am mentionat nicaieri ca mi s-ar fi intamplat vreodata pe drum uscat, si nici nu cred sa se intample, nici teoretic.
doar pe gheata si zapada am patit asta, unde am evitat sa ating pedala de frana.
cum zici tu, cu eliberatul ambreiajului lin,tot se blocheaza roata.
cand esti in treapta 1 si cobori o vale, iar jos unu face disperat din mana sa opresti ca e accident cum mai procedezi? am patit si asta.
cine e din Galati si stie de localitatea Matca si panta la intrare dinspre Cudalbi, stie despre ce vorbesc.
eram cu trapta 1 si picioarele luate de tot de pe pedale si masina mergea in suturi ca nu avea aderenta deloc(deci cu 1), era oglinda. daca atingeam frana imi luam viteza mai mare.
am oprit bagand marsarier si accelerand usor pana am vazut ca are tendinta sa stea pe loc si apoi am calcat frana.

2>intotdeauna folosesc frana de motor cu frana de serviciu. cum ai zis si tu, ingenuncheaza masina.
bozzo
In treapta 1 se poate intampla sa meraga in suturi, fiind pinionul mare.
Nu ai incercat in panta aceea sa pui frana usor fara ca rotile sa se blocheze?
pirvumark
pai ce crezi. daca puteam sa calc frana nu o calcam? in momentul in care atingeam pedala, deci nu sa o calc, doar o atingeam, murea motorul ca se blocau rotile.
stiu ca poate pare absurd, dar asta e realitatea.
acuma or sa inceapa si altii, pai ce vorbeste asta, soferul lu' peste, n-are cum.
ei bine are cum. chiar se blocau rotile pe fata si opreau motorul si in plus cand se intampla asta, ca am pus frana incet de vreo 2 ori pana sa imi vina ideea cu marsarierul, prindeam viteza mai mare. simteam cum imi luam viteza.
BILIXON
Deci in concluzie, nu trebuie sa se blocheze rotile din spate in nicio situatie ? Bineinteles totul functionand ca la carte.
Atat s-a discutat au fost pareri multe dar...totusi cred ca cel mai priceput si experimentat ar trebui sa aiba ultimul cuvant.Si acum intreb : pe asfaltul acoperit de zapada,pietris si in general tot ceea ce scade aderanta cauciucului este normal sa se blocheze spatele? La mine asta am observat, si totusi pe asfaltul uscat acest fenomen nu are loc.In acest caz ma adresez unui mecanic sau nu?Am un mecanic adevarat in Dacii si nu vreau sa rada de mine ca sunt prea ,,tipicar".Presiunea in roti si gradul de uzura al cauciucului are influenta?
Va multumesc tuturor.
pirvumark
pai hai sa-ti zic ceva. daca pe pietris sau zapada nu se blocheaza, atunci pe asfalt cum ar tine eficient?
pe zapada nu prea vad cum ar intra limitatorul in functiune, pentru ca masina nu prea se ridica de spate. daca atingi frana opresti incet, si nu ai nevoie de limitator, daca o calci mai tare se blocheaza roata si masina sta dreapta din lipsa aderentei pe fata care ar trage masina de spate.
pe asfalt e altceva, are aderenta si se ridica, actionand si tija limitatorului.
spuneti-mi si mie daca pe zapada e suficienta acea inclinare pentru a actiona tija limitatorului. pentru ca sincer la mine nu se ridica deloc de spate cand franez. daca prinde o portiune mai aspra, da, se simte cum se duce in fata, altfel, nu.
poate gresesc eu.
G I M
Este un limitator de franare de nova, dar principiul de functionare este acelasi.
ghitza
si limitataoru asta de nova merge pus pe dacie?
G I M
Nu, dar am atasat poza sa inteleaga principiul de functionare ai unui limitator de franare. Cam toate limitatoarele se bazeaza pe acelasi sistem de functionare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.