Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
schumi_86
Salutare tuturor si Sarbatori Fericite!
Am apelat inca odata la forum pentru a deslusi o problema pe care o am cu masina.Acum cateva zile am fost nevoit sa schimb platina doarece cea veche se impuscase putin si mergea nasol.
Am schimbat-o,am reglata-o,am reglat si avansul la punct dar motorul cand este rece nu reusesc sa-l fac sa mearga bine merge ca si cand ar fi dereglata aprinderea,imi da rateuri pe galerie cand plec cu ea rece,chiar daca trag socu tot asa face,da sa se opreasca la plecarea de pe loc. Ma gandeam sa nu fie ceva de la avansul vacumatic dar la ala nu am umblat,cand scot furtunasul scade turatia motorului.
Precizez ca face asa doar cand e rece motorul,dupa ce s-a incalzit merge bine....ce ar putea sa fie? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
bmf_panzer
verifica culbutorii ,verifica amestecul carburatorului......reglarea avansului la punct nu iese intotdeauna refal la ureche (lasi masina la ralanti si invarti de delcou pana o sa observi ca o sa-ti creasca turatia si o lasi acolo ) desigur verifica distanta la platina
schumi_86
Culbutorii i-am reglat ultima oara asta vara,nu prea cred ca ar fii de la ei.
Distanta la platina este corecta,din ce am verificat eu,totusi care este distanta corecta?avand in vedere ca am aprindere electronica.
La carburator nu prea am ce regla deoarece este un dublu-corp licienta solex,este reglat la un service specializat cu carburatoare....mersi de sfaturi oricum.
bmf_panzer
din cate stiu carburatoarele solex nu sunt prea rasarite iar daca e cel de nova este unul dintre cele mai proaste carburatoare produse in ue (rateuri in evacuare sunt datorate amestecului slab ...deci pot fi jicloarele devina ....incearca sa-l cureti cu palma ) ...mai verifica rotoru delcoul fisele si bujiile
schumi_86
Carburatorul nu este cel de Nova,este modelul cu jiglerul de relanti in interior.
Fisele le am ok,sunt siliconice Tesla,totusi am sa le masor sa vad daca apar diferente de valori intre ele,bujiile sunt noi le-am luat acum 4 zile,sunt reglate toate la aceeasi distanta,le-am verificat si sunt la culoare exact cum trebuie.
platina este Bosch schimbata acum 2 zile si reglata.
La faza cu curatatu te referi sa o turez si sa astup cu palma gaura la carburator?

25 Dec 2009, 19:37:
Deci ma dispera,azi am fost plecat putin cu masina si tot asa face mad.gif ......pana s-a incalzit mai bine mergea naspa si mi-a dat vreo 2-3 rateuri in carburator. cum s-a incalzit mergea perfect blink.gif
Sa fie oare de la carburator? nedumerire.gif
pirvumark
chiar daca spui ca bujiile sunt noi, poate ai una care nu lucreaza pana nu se incalzeste. am mai intalnit si patit.
schumi_86
Chiar nu-mi poate da nimeni un raspuns concret? Ma dispera.azi dimineata am plecat cu masina si tot asa mi-a facut pana s-a incalzit......nu inteleg de ce atunci cand trag socu nu imi sta turata,se tureaza dar incepe sa scada turatia si se opreste.
Plecarea de pe loc o fac greu,trag socu dar degeaba.
krapcarasu
nu cred ca-i din aprindere, oricum pe frigu si umezeala asta nu-i complet anormal sa faca asa.Nu stiu cum au carburaoarele astea t-ul. Posibil sa nu lucreze socul.
schumi_86
Ieri am mai reglat aprinderea si acum merge mai bine dar pana la urma problema am depistat-o ca fiind de la carburator.
Socul este functional,se tureaza cand il trag dar cand dau sa plec de pe loc da sa se opreasca.
Are idee careva cum se regleaza relantiul sau aerul pe un carburator dublu-corp Solex. am cautat pe forumul Oltcit dar nu am gasit ceva concret.
schumi_86
Revin asupra problemei cu o oarecare rezolvare,azi am reglat carburatorul dar la rece tot asa imi face,mai primesc si cateva rateuri la carburator.
Am reglat avansul si am pus vechile bujii si merge mai bine,pe moment,sa vad cand e rece cum face.
Am avut bujiile din poza,am o intrebare,cumva influenteaza faptul ca au electrodul mai in interior fata de cele normale? Bujiile sunt Master si le-am reglat distanta la toate.
As dori un raspuns deoarece urmeaza sa plec cu masina dupa revelion la munte si nu vreau sa am probleme,multumesc anticipat!
krapcarasu
sa se vada si izolatorul in poze, pune si una cu carb ca nu cred sa fie dublucorp dist la bujii pune 0,8
schumi_86
Am dublucorp pe masina. Uite si cealalte poze cu izolatorul. Tu zici sa maresc distanta,sa fie de 0,8?
krapcarasu
sunt ok bujiile, ai spus ca ai aprindere el, 0,8 merge; totusi pune o poza cu carbul, ai pus tu dublucorp?
corbex
Nu conteaza ce marca sint bujiile, ci ce caracteristici tehnice au. poti sa pui si Bosch si sa mearga ca dracu' ! Pune Sinterom, intreaba inainte sa le iei pe unul care se pricepe de cod au cele pentru motor de 1.4.
schumi_86
Carburatorul l-am montat si reglat la un servive specializat numai in carburatoare,deci el este reglat cum trebuie pe stand.
O sa mai maresc putin distanta ca este cam mica sau m-i se pare mie?
Pozele cu carburatorul....
Sinterom pentru motorul de 1.3 sunt cele 14 NP 18 din cate stiu,14 NP 21 sunt pentru motorul de 1.4.
krapcarasu
regleaza distanta cu lera, totusi prima bujie e cam negricioasa. Motorul ce uzura are?
schumi_86
Este aceeasi bujie in toate pozele numai ca difera lumina.
Motorul are reparatia facuta,setul schimbat si altele in 2003 pe cand avea 105.000km,dupa mi s-a defectat jurnalierul de bord si nu mi-a mai aratat nr.de kilometri dar dupa estimarile mele motorul acum are 150.000 km sigur daca nu chiar mai mult.
Stiu ca ar trebuii sa schimb distributia dar acum am lasat-o ca a venit iarna,la primavara vreau sa o schimb,oricum este o hiba ceva de la aprindere ca nu imi facea asa pana sa m-i se impuste platina si sa o schimb. In seara asta la fel mi-a facut pana s-a incalzit tremura si dadea sa mearga in 3,am scos fisele pe rand si totusi mi s-a parut ca bujia nr.4 nu lucreaza cum trebuie adica cand am scos-o nu s-a simtit f.mare diferenta,mie sa nu fie fisa cu toate ca sunt tesla si au doar 1 an.
membru_DC
QUOTE(schumi_86 @ 30 Dec 2009, 18:21)
cumva influenteaza faptul ca au electrodul mai in interior fata de cele normale?
*


da, e foarte important acel 1...2 mm in aprinderea amestecului... parerea mea blush.gif
vizitatorul
daca ma limitez la a citi doar postul #1 ...concluzionand ca problemele au aparut imediat si abia(sic!) dupa schimbarea platinei.....luand in cosiderare ca ai reglat bine "avansul'.....incearca si asta:verifica lamela arcuita sa nu aiba momente cand da la masa....si daca spui ca ai "electronica" revino si fa o proba pe clasic(sa nu uiti sa recuplezi condensatorul!!!!!)
schumi_86
In sfarsit problema s-a rezolvat biggrin.gif ,am verificat din nou distanta la platina,era corecta,nu era impuscata,am luat un set nou de bujii Brisk (asa am avut si inainte) si merge f.bine acum si la rece. Bujiile acelea din poze sunt mai mult pentru vara si intr-adevar influenteaza mersul mai ales la rece,nu dadeau scanteia unde trebuie pt.ca au electrodul mai in interior.
Multumesc celor care si-au dat cu parerea,un An Nou Fericit,La Multi Ani!!!!
Minel
Sunt bujii mai reci ( cifra termica mai mare ) ce le-ai avut pe motor..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.