mykeyboy
25 Dec 2009, 20:52
Salut!
Sunt nou pe forum, nu stiu daca s-a mai vorbit, nu am gasit ce imi trebuia cand am cautat...
Am cumparat o dacie din 1996, am facut o "revizie" la un service, completat lichid de frana, schimbat garniturile la o roata din fata, aerisit. pana acasa am ajuns cu bine. a doua zi m-am trezit fara lichid de frana in rezervor. Acum observ lichid pe roata cealalta din fata, si sub oala de la servofrana, curgand printre oala si pompa de frana. acum am pus o garnitura acolo, nu cred ca e bine ce am facut.
Intrebarea e daca merita sa schimb garniturile din pompa, sau sa o schimb. si daca se gasesc de schimbat, si schimbate acasa, atat garniturile de la pompa, cat si de la etrier.
Pompa e cu circuit dublu si cu 4 tevi...cred.
Multumesc!
ghitza
25 Dec 2009, 20:59
eu zic sa schimbi in prima faza garniturile si al pompa si la acea roata la etrier si pe urma a vezi cat tin.la mine cele din pompa au tinut 2 sapt.si pe urma alta pompa.spor la treaba
mykeyboy
25 Dec 2009, 21:14
QUOTE(ghitza @ 25 Dec 2009, 20:59)
eu zic sa schimbi in prima faza garniturile si al pompa si la acea roata la etrier si pe urma a vezi cat tin.la mine cele din pompa au tinut 2 sapt.si pe urma alta pompa.spor la treaba
Chiar asa de proaste sunt garniturile? Sau ce sa fie de vina? O pompa de vanzare unde as gasi, una buna, si de care imi recomandati?
ghitza
26 Dec 2009, 16:45
garniturile sunt cu orice critica .pompa eu iti recomand sa cauti de autonova este cam 180 de lei .si sa ai noroc sa nu pice altceva(ma refer garnituri )numa bn
mykeyboy
26 Dec 2009, 17:06
Am schimbat garniturile azi, am dat 2 lei pe ele, nu mai curge lichid pe la imbinarea cu oala de servo(putin pe sub rezervor), dar frana la prima pedala tine putin, abia la a doua se simte ca ingheata rotile, la a treia deja e perfecta. Am aerisit-o, dar nu stiu cat de bine... sau asa tine la dacii 1310?, eu nu am mers decat cu logan si alte straineze, iar diferenta e destuul de mare.
Merced
26 Dec 2009, 17:16
N-ai aerisit-o cum trebuie.
neajiji
26 Dec 2009, 18:13
Vezi ca daca s-a dus lichid de frana in servofrana (oala cum ii zici tu) va fi pa pa si aia in scurt timp din cauza actiunii de corodare a lichidului de frana.
mykeyboy
26 Dec 2009, 19:46
QUOTE(neajiji @ 26 Dec 2009, 18:13)
Vezi ca daca s-a dus lichid de frana in servofrana (oala cum ii zici tu) va fi pa pa si aia in scurt timp din cauza actiunii de corodare a lichidului de frana.
Cum imi dau seama?
Si cum il scot daca a intrat?
neajiji
26 Dec 2009, 20:09
Se desface foarte greu servofrana si cand pui capacul la loc e o sansa foarte mare sa ciupesti membrana, sufla cu putin aer acolo la imbinarea dintre pompa si servo.
mykeyboy
26 Dec 2009, 20:13
QUOTE(neajiji @ 26 Dec 2009, 20:09)
Se desface foarte greu servofrana si cand pui capacul la loc e o sansa foarte mare sa ciupesti membrana, sufla cu putin aer acolo la imbinarea dintre pompa si servo.
Nu am inteles.
Am desfacut azi pompa de am schimbat garniturile, si m-am uitat si la pistonasul care iese din servofrana, avea garnitura destul de etansa acolo, numai cand trageam de pistonas in parti se auzea cum "tragea" aer....daca totusi a intrat, nu cred ca a intrat prea mult
...poate doar ce se "lipea" de piston si reusea sa treaca de garnitura.
alecsutz03
27 Dec 2009, 12:17
am si eu probleme cu frana...:|am schimbat pompa de frana din cauza ca numai aveam frane deloc...si acum am pus pompa de frana de solenza...Acum tine foarte bine...dar imi raman blocate cateodata etrierele fata!trebuie sa ii dau drumul la aerisitorul de la pompa sa isi dea drumul!pompa sau garniturile de la etrieri is duse?
neajiji
27 Dec 2009, 12:47
La un vecin la fel i se intampla (ala chiar are solenza), poti incerca sa umbli pe la etriere, pui garnituri le cureti un pic, pui si ceva vaselina si vezi ce iese. Apropo pompa de frana pt solenza nu lucreaza cu lichid diferit fata de cea simpla de dacie 1310?
Mai mult ca sigur Dot4, nu ar trebui sa fie problema.
alecsutz03
27 Dec 2009, 14:11
eu am folosit un lichid de frana pe care nu scria nici un Dot!intr-un bidon albbastru!
QUOTE(neajiji @ 27 Dec 2009, 12:47)
Apropo pompa de frana pt solenza nu lucreaza cu lichid diferit fata de cea simpla de dacie 1310?
Pompa de frana cu 4 conducte cu ICP , de pe Solenza , SN, Nova ,berlina , in afara de papuc,( are alezajul interior mai mare la pompa de frana fe ),sunt identice
Sistemul de franare ii in proportie de 90 % este la fel (difera limitatorul si constructia etrierului , ma rog , port-etrierului ) , in rest ......
baranga
27 Dec 2009, 15:31
QUOTE(mykeyboy @ 26 Dec 2009, 19:46)
Cum imi dau seama?
Si cum il scot daca a intrat?
daca era lichid in servo iti curgea pe presul de la sofer
QUOTE(alecsutz03 @ 27 Dec 2009, 12:17)
am si eu probleme cu frana...:|am schimbat pompa de frana din cauza ca numai aveam frane deloc...si acum am pus pompa de frana de solenza...Acum tine foarte bine...dar imi raman blocate cateodata etrierele fata!trebuie sa ii dau drumul la aerisitorul de la pompa sa isi dea drumul!pompa sau garniturile de la etrieri is duse?
incearca sa reglezi cursa libera la pedala(mai lasa-i putin joc) sau daca nu baga niste saibi intre suruburile prindere dintre servo si pompa;saibi mici
alecsutz03
27 Dec 2009, 23:18
o sa las jocul mai mare...acum adevarule e ca imi sta pedala de frana mai sus decat ambreiajul:D
sal
si eu am o problema
inainte de craciun pe gerul ala de -13 -14 g am ramas fara lichid in vas a 2 zii completez si plec la tara totul ok nu a mai curs pana in seara asta cand a dat iara inghetul
de la ce sa fie oare de frig sa se contracte garniturile si sa curga pe langa?
garnturi schimbate in vara
ai pus mai mult ca sigur garnituri "Arcomp" La caldura sunt moi, dar la frig se transforma in plastic. Si garniturile de plastic nu etanseaza. Am facut testul asta vara cand le-am bagat in congelator
cine mai face garnituri bune ca nu mai gasesx decat de armcomp.srl
in RO nimeni. Faceau di de la Rolast, dar s-au demolat. Ia la puricat magazinele, poate ai noroc si mai gasesti vreun set de reparatie Rolast
QUOTE(kog @ 5 Jan 2010, 18:36)
ai pus mai mult ca sigur garnituri "Arcomp" La caldura sunt moi, dar la frig se transforma in plastic. Si garniturile de plastic nu etanseaza. Am facut testul asta vara cand le-am bagat in congelator
si ce e de facut?
dragoselu
5 Jan 2010, 19:52
QUOTE(ays-ul @ 5 Jan 2010, 19:22)
sal
si eu am o problema
inainte de craciun pe gerul ala de -13 -14 g am ramas fara lichid in vas a 2 zii completez si plec la tara totul ok nu a mai curs pana in seara asta cand a dat iara inghetul
de la ce sa fie oare de frig sa se contracte garniturile si sa curga pe langa?
garnturi schimbate in vara
QUOTE(kog @ 5 Jan 2010, 19:36)
ai pus mai mult ca sigur garnituri "Arcomp" La caldura sunt moi, dar la frig se transforma in plastic. Si garniturile de plastic nu etanseaza. Am facut testul asta vara cand le-am bagat in congelator
Exact problema asta am avut-o si eu! Tot inainte de Craciun! Sa-i ia naiba cu garniturile lor de doua parale! De unde garnituri de Rolast??
baranga
5 Jan 2010, 21:47
Cititi topicul de la "piese auto" ala cu "asa zisele garnituri Rolast".
Nu va lasati inselati!
asa am patit si eu cu venirea frigului.garnitueile de la pompa cele in care intre stuturile paharului pt lichid,noroc ca mam uitat sub capota ca ramaneam fara frana.sunt de tot rahatu
pirvumark
6 Jan 2010, 10:25
uite de asta m-am chinuit eu sa imi functioneze avertizorul de lichid. becul ala banal, care ma atentioneaza ca nu mai am lichid! ca mergi cateodata pana cade ceva de pe ea fara sa mai ridici capota. asa, se aprinde becul si am pus si buzzer.
ydaniel
6 Jan 2010, 18:52
solutie:sa luati piesele noi.
macar vin cu garnituri bune.
ays-ul
25 Jan 2010, 12:04
am gasit solutia am un prieten care are o dacie la care a cumparat o pompa noua ce imi trebuie mie si a zis ca o duce la fier cand s-o topi zapada si a zis ca daca vreau facem schimb de pompe ca m-a auzit ca ma vaitam de ea deci pana una alta completez lichid
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.