Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mykeyboy
Salut!

Sunt nou pe forum, nu stiu daca s-a mai vorbit, nu am gasit ce imi trebuia cand am cautat...

Am cumparat o dacie din 1996, am facut o "revizie" la un service, completat lichid de frana, schimbat garniturile la o roata din fata, aerisit. pana acasa am ajuns cu bine. a doua zi m-am trezit fara lichid de frana in rezervor. Acum observ lichid pe roata cealalta din fata, si sub oala de la servofrana, curgand printre oala si pompa de frana. acum am pus o garnitura acolo, nu cred ca e bine ce am facut.

Intrebarea e daca merita sa schimb garniturile din pompa, sau sa o schimb. si daca se gasesc de schimbat, si schimbate acasa, atat garniturile de la pompa, cat si de la etrier.

Pompa e cu circuit dublu si cu 4 tevi...cred.smile.gif

Multumesc!
ghitza
eu zic sa schimbi in prima faza garniturile si al pompa si la acea roata la etrier si pe urma a vezi cat tin.la mine cele din pompa au tinut 2 sapt.si pe urma alta pompa.spor la treaba
mykeyboy
QUOTE(ghitza @ 25 Dec 2009, 20:59)
eu zic sa schimbi in prima faza garniturile si al pompa si la acea roata la etrier si pe urma a vezi cat tin.la mine cele din pompa au tinut 2 sapt.si pe urma alta pompa.spor la treaba
*




Chiar asa de proaste sunt garniturile? Sau ce sa fie de vina? O pompa de vanzare unde as gasi, una buna, si de care imi recomandati?
ghitza
garniturile sunt cu orice critica .pompa eu iti recomand sa cauti de autonova este cam 180 de lei .si sa ai noroc sa nu pice altceva(ma refer garnituri )numa bn
mykeyboy
Am schimbat garniturile azi, am dat 2 lei pe ele, nu mai curge lichid pe la imbinarea cu oala de servo(putin pe sub rezervor), dar frana la prima pedala tine putin, abia la a doua se simte ca ingheata rotile, la a treia deja e perfecta. Am aerisit-o, dar nu stiu cat de bine... sau asa tine la dacii 1310?, eu nu am mers decat cu logan si alte straineze, iar diferenta e destuul de mare.
Merced
N-ai aerisit-o cum trebuie.
neajiji
Vezi ca daca s-a dus lichid de frana in servofrana (oala cum ii zici tu) va fi pa pa si aia in scurt timp din cauza actiunii de corodare a lichidului de frana.
mykeyboy
QUOTE(neajiji @ 26 Dec 2009, 18:13)
Vezi ca daca s-a dus lichid de frana in servofrana (oala cum ii zici tu) va fi pa pa si aia in scurt timp din cauza actiunii de corodare a lichidului de frana.
*



Cum imi dau seama? biggrin.gif
Si cum il scot daca a intrat? unsure.gif
neajiji
Se desface foarte greu servofrana si cand pui capacul la loc e o sansa foarte mare sa ciupesti membrana, sufla cu putin aer acolo la imbinarea dintre pompa si servo.
mykeyboy
QUOTE(neajiji @ 26 Dec 2009, 20:09)
Se desface foarte greu servofrana si cand pui capacul la loc e o sansa foarte mare sa ciupesti membrana, sufla cu putin aer acolo la imbinarea dintre pompa si servo.
*



Nu am inteles. blush.gif

Am desfacut azi pompa de am schimbat garniturile, si m-am uitat si la pistonasul care iese din servofrana, avea garnitura destul de etansa acolo, numai cand trageam de pistonas in parti se auzea cum "tragea" aer....daca totusi a intrat, nu cred ca a intrat prea mult frustrat.gif ...poate doar ce se "lipea" de piston si reusea sa treaca de garnitura. unsure.gif
alecsutz03
am si eu probleme cu frana...:|am schimbat pompa de frana din cauza ca numai aveam frane deloc...si acum am pus pompa de frana de solenza...Acum tine foarte bine...dar imi raman blocate cateodata etrierele fata!trebuie sa ii dau drumul la aerisitorul de la pompa sa isi dea drumul!pompa sau garniturile de la etrieri is duse?
neajiji
La un vecin la fel i se intampla (ala chiar are solenza), poti incerca sa umbli pe la etriere, pui garnituri le cureti un pic, pui si ceva vaselina si vezi ce iese. Apropo pompa de frana pt solenza nu lucreaza cu lichid diferit fata de cea simpla de dacie 1310?
G I M
Mai mult ca sigur Dot4, nu ar trebui sa fie problema.
alecsutz03
eu am folosit un lichid de frana pe care nu scria nici un Dot!intr-un bidon albbastru!
Minel
QUOTE(neajiji @ 27 Dec 2009, 12:47)
Apropo pompa de frana pt solenza nu lucreaza cu lichid diferit fata de cea simpla de dacie 1310?
*



Pompa de frana cu 4 conducte cu ICP , de pe Solenza , SN, Nova ,berlina , in afara de papuc,( are alezajul interior mai mare la pompa de frana fe ),sunt identice
Sistemul de franare ii in proportie de 90 % este la fel (difera limitatorul si constructia etrierului , ma rog , port-etrierului ) , in rest ......
baranga
QUOTE(mykeyboy @ 26 Dec 2009, 19:46)
Cum imi dau seama? biggrin.gif
Si cum il scot daca a intrat? unsure.gif
*



daca era lichid in servo iti curgea pe presul de la sofer wink.gif


QUOTE(alecsutz03 @ 27 Dec 2009, 12:17)
am si eu probleme cu frana...:|am schimbat pompa de frana din cauza ca numai aveam frane deloc...si acum am pus pompa de frana de solenza...Acum tine foarte bine...dar imi raman blocate cateodata etrierele fata!trebuie sa ii dau drumul la aerisitorul de la pompa sa isi dea drumul!pompa sau garniturile de la etrieri is duse?
*



incearca sa reglezi cursa libera la pedala(mai lasa-i putin joc) sau daca nu baga niste saibi intre suruburile prindere dintre servo si pompa;saibi mici
alecsutz03
o sa las jocul mai mare...acum adevarule e ca imi sta pedala de frana mai sus decat ambreiajul:D
ays-ul
sal
si eu am o problema
inainte de craciun pe gerul ala de -13 -14 g am ramas fara lichid in vas a 2 zii completez si plec la tara totul ok nu a mai curs pana in seara asta cand a dat iara inghetul
de la ce sa fie oare de frig sa se contracte garniturile si sa curga pe langa?
garnturi schimbate in vara
kog
ai pus mai mult ca sigur garnituri "Arcomp" La caldura sunt moi, dar la frig se transforma in plastic. Si garniturile de plastic nu etanseaza. Am facut testul asta vara cand le-am bagat in congelator
raul93
cine mai face garnituri bune ca nu mai gasesx decat de armcomp.srl
kog
in RO nimeni. Faceau di de la Rolast, dar s-au demolat. Ia la puricat magazinele, poate ai noroc si mai gasesti vreun set de reparatie Rolast
ays-ul
QUOTE(kog @ 5 Jan 2010, 18:36)
ai pus mai mult ca sigur garnituri "Arcomp" La caldura sunt moi, dar la frig se transforma in plastic. Si garniturile de plastic nu etanseaza. Am facut testul asta vara cand le-am bagat in congelator
*


si ce e de facut?
unsure.gif
dragoselu
QUOTE(ays-ul @ 5 Jan 2010, 19:22)
sal
si eu am o problema
inainte de craciun  pe gerul ala de -13  -14 g      am ramas fara lichid in vas a 2 zii completez si plec la tara totul ok nu a mai curs pana in seara asta cand a dat iara inghetul 
de la ce sa fie oare de frig sa se contracte garniturile si sa curga pe langa?
garnturi schimbate in vara
*




QUOTE(kog @ 5 Jan 2010, 19:36)
ai pus mai mult ca sigur garnituri "Arcomp" La caldura sunt moi, dar la frig se transforma in plastic. Si garniturile de plastic nu etanseaza. Am facut testul asta vara cand le-am bagat in congelator
*



Exact problema asta am avut-o si eu! Tot inainte de Craciun! Sa-i ia naiba cu garniturile lor de doua parale! De unde garnituri de Rolast?? wacko.gif
baranga
Cititi topicul de la "piese auto" ala cu "asa zisele garnituri Rolast".
Nu va lasati inselati!
ghitza
asa am patit si eu cu venirea frigului.garnitueile de la pompa cele in care intre stuturile paharului pt lichid,noroc ca mam uitat sub capota ca ramaneam fara frana.sunt de tot rahatu
pirvumark
uite de asta m-am chinuit eu sa imi functioneze avertizorul de lichid. becul ala banal, care ma atentioneaza ca nu mai am lichid! ca mergi cateodata pana cade ceva de pe ea fara sa mai ridici capota. asa, se aprinde becul si am pus si buzzer.
ydaniel
solutie:sa luati piesele noi.
macar vin cu garnituri bune.
ays-ul
am gasit solutia am un prieten care are o dacie la care a cumparat o pompa noua ce imi trebuie mie si a zis ca o duce la fier cand s-o topi zapada si a zis ca daca vreau facem schimb de pompe ca m-a auzit ca ma vaitam de ea deci pana una alta completez lichid
ph34r.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.