ieri,din lipsa de activitate m-am gandit sa mesteresc putin pe la masina.
la ce am mesterit?remediat problema stergatoarelor care harjaiau pe parbriz mai rau decat la un tractor,sa numai spun de cum stergeau
.
problema la mine consta in urmatoarele lucruri
I. Joc in axul stergatorului dreapta(cum te uiti din interior)
II. Arcuri slabite la brate.
mai intai am sa incep cu enumerarea sculelor necesare pt demontare si remedierea problemei:
1.surubelnita dreapta,
2.patent( de pereferat unu care se deschide cat mai mult)
3.chei tubulare cu clichet de 10,13,24.merg si chei fixe daca nu aveti tubulare.
4.lampa cu gas(cum au instalatorii) sau daca nu aveti asa ceva,flacara de la aragaz.
5.ciocan(cazul meu,unul de 1 kg
)
6 folie de la un bax de apa/suc....
7.o bucata de camera,cauciuc sau lemn.
Sper sa nu fi uitat ceva,daca am uitat mai completi voi.
Daca aveti astea munca va joaca de copii.
Sa trecem la treaba.
Se demonteaza capacele de la brate cu surubelnita(merg si cu mana),se desface piulita cu cheie de 13,se scoate bratul de pe ax cu mana.dupaia pe ax veti da de alt capacel(plastic),la fel,il scoateti cu surubelnita(ATENTIE LA VOPSEA),dupa asta veti da de alta piulita,este vorba de cea mare aici,folositi cheia de 24(eu am folosit o reglabila),aceste operatiuni se executa la ambele axuri.aici treaba este terminata.
In compartimentul motor: scoateti capacul de plastic din zona vasului de spalat parbrizul,desfaceti si acest borcan pt a avea mai mult spatiu de lucru in zona ansamblului stergatoare(este prins cu un surub(cap de 10 si aici,Atentie la furtunasul prins in pompita,il scoteti si pe asta usor sa nu se rupa)).
JOs sub motoras e un surub(vezi poza),il desfaceti,decuplati si mufa electrica din motoras( e cu clips de care se trage,NU apasa)...si gata ansamblul ar trebui sa iasa din acel compartiment cu tot cu tije si motoras(poate veti fi surprinsi ca si mine,E MADE in Turkye).
Dupa ce aveti ansablul in mana si l-ati analizat putin sa vedeti despre ce este vorba,va apucati sa-l demontati si pe asta.
in capatul axului vezi vedea acea siguranta de sarma de care vb si precedentul forumist mai sus,o scoateti cu o surubelnita mai subtire,dupaia saiba e simplu de scos.scoteti si tija care actioneaza axul(faceti parghie cu surubelnita,sau trageti mai cu forta cu mana).,acuma ar trebui ca acest ax sa iasa din carcasa acea de plastic impreuna cu platbanda metalica de care este prins.DACA are joc acolo unde este nituit(sa verificati inainte de a demonta sa nu munciti degeaba cu desfacerea lor),il incalziti la flacara cat vreti voi de mult,dupa asta puneti axul cu partea filetata pe ciment,dar nu direct pt ca riscati sa stricati filetul acestuia din cap si numai puteti prinde bratul la urma.eu i-am pus intre el si ciment o bucata de camera auto in 2 straturi,ma gandesc ca mergea si o bucata de lemn, fierul fiind incins,camera si axul pe pozitie,ardetii vro cateva ciocane pana cand vedeti ca numai este joc.Il loviti unde este nituit din fabrica,nu in capatul cu filet.
eu pe lanaga jocul din acel nit aveam putin si in gaura aia in care sta axul(cea de plastic).pt remediera lui am folosit folia de la baxul de apa minerala.am infasuarto cam de 2 ori pe ax,in timp ce faceam asta o incalzeam si cu bricheta ca sa se lipseasca/stranga de el.I-am bagat vaselina pe el si in suportul de plastic dupa care l-am introdus inapoi prin rasucire,i-am pus saiba si siguratanta aia de sarma inapoi,am cuplat tija inapoi,bineinteles dupa ce i-am bagat vaselina si acolo. si gata in cazul meu.a urmat monatjul sistemului inapoi pe masina(atentie cand prindeti surubul de la motoras inapoi pe masina,sa aveti grija sa nu fuga asa zisa pilutia mai sus ca o sa intre surubul intre ea si tabla si trebuie sa scoteti din nou surubul).
La punctul II,pt indinderea arcurilor e mai simplu,bratele fiind demontate dupa masina.in interiorul acestuia se afla arcul prins in parte de jos de o sarma solida arcuita,o scoateti de acolo cu surubelnita,cu patentul sau cu ce vi se pare voua mai usor.dupa ce a-ti demonat sarma respectictiva o mai arcuiti cu patentul(aici o strangeti si voi cat considerati).in capatul opus samei,unde este prins celalat capat al arcului de tabla aia,luati patentul si mai scoateti si tabliata aia putin in afara.astea fiind spuse montati arcul inapoi in brat.
eu unu am reusit la un brat sa o introduc inapoi in orificiu cu patentul,tineam bratul stergatorului sprijinit in abdomen si incuietoare anti-joc de la portbagaj,bratul sa-l tineti "inchis" la montaj.
la celalat brat am bagat capatul de la sarma la locul lui,arcul la fel si am facut o parghie cu surubelnita in asa fel incat arcul sa intre dupa sarma(o sa fac o poza aici cand voi demonta din nou un brat pt al intinde deoarece nu l-am intins suficient si inca mai harzaie putin stergatorul.
Imi pare rau ca nu am facut poze la toate etapele de demontare a ansamblui,dar imi cam inghetase mainile pe afara.
Sper ca m-am facut inteles,daca nu am expllicat prea bine imi cer scuze si va astept cu intrebari.
PS: AVETI GRIJA LA VOPSEAUA DE PE MASINA,EU AM CAM ZGARIAT-O LA DEMONTAREA PIULITELOR DIN JURUL AXELOR.LA BRATE NU PREA AVETI CUM SA EVITATI ACEST LUCRU DAR ORICUM NU CRED CA MAI CONTEAZA PENTRUCA PRESUPUN CA MAI TOTI AVETI VOPSEAUA DE PE ELE COAPTA DE SOARE.imi pare rau ca le-am vopsit in vara,acum trebuie sa le fac din nou cand vine caldura.