Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: stergator dreapta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
vasilesas
Am obserrvat ca stergatorul dreapta nu mai calca cum trebuie. AM din alea mai moderne care se curbeaza cand le ridici de pe parbriz. Nu inteleg totusi de ce nu calca acolo. Si cel clasic facea la fel. Sterge doar in laterale, pe partea din mijloc (sa spunem cam 10-15 cm) lasa nesters...Asa daca ma uit, pare ca are contact cu parbirzul....Ce e de facut? Am indoit un pic bratul, dar nu are efect....
Solenzul
Aceeasi problema o am si eu dar cu bratul stang. Incearca sa il indoi putin mai mult. Daca nu merge ia un brat nou. La mine a mers cu indoitul dar din cand in cand trebuie sa il mai ajustez.
Iulikk
Incearca sa schimbi stergatoarele intre ele (cu tot cu brate, adica desurubezi in stanga si montezi in dreapta si invers), poate merge.
ramsen
la mine stergatoarele astea sint bune...sterg bine...nu lasa nimik pe ele...si eu cind le-am pus cel din dreapta nu calca bine pe jumatate...

27 Dec 2009, 11:05:
unde este punctul rosu intre brat si lamela stergatorului am pus o saiba pina s-a modelat pe parbriz
augustin87r
Arza-le-ar focu de stergatoare ca si la mine in dreapta nu sterge cum trebuie.Am incercat cu mai multe modele. Ma gandesc ca de vina e arcul care tine bratul cand il ridici. O sa merg la magazin sa caut asa ceva, dar ma indoiesc ca exista....As vrea sa schimb intreg mecanismul de stergatoare pt ca cel stang are un joc mare si nici nu sterge complet....Stie cineva daca se potriveste mecanismul de la berlina?
rratzoiusexos
la mine nu sterg cele mari gen 18,19 inch..daca pun de 16 inch sterg prfect
augustin87r
De 16 am si eu. Stergea bine, doar acum l-a apucat....Daca ma gandesc ,arcul ala are 7 ani, s-o fi slabit. Incerc maine sa gasesc fie arc, fie brat....
CIPTUNING
Vezi sa nu aiba joc lagarul axului in care se infige bratul. Atunci chiar nu mai conteaza lama stergatorului sau daca arcul trage suficient bratul pe parbriz. Jocul axului anuleaza apasarea lamei pe parbriz.
mihai1205
sa vedeti la mine cum sterg,vai mama lor si pe langa asta mai si harjaie pe geam de ma zgarie pe urechi.problema:joc in axul de la stergatorul stanga,arcuri slabe pe brate.vreau zilele urmatoare sa dau ansamblul stergatoare jos si sa incerc sa ii scot acel joc si sa vad daca pot remedia si problema cu arcurile.daca stie cineva vreo' solutie de a remedia problema il rog sa posteze.am inteles ca acel ansamblu costa destul de mult nou deoarce vine cu tot cu motoras.

PS stau cu stergatoarele noi(deaste 'moderne') in casa. sad.gif
CIPTUNING
Scump ca scump, dar nu se prea gaseste.
Am inteles ca jocul axului se poate rezolva cu o rebucsare iar daca ai joc in tijele de antrenare (ramane un stergator in urma celuilalt) se poate aftui cu sudura.
Si eu rog pe cei care au rezolvat sa posteze.
augustin87r
Va spun eu cum se remediaza (imi pare groaznic de rau ca nu am facut poze):

Intai trebuie scoase bratele. Fiecare face cum poate. Eu am facut o presa ca sa nu bag flexul in ele. Ale mele erau indoite si indreptate pt ca de mai multe ori mi s-au impletit pe drum si le-am indreptat cum am putut...Am cumparat brate ASAM (altele nu erau) 12 lei bucata. (depinde la ce magazin le gasiti ,eu am gasit aceeasi marfa si la 28 de lei)...

Dupa ce au iesit bratele, or sa ramana axurile dintate si filetul la vedere (normal)

Se scoate protectia de plastic si o sa vedeti o piulita care se desface cu cheia de 24.Alea nu trebuie desfacute (se si pot rupe bucsile pe care sunt infiletate).

Daca apasati pe axuri, nu cad in jos (unde e motorasul) pt ca nu le lasa cate o siguranta. E o siguranta de sarma otelita. Aici imi pare rau ca nu am poze. Cautati-o chiar pe buza bucsei de plastic. Daca va apropiati ochii o sa vedeti despre ce vorbesc. Bagati undeva surubelnita si trageti de siguranta. Dupa ce ati scos sigurantele , o sa cada axurile putin in interior . Apoi o sa vedeti ca mai trebuie desfacuta piulita unde sunt prinse parghiile articulate. Piulita e langa motor undeva . Se vede si prin gratarul negru care mascheaza mecanismul...

Dupa ce scoateti parghiile de metal articluate, o sa vedeti unde trebuie dat un punct de sudura. Puteti sa rotiti de axurile dintate si vedeti care misca. La mine misca doar stangul, dar am dat puncte si la dreptul pt ca nu vreau sa mai umblu acolo....

Dupa ce sudati (eu consider ca e treaba sfanta si nu mai are moarte) e bine sa ungeti cu vaselina articulatiile si bucsile de plastic pe unde intra axurile dintate. De asemenea, unde ati sudat e bine sa dati un strat de vaselina pt ca altfel sigur o sa rugineasca...

Sper sa fie de folos...
CIPTUNING
QUOTE(gabislz @ 14 Dec 2009, 02:25)
Eu am desfacut mecanismul ce seamana cu un paralelogram ,am scos siguranta de la bucsa din partea stinga si am vazut ca aveam  2 feluri de joc :unul in bucsa si celalalt intre axul bucsei si tija de antrenare. Am slefuit axul si i-am pus un fel de bucsa dintr-o tabla foarte subtire din inox ,apoi am verificat daca se mai misca . Cum jocul asta era eliminat am sudat capatul de jos,mai bine zis am dat doua afturi de sudura si am fixat tija de antrenare .Am  montat totul la loc ,am fixat stergatoarele si acum e totul ok . Nici nu stiti ce probleme imi faceam ca nu se gaseau mecanisme pt stergatoare pe la magazinele de piese auto.
*


Multumim augustin! Tu ai avut problema cu jocul in tije, ce are ca efect ramanerea in urma a unui stergator si pierderea paralelismului.
Eu am doar joc in ax si ma gandesc sa rezolv repede, pana nu apare si a doua problema (desi jocul tijelor se rezolva mai usor cu sudura, decat jocul axului).
Se pare ca lagarul ala format din bucsa si ax ne va pune indemanarea la incercare. Si cred ca problema este tot de proiectare, din cauza materialelor moi folosite, supuse la frecare continua fara lubrefiere. Gabislz ne-a dat o solutie.
augustin87r
Domnilor, la asta nu ma asteptam. Inseamna ca eu am avut noroc ca nu mi s-a uzat si bucsa de plastic prin care intra tija...Lucru slab.....
mihai1205
ieri,din lipsa de activitate m-am gandit sa mesteresc putin pe la masina.
la ce am mesterit?remediat problema stergatoarelor care harjaiau pe parbriz mai rau decat la un tractor,sa numai spun de cum stergeau sad.gif .
problema la mine consta in urmatoarele lucruri
I. Joc in axul stergatorului dreapta(cum te uiti din interior)
II. Arcuri slabite la brate.

mai intai am sa incep cu enumerarea sculelor necesare pt demontare si remedierea problemei:
1.surubelnita dreapta,
2.patent( de pereferat unu care se deschide cat mai mult)
3.chei tubulare cu clichet de 10,13,24.merg si chei fixe daca nu aveti tubulare.
4.lampa cu gas(cum au instalatorii) sau daca nu aveti asa ceva,flacara de la aragaz.
5.ciocan(cazul meu,unul de 1 kg biggrin.gif)
6 folie de la un bax de apa/suc....
7.o bucata de camera,cauciuc sau lemn.
Sper sa nu fi uitat ceva,daca am uitat mai completi voi.
Daca aveti astea munca va joaca de copii.

Sa trecem la treaba.
Se demonteaza capacele de la brate cu surubelnita(merg si cu mana),se desface piulita cu cheie de 13,se scoate bratul de pe ax cu mana.dupaia pe ax veti da de alt capacel(plastic),la fel,il scoateti cu surubelnita(ATENTIE LA VOPSEA),dupa asta veti da de alta piulita,este vorba de cea mare aici,folositi cheia de 24(eu am folosit o reglabila),aceste operatiuni se executa la ambele axuri.aici treaba este terminata.
In compartimentul motor: scoateti capacul de plastic din zona vasului de spalat parbrizul,desfaceti si acest borcan pt a avea mai mult spatiu de lucru in zona ansamblului stergatoare(este prins cu un surub(cap de 10 si aici,Atentie la furtunasul prins in pompita,il scoteti si pe asta usor sa nu se rupa)).
JOs sub motoras e un surub(vezi poza),il desfaceti,decuplati si mufa electrica din motoras( e cu clips de care se trage,NU apasa)...si gata ansamblul ar trebui sa iasa din acel compartiment cu tot cu tije si motoras(poate veti fi surprinsi ca si mine,E MADE in Turkye).

Dupa ce aveti ansablul in mana si l-ati analizat putin sa vedeti despre ce este vorba,va apucati sa-l demontati si pe asta.
in capatul axului vezi vedea acea siguranta de sarma de care vb si precedentul forumist mai sus,o scoateti cu o surubelnita mai subtire,dupaia saiba e simplu de scos.scoteti si tija care actioneaza axul(faceti parghie cu surubelnita,sau trageti mai cu forta cu mana).,acuma ar trebui ca acest ax sa iasa din carcasa acea de plastic impreuna cu platbanda metalica de care este prins.DACA are joc acolo unde este nituit(sa verificati inainte de a demonta sa nu munciti degeaba cu desfacerea lor),il incalziti la flacara cat vreti voi de mult,dupa asta puneti axul cu partea filetata pe ciment,dar nu direct pt ca riscati sa stricati filetul acestuia din cap si numai puteti prinde bratul la urma.eu i-am pus intre el si ciment o bucata de camera auto in 2 straturi,ma gandesc ca mergea si o bucata de lemn, fierul fiind incins,camera si axul pe pozitie,ardetii vro cateva ciocane pana cand vedeti ca numai este joc.Il loviti unde este nituit din fabrica,nu in capatul cu filet.

eu pe lanaga jocul din acel nit aveam putin si in gaura aia in care sta axul(cea de plastic).pt remediera lui am folosit folia de la baxul de apa minerala.am infasuarto cam de 2 ori pe ax,in timp ce faceam asta o incalzeam si cu bricheta ca sa se lipseasca/stranga de el.I-am bagat vaselina pe el si in suportul de plastic dupa care l-am introdus inapoi prin rasucire,i-am pus saiba si siguratanta aia de sarma inapoi,am cuplat tija inapoi,bineinteles dupa ce i-am bagat vaselina si acolo. si gata in cazul meu.a urmat monatjul sistemului inapoi pe masina(atentie cand prindeti surubul de la motoras inapoi pe masina,sa aveti grija sa nu fuga asa zisa pilutia mai sus ca o sa intre surubul intre ea si tabla si trebuie sa scoteti din nou surubul).

La punctul II,pt indinderea arcurilor e mai simplu,bratele fiind demontate dupa masina.in interiorul acestuia se afla arcul prins in parte de jos de o sarma solida arcuita,o scoateti de acolo cu surubelnita,cu patentul sau cu ce vi se pare voua mai usor.dupa ce a-ti demonat sarma respectictiva o mai arcuiti cu patentul(aici o strangeti si voi cat considerati).in capatul opus samei,unde este prins celalat capat al arcului de tabla aia,luati patentul si mai scoateti si tabliata aia putin in afara.astea fiind spuse montati arcul inapoi in brat.
eu unu am reusit la un brat sa o introduc inapoi in orificiu cu patentul,tineam bratul stergatorului sprijinit in abdomen si incuietoare anti-joc de la portbagaj,bratul sa-l tineti "inchis" la montaj.
la celalat brat am bagat capatul de la sarma la locul lui,arcul la fel si am facut o parghie cu surubelnita in asa fel incat arcul sa intre dupa sarma(o sa fac o poza aici cand voi demonta din nou un brat pt al intinde deoarece nu l-am intins suficient si inca mai harzaie putin stergatorul.
Imi pare rau ca nu am facut poze la toate etapele de demontare a ansamblui,dar imi cam inghetase mainile pe afara.
Sper ca m-am facut inteles,daca nu am expllicat prea bine imi cer scuze si va astept cu intrebari.

PS: AVETI GRIJA LA VOPSEAUA DE PE MASINA,EU AM CAM ZGARIAT-O LA DEMONTAREA PIULITELOR DIN JURUL AXELOR.LA BRATE NU PREA AVETI CUM SA EVITATI ACEST LUCRU DAR ORICUM NU CRED CA MAI CONTEAZA PENTRUCA PRESUPUN CA MAI TOTI AVETI VOPSEAUA DE PE ELE COAPTA DE SOARE.imi pare rau ca le-am vopsit in vara,acum trebuie sa le fac din nou cand vine caldura.

augustin87r
Nu stiam ca motorul e turcesc.. sad.gif Credeam ca ramasese cel folsit la Dacia clasica...De ce nu mai putem face nici motorase din astea nu stiu....

Daca tot ati desfacut ansamblul, puteti sa dati cu apa pe parbriz sa vedeti unde se strange. O sa ajunga undeva unde nu se scurge. Eu am dat o gaura acolo ca ruginise locul....Gaura e vopsit gros, nu mai prinde rugina deloc....
mihai1205
apa se strange in gropita din jurul axului (Poza2),din cate am observat este o gaura mica acolo,acum nu stiu cat de bine se scurge apa prin ea,nu am dat atentie prea mare din cauza frigului.
gabislz
O singura mentiune as avea de facut la ce a postat MIHAI, in loc de folie ar trebui folosita o tabla de inox de preferat, dar daca nu gasiti e buna orice tabla subtire (poate fi si de la conserva ) ,din care sa se faca o bucsa ce vine intre ax si bucsa de plastic pentru ai lua jocul. E bine sa punem si ceva vaselina acolo pt. a micsora frecarea .
mihai1205
e o idee buna si cu tabla de inox sau de la conserva.dar cred ca nu o sa intre axul inapoi,tabla de la conserva e prea groasa.am infasurat folia aia de 2 ori si a intrat cam fortat.totusi merita incercat,ar mai fii tabla de la dozele de bere.
CIPTUNING
Si bucsa aceea de tabla se va freca de plasticul bucsei si o va toci candva (desi, daca ma uit bine, la poza, axul de fier pare cel tocit).
Pentru a elimina frecarea dintre plasticul bucsei si ax, nemuritor ar fi un lagar, adica se introduce o teava fixa in bucsa de plastic iar axul lubrefiat intra in aceasta si se invarte in contact cu ea.

@Gabislz ai mai largit gaura bucsei de plastic pt a incapea tabla de inox?
sabinmq
Salut
Initial am procedat la fel, a durat cam 3-4 luni si jocul a revenit. a doua oara in loc sa dau cu ciocanul, cum a procedat mihai1205 - vezi zona incercuita cu rosu din poza nr. 4, am preferat sa sudez si astfel am eliminat defintiv jocul. Sudura a fost facuta cu grija respectand pozitia corecta a pieselor. Din acel moment nu am mai avut probleme... Sfatuiesc sa nu se umble la "paralelogram" ca este mai greu de repus la pozitia initiala....se va vedea in functionare. Si peste tot unde exista frecari am dat cu veselina la greu...
gabislz
Pt . CIPTUNING :nu am largit bucsa de platic .Tabla de inox era foarte subtire si am roluit-o usor pina a luat forma unei tevi .Am uns-o cu vaselina si am bagat-o odata cu axul in bucsa de plasic.Am verificat sa mearga destul de usor ca altfel stricam motorasul .
gabislz
Revin cu citeva aprecieri asupra mecanismului pentru stergatoare la citeva luni (cred ca 6),dupa ce am facut primele modificari. Initial am punctat cu sudura axul unui sigur brat al stergatorului ,cel in care aveam jocul mare.Acum am sudat ambele axe pentru ca sa nu fiu nevoit sa fac asta mai tirziu. Nu s-a marit jocul intre bucsa de plastic si bucsa de inox pe care am pus-o eu . Am gasit inca bune oringuri de cauciuc care sunt sub saiba plata + sigurata cu 2 urechi (zegher) cred ca se numeste,cea mai uzata fiind la bucsa cu joc mai mare .Banuiesc ca rolul acestor oringuri e de a impiedica apa si lichidul de spalare sa ajunga in busa . Poate de asta apar si jocurile mari intre ax si bucsa ?
myx
Mecanismul de antrenare stergator de parbriz se potriveste cu cel de la alte masini, supernova, logan, etc. ?
ramsen
super nova cred ca da...logan NU
Costin
am si eu problema cu joc la stergatorul din stanga.
stiti cumva un service sau vre-un meserias (in bucuresti) care sa ma ajute sa scap de problema respectiva?
va multumesc
costin_barzon@yahoo.com
Maskatu
Sigur nu o fi surubelul de la brat slabit? Se rezolva cu o cheie de 10... Daca tot te "murdaresti", nu ar strica sa gresezi nucile de la mecanismele stergatoarelor cu vaselina.
Iulikk
Mai, despre ce "nuci" tot vorbiti voi? Despre astea:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627580926 ?
CIPTUNING
Cam da! tongue.gif

Am rezolvat si eu jocul lagarelor axurilor. Am cerut mesterului sa-mi faca toata "bucsa" de plastic (sau teflon, ce o fi) de la zero, din alt material metalic.
A largit in schimb gaura si a facut o bucsa de bronz... Bun si asa, ce sa zic, ca am iesit mai ieftin, doar 25 ron.
Avand in vedere ca am pierdut astfel canalul de gresare din bucsa de plastic, am dat in ax niste gauri pe care le-am umplut cu vaselina (poza)
Am luat si oringuri de la un magazin de sanitare si le-am polizat grosimea pana ce siguranta axului a inchis ansamblul fest.
Ramane sa mai fac miscarea cu stransul arcurilor, precum colegul de mai sus.

Dupa aceste etape recomand schimbarea lamelor cu unele noi, deoarece cele vechi s-au intarit si s-au pasuit pe parbriz cu acele coordonate, coordonate care acum nu mai corespund, motiv pentru care este posibil sa "sara" de pe geam.
Iulikk
Hmmm... sambata le gresez si eu tongue.gif . Multumesc.
Maskatu
Da, acelea sunt "nucile" sau bucsile de teflon... se uzeaza destul de repede daca nu sunt gresate la timp, asta evident din cauza frecarii.
Costin
Poate cineva sa ma ajute si pe mine cu problema respectiva? contra cost bineinteles, sau sa ma indrume catre un service care sa stie cum sa rezolve problema

Multumesc
211CFL
eu am schimbat stergatoarele intre ele,si s-a rezolvat problema...doar lamele,fara brate,singura problema e ca cel din stanga(mai mare)trece peste cheder in jos,si face un bocanit enervant
abc
cu patentul usor "modelati" bratul de fier. mie mi s-a rupt lamela pe o ploaie si s-au dat peste cap,le-am schimbat si am luat niste alca- cu vreo 5 cm mai lungi -,la fel nu "calca"..pana m-am apucat de ele cu patentu'...luati pe portiuni..

alex1979
Cel mai sigur e sa le schimbi.
remusika
Am o intrebare daca se poate da un raspuns ..... am o solenza 1,9D din 2004 si as vrea sa stiu un gasesc "gene" pt faruri in orasul meu nu gasesc si ca la ce pret ar fi astept raspunsurile va multumesc
Iulikk
Hmm... foloseste functia "SEARCH". Uita-te la bursa... sunt o gramada de persoane care fac asa ceva. Chiar daca nu este in orasul tau... exista curieratul rapid... si nici nu este scump (30 de lei) sau posta (maxim 10 lei).
ramsen
parca era cineva de pela Baia Mare care facea sprincene la far pentru solenza
augustin87r
nu e destul de incruntata masina? sau lumineaza farurile prea mult si trebuie micsorat fasciculul de lumina?
211CFL
QUOTE(remusika @ 21 Feb 2011, 15:08)
Am o intrebare daca se poate da un raspuns ..... am o solenza 1,9D din 2004  si as vrea sa stiu un gasesc "gene" pt faruri in orasul meu nu gasesc si ca la ce pret ar fi  astept raspunsurile  va multumesc
*


gene? huh.gif poate pleoape biggrin.gif cauta pe gugal ca gasesti,eu am dat 50 de lei pe ele si sunt din fibra,foarte bune smile.gif

on topic: cred ca treaba se rezolva cu un stergatoare putin mai mici 17"-16"
Maria22
Aceeasi problema a avut-o si prietenul meu. A incercat toate metodele, l-a indoit si degeaba. Si-a cumparat altul si a fost bun. Cred ca trebuie sa il schimbi.
medros
Si eu am avut aceasta problema dar am indoit putin bratul si acum calca bine.
dj_sweat
Salut
pentru cine a sudat axul stergatorului, merge cu o sudura normala cu electrod din ala pentru fier sau sudura cu flacara la temperatura mare ?

E diferenta ?

poza
Danut 88
Ai avut probleme in desfacerea ansamblului? M-ai precis cu acea piulita de plastic de care am auzit ca se sparge? As vreasa-i fac si eu acelasi lucru la cel de pe stanga.
jaaL
QUOTE(dj_sweat @ 4 Sep 2012, 19:38)
Salut
pentru cine a sudat axul stergatorului, merge cu o sudura normala cu electrod din ala pentru fier sau sudura cu flacara la temperatura mare ?

E diferenta ?

poza
*


Eu am sudat cu electrod acum 2 ani , si nici acum nu mai am probleme cu stergatoru'

QUOTE(Danut 88 @ 4 Sep 2012, 21:37)
Ai avut probleme in desfacerea ansamblului? M-ai precis cu acea piulita de plastic de care am auzit ca se sparge? As vreasa-i fac si eu acelasi lucru la cel de pe stanga.
*



Cu putina atentie nu se va sparge nimic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.