Salutare!!!
tocmai ce am demontat, curatat si lubrifiat delcoul de la break, ce a fost neatins de 10 ani. Cu ocazia asta am profitat si am facut ceva poze pt un tutorial.
1. Se desface capacul de la delcou si se roteste motorul pana ajunge 'luleaua' in dreptul capsulei vacumatice: compresie si scanteie catre cilindru 1. Acest pas este optional dar foarte folositor deoarece se poate verifica pozitia pinionului de angrenare a axului delcou si evita posibilitatea montarii decalate cu 180 grade a delcoului. Acest pinion are doua fante de prindere a axului delcou ce sunt putin decalate fata de axa diametrala a pinionului. La fel sunt si coltii pereche prezenti pe axul delcou, cei care intra in fantele pinionului. In aceasta pozitie a motorului (compresie-scanteie cilindru 1), fantele (coltii pereche ai axului delcou) sunt pozitionate paralel cu fulia (perpendiculare cu arborele cotit) si sunt decalate catre fata masinii raportat la axul diametral al pinionului.
2. Demontare completa si spalare cu solutii la alegere. In acest pas se tine cont de pozitia celor 2 arcuri. Am observat ca intr-o pozitie de montare, arcurile se tensioneaza in acelasi timp, iar in cealalata pozitie, arcul scurt se tensioneaza primul urmand arcul lung. Cea de-a doua solutie este corecta in cazul delcourilor cu arcuri inegale.
3. Recapitulare componente.
4. Lubrifiere cu vaselina proaspata a axului delcoului si a axelor de fixare a greutatilor.
5. Montare partea avansului centrifugal: se monteaza saiba-distantier pt suportul pipei, suportul pipei, arcurile, respectiv saibele si sigurantele pt fixarea greutatilor de suportul pipei. In acest pas se incearca ambele pozitii ale arcurilor pt a gasi varianta corecta cu tensionari in doua trepte. Apoi se pun cele trei saibe mari (doua metalice si una textolit, intercalate) intre ax si corpul delcoului, se introduce in corp, apoi cele 4 seibi (trei metalice si una textolit, intercalate). In acest moment se opereaza cel mai important reglaj: montarea piesei cu coltii pereche. Aceasta piesa se poate monta in ambele pozitii (cea corecta, respectiv rotita cu 180 de grade). Se pozitioneaza axul delcoului cu fanta de fixare a pipei inspre 'operator = montator' si se fixeaza piesa cu coltii pozitionati catre stanga. Se reproduce pozitionarea axului delcoului de la pasul 1. Se introduce boltul de fixare si arcul de blocare a blotului.
6. Montare platou platina: se monteaza platina mobila si cea fixa deoarece este mai usor in acest pas, reglarea urmand sa se faca ulterior.
7. Montare capsula vacumatica
8. Montare brate fixare capac delocul.
9. Refacere reglaj platina
10. Punerea delcoului pe motor. Se tine seama de pasul 1: orientare pipa catre capsula vacumatica (coltii axului delcou vor fii pozitionati catre stanga, perpendiculari pe axul motorului). Axul va intra usor fara efort de a gasi pozitia corecta. In cazul montarii incorecte (declalare 180 grade), scanteia se va da in momentul evacuarii, pt fiecare cilindru in parte.
Poze am facut doar pt montarea partii avansului centrifugal datorita faptului ca aceasta parte reprezinta 'necunoscuta' celor mai multi dintre noi.