Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul merge in 3 bujii/Probleme cu franele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mtode
Salutare!
Nu vreau sa mai aud de masina asta ....insa nu am bani de alta !!!
De cand am luat-o am avut numai probleme. E vorba bineinteles de o D1310.
Initial am segmentat-o deoarece consuma ulei . Dupa vreo 2000km rulati a inceput sa consume din nou. In toamna i-am pus set nou + schimbat fise, bujii si delcou deoarece aveam rateuri pe evacuare ...intr-un final mi-a bubuit toba 2 !!!

Dupa reparatie a mers brici ...dar firesc ...numai vreo 1500km dupa care simptomele au revenit ....Acum merge in 3 bujii, se opreste des si nici relanti-ul nu tine. La rece porneste la a doua cheie ..destul de bine avand in vedere ca merge in 3 pistoane...insa cateodata..la cald, porneste foarte greu si nici nu reusesc sa o turez.
Ulei parca nu consuma asa mult insa nu reusesc sa o fac sa mearga corect. Bujia de la cilindrul 4 nu lucreaza desi am verificat si are scanteie - NU SE SIMTE NICI O DIFERENTA DACA SCOT FISA.
Am observat ca merge mai bine cand se incalzeste motorul ... dar tot tremura!!!
Nu stiu ce sa ii mai fac si nici n-am chef sa mai bag bani degeaba in ea.

Aveti ceva idei ...a mai patit-o careva??? Recomandati-mi un service in Bucuresti, preferabil sector 6.

Acum mai am probleme si cu franele ....i-am schimbat garniturile la pompa insa nu reusesc sa o mai aerisesc....nu scoate decat ser pe la aerisitorul pompei iar pedala nu se intareste deloc. Am verificat si lichidul a ajuns la conducte...

Orice recomandare e binevenita!!!
Multumesc...si sper ca ati inteles ceva ca am scris la nervi:-)

axel
ai cumva bujii sinterom??daca da probabil face de la bujii ca sunt un lot foarte prost.eu am patit la cateva masini si nu mergeau bine din cauza bujiilor abia schimbate.inca ceva :ai amorsat pompa de frana?
mtode
Nu am Sinterom...Am Brisk ...parca!!
Si inca ceva ....Uneori am depuneri foarte mari pe bujia 4...adica abia mai vad electrodul. Acum e plina de amestec de benzina cu ulei...restul sunt uscate si putin rosiatice. Merita sa incerc cu reglarea culbutorilor?
Daca ar avea ceva la supape (pentru ca asta mi-a mai ramas!!!).....de ce a mers superbine dupa ce i-am schimbat setul si implicit reglaje culbutori etc....Pacat ca numai 1500km???
LEGAT DE FRANA:
Intre timp am mai citit posturile despre aerisirea franelor. A mea e dublucircuit cu 4 tevi. daca desfac ICP-ul imi curge lichid pe la surubul cu imbus...asta e bine???
Poate sa-mi spuna cineva exact pasii pentru aerisirea pompei dupa schimbarea garniturilor si remontarea pe servo???
Stie cineva ordinea de montarea a garniturilor? Eu le-am pus dupa cum le-am gasit insa una din ele (a 3-a de la servo spre radiator) e pusa in sens invers fata de restul si mi se pare "suspect"...Pana acum nu am mai umblat la pompa de frana.
Nu reusesc deloc sa o fac sa scoata lichid prin aerisitor...si implicit pedala nu tine se duce pana in podea!!!
Multam!
Dyda
mtode
La motor incearca ptr inceput cu alta fisa , daca simtomul persista ilocuie bujia la 4 si verifica
La frine, garnitura a 3 a cum spui tu de la pistonul secundar este montata cit se poate de bine ptr ca in caz contrar nu vei avea presiune ptr circuitul spate
Hai sa-i dam un pic cu logica si sa vedem de ce se monteaza garnitura invers.
La primul piston ( primar ) cele doua garnituri se monteaza in acel mod( Cu partea evazata in sensul inaintarii pistonului) ptr a crea presiune si totodata nu permite lichidului sa iasa din pompa. Mai departe, ptr a putea deplasa si pistonul nr 2 ( secundar ) in vederea obtinerii de presiune in circuitul spate trebuie sa montam garnitura nr 3 invers decit celelate, presiunea creeata de primul piston pe linga faptul ca actioneaza placutele de frina , actioneaza prin intermediul acestei garnituri si pistonul secundar, iar acesta, prin deplasare creeaza presiune in circuitul spate si mai departe actioneaza saboti de frina.
Intrebare
In momentul cind actionezi pedala de frina iese lichid pe la consumatori ?
StefanT
exact ca tine am patit si eu. Am schimbat bujiile, nimic.; erau Sinteroame noi si merge la fel. Schimbat iar cu unele de la un vecin, le avea de rezerva, acum merge brici. Tot asa nu se auzea diferit, dar la nici o bujie. Acum merge de nota 10, sa nu fie deochi. A propos vezi ca am patit beleaua. Daca mergi mult asa, o sa ii faci si un schimb de ulei, caci eu cat am mers asa in 3, vreo 30 de km maxim, prin oras, am avut deosebita placere de a umple baia de ulei cu un litru de benzina. Si a trebuit acum (dupa abia 3000 de km) sa ii schimb si uleiul, alt milion in plus. Ca daca mergi asa trebuie sa o segmentezi iar.
Bafta !
BasIc
mtode...fi atent aici ce sa faci..o sa imi multumesti...te duci sa iti regleze tachetii,si ii spui omului sa iti faca jocul mai mare...nu mai stiu exact e 15 cu 20 admisie/evacuare in mod normal
Ii spui omului sa tot mareasca,pana cand motorul va merge corect.Stiu ca suna aiurea dar exact asa mi s-a intamplat mie.Motorul mergea OK dar eu am zis sa merg sa reglez tachetii ca mi se parea mie ca se cam aud.Am mers si dupa ce a reglat omul ca la carte,un piston nu mai lucra,a reverificat dar acelasi rezultat.A facut omul mai mare jocul pistonul a inceput sa lucreze,DAR, motorul tremura rau atat la rece cat si la cald si orice incercare de reglare carburator/avans era inutila.
La sugestia mea a marit omul si mai mult jocul nu mai stiu exact cat dar dupa ce a marit, a revenit masina la un mers lin fara tremurat.
Incearca ce am facut eu.As putea sa pariez ca este de la asta.
BYB
ai spus ca ai locasul bujiei plin cu amestec de benzina si ulei.problema asta am avut-o si eu exista acolo un "scaunel" care regleaza admisia de benzina pt bujie ala nu mai lucreaza e blocat si iti inunda locasul cu benz rezulta se uda bujia rezulta pa pa un piston tu nu poti sa faci nimic prea complicat SERVICE sper sa nu te induc in eroare asta a fost explicatia la mine bafta
Dyda
Cita dreptate avea Creanga cu drobul de sare !
mtode
Multumesc mult pentru sfaturi ...am sa le incerc ...dar cred ca in weekend deoarece in cursul saptamanii ajung cam tarziu acasa!!!
Deocamdata primul pas ar fi sa-mi rezolv franele:
Pentru Dyda: Lichidul de frana ajunge la consumatori cand apas pedala (si desfac usor conductele) insa nu iese mai deloc (cateva picaturi cateodata) pe la aerisitor ...si fac aerisirea corect...cred... adica desfacut aerisitor pompa/apasat pedala/strans aerisitor/eliberat pedala ...si am facut asta de zeci de ori ...dar nimic!!! ...si in timpul asta borcanul nu a ramas niciodata fara lichid....pedala nu se intareste deloc....si garniturile pareau bunicele....am avut 2 seturi si am ales ce era mai bun.
E normal sa iasa lichid in momentul in care desfac usor pistonul de la ICP si apas pedala? Eu as zice ca da...dupa constructia pompei!!!

Multumesc...va tin la curent!
Dyda
In primul rind de ce demontezi pistonul ICP. Sunt foarte putini cei ce stiu sa inlocuiasca aceste pistoate cit si ordinea de montare. Daca nu se monteaza corect sau se umbla aiurea la acest ansamblu de pistonase , pompa iti va ramine pe veci avariata si vei avea presiune numai pe circuit spate.
Lichidul nu ajunge la consumatori se datoreaza faptului ca pompa este atacata si nu se alimenteaz
Dyda
In primul rind de ce demontezi pistonul ICP. Sunt foarte putini cei ce stiu sa inlocuiasca aceste pistoate cit si ordinea de montare. Daca nu se monteaza corect sau se umbla aiurea la acest ansamblu de pistonase , pompa iti va ramine pe veci avariata si vei avea presiune numai pe circuit spate.( sau tu te referi numai la acea piesa ce o desurubezi din laterala pompei )
Lichidul nu ajunge la consumatori se datoreaza faptului ca pompa este atacata si nu se alimenteaz cu lichid decit ff putin. Mai explicit tija de actionare pompa impinge putin in piston deplasindu-l, acesta deplasindu-se face ca supapa de alimentare pompa sa se inchida si nu permite lichidului sa patrunda in pompa.
Obligatoriu trebuie sa ai un mic joc intre tija si piston
cristidb
QUOTE(BasIc @ 4 Apr 2005, 13:36)
mtode...fi atent aici ce sa faci..o sa imi multumesti...te duci sa iti regleze tachetii,si ii spui omului sa iti faca jocul mai mare...nu mai stiu exact e 15 cu 20 admisie/evacuare in mod normal
Ii spui omului sa tot mareasca,pana cand motorul va merge corect.
*



Jocul tachetilor e 0,15 admisie si 0,20 evacuare si nu trebuie sa fie mai mare de 0,20 admisie si 0,25 evacuare pentru ca o sa faca zgomot. NU se obtine un mers mai linistit al motorului marind jocul. Esti convins ca omul care ti i-a reglat stia ce face?

QUOTE(BYB @ 4 Apr 2005, 17:47)
ai spus ca ai locasul bujiei plin cu amestec de benzina si ulei.problema asta am avut-o si eu exista acolo un "scaunel" care regleaza admisia de benzina pt bujie ala nu mai lucreaza e blocat si iti inunda locasul cu benz rezulta se uda bujia rezulta pa pa un piston tu nu poti sa faci nimic prea complicat SERVICE sper sa nu te induc in eroare asta a fost explicatia la mine bafta
*



Ce scunele care regleaza admisia de benzina ai vazut tu la motoare?
Dyda
cristidb
Ai dreptate cele doua mesaje ies din sfera de aplicatii tehnice Dacia si cred ca nu-si au rostul aici
mtode
Nu demontez circuitul ICP. Desfac doar acel surub in hexagon care tine pistonasul ce actioneaza "sonda de lichid" ...daca pot sa-i zic asa !
mtode
Dyda.....
In postul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&#entry16778318 ziceai :
Incepi aerisirea prin a demonta ICP-ul ( obligatoriu)- acel hexagon mare care se afla pe corpul pompei, apoi desfaci hexagonul mic _ purje aerisire si lasi sa curga lichid cca 1-2 min, stringi purja si mergi la roata Stg spate si desfaci purja cilindru, lasi sa curga 4-5 min ( daca poti sa recuperezi lichidul punind furtunul de la decou la purje ), stringi purja si in continuare procedezi idem cu toate rotile.

Eu nu am facut decat partea cu aerisirea pompei ....asta pentru ca i-am schimbat garniturile....Si zic ca nu are rost sa ma bag la roti .....pana nu mi se intareste cat de cat pedala. Daca tot nu va merge am sa incerc sa o aerisesc prin cadere ....insa deocamdata inclin sa cred ca e o problema cu pompa.

Daca e sa vorbim despre manocontact si circuitul ICP: Pozitia normala a manocontactului e cu "tija apasata" ...iar in momentul in care apare o avarie fata, pistonul circuitului ICP se deplaseaza spre hexagon iar tija manocontactului "iese" obturand locasul creat de pistonul ICP....Daca spun prostii va rog sa ma corectati.
mtode
Hai ca mi-am rezolvat franele. Nu reuseam sa aerisesc pompa de frana deoarece am fost eu post-336-1110552489.gif si am pus garnituri de 18 in loc de 20,6 !!!!! Bine ca m-am prins ...insa sa mor daca stiam ca sunt de 2 dimensiuni pompele dublu circuit....

Acum in schimb nu mai porneste ca mi-a murit bateria.
AC
QUOTE(mtode @ 11 Apr 2005, 09:27)
Hai ca mi-am rezolvat franele. Nu reuseam sa aerisesc pompa de frana deoarece am fost eu  post-336-1110552489.gif  si am pus garnituri de 18 in loc de 20,6 !!!!! Bine ca m-am prins ...insa sa mor daca stiam ca sunt de 2 dimensiuni pompele dublu circuit....
*


Si care dimensiune e pentru aia cu 3 conducte si care pentru 4?
Dyda
Pompe simplu circuit
pompa dublu circuit fara ICP Cele doua pompe au 3 conducte
- garnituri de Ф 19 mm

Pompa dublu circuit cu ICP pompa cu 4 conducte
- garnituri de Ф 20.6 mm
AC
Dyda, multumesc de informatie.
Vreau sa te mai intreb ceva. Masina mea (1988) a avut din constructie pompa dublu circuit. A schimbat taica'miu in primul an 3 pompe de frana. Dupa o saptamana trebuiau iar aerisite. Apoi un mecanic l-a sfatuit sa-si puna pompa simplu circuit ca altfel nu i se vor termina problemele, ceea ce a si facut. Omul a avut dreptate: pana in prezent (16 ani), nu s-a mai umblat la pompa DELOC si merge foarte bine! Insa am foarte mari probleme de fiecare data la ITP si vreau sa cumpar o pompa dublu circuit, ca aia originala (chiar daca stiu ca riscul este enorm de a nu gasi una buna). Aceasta decizie am luat-o si ca urmare a faptului ca autoritatile vor inmulti numarul unitatilor mobile RAR si daca am ghinionul sa ma opreasca voi ramane si fara certificatul de inmatriculare). Ce crezi tu, cam cat ar costa in service operatiunea asta (vreau in service pentru ca sa-mi dea dovada si sa pot schimba pompa la magazin daca e defecta).
Dyda
Pot sa te ajut cu timpul cit este prevazut in service acreditat Dacia ce este de 1 h ptr inlocuit pompa frina , iar acesta il inmultesti cu cit costa manopera / ora in servive + costul pompei de frina.
AC
Dyda, multam de informatie. up.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.