newmoxici
6 Jan 2010, 12:20
Am probleme, si cred ca e de la cutia de viteze. In viteza a-I-a si a-II-a nu are nimic dar cum bag a-III-a sau a-IV-a face un sgomot infernal. Asta numai la accelerare, cu ambreiajul calcat nu mai face. Imi poate spune cineva care ar putea fi buba?
Cat timp ai mers fara ulei?
Acu' ai ulei in ea?
newmoxici
6 Jan 2010, 13:40
Asta e cauza? Nu stiu daca am ulei, nici nu stiu cum pot sa vad. Am mers vreo 2 minute asa cu zgomotele alea apoi am mers vreo 5 km numai cu a-II-a.
STORMTROOPER
6 Jan 2010, 20:22
Salti masina pe o rampa, nu pe cric, pe partea stinga a cutiei, partea soferului este un buson. Desfaci busonul si bagi o sirma in el cam 3-5 cm. Teoretic ar trebui sa fie ulei in cutie pina la nivelul acelui buson, daca nu gasesti ulei pe sirma, trebuie sa bagi de urgenta. Intra cam aprox. 2 litri. Recomand ceva de calitate. Eu stiu ce am patit cu un T90 asa ca nu-l recomand nici la dusmani. Incearca un Elf/Castrol/Aral samd. Oricum ai prins idea. Bafta.
blondu64
6 Jan 2010, 22:23
vezi prietene daca nu asculti eu ti am zis sa iti iei vw
Marisan
6 Jan 2010, 22:24
Pai acel surub este chiar cel care iti indica nivelul de ulei din cutie, adica il desfaci si trebuie cel putin sa se prelinga ulei. Din lipsa uleiului rulmentul din capatul cutiei se gripeaza. Intr-a 2-a forta pe arbore este mai mica dar cu timpul se va auzii si intr-a doua. Eu unul cel putin asa am patit, zgomotul devenise asa de puternic incat parca se rupea cutia in doua, dafapt cand mi-a desfacut cutia ce mai ramasese din acel rulment isi schimbase si culoarea de la cat s-a incins. Parerea mea de amator, complecteaza cu cel mai prost ulei pentru a nu risipi banii degeaba si daca dupa complectare zgomotul continua nu poti face altceva decat sa mergi la un specialist. Rulmentul acela nu este prea scump plus semeringurile de la planetare, in schimb mana de lucru cam costa.
newmoxici
7 Jan 2010, 19:21
QUOTE(Marisan @ 6 Jan 2010, 22:24)
Pai acel surub este chiar cel care iti indica nivelul de ulei din cutie, adica il desfaci si trebuie cel putin sa se prelinga ulei. Din lipsa uleiului rulmentul din capatul cutiei se gripeaza. Intr-a 2-a forta pe arbore este mai mica dar cu timpul se va auzii si intr-a doua. Eu unul cel putin asa am patit, zgomotul devenise asa de puternic incat parca se rupea cutia in doua, dafapt cand mi-a desfacut cutia ce mai ramasese din acel rulment isi schimbase si culoarea de la cat s-a incins. Parerea mea de amator, complecteaza cu cel mai prost ulei pentru a nu risipi banii degeaba si daca dupa complectare zgomotul continua nu poti face altceva decat sa mergi la un specialist. Rulmentul acela nu este prea scump plus semeringurile de la planetare, in schimb mana de lucru cam costa.
Sambata ma duc sa o pun pe canal si sa vad poate scap ieftin de data asta
, si decat sa schimb rulmenti si altele iau o cutie cu 100 de lei de la dezmembrari si o montez eu. Asa ies mai ieftin (cred).
7 Jan 2010, 19:44:QUOTE(blondu64 @ 6 Jan 2010, 22:23)
vezi prietene daca nu asculti eu ti am zis sa iti iei vw
Crezi ca multi dintre forumisti daca si-ar permite un wv au mai sta pe ganduri?
Am si eu de gand sa iau un corsa, fiesta sau golf 3 dar dacia tot nu o las.
Marisan
7 Jan 2010, 19:50
Normal ca iesi mai ieftin numai ca tot ai nevoie de cineva priceput care sa-ti schimbe cutia sau deschizi un nou topic ,,cum schimb cutia de viteze,,
Asemanarea intre o masina straina si una autohtona este ca la amandoua pot apare probleme, diferenta este ca a noastra te costa de cateva ori mai putin s-o repari.
viccelmic
8 Jan 2010, 00:35
te costa mai putin sa o repari dar o repari mai des , in cazul masinilor vechi ,mai ales ca nu mai gasesti piese de calitate pentru dacia 11oo , 1300, 1310. singura multumire pe care o ai este ca te poti juca dea mecanicul cirpacind ce poti pe la masina ,ca oricum in cazul unei defectiuni serioase tot la service ajungi
newmoxici
16 Jan 2010, 17:38
QUOTE(viccelmic @ 8 Jan 2010, 00:35)
te costa mai putin sa o repari dar o repari mai des , in cazul masinilor vechi ,mai ales ca nu mai gasesti piese de calitate pentru dacia 11oo , 1300, 1310. singura multumire pe care o ai este ca te poti juca dea mecanicul cirpacind ce poti pe la masina ,ca oricum in cazul unei defectiuni serioase tot la service ajungi
Sa rezolvat, nu mai aveap picatura de ulei in cutie, i-am bagat ulei si acum merge doar ca intra mai greu in viteza 1 in timpul mersului. La plecare de pe loc nu face figuri.
Ciorapel
16 Jan 2010, 20:05
Si eu ce fac, daca am cutie in 5 trepte, si de la 70 km/h incepe sa faca zgomot puternic ? .. am ulei in cutie !
om_bland
16 Jan 2010, 20:27
Ciorapel stai linistit , ca si cutia mea face galagie mai ales intr-a -IV-a chiar daca are ulei . Multe cutii din pacate au acest zgomot in a-IV-a sau a-V-a dupa caz
Mie nu-mi fluiera in trapta 5, am ulei in cutie, insa in marsalier se aude ca un grrrrr, nu e sunetul ala de ambreiaj patinat, o data am dat mai mult cu spatele si am eliberat complet ambreiajul, si tot se auzea un grrr. Nu pot sa pricep de la ce e. Masina e o dacie 1300(a bunicului), ambreiaj de 170, cutia cu 5 trepte luata de pe o dacie din 97, montata in 2005, dar nu asa montata direct, a fost desfacuta si inlocuit pinioanele uzate, si pe urma pusa pe masina. La berlina mea CN1 din 1993 nu-mi face asa in marsalier, are doar fluieratul ala specific de marsalier, pe care il au si masinile moderne gen Logan. Garaitul ala, e insotit si de o vribratie, abia se simte vibratia dar este, parca ar avea ceva macinat acolo. De dat cu spatele da, dar clar, ceva e in neregula. Oricum masina are mai multe porbleme, e si ruginita, sper sa o reconditionez, n-am mai pornit-o din aprilie, zace in curte, insa nu m-am lamurit niciodata ce e cu garaitul ala.
Club12TRS
17 Jan 2010, 13:45
QUOTE(newmoxici @ 16 Jan 2010, 17:38)
Sa rezolvat, nu mai aveap picatura de ulei in cutie, i-am bagat ulei si acum merge doar ca intra mai greu in viteza 1 in timpul mersului. La plecare de pe loc nu face figuri.
Prietene, treapta 1 este nesincronizata, ca atare intra doar cand masina este aproape oprita. Daca tu fortezi sa bagi tr 1 in rulaj, este normal sa nu vrea sa intre. Incearca sa nu mai bagi tr 1 cand ai mai mult de 5km/h. La 10 km/h e suficient tr 2.
baranga
17 Jan 2010, 16:34
..prietene,treapta 1 ESTE sincronizata
Subscriu la ce a spus @baranga.
Dar ma lamureste si pe mine ce e cu garaitul ala la mine in marsalier? A mai avut cineva problema? Nici tata nu stie ce are (dar nici nu-l mai intereseaza
).
baranga
18 Jan 2010, 21:29
incearca sa reglezi cablul la ambreiaj;poti sa il reglezi sa nu caraie in 1,2,3,4,5 si sa caraie in marsarier;de fapt asa reglezi cablul de ambreiaj:il reglezi pana nu caraie in marsarier
catalin7070
18 Jan 2010, 21:40
daca aveai BMW sau Mercedes tu nici in grup nu schimbai niciodata uleiul ...
tine Dacia ca-i mai pe buzunarele romanilor
PH-06-BOA
18 Jan 2010, 21:41
Ai ulei in cutie? Da-l jos, poate nu trebuie.
Garaitul (sau ragaitul), se poate auzi la diferential, pentru ca pinionul de atac si coroana se invart invers, si daca reglajul a fost prost facut, chiar cand s-au schimbat simeringurile la planetare, lasandu-i joc de flanc, s-a format uzura aiure. Alta ar fi dantura pinioanelor de mers inapoi, pentru ca este dreapta, la uzura face zgomot ca si cand ai fi bagat ceva la spite, sau sa mergi cu un bat, taras pe gard.
Viteza I-a, nu intra din mers, ca are SINCRONUL uzat, fiind cea mai folosita treapta, si cea mai mare diferenta de turatii intre pinioanele cutiei. Retineti, ca pinioanele se invart in cutie, si cand masina sta pe loc. La sa zicem 10 km/h, planetarele invart grupul diferential, care invarte axul balador (scoasa din viteza), ce are pe el mansonul de cuplare cu pinionul cel mai mare. Dar acel pinion, se invarte de patru ori mai incet decat cel cu care e cuplat si fiind cel mai mic de pe trenul fix. Trenul fix, are turatia motorului, de ralanti.Diferenta mare apare intre mansonul de pe balador, si pinionul mare. Apasand ambreiajul, trenul fix se decupleaza de motor, si sincronul poate sa aduca pinionul mare, la turatia mansonului prin forma conica pe care o are, si numai atunci mansonul intra peste pinion. Daca conul sincronului nu se impaneaza cu cel al pinionului pentru a-l frana , apare acea caraiala, cau chiar nu primeste. Daca la cei 10 km/h turezi motorul corespunzator turatiei acelei viteze cand e cuplat, ar primi in viteza si fara sa apesi ambreiajul. Cand sincronul ajunge sa frece pe latura verticala, de pinion, atunci nu mai impaneaza deloc si ori se schimba sincronul, ori (pentru cei mai amarati) se va lua un span de cateva zecimi din acea latura (daca nu are cele trei degajari mutilate), si va merge inca p-atat de mult, ca si nou.
Pentru cei ce mai stiu, e usor de inteles ce-am zis aici. Cine nu, sa ceara detalii.
18 Jan 2010, 22:00:
Pepet, nu mai spuneti aberetii ca, "nu intra din mers", "nu are sincron".
Ce v-ati face intr-o panta, unde din a II-a, ar trebui sa bagi a I-a, pentru a continua urcarea? Opresti, bagi a I-a, si masina in ce directie va merge, mai ales daca e si pietris jos? Rotile inainte, masina inapoi. Buna treaba! Legi o sfoara de botul ei, o dai peste deal, si trimiti femeia (una cat portbagajul), sa traga, sau macar sa tina echilibrul de dincolo pana pamantul trece de apus, ca masina sa vina deasupra iar ea sa atarne in sfoara. Eu asa fac cand plec spre munte.