Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii incandescente
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
serban_b
sad.gif Am schimbat bujiile incandescente in urma cu aproximativ 3 saptamani pt ca aveam 2 arse, am luat originale (Renault,Beru) ieri am mers cu masina si azi dimineata nu a vrut sa pornesca deloc. am schimbat filtrul de motorina dar degeaba, nici nu ma asteptam sa fie de la bujii...Cand le-am verificat, toate erau arse(2 dintre ele aveau capatul bombat), care sa fie cauza? Acum am pus bosh, poate or fi mai bune. Ce ma sfatuiti sa fac?

MULTUMESC
mecanick_maverick
QUOTE(serban_b @ 11 Jan 2010, 21:11)
sad.gif  Am schimbat bujiile incandescente in urma cu aproximativ 3 saptamani pt ca aveam 2 arse, am luat originale (Renault,Beru) ieri am mers cu masina si azi dimineata nu a vrut sa pornesca deloc. am schimbat filtrul de motorina dar degeaba, nici nu ma asteptam sa fie de la bujii...Cand le-am verificat, toate erau arse, care sa fie cauza? Acum am pus bosh, poate or fi mai bune. Ce ma sfatuiti sa fac?

                                            MULTUMESC
*



Vezi cä bujiile incandescente - originale sau nu - merg mînä în mînä cu releul de bujii , adicä timpul de încälzire difera la relee nu doar în functie de temperatura motorului , dacä pui bujii rapide la releu lent le topeste ( un releu rapid nu va încälzi destul niste bujii lente desigur ).
Releul are un cod , în functie de acel cod alegi bujiile . Si chiar dacä bujiile corespund cu releul ca model dar releu e înselat de sonda de temperaturä cum cä motorul ar fi mult mai rece decît în realitate , tot le arde . Adicä ideea e sä verifici toate componentele sä fie echivalente si în parametrii .
P.S. dacä dai mult la automat iar le termini , atît timp cît dai la automat releul pune iar bujiile la "fript" blink.gif
serban_b
Multumesc pt raspuns. De unde pot afla codul la releu? Scrie pe el?
mecanick_maverick
Normal ar trebui sä scrie , un cod lung gen 163.224.36.214 ( ästa-i un exemplu fictiv , sä nu cauti releu cu acest numär smile.gif )
Aruncä o privire aici , se pare cä acest model de releu are "post-chauffage" , asta înseamnä cä la primirea unei informatii eronate asupra temperaturii motorului ,releul încälzeste iar si iar bujiile si dupä pornirea motorului ( asta ar explica arderea prematurä a bujiilor ).
Acum observ cä ai editat informatia cu "2 dintre ele aveau capatul bombat" , ieri nu era - sigur nu-s mai lungi ca originalele ? ... se pare cä loveau în capul pistonului .
serban_b
Nu erau mai lungi, erau la fel. Nu mai zic ca una s-a rupt cand am incercat sa o scoatem si abia am scos-o...
CGDBZ
Am tot cautat pe forum si nu am gasit . Cum verific si eu bujiile la un diesel , se poate cu o lampa de control (nu vreau sa le dau jos ) ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.