Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierderi curent
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ciorapel
Va salut,
Pe masina am multi consumatori, alternatorul original (50 A), baterie 80 Ah si instalatia aferenta originala. Destul de rar vad ochiul magic de pe baterie verde, cel mai mult sta negru; asa ca astazi am luat aparatul de masura, si am testat incarcarea in toate modurile posibile.

1) Toti consumatorii pe care i-am gasit (aeroterma treapta maxima, dezaburire, faruri [xenon 35w] aprinse, bec ceata aprins, frana calcata, muzica la maxim [cam 400w reali]), aveam pe bornele bateriei 11,6v.
2) Toti consumatorii de mai sus, inafara de frana calcata si muzica, 12,7v, turata 13,7v, iar cu un fir gros am facut legatura directa intre + alternator si + baterie, si incarcarea a sarit la 14,2v. Deci pierderi de 0.5v pe fir.

In mod normal, fara nici un consumator, pe baterie am 14,06-14,10v, iar pe alternator 14,40v constant, deci iar pierderi de 0,3 - 0,4v.

Am mai avut probleme cu firul de incarcare, cand mi-a topit plasticul de pe mufa de pe fir.

Vreau sa dublez acel fir, sau sa fac ceva sa nu mai am pierderi atat de mari. Care-ar fi solutiile ?

P.s. Vreau si ceva care sa fie sigur, adica in caz ca se intampla un scurt, sa pot sa anulez bateria imediat, deci nu prea vreau fir direct.

Ma gangeam sa las firul din fabrica, iar eu sa pun un fir care sa-l dubleze pe acesta din fabrica, iar pe firul acesta sa pun un releu, care sa fie pe contact; pun contactul, circuitul se inchide, firul se dubleaza; e vreo problema, un scurt ceva, iau contactul, circuitul se deschide, deschid capota, scot si papucul ala.

Voi ce idei aveti ?
ct-03-tvy
afla ceva sockk....papucu ala..face figuri,..ala de conecteaza instalatia..la borna.. radmasa.gif

am depistat,..asta,.. la o dacie,..dadea cheie..facea electromotoru decat clanc..si nimic,... nu primea suficient curent..contactu.. cand dadea sa cupleze..bobina,,in treapta 2.. laugh.gif

oricum,..masina nu a avut,..muzica de care povestesti, instalatia e slab dimensionata,.

alternatoru ala iti da 50 de A,...da la turatie maxima,..nu la relantiu smile.gif
Ciorapel
Pai asta ziceam si eu, ca ala face figurile cele mai mari. Alternatorul meu din teste, imi ridica incarcarea cu toti consumatorii la 14.2v pana in 3000 rpm, deci nu-mi fac probleme.

Problema e ca nu cred ca mi se incarca bateria cum trebuie.
bygy007
deci
1 la baterie la plus ai 2 fire unu mai gros si unu mai subtire , daca la firul subtire ai un papuc , elimina-l si leaga firul direct la + acel fir se duce la la alternator
2 verifica absolut toate legaturile de la alternator , masa , sa nu fie incinse slabe
ATENTIE alternatorul scoate 50A adica 700W la o turatie a motorului de 3000-3500 ture , nu la relanti
daca mergi putin cu masina nu se incarca bateria , doar pentri o pornire usoara (la sfert) trebuie sa mergi cel putin 20-30Km pentru a aduce bateria la parametrii dinaintea pornirii
Ciorapel
Bygy, cum am spus si in primul post, mie frica sa elimin papucul acela, pentru ca Doamne fereste, sa fie un scurt in masina, fugi repede sub capota, scoti papucul ala, si ai sanse sa scapi de foc; daca il elimin, mai ales ca am multe modificari la instalatie, nu prea stau cu sufletul impacat.

Chiar daca acea putere este dezvoltata la o anumita turatie a motorului, eu vreau sa elimin total orice pierdere ! Este normal, ca atunci cand am pus toti consumatorii, sa se incalzeasca papucul (care e surub) de + al alternatorului ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.