Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema instalatie GPL GMS
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DJ_AndutzuBT
Am o instalatie gpl "GMS" asa se cheama, care imi face numai zile negre si belele....am cautat pe forum dar nu am gasit un raspuns concret pt instalatia mea...
in primul rand, vreau sa mentionez ca orice reglaj i-as face, de pornit porneste si pe inghet si vara, cu motorul cald sau rece la sfert... dar nu trage absolut deloc...i-am dat mai mult gaz, am curatat filtru de aer, am pus la punct bujiile (Bosch) fise, delcou, absolut orice....de cand am luat-o, am pus set motor nou si multe altele (arbore, supape, scaune supape, etc) dar pe gaz tot balbait mergea (cand acceleram, motorul se oprea, orice reglaj i-as fi facut) pana cand am fazut ceva asemanator pe forum si am gatuit furtunul care vine in filtru de aer de la galerie...si asa merge cat de cat...dar nu pot sa trec de 70-80 Km pe ora chiar cu a 5-a...parca se tureaza dar...foarte greu trage (mentionez ca nu este din cauza discului sau a placii de presiune...sunt puse altele noi, problema sigur nu vine de acolo) in plus, pe forum se vorbeste de un robinet pe furtunul din plaman la carb. eu nu am acel robinet...am numai 2 suruburi in plaman ...unul mic si altul mai mare care deasupra....pe benzina merge bine in relanti dar f prost cand incerc sa turez (e sigur de pe la jiglere) dar ma int. GPL.....am si consum f mare... trebuie sa desfac plamanul si sa il curat? e riscant? o sa revin maine cred, cu poze ale plamanului ca sa vedeti cum arata... imi cer scuze adminului daca am gresit cu ceva, dar e primul meu mesaj care il postez pe forum...va multumesc!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DJ_AndutzuBT
nu vrea nimeni sa ma ajute??????? sad.gif
krapcarasu
trebuie reglat bine, intai sa mearga bine pe benzina, apoi reglezi gazul
avansul regleaza-l la bec
Lunaticul
Du-te la vre-un service/magazin cu piese pentru instalatii Gpl si cumpara un robinet care trebuie montat pe furunul ce leaga vaporizatorul de carburator. Tu ai reglat cum trebuie amestecul pentru ralanti, dar cel de mers in sarcina nu il poti regla fara acel robinet. Daca problema persista verifica bujiile, platina, avansul (intreaga aprindere de fapt) si chiar reglajul culbutorilor.
DJ_AndutzuBT
probleme in privinta bujiilor nu sunt...avansul e reglat cu fisa...pana da scanteie...s.a... am sa incerc sa ii pun robinet sa vad care e treaba...dar nu cred ca de acolo ar fi problema...pt ca trebuie sa ii astup filtru de aer ca sa mearga..... daca mai sun pareri blush.gif
krapcarasu
daca trebuie sa obturezi filtrul de aer inseamna ca vine prea putin gaz sau trage aer fals, pune o poza cu vaporizatorul
cata2lin72
pe unde stai in botosani?spune poate te pot ajuta.
DJ_AndutzuBT
stau vis-a-vis de cimitirul pacea ...nu pot sa pun poze....nu stiu de ce , am sa mai incerc..(din cate am auzit de la un mecanic, tre sa ii schimb membranele) asta e problema ...cred...puteti confirma?
Lunaticul
Pai, desfa vaporizatorul sa vezi in ce stare sunt membranele. Daca sunt rigide trebuie schimbate. Nu e greu de ajuns la aceste membrane.
mircea63
trebuie sa reduci debitul de aer. nu am circulat pe gaz dar am vazut la prieteni ca gatuiau debitul de aer cu un capac de doza de ness in care dadeau o gaura mai mare, si pe care il montau in tubulatura de aer. marimea gaurii o ajustezi prin incercari.
cata2lin72
saptamina viitoare sint schimbul 2 la servici.dimineata sint liber,poate luam legatura.nu cred ca trebuie sa schimbi membrane ci numai sa cureti plaminul si filtrul.
krapcarasu
ar trebui sa mearga din reglaje, nu sa obturezi aerul


<span class='edit'>21 Jan 2010, 23:22:</span>
daca nu ai reglaj pe furtun tre sa fie un surub care regleaza tensionarea membranei pe vaporizator, in afara de cel de relanti care da gaz separat de reglajul membranei
DJ_AndutzuBT
salutare! am fost la un service in oras si mi-a zis ca problema mea e din vaporizator, si ca il desface dar e cu "cantec" (m-am cam speriat cand am auzit) si ca ar fi jale de ce-i in vaporizator.... dar eu am ajuns la o concluzie....as vrea sa il desfac eu si sa il curat...membrana respectiva cu ce se curata? (nu am mai desfacut niciodata vaporizatoare) . nu reusesc sa pun poze... e un vaporizator GMS care nu are robinet pe furtun si are un surub deasupra chiar de unde porneste furtunul spre carburator....
mai am un fir care este rotit in jurul fisei principale...daca il iau de-acolo, se opreste motorul..ce e cu el? asa tre sa fie?
(inca o intrebare: ce fise miati recomanda sa iau?)
va multumesc mult pentru ajutor!!!!!!!!!!!!!!! biggrin.gif
krapcarasu
firul maro asa tre sa fie, ia fise Tesla
DJ_AndutzuBT
k...am inteles...ms...si inca ceva....am pus o fisa de la o bujie si am apropiato de bobina la 1 cm....flama era albastra si pocnea tare (asta la toate fisele de la bujii) pe cand cea principala abia se cunostea scanteia si era rosie....asa de mare tre sa fie diferenta intre fisa principala si celelalte??????? (am vrut sa verific bobina ca cu aparatul nu stiu cum....)
am reusit sa pun poze cu vaporizatorul!!!!!!
http://img442.imageshack.us/i/sdc10935.jpg/
http://img237.imageshack.us/i/sdc10936.jpg/
bygy007
deci intrebarea 1
ai un robinet (surub ) pe furtunul care se duce la carburator (ala metalic) inafara de reglajul 2?
daca da , atunci reglajul 2 regleaza relantiul iar 1 debitul ,
oeicum trebuie facuta o combinatie din cele 2 (3) pina te multumeste


daca ai rabdare si timp desfa vaporizatorul , mare atentie dupa ce desfaci suruburile cum dezlipesti membranele de pe metal , eu am desfacut unul bigas si nu are mare lucru in el , ideea este sa pui toate piesele la loc corect , eventual poze , dupa ce il cureti si montezi la loc faci spuma si dai cu o pensula peste tot , inclusiv cu mototul mergind
DJ_AndutzuBT
nu. nu am alt reglaj decat alea 2....dar si surubul (1 ala mai mic) afecteaza forta masinii? eu stiam ca ala e pentru relanti....
si pana la urma surubul 1 nu e pentru relanti? is curios..la 1 nmu prea am umblat pentru ca stiam ca e de relanti si la relanti sta f bine..... ohmy.gif ohmy.gif
bygy007
1 eu zic ca este pentru debitul de gaz , daca e prea strins este posibil sa nu ai forta , dupa de vad este la iesirea sau intrarea pe electrovalva care inchide sau deschide alimentarea cu gaz
Paulorossi
Desfa vaporizatorul fara nici o emotie.Ne nimic interesant in el,doar o membrana si cateva reglaje pt relanti si sarcina.probabic e partial infundat circuitul apei de de incalzire(apa de racire din motor trece prin vaporizator pt a incalzii gazul si pt a favoriza o ardere mai buna a lui).Probabil schimbatorul de caldura(probabil peretele de separatie dintre cele doua medii(apa,gaz) are depus pe el mizerie,oxizi,lucru ce ar defavoriza schimbul eficient de caldura si in consecinta intra gaz rece in motor care nu prea dezvolta mult cuplu si de aici toata distractia.Spor
DJ_AndutzuBT
electrovalva este undeva in dreapta, nu se vede...ai de acolo nush ce e..
referitor la apa care trece prin el, nu cred ca ar fi probleme din aceasta cauza, deoarece dupa 1 ora de mers vaporizatorul frige. deci apa circula cum trebe....dar is curios sa il desfac si o fac chiar maine....sper sa reusesc....
ce voiam sa va mai spun...am pus toata aprinderea la punct, dar la 3000 ture face zmuncituri zdravene....au mai ramas fisele ssa le schimb....miati spus sa iau fise tesla dar la mine in BT nu au de cat de urziceni, de unde as putea sa iau?????

19 Feb 2010, 20:20:
Mentionez ca am desfacut vaporizatorul biggrin.gif nu era mare smecherie, dar m-am uitat la acea membrana si...era ca noua. crezusem ca de acolo ar pleca problema...ar mai fi o chestie, pe marginile vaporizatorului sun acele garnituri,e si acolo o garnitura era bucatele, si cred ca pe acolo ar putea trage aer fals nu? m-am gandit sa decupez forma garniturii dintr0o coperta de caiet si sa ii fac gauri s-o pun in lucul celeilalte...deoarece nu cred ca as gasi sa cumpar nu acea garnitura( la bucata) . Ce parere aveti? a mai facut cineva asa?
Paulorossi
Improvizeaza.E posibil sa-ti traga aer fals si asta ar fi dezastruos pt motorul tau.Coperta rezista la temperaturi?Daca rezista pune-o.Spor
DJ_AndutzuBT
poi de ce sa nu reziste? nu e asa mare temp. acolo, parerea mea... si scuze, cand am zis coperta la caiet, nu ma candeam la acele coperte din plasti, ma candeam la acelea de carton, cum ar fi la blocul de desen, oricum is curios sa vad daca realizez ceva...
DJ_AndutzuBT
am reusit sa rezolv vaporizatorul....dar tot se balbaie daca nu ii astup filtru de aer....am sa incerc sa ii pun robinet pe furtunul care duce la carb...alta varianta nu mai am (membrana e aproape nou-nouta...nu avea probleme...am curatat tot.) nush ce sa ii mai fac...idei???????????????? mad.gif
bygy007
1 poate trage aer fals
2 daca nu trage umbla pe la reglajul 1
DJ_AndutzuBT
o sa incerc si asta....m-am gandit si eu ca ar trage aer fal...dar pe unde? am verificat toate posibilitatile, ma dispera faptul ca tre sa ii astup aproape de tot gura la filtru de aer...
totusi, vaporizatorul da numai gaz din cate stiu eu, si cand am terminat de verificat, curatat si pus garnitura, am pus un deget acolo pe unde vine gazul, si cu gura am tras de la stutul care duce spre carburator, crezand ca ar trebui sa tina un fel de vacuum, pt am astupat intrarea dar nu tine vacuum deloc, se aude un fasait in interior, asa tre sa fie sau trage prin alta parte? membrana am verificat-0, nu e sparta, nush ce sa ii mai fac...
PH-06-BOA
Cand ai tras pe la iesire, nu trebuia sa scape, decat daca ar fi un surb cu ac, care sa faca trecere directa, pentru ralanti.Daca astupi intrarea de gaz si tot asa se aude, e membrana sparta, sau nu etanseaza. Pune mastic siliconic la incheieturi, dar sa nu faci exces, sa intre la scaunul supapei, sa o tina deschisa. Daca scapa cand faci vacuum, membrana nu e atrasa pentru a putea deschide supapa, decat daca obturezi aproape total intrarea-n filtru, sau daca slabesti mult tensiunea-n arcul ce apasa pe membrana. T-eul de pe furtun, nu e strict necesar daca, arcul de care vorbeam , e destul de tare, sa nu se comprime prea usor la deschiderea clapetei de acceleratie, sa dea gaz in exces, fara a fi necesar.
Alta posibila cauza(dar mai putin posibil, din ce descrii tu), ar fi ca, filtrul de la penultima electrovalva,sa fie inbacsit cu zgura din butelie, incat sa nu permita gazului sa mai treaca liber. L-ai desfacut vreodata?


21 Feb 2010, 18:48:
E gresit inteles ca, relantiul se regleaza din surubul ce tensioneaza arcul de la membrana. Daca la ralanti, cu clapeta de acceleratie inchisa , membrana poate deschide supapa, imagineaza-ti cat se deschide daca apesi pe acceleratie. Apoi, orice gunoi asezat pe scaunul supapei, schimba turatia la mers in gol, devine instabila si ar trebui reglat mereu. Ca si la carburator, turatia in gol e asigurata de un orificiu ajustabil de la un surub cu cui, cu ac..., iar in sarcina de la cel se tensioneaza arcul de la membrana, strans asa fel ca, atunci cand se apasa acceleratia sa aiba tendinta de "dat in nas", si slabit o juma'de tura, o tura. Gresesc?
DJ_AndutzuBT
cu privire la acel filtru de carton, am incercat sa il schimb dar numai prin comanda imi aduce pt ca e tip vechi instalatia, asa ca l-am dat jos, l-am curatat cu diluant l-am suflat bine, parerea mea e ca lasa gazul sa treaca prin el cum trebuie, problema sigur nu vine de la el.

E f buna ideea cu siliconul (mastic siliconic care e ? eu am din ala rosu. Nu e bun?) chiar am sa incerc.

Care e surubul ce tensioneaza membrana? nu cred ca am asa ceva... blink.gif . Cand am desfacut surubul cel din stanga din poza, arataa fix cum e cel de la carburator pt amestec numai putin mai lung... daca asta ar fi de tensionare a membranei, ala de sus ar fi de debit din cate am inteles, atunci care ar fi de relanti?

O sa desfac iar vaporizatorul si o sa atasez poz cu interiorul lui...

BOA iti multumesc mult pt ca incerci sa ma ajuti....chiar ma depaseste aceasta treaba, iar cei de la service nici nu stau de vorba cu tine daca nu bagi la buzunare cum trebe , te scurg de parale, de asta vreau sa o rezolv eu...

http://img237.imageshack.us/i/sdc10936.jpg/
krapcarasu
reglajul 2 e clar debitul, cum n-ai? Numai ca nu e pe furtun e la intrarea lui,2 e relantiul, la modelul tau nu vad surub pt membrana, dar tre sa mearga cu reglajul astora doua
Propun urm. reglaj: (la ralanti ai spus ca sta) deschizi maxim reglajul 2 , turezi la 3000 ture, dar mentii dtrict deschiderea clapetei in timpul reglajului, inchizi 2-ul pana incepe sa scada turatia apoi deschizi cat sa se mareasca spre un maxim.Acum daca e nevoie corectezi ral. din 1.
Asta dupa cerezolvi cu etansarea membranei
DJ_AndutzuBT
asa am facut si pana acu numai ca turam pana la 2000 ture. Oare e posibil sa fie membrana de vina? nu e deloc casanta si arta f bine. Verific maine si revin raspunsuri. Bafta si noapte buna!
DJ_AndutzuBT
am reusit pana la urma sa o rezolv, tragea aer printre garnituri. Am pus silicon si deocamdata vad ca nu am treaba! intrarea la filtru tot trebuie sa o astup putin ... dar numai este ca inainte, am probat vaporizatorul si nu mai trage aer fals... acu tre sa o mai reglez nitel pt ca nu prea are sprin iar bujii sunt albe, exact asa cum le-am cumparat, insemnand gaz prea putin, dar macar nu mai miroase a gaz si...oricum se simte diferenta fata de mai inainte. Nush acu de unde sa fac rost de un stroboscop ca sa ii pot regla avansul cum trebuie pt ca mi se pare ca, cam bate...nu stiu sigur dar am sa mai verific. multumesc tuturor care m-au ajutat!!!!!!!!!!!
PH-06-BOA
Daca bate, e cam rau, ca poti sparge pistoanele daca n-ai simtul necesar de a-l proteja, se incalzeste mai tare si bate si mai tare.
Blocheaza cu o surubelnita acceleratia , la vreo 3000 de ture, si roteste putin stanga putin dreapta de delcou, pana gasesti o turatie maxima si fara detonatii, sau alte balbaieli. E destul asa. E cel mai bun stroboscop, mai ales daca ai si vr-un tic la ochi... !
DJ_AndutzuBT
OK..nu am inteles, ce "tic la ochi" ? blink.gif
razvan_78
Va salut! Am urmatoarea problema:am montat o instalatie secventiala Landi renzo pe o supernova.A mers perfect 700 km dupa care a inceput sa-mi faca urmatoarea problema:la un moment dat am observat ca nu-mi mai indica nivelul la gaz bine in ledurile de la bord defapt nu mai indica de loc arata doar ledu rosu ca si cand nu as avea nimik in butelie desi facusem plinu,opream motoru o lasam cateva secunde dadeam cheie si totul era ok.De vreo 2 zile in schimb porneste si cand trece de pe benzina pe gaz incepe sa se tureze singura undeva la 1800 ture si tot se tureaza asa intre 1800-1900 ture, am observat ca atunci face si indicatoru figuri.Incercand sa o las sa mearga pe benzina am constatat ca merge perfect pe benzina dar nu-mi indica nimica acel indicator cum ca as fi pe benzina cand il apas trece pe benzina si atat.Mentionez ca porneste perfect trage perfect si consuma 7,5.Deci decat aceasta este problema care sa ivit.
PS:Mentionez ca aceasta problema nu o face mereu
bygy007
daca e noua si e in garantie io zic sa te duci la cei care au montat-o , sa nu fie problema de vre-o mufa ceva
razvan_78
Da maine ma duc la garantie va anunt dupaia.
razvan_78
Am fost la garantie mia spus ca se tura ca nu stiu ce iesise de sub carcasa filtrului de aer acolo ma refer la o piesa montata de ei(nu stiu exact ce ca eu nam putut sa ma duc atunci cu masina a fst altcineva si na stiut sami explice) adurat 10 min si a mers ok.......pana azi cand surpriza:FACE IARA LA FEL.........Practic din cate imi dau eu seama,trage aer fals si face un zgomot cam aiurea parca nu este mersul ei normal
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.