Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie noua
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Luca_Stanciu
I-am cumparat o baterie nou nouta (rombat de 66 A) dar spre surprinderea mea nu porneste la prima cheie, la a-3-a a-4-a. Cu alta baterie porneste la prima cheie.
Am si mers cu masina fro 60 Km dar tot asa face (alternatorul incarca).
Mai am fro sansa sa-si revina, sau ma duc peste ei cu scandal?
Slider
Adicatelea sa inteleg ca electromotorul functioneaza corect? Iti invirte motorul cum trebuie?
Luca_Stanciu
Cu alata baterie porneste la cheie, deci electromotorul este OK, alternatorul incarca ...
StefanT
QUOTE(Luca_Stanciu @ 4 Apr 2005, 14:44)
Cu alata baterie porneste la cheie, deci electromotorul este OK, alternatorul incarca ...
*


daca e pe carburatie, verifica avansul, si tot tacamul de la carburator....bujiile, platina, capacul de la delocou....cam atat iti pot zice
Slider
Nu cu celalta baterie...eu te-am intrebat de bateria noua! Iti invirte electromotorul?
Luca_Stanciu
pai are fro legatura cu electromotorul daca cu aia veche pleaca si cu aia noua nu?
Din moment ce porneste cred ca merge electomotorul.
johnsws
uou ohmy.gif pai iei bateria veche la tine. te duci la atelierul care asigura garantia le faci proba si daca face la fel le spui sa ti-o schimbe altfel le-o versi in cap. o fi dus vreun element.
cu un voltmetru ai masurat-o? atunci cand invarte electromotorul apreciezi ca-l invarte cu aceeasi viteza sau mai mica?
Luca_Stanciu
Ieri am tinut-o pornita fro 5 minute am oprit-o si i-am dat iat la automat si a plecat la sfert. iar de dimineata i-am dat de fro trei ori si a plecat (tinand cont si de geruletul de afara) poate si-a revenit dar tot ma iau de ei, este de-a dreptul pur si simplu sa iei ceva nou si sa mearga mai prost decat cel vechi. Bine daca stau sa ma gandesc suntem in Romania smile.gif)
Yva
Ceva de genul asta patesc si eu de la un timp. Porneste la prima cheie, dar:

- Cateodata dau de cheie, si astept vre-o 1-2 secunde pana se aude ca misca ceva.

Deci stau cu cheia in capat si nu se invarte nimic. oare o fi tot de la baterie? Cu alta nu am incercat.
BasIc
Pai daca zici ca astepti 2 secunde pana invarte ceva...incearca sa nu mai lasi farurile aprinse smile.gif poate dupa o poza nu mai se invarte nimic,chiar si dupa 10 secunde smile.gif

Legat de subiect nu am inteles,cu bateria noua cum ai aprecia turatia de antrenare a motorului la pornire,comparabil cu bateria care zici ca nu ai probleme la pornire.
Din expresia la a 3-a a 4-cheie se intelege si ca ai putea avea probleme la aprindere..deci da mai multe detali
cg_ivan
Daca bateria este noua, s-ar putea sa nu fie vina ei. Se poate intampla sa ai un scurt ceva. In acest caz totul este ok cata vreme motorul merge. Cand o lasi peste noapte insa, se descarca din cauza scurtului.
Cea mai simpla verificare este sa scoti una dintre borne peste noapte (dupa ce ai mers destul ca sa te asiguri ca e incarcata).
In cazul in care a doua zi bateria invarte demarorul corect ai un scurt. Daca nu la-o si da-le cu ea in cap alora de au vandut-o.
Wolfman
Pai poti verifica incarcarea bateriei de catre alternator cu un multimetru digital (14,1-14,4 V la ralanti) si consumul cu contactul luat; pentru incarcare se conecteza voltmetrul la bornele bateriei cu motorul pornit iar pentru masurarea consumului cu motorul oprit se scoate borna minus de la baterie si se inseriaza un ampermetru intre borna bateriei si clema de la instalatia electrica a masinii; consumul nu trebuie sa depaseasca 50 mA. Cu motorul oprit, o baterie incarcata optim trebuie sa aiba la borne intre 12,75 si 12,85 V.
Yva
"Pai daca zici ca astepti 2 secunde pana invarte ceva...incearca sa nu mai lasi farurile aprinse poate dupa o poza nu mai se invarte nimic,chiar si dupa 10 secunde "
LolLolLo.gif

Vorbind serios acuma, nu aprind nimic pana pornesc masina. Si casetofonul il pornesc la colt, farurile cand ma pun in miscare.

Stie careva care e shmenu cu masina mea? ( ca tare as vrea sa rezolv problema asta )
Oxygen
eu zic sa verifici daca nu cumva ai vreun scurt ceva,simplu scoti bornele de la baterie si toti consumatorii(casetof,alarma ,tot ce consuma direct din bat) dupa care bui bornele. daca cand pui a doua borna face scantei inseamna ca pe undeva iti fura curent si asa se descarca nemaiavand putere dupa o lunga stationare.
Electronistu'
E cam subiectiva chestia....... dar merge incercat. Eu am un ceas in bord care la multimetru nu imi indica decat 1 mAh. Deci super putin, dar imi face un mic plici. Cel mai bine pe borna plus inserezi un ampermetru si gata, e sfanta treaba.
mihai1677
Pt. Yva verifica contactul s-ar putea sa fie oxidat pe pozitia de demaror, sau borne baterie oxidate, sau papucul care alimenteaza bobina bendixului este oxidat, sau mai grav periile din electromotor sunt uzate, si pana fac contact ferm apare un moment de una doua secunde.
dex lada
plici poate sa faca si de la condensatorul de pe alternator,care se incarca cand pui borna. verificati si releu de la electro motor e prins undeva pe caroserie (nu stiu
unde e prins la dacie pe parte dreapyta sau pe stanga ,eu il aveam pe stanga )
asa am patit si eu cand am schimdat bateria pornea mai greu decat cu aia vechie.
Gand am desfacut releul pastilele erau topite , am schimbat releul cu unu romanesc de 40A (ala rusesc nu stiu de cat era).

Vechie =rombat 44A Noua+ Ac delco 55A
Yva
Mihai1677, am gasit care era problema. NU e ceea ce zici tu ( cel putin la mine nu ). Azi m-am uitat in baterie si era scazut nivelu de apa din ea. Mai avea 0,5 cm si ajungea la placute nivelu apei. Am completat cu apa, si dupaia i-am dat o cheie, ( mai bine nu bagam apa aia crapami-as craniu ) si surpriza. Nimic! Aia insemnand ca nici macar beculetele din bord, claxon, casetofon, faruri etc nu mergeau! Am lasat-o 5 ore la incarcat, si am zis ca doar doar mi se aprinde si mie unb eculet in bord. Nimic. am incercat cu alta baterie si a pornit. Asa ca am avut noroc ca aveam ceva baniti pusi deoparte si mi-am luat alta baterie. Am gasit ceva cu calciu si cica baga mai mult curent la pornire. Acuma porneste la sfert biggrin.gif
Yva
Fain. Acum am alta problema! Nu mai incarca bateria cum trebuie. Depaseste cu putin partea alba. Nu stiu ce poate fi devina. Am strans cureaua mai bine, am cautat scurturi... nimic. Daca stie cineva care e problema pls postati..
Multumesc.
mihai1677
Releul regulator. contacte oxidate daca ai releu mecanic, vezi ca am avut si eu problema asta tot asa nu pornea la prima cheie am schimbat bateria si dupa nu incarca destul si era din releu.
diaconuliviu
QUOTE(Yva @ 16 May 2005, 19:44)
[...]
Depaseste cu putin partea alba.
*



Tensiunea de incarcare masurata cu un voltmetru precis cit este? Si la mine sta acul pe zona hasurata , adica spre stinga dar tensiunea e OK. La bordul vechi acul era pe jumatate, la cel tip CN sta spre stinga; si asta am mai vazut-o la cineva de aici care postase o poza cu bordul.

DECI masoara tensiunea de incarcare.
Daca e mica le iei pe rind: releu, punte, carbunii de la alternator.
Masoara cu un instrument precis si cu impedanta mare tensiunea de intrare (+) si de iesire pe releu ( DF); Daca sint ambele, continua cu "carbunii", apoi verifici puntea cu ohmmetrul, posibil diode strapunse (mai ales daca alternatorul se incalzeste mai tare ca de obicei)
Yva
Era firul de la alternator care da excitatia. Era sarit. acum incarca.
AlezzDWC
Ai grija ca bateriile Rombat daca stau mai mult de 4-5 luni pa raft in magazin isi cam dau duhul...
Si s-ar putea sa te lupti cu morile de vant nu de alta dar o sa iti mearga vara asta si la prima racoare sa cada de tot(doamne fereste).
Uitate la data de fabricatie.
Yva
Din partea mea poate se pice la primavara. Am garantie 2 ani. Oricum si-a revenit deci aia era problema. Ca aprind farurile si cand pornesc motorul nu scade din lumina. Deci e buna right?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.