Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ajutorrr va rog
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tab`
sad.gif pun bujii noi si merg cu ele o zi perfect apoi merge in 3,dak o las mai mult in parcare (2-3zile)am 1-2 bujii ude poate sa ma ajute cineva,este din carburator cumva,va rog ajutor ...ms
Club12TRS
Spune si tu de unde esti. Poate se uita vreun forumist la masinuta ta. Daca esti din Bucuresti, ma ofer eu.
Ov
nu mai scrie cu k wink.gif
socul merge bine? scoate fum de vre-o culoare?
tab`
sunt din craiova,fum scoate putin negru la pronire apoi nu mai scoate deloc apoi se observa condens,problema e ca am pornire perfecta pa 7 dimineata la prima cheie fara soclu,deci bujii noi,fise noi,capac delcou nou,jiglere noi,plutitor nou,pompa benzina noua,sincer nu imi trece prin cap din ce ar fii,am observat la un prieten k el knd scoate bujiile sunt caramizii,ale mele negre :(ms
renotgo
Daca sint negre inseamna ca nu functioneaza ,nu produc scanteia necesara aprinderii benzinei sau scanteia este prea slaba .Daca scanteia este intarziata sau este data prea repede se intampla acelasi fenomen.In acest caz aprinderea este dereglata .
krapcarasu
nu e normal sa porneasca fara soc, de aceea ai bujiile negre ca e amestecul prea bogat
CGDBZ
Poate ai amestecul prea bogat in benzina si merge inecata , poate fi si din distanta necorespunzatoare a platinelor , mai mult ca sigur ceva nu e reglat bine daca zici ca sunt toate noi .Mergi la cineva priceput sa-ti regleze aprinderea si carburatia , trebuie sa mearga.
tab`
am fost la un mecanic mi-a reglat platina cu lera,amestecul este facut din surubul de aer-benzina sau cum se numeste la turatia cea mai mare a motorului(3,5ture)dar problema este alta ca orice set de bujii asi pune le inegreste si nu mai merge bine dupa 1 zi,orice rsp este bine venit,ms anticipat
vizitatorul
bobina...
chiar daca porneste bine,dupa un timp incinge...pune spire in scurt...uneori buseste platina...pierde scanteie
l.e...te "pisca" electrostatic caroseria cand cobori din masina?
krapcarasu
poate fi plutitorul spart , nu inchide bine cuiul
tab`
nu pisca cand ma dau jos,bobina este pe ulei eu zic ca e in stare buna...carburatorul meu a fost facut pe banc si aia mi-au zis k este perfect,nivelul l-am vazut si eu,urca putin pe panta aceea de la carburator si este cu vreo 3 mm peste jiglere,ms pt raspunsuri am sa ma uit si la carburator din nou
pirvumark
Aprinderea e reglata bine? Cum a zis un coleg mai sus poate nu iti sa scanteia la timp. incearca sa pui pe 0 aprinderea. si inceraca si alta bobina daca nici asa nu merge. platina regleaz-o la 0.4 inainte de toate astea si bujiile la 0.7. dar daca zici ca ai pus si noi vezi doar platina si aprindera, inclusiv bobina.
tab`
si mai am o intrebare,la carburator cand reglezi jiglerul ala cu arc trebuie sa invartzi de el pana se opreste motorul apoi invarti inapoi pana la turatia ce-a mai mare? wink.gif

18 Jan 2010, 11:58:
deci platina nu este impuscata este reglata cu lera,bujiile care le-am avut au fost reglate la lera,dar daca pun aprindere la 0(insemnand avansul drept ?)nu porneste deloc,o sa schimb si bobina sa vad ce semne da,dar nu azi ca la noi ninge si sa prins zapada foarte bine
Marisan
Daca tin eu bine minte il strangi pana tinde sa se opreasca motorul dupa aceea dai o tura si jumatate inapoi.
tab`
EXACT AJA AM FACUT AJA E REGLAT DAR SURPRIZA AFUMA BUJIILE,APROPO RAMPA CULBUTORILOR FOARTE BINE REGLATA ACUM 1 LUNA,CAREVA DIN C.R.A.I.O.V.A. SA SE UITE SI LA MASINUTA MEA SAU MACAR UN MECANIC..
Sorin_18
dar dupa alea 2 zile cum o pornesti?sa nu o ineci cand o pornesti....prin proasta executare a ``ritoalului`` de pornire
tab`
deci dupa alea 2 zile lasata in parcare porneste fara soc si la 7 dimineata la prima cheie dar tot in 3 bujii porneste,si am vazut la altii cand porneste in 3 ca porneste foarte greu pe cand a mea porneste foarte repede...aici nu inteleg are ea o buba pe undeva dar nu o gasesc va rog orice raspuns e bun ca sa am unde cauta si sa o fac si eu.multumesc
Sorin_18
atunci cauta problema la capac delcou lulea fisa si culbutori
tab`
punem si problema asta am luat capac si fise de la un coleg apoi am schimbat si bujia care nu mergea si tot aja mia facut dupa 1 zi,la lulea ce ar putea sa aiba?dar are vreo legatura luleaua cu afumarea bujiilor si mersul prost scuze ca intreb
pirvumark
avans 0 nu inseamna delcou drept.
inseamna ca scoti capacul delcoului si invarti de motor pana pui taietura de pe volanta la semn cu semnul de pe carcasa cutie si rotorul(luleaua) este in dreptul bujiei nr1.
slabesti delcoul cu 11, scoti fisa centrala si o pui pe alternator, pui contactul, invarti un pic de delcou spre radiator apoi incet spre cabina pana face scanteie.
strangi delcoul, bagi fisa la loc, pui capacul si dai cheie.
ia vezi asa cum se comporta.
tab`
oke mersii incerc maine si va anunt...mersii mult
pirvumark
bafta
vazi cand dai delcoul spre radiator muta-l vreo cativa centimetri(sa fie vacuumul inspre alternator)
K?
tab`
k,dar mai am o intrebare daca am putin joc la axul delcoului are vreo problema mi-a zis un mecanic ca nu o sa ma mai duca mult.vreo parere?
PH-06-BOA
Daca se afuma toate, scoate jicloarele si dai-le lu ala la banc (ce-o fi ala), si tu pune jicloarele vechi, in aceeasi formula care a fost. Asta ar fi una. A doua, ar fi uzura accentuata la acel cilindru, si uleiul patrunde in camera de ardere, afumand, si apoi calaminand. Si a treia, ai primit o atentionare, pe care se vede ca nu ai placerea sa o respecti, chiar accentuand scalambarea limbii, pe care usor ,usor, nu stiti sa o mai vorbiti.Nu e cu rautate, dar ma prostesc si eu.
tab`
in legatura cu uzura cilindrilor am luat compresia si este foarte buna eu stiu ca daca este compresia buna sunt buni si segmentii si cilindrii si in legatura cu ,,scalambarea limbii"sincer nu stiu unde am gresit.

18 Jan 2010, 21:54:
app problema asta cu mersul in 3 dupa ceva timp o am de cand a inceput frigul si zapada...are asta vreo legatura?

18 Jan 2010, 23:32:
APP MAI AM O INTREBARE DACA STITI SA RASPUNDETI,EU CAND PORNESC DIMINEATA NU STAU CU MASINA SA O INCALZESC CHIAR SI PE VREMEA DE IARNA PLEC IN 10 SECUNDE DE LA PORNIREA MOTORULUI GRESESC DACA FAC AJA SI ASTA CAUZEAZA BUJIILE SA NU MEARGA BINE SI AM UITAT SA MENTIONEZ AM RELANTIUL EXCELENT IN PARCARE SI CAND AJUNG LA PRIMUL SEMAFOR INCEPE SA TREPIDEZE?MA AJUTATI CU ASTA?
Sorin_18
QUOTE(tab` @ 18 Jan 2010, 20:33)
in legatura cu uzura cilindrilor am luat compresia si este foarte buna eu stiu ca daca este compresia buna sunt buni si segmentii si cilindrii si in legatura cu ,,scalambarea limbii"sincer nu stiu unde am gresit.

<span class='edit'>18 Jan 2010, 21:54:</span>
app problema asta  cu mersul in 3 dupa ceva timp o am de cand a inceput frigul si zapada...are asta vreo legatura?

<span class='edit'>18 Jan 2010, 23:32:</span>
APP MAI AM O INTREBARE DACA STITI SA RASPUNDETI,EU CAND PORNESC DIMINEATA NU STAU CU MASINA SA O INCALZESC CHIAR SI PE VREMEA DE IARNA PLEC IN 10 SECUNDE DE LA PORNIREA MOTORULUI GRESESC DACA FAC AJA SI ASTA CAUZEAZA BUJIILE SA NU MEARGA BINE SI AM UITAT SA MENTIONEZ AM RELANTIUL EXCELENT IN PARCARE SI CAND AJUNG LA PRIMUL SEMAFOR INCEPE SA TREPIDEZE?MA AJUTATI CU ASTA?
*


la libaj se referea sa nu mai scri ca pe mess mirc si etc....iar referitor la problema ta,ai incercat o reglare a culbutorilor?
tab`
DA SORIN AM INCERCAT ACUM 1 LUNA AU FOST REGLATI LA SERVICE NU IN FATA BLOCULUI
Sorin_18
eu nu as avea incredere prea multa in service dar in fine!nivelul din carburator cum e?
tab`
nivelul in cnc este reglat la 7mm inchis si 13 mm deschis,urca putin in panta sau cum se numeste aceea a carburatorului,este cu vreo 3 mm peste jicloare,ultima data cand am mers exterior a luat cam 120 nu mai mult, tin sa mentionez ca am fost cu ea odata la tara si am plecat in 4 m-am intors in 4 bujii, am scos consum exterior 7,5 cam mare dupa parerea mea dar a doua zii in oras iar a inceput sa mearga in 3 si atunci ,poate sa imi explice si mie cineva unde se pozitioneaza cele 3 jiclere care trb schimbate acela emulsor f7 sau cum or fii poate reusesc sa mai reduc consumul tnks..


<span class='edit'>19 Jan 2010, 09:34:</span>
BAIETI IMI CER SCUZE DAR NU POT SA COBOR LA MASINA PENTRU CA NINGE SI ESTE SI FOARTE FRIG(-2 GRADE wacko.gif )SI NU AM GARAJ,PROMIT CA,CAND O SA SE MAI INCALZEASCA AM SI FUGIT SA FAC TOT CE MIATI ZIS,MULTUMESC MULT CELOR CARE MI-AU DAT RASPUNSURI

<span class='edit'>19 Jan 2010, 20:02:</span>
mai am o intrebare daca strang surubul acela cu arc(aer-benzen)si imi sta la 1,5 ture consuma multa benzina?de fapt ma intereseaza cand consuma cand e prea desfacut sau cand e prea strans?
Sorin_18
consuma cand nu este reglat cum trebui,adica acel surub trebuie desfacut pana cand motorul merge rotund,atunci ai un amestec potrivit pt mersul in gol!
krapcarasu
QUOTE(tab` @ 19 Jan 2010, 02:10)


<span class='edit'>19 Jan 2010, 20:02:</span>
mai am o intrebare daca strang surubul acela cu arc(aer-benzen)si imi sta la 1,5 ture consuma multa benzina?de fapt ma intereseaza cand consuma cand e prea desfacut sau cand e prea strans?
*


prea putin influenteaza surubul ala consumul si puterea, ala e pt ralanti
tab`
oke mersi mult...

21 Jan 2010, 11:10:
azi ca este soare la craiova am avut ocazia sa cobor la masina...deci schimbat bobina,bujii,capac delco,jiglere am pus cum a vazut pe forum,si akm imi porneste cu soc,fara soc nu vrea deloc asta zic la -5 grade,merge rotund si sunt multumit,va multumesc ca mati ajutat,acum vreau sa se mai incalzeasca si sa ai fac un consum,multumesc inca odata
Marisan
Am avut ultima dacie 13 ani (cumparata de noua), indiferent de anotimp o porneam cu socul tras, deci nu este o problema ca porneste cu socul tras. Trebuie sa ii prinzi niste chichite ale ei, de exeplu pentru o pornire usoara, la oprirea motorului acceleram puternic pentru o secunda si in acelasi timp trageam/impingeam socul. Mai era cineva care spunea ca nu ii merge rotund la tragerea socului, este normal, amestecul aer-benzina este prost, adica mai multa benzina si mai putin aer, mai ales pe timp rece, mergeam si un 1 km cu socul tras in asa fel incat nici sa fie inecata dar nici sa se opreasca.
Sorin_18
QUOTE(tab` @ 20 Jan 2010, 22:17)
oke mersi mult...

<span class='edit'>21 Jan 2010, 11:10:</span>
azi ca este soare la craiova am avut ocazia sa cobor la masina...deci schimbat bobina,bujii,capac delco,jiglere am pus cum a vazut pe forum,si akm imi porneste cu soc,fara soc  nu vrea deloc asta zic la -5 grade,merge rotund si sunt multumit,va multumesc ca mati ajutat,acum vreau sa se mai incalzeasca si sa ai fac un consum,multumesc inca odata
*


motorul teoretic vorbind cand este rece se porneste cu socul tras indiferent de temperatura,da pei la -5 repet teoretic vorbind,nu imi sariti in cap tongue.gif
PH-06-BOA
Dar si socul necesita un reglaj, din acea tija din sarma, care leaga parghia clapetei de soc, de parghia clapetei de acceleratie. Are forma literei Z, si se poate lungi sau scurta, in asa fel, ca la rece motorul sa nu depaseasca undeva de 1500 de ture, si nici sa nu galopeze sau sa se balbaie, ca rezultat al strangularii aerului, cand tragi socul, undeva pe la jumate.Daca tija e prea scurta, turezi motorul prea mult, pentru a se inchide cat de cat clapeta de soc, pentru a antrena o cantitate ceva mai mare de benzina. Daca e prea lunga, clapeta de soc se va inchide mai inainte ca acceleratia sa fie actionata, va trage multa benzina si inunda chiar de la primele rotatii.
tab`
eu sunt multumit de soc,la jumate cand il trag imi sta pe undeva pe la 1300 iar daca il trag la maxim undeva la 1600,eu cred ca este bine,tu ce zici?
pirvumark
eu n-am turometru, dar cand pornesc masina cu soc(si acuma e nevoie), se accelereaza acceptabil zic, adica dupa urechea mea nu depaseste 1400 de rotatii. si nici nu cred ca e bine sa se tureze mai mult de atat dimineata cand motorul e bocna dupa o noapte de -15 grade. oricum dupa 5 secunde incepe sa se tureze mai tare, dar oricum dupa 5 secunde dau drumul la soc si o tin din aceleratie.
alea 5 secunde sunt importante la mine, pt ca daca o pornesc fara soc, porneste dar se opreste oricat de mult as accelera-o.
la mine acel prag il reprezinta cresterea presiunii la ulei. cand da sa urce acul indicator moare.
cu socul tras nu. asa ca in momentul in care urca presiunea, am si eliberat socul.
vizitatorul
ce se intampla daca se demonteaza clapeta de shoc?
Minel
Da-o jos si vezi daca iti porneste , mai ales la temperaturile care sunt acum ... laugh.gif
vizitatorul
multumesc de raspuns...
mai astept si alte pareri...
tks
bafta
Sorin_18
QUOTE(vizitatorul @ 25 Jan 2010, 17:09)
ce se intampla daca se demonteaza clapeta de shoc?
*


pei ce sa se intample,pe temperaturile care sunt acum nu o vei porni decat daca ii faci foc sub motor(si asta daca ai noroc)
vizitatorul
nedumerire.gif ....
multumesc de raspuns...
bafta...


mai astept si alte raspunsuri...

25 Jan 2010, 22:05:
k...carbul meu nu are clapeta de shok..
bafta
G I M
Pai si pe gerurile asea cum o pornesti fara soc?
vizitatorul
"trag" totusi shocul pana la capat ,ansamblul urmand sa aiba efect ,normal,doar asupra clapetei de acceleratie.....si apoi "clasic" 3-4 pedale si cheie....porneste ,urca in 2000 insa in 3 secunde moare(din alte motive,care nu le enumar aici)...urmatoarea cheie rezolva problema...contrar multor pareri,astept sa se incalzeasca motorul apoi plec la drum...
nu sfatuiesc pe nimeni sa renunte la clapeta shoc deoarece eu am mai procedat si la alte modificari ce mi-au permis acest lucru...
...si totusi exista...
bafta
george 07
Daca este reglajul corect cu anumite 'mici" modificari porneste fara soc , deci sustin ideea lui 'Vizitatorul" tongue.gif
nashu91
fratilor AJUTATI~MA va rog si pe mine!
am alimentat de la OMV. Inainte a mers perfect. Am oprit la carrefour pentru cateva minute iar apoi nu am facut nici 1km ca pe pod mi`o dat rateuri in viteza a 4-a (are numai 4) m`o zguduit bine. Am oprit motoru m`am uitat apoi am plecat si iara o mers bine. La primul deal am urcat putin si iara mi`o dat rateu. O tine numai in rateuri. Am schimbat pompa de benzina am curatat carburatoru, 2 seturi de bujii. FRATILOR! am bagat bani o gramada si tot imi da rateuri. Acum si in viteza a 2-a! ce sa fac? ce sa ii schimb? e motoru? instalatia electrica? ca dupa ce am schimbat pompa o mers bine. Am pus de la rompetrol EFIX si o mers bine o vreme. A 2-a zi iara rateu. Nu mai stiu ce sa fac (p.s. face nush ce contacte electrice spre ex semnalizarea merge cand vrea si nu am avarie) HELP ME!
george 07
nashu nu mai cumpara pompe de benzina frate cind da rateuri mai bine cumpara o platina buna si regleaza bine avansul ca in ritmul care-l spui o sa ajungi sa cumperi si toba de esapament ca o sa plesneasca biggrin.gif

14 Feb 2010, 22:05:
'nashu" vezi la tabloul de sigurante ca nu face contact ferm unde este nituite lamelele care tin sigurentele alimenteaza cu un fir (+) direct siguranta de la semnal cu avaria pornita si vezi . Da si tu mai multe detalii .
florian90
QUOTE(nashu91 @ 13 Feb 2010, 23:53)
fratilor AJUTATI~MA va rog si pe mine!
am alimentat de la OMV. Inainte a mers perfect. Am oprit la carrefour pentru cateva minute iar apoi nu am facut nici 1km ca pe pod mi`o dat rateuri in viteza a 4-a (are numai 4) m`o zguduit bine. Am oprit motoru m`am uitat apoi am plecat si iara o mers bine. La primul deal am urcat putin si iara mi`o dat rateu. O tine numai in rateuri. Am schimbat pompa de benzina am curatat carburatoru, 2 seturi de bujii. FRATILOR! am bagat bani o gramada si tot imi da rateuri. Acum si in viteza a 2-a! ce sa fac? ce sa ii schimb? e motoru? instalatia electrica? ca dupa ce am schimbat pompa o mers bine. Am pus de la rompetrol EFIX si o mers bine o vreme. A 2-a zi iara rateu. Nu mai stiu ce sa fac (p.s. face nush ce contacte electrice spre ex semnalizarea merge cand vrea si nu am avarie)  HELP ME!
*



rateuri sau se smuceste toata masina?..cu smucitul patesc eu cand merg multa vreme cu rezervorul mai gol si merg cu viteza...trage toata mizeria din rezervor...sau poate sa fie de la apa din benzina(cea ce la omw nu am mai intalnit,eu bag benzina numai de la ei de 1 an)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.