andrey16
17 Jan 2010, 15:09
Am cauta pe forum dar nu am gasit nimic care sa ma lamureasca...asa ca am facut un al topic..
am fost sa fac ITP-ul si baieti de acolo mi-au zis ca nu pot sa ma treaca decat daca schimb pompa de frana si pun deaia cu 2 circuite cu 3 iesiri...eu am avut cu un singur circuit si cica asa prevede ca masina sa aiba cu 2 circuite...din cate am inteles eu de la fostu proprietar el a schimbat-o pt ca nu sunt bune astea cu 2 circuite....asa
Am dat jos pompa veche am montat pompa noua am pornit motoru pt ca am servofrana dar pedala este moale dar moale rau de tot adica nu tine absolut de loc frana ...am incercat sa fac aerisirea la fiecare roata dar nimica......am zis ca poate e pompa stricata am puso pe cea veche la loc sa vad daca aia merge dar acelasi lucru si cu aia veche nu mai mergea nici aia.....precizez ca inainte de a schimba pompa tineau franele foarte bine
Intrebarea mea este : ce sa intamplat de se mai intareste pedala adica de nu mai tine frana..se aeriseste intr-un fel pompa dupa ce se pune ....am incercat si cu motoru oprit sa vad daca se intareste pedala dupa 2-3 apasari
dar nimica se aude un fasait
daca stie cineva ce ar putea sa aiba esti benevenit
renotgo
17 Jan 2010, 15:19
Ai aerisit pompa ,doar pompa ? Te-as sfatui ,dupa, sa schimbi tot lichidul de frana .Dupa cate stiu ,pompa inainte de montare se amorseaza ,ai facut-o ?
andrey16
17 Jan 2010, 15:28
nu am aeristi pompa pt ca nu stiu cum ...decat am pus-o pe masina si am pus lichid in borcanas...nici nu am amorsat-o ...daca ai putea sa imi dai mai multe detali despre cum se face
renotgo
17 Jan 2010, 15:37
Pompa ar trebui sa aiba un aerisitor ,aerisirea in sine se face la fel ca la roti .Ma tem ca pompa sa nu fie defecta ,asa de noua ...Am patit-o si eu mai demult ...
andrey16
17 Jan 2010, 15:51
sa sti ca m-am gandit si eu la chestia asta ..sa fie pompa stricata de noua.....dar chestia este ca am pus dupa si pompa veche care o aveam pe masina cu un singur circuit si la aia se intampla la fel nu baga presiune...si la roti cand fac aerisirea iese lichid dar foarte foarte putin.....nu imi dau seama ce ar putea sa aiba.....sa se si spart membrana aceea de la vacum? ..pt ca nici cu motoru oprit nu se intareste pedala dupa ce apesi de 2-3 ori cum ar trebui normal la servofrana
Asa se intampla cand golesti instalatia , trebuie amorsata pompa si aerisit bine circuitul , operatiune care dureaza ceva datorita cantitatii mari de aer de pe circuit .Pe mine ma invatat un mecanic sa umplu borcanul pana la maxim si apoi sa desfac aerisitoarele de la roti , pe rand , sa il las desfacut pana curge lichid , apoi sa-l strang si sa trec la alta roata dar sa am grija ca borcanul sa fie plin mereu si deabia apoi sa fac aerisire .Eu unul nu am avut rabdare sa fac asa caci dura ceva pana curgea lichid pe la aerisitor si am facut pedale de mi sa urat pana am aerisit bine si asta nu prea face bine la pompa.
andrey16
17 Jan 2010, 16:07
pompa cum se amorseaza? se desface aerisitoru acela de este in capat pana incepe sa curga lichid? ... si dupa zici ca sa desfac aerisitoarele la roti pe rand pana se duce lichidu pe circuit ?...are vre-o importanta ordinea rotilor?
Da , desfaci aerisitorul de la pompa pana curge lichid iar la roti ordinea este ca la aerisire, de la cea mai departata roata de pompa pana la cea mai apropiata .
Apoi trebuie sa faci si aerisire .
baranga
17 Jan 2010, 16:26
cel mai simplu amorsezi pompa astfel:iei furtunul de vacum de la delco si il atasezi la aerisitorul pompei de frana;celalat capat il bagi in borcanelul cu lichid al pompei;slabesti aerisitorul putin si unul face pedale inauntru(rar si nu apasa tare ca strici pompa);faci pedale asa pana nu mai ies bule in borcanas prin furtun
andrey16
17 Jan 2010, 16:38
am sa ma duc acuma sa incerc ce mi-ati zis.....revin sa va spun daca a mers
Mersi mult de ajutor
baranga , da , o metoda foarte buna , de fapt cred ca e cea mai buna metoda care e la indemana oricui dar e bine ca inainte sa lase deschis aerisitorul pana vine lichid , va face mai putine pedale .De fapt si la roti se recomanda a se face asa numai ca se baga furtunasul intr-un borcan cu lichid de frana dar si asta tot dupa ce sa lasat aerisitorul deschis pana curge lichid altfel va trebui sa faca multe pedale.
ghitza
17 Jan 2010, 18:55
e durere cu pompele astea cu dublu circuit si circuit de by-pass.eu caut una de papuc diesel
varu_vyyp
17 Jan 2010, 22:07
am si eu o idee pe care urmeaza sa o pun in practica. am vazut intr-o emisiune tv un nene mecanica care folosea o seringa mare cu un furtun pus etans pe un aerisitor (aerisitorul avea bila din cap taiata....sa poata trage lichidul de frana) si mai apoi infiletat in etrer si/sau cilindru si tragea cu seriga din conducta tot aerul pana ajungea lichidul. Duap ce repeti procedura pe fiecare roata cred ca va functiona bine frana.
cred ca saptamana viitoare o sa fac proba( sunt plecat din localitate). revin cu rezultatul.
baranga
17 Jan 2010, 22:10
acelasi lucru cu pompa de vacuum
neajiji
17 Jan 2010, 23:50
QUOTE(andrey16 @ 17 Jan 2010, 16:38)
am sa ma duc acuma sa incerc ce mi-ati zis.....revin sa va spun daca a mers
Mersi mult de ajutor
da tija de actionare din servofrana ai reglat-o bine? ca poti sa aerisesti pana la paste daca nu impinge bine tija si tie nu iti face presiune in circuit
ghitza
18 Jan 2010, 11:04
ai dreptate neajiji dar daca pompa nu tine presiune poti sa tot reglezi tu pe tije ca tot nimic nu iese
b72gmr
18 Jan 2010, 20:36
aceeasi problema am avut-o de curand tot la itp;si pe mine ma pus sa-mi iau pompa mi-a montat-o chiar la servisu de langa itp si tot nu tinea,sa chinuit o zi si nu ia dat de cap./am fost la un mecanic la tara care a mi-a facut urmatoarele;
-aerisire pompa+roti
-reglat tija de la servofrana
-schimbat repartitoru
acum am superfrane. Sper sa te ajute.
andrey16
18 Jan 2010, 21:59
scuze de intarziere dar nu am putut sa intru pe net pt ca am avut niste treaba .....asa deci ieri a incercat urmatoarele lucruri
am pus pompa pe masina i-am facut aerisirea la pompa am umplut borcanasul acela bine ...aaa si inainte de a pune pompa am reglat tija aia in asa fel incat sa stea sprijinita pe pompa nici prea departe nici prea aproape...sper ca asa ar trebuie sa fie nu ?
))..dupa aceea am desfacut aerisitoru de la roata din spate stanga pt ca aceea este cel mai departe de pompa ..am lasat aerisitoru deschis cred ca mai bine de 1 ora dar nu a inceput sa curga lichid deloc ....nu am rezolvat nimica pana la urma nu stiu ce sa ai mai fac maine ma duc sa chem un mecanic sa vad pe unde gasesc...partea proasta este ca nici nu pot sa ma duc cu masina c anu am frane
Repartitorul nu cred ca este defect deoarece l-am schimbat acum 3 luni
Chiar nu stiu ce sa ai mai fac
...daca mai aveti ceva sugestii sunt bine venite
Numai bine
Tonyus
18 Jan 2010, 22:14
Vezi sa nu impinga acea tija in pompa dupa montare, ca nu va curge lichid nici la anul. Daca nu e acea cauza, gaseste pe cineva sa te ajute sa aerisiti circuitul.
Inca ceva, daca repartitorul e functional si masina nu e incarcata, e normal sa vina mai greu lichidul pe puntea spate.
andrey16
19 Jan 2010, 18:21
gata am rezolvat si eu problema cu pompa ....pana la urma tot singur ....am reglat mai bine tija aia de la servofrana dupa care am umplut borcanu de lichid si am desfacut aerisitoarele la roti pe rand prina data incepande de la cele din state
dupa care am desfacut la toate rotile aerisitoarele si am lasat asa cam 10 min ...intre timp am completat lichidu din borcanas...dupa aceea am facut aerisirea la fiecare roata cum tr sa se faca si gata franele ...inca nu le-am incercat ca pe strada ca nu am mai avut chef sa scot masina din garaj vedem maine
Mersi mult de ajutor baieti raman dator...:*:*
neajiji
19 Jan 2010, 22:12
deci tot postul #15 a fost cel mai util
andrey16
20 Jan 2010, 00:18
da
)) acolo era buba la tija aia....iesea prea mult inafara... a fost prima data cand am schimbat pompa de frana
..de acuma stiu ce sa fac....dar cam toate posturile au fost folositoare ...cum sa fac aerisirea bine bla bla bal
))
hai nu mai fi asa de modest
))))...glumeam
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.