QUOTE(SJ-03-WEN @ 6 Apr 2005, 13:18)
am reusit pana la urma, mai cu ciocanu mai cu o cheie.
Totusi s-a mai ivit o problema. La unu dintre pistonase garnitura exterioara era rupta. Asa ca m-am gandit sa o schimb. Dupa ce am scos-o pe cea veche nu prea am reusit sa o bag pe cea noua. De fapt nu prea aveam idee cum tre sa intre acolo.
Asa ca pana la urma am impins pistonul de tot, si am bagat garnitura cu totul in santul acela. Asa mi s-a parut mie ca ar arata bine, dar nu stiu daca e corect.
Cat de mare importanta are garnitura aia. Ca mie mi se pare ca e mai mult asa ca sa nu intre mizerii pe la piston. S-au aia are rolu de a tine si lichidul inauntru...?
Ai presupus bine... garnitura aia care se mai numeste si burduf de etrier protejeaza impotriva mizeriei si umezelii care pot provoca griparea pistonasului.
De obicei la fiecare interventie la etrieri, este recomandat sa pui una noua pentru ca cea veche se umfla si nu mai reusesti sa o montezi corect (face cute).
Montajul se face dupa ce ai presat pistonul la maxim.
Inainte de a presa pistonul curata bine spatiul dintre piston si corpul etrierului....iti recomand periatul cu o pensula fina de vopsit si spalat cu lichid de frana dupa aceea...stergi apoi cu o carpa care nu lasa scame si ungi cu vaselina neutra (care nu ataca garniturile de cauciuc)...dupa care poti sa presezi pistonul si montezi burduful de protectie.
Daca se intampla cumva ca pistonul sa fie iesit mai mult (placute de frana foarte uzate) nu vei putea sa scoti burduful decat dupa ce ai presat un pic pistonul...incearca sa eviti presarea la maxim din prima pentru a nu introduce mizerie intre piston si cilindru.
Dupa ce ai montat placutele si etrierul verifica ca dupa franare rotile sa nu ramana blocate.
Later edit
Pistonasul poate fi foarte usor impins cu o cheie franceza de marime medie.
In ceea ce priveste ungerea pistonasului am constat din proprie experienta ca lichidul de frana nu face mare lucru pentru ca absoarbe apa.
Pe vremea lui Ceasca faceam anual operatiunea de plimbarea pistonaselor cu ungerea cu lichid de frana si mereu le gaseam un pic ruginite, pana cand am achizitionat D 1100 la care am gasit vaselina originala curata (la vremea respectiva avea un rulaj de cca 38000 km reali). Am luat manualul de la D1300 (uz intern) si intr-adevar, acolo spune clar ca se foloseste vaselina neutra.