Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
awoktu
Va salut pe toti. Mai nou m am procopsit cu o dacie din 97 de la un bun prieten care nu a mai miscat o din loc de vreo 2 ani. Marea mea problema este urmatoarea: aeroterma este arsa, deci nu baga caldura; m am consultat cu cineva si am ajuns la concluzia ca mai bine ii iau un calorifer de straina pe care sa l montez inauntru, ceea ce am si facut. Inca nu am apucat sa l montez dar ma intreb: daca imi recircula aerul din-nauntru, nu cumva o sa ma chinuiesc cu geamurile aburite? As dori o parere de la cineva care are sau a vazut montat un astfel de calorifer. Multumesc mult. smile.gif

22 Jan 2010, 09:10:
Mentionez ca bordul este drept, nu CN.
paul-tm
Daca e vorba de aeroterma originala.Normal ca ai nevoie de aeroterma originala , o sa ai geamuriile inghetate daca nu merge.
Am un vecin care si-a montat aeroterma pe polita din partea dreapta.Si caldura in masina era, dar geamuriile ii cam inghetau deaorece nu ii prea sufla la pabriz aeroterma clasica, pe grilajul de la parbriz era numa praf depus de-a lungul timpului. Ce sa se mai chinuie vecinu meu sa curete.
Eu mai bine prefer sa imi sufle pe parbriz.Oricum stau cu geaca pe mine.Dar volanu e rece rau dimineata biggrin.gif . Si in partea soferului imi sufla la picoare calumea.
E ieftina o aeroterma clasica dezmembrari maxim 20 roni, noua cam 70 roni. Bafta . Sau pune si aeroterma clasica si pe cea de straina si atunci nu mai ai treaba biggrin.gif
vladut88
repari aeroterma clasica sa sufle numa pe parbriz(sunt multe topicuri pe tema aia ,daca cauti gasesti ) si aeroterma suplimentara o legi la iesire din caloriferul original al masini si vei avea caldura de stai in tricou
Alexio
Uite daia a ajuns Dacia un gunoi mondial... ca se repara de la dezmembrari si remat.
pirvumark
schimba aeroterma, cu una functionala(noua, sh nu conteaza). atat timp cat aerul nu este dirijat spre parbriz, poti sa o dai pe aia suplimentara la maxim, ca tot cu razuitorul si carpa in mana o sa stai.
deci cel mai bine inlocuieste aeroterma defecta si ai grija sa cureti de frunze caloriferul daca are asa ceva si sa deschida bine clapetele alea (la picioare si parbriz).
daca ai vizibilitate buna o sa ai impresia ca e si caldura. crede-ma.
asa pateam si eu pana mi-am pus de cn.
jipai
rolleyes.gif Eu mi-am pus un calorifer suplimentar in torpedo combinat cu un cooler de calculator si da un randament neasteptat. In 5 min. am caldura in masina suficienta cat sa stai comod si nu-i o problema prea mare ca se aburesc geamurile. Stergeti-le cu o jumatate de mar si nu se vor mai aburi asa de usor. In plus ventilatia exterioara va fi dirijata doar pe parbriz (iar in jos va fi oprita)si in 2-3km se dezaburesc complet. Porniti -totusi- masina cu 5 minute inainte de plecare: e bine si pt motor si pt ocupantii automobilului. Eu asa fac in fiecare dimineata si-mi duc pustiul(cls.a 2-a) la scoala. blush.gif
tab`
am si eu o intrebare legata de aeroterma nu o mai am pe aceea a unei dacii clasice si am in torpedo una de pe un aro cred biggrin.gif si nu bate spre geam ci spre pasager ce pot sa ai fac tinand cont ca in spate are elice si nu pot sa o pun sa bata in sus,si mai am o intrebare creste consumul de benzen aeroterma?ms
ghitza
pai cum sa creasca ca doar nu merge pe benzina
Minel
Orice consumator adaugat in plus creste consumul de carburant .
pirvumark
corect. orice consumator creste consumul de carburant.
la cn, daca tii pe treapta 1 sau 2(eu oricum mai mult de atat nu dau niciodata), acul la incarcare nu se misca deloc, nici la relantiu.
cu aeroterma cealalta(clasica), daca o porneam, scadea acul ca si cand aveam faza scurta aprinsa.
un unchi de-al meu, mecanic, mi-a zis, ca daca mergi cu faza lunga aprinsa(ex meu 4 faruri) creste consumul cu 1-1,5%. asa au invatat ei la scoala acuma 30 de ani si scrie si in cartea tehnica cica(sau manualele lor).
om_bland
Caloriferu longitudinal ( care sufla acldura pe la grila ) poate sa fie infundat cu mizeria ce se depune in timp , eu iti recomand sa curati caloriferu sau sa-l schimbi smile.gif Eu l-am schhimbat pe-al meu , ca nici eu nu aveam caldura iarna in masina din cauza caloriferului . Mai este un dezavantaj la motoarele de dacie , pe timp de iarna se incalzesc oarecum greu , chiar daca au termostat ; a mea , ar trebui sa merg cel putin 15-20 minute , astfel incat motorul sa se incalzeasca si sa bage caldura pe la calorifer . Este o ideie destul de buna sa montezi o aeroterma in masina wink.gif
bygy007
mare atentie la cele perdelute(alea din fata caloriferului , pt a ajunge la ele demontati grila) daca nu sint in regula nu veti avea niciodara caldura
mircea2006x
Si eu aveam probleme cu caldura si dezaburirea si era din cauza acelor perdelute cum spune si bygy007.Le-am inlocuit cu musama de bucatarie, acum totul e ok .
pirvumark
uite si utiliatea elv! pe timp de iarna este excelent.
azi, la -16 grade cat imi indica termometrul, am pornit masina si cat am pus-o pe drum acul la apa era in dreptul la 40grade. dupa 3 km deja era la 80.(mers prin localitate).
in masina super bine(dat si pe recirculare). chiar am dat geaca de pe mine ca era ca in casa.
binecuvantat fie elv si aeroterma cn.
mai76
Va salut! Uitati ce problema am- azi am demontat caloriferul masinii pentru a-l curata. Dupa ce l-am pus la loc numai am caldura la geamuri, doar la picioare. Care sa fie cauza?
mircea2006x
@mai76>De care bord ai cn sau scoica? Daca ai bord scoica si e vorba de caloriferul de afara dintre grila si parbriz cred ca ti-au ramas blocate''paletele''(nu stiu cum se numesc exact) care directioneaza aerul spre parbriz.
ghitza
am mai scris pe un topic si cred ca MInel stie ca si el are sau avea asemenea problema:

am caldura nu ma plang doar ca la viteze mia mari de 40 la ora imi intra aer rece pe sub bord direct pe picioare.este un aer rece de imi ingheata papuci.nu inteled pe unde ca nu am nici o gaura sau alte prostii.

precizez ca cele 2 supape vacumatice mici sunt schimbate si am caldura in toate partile doar cand selectez de ex:picioare-parbriz sau picioare nu vine la picioare doar o adiere de aer caldut in rest merge brici peste tot cum selectez.ce sa fie oare si daca ati patit careva rog mult sa scrie ca sincer mor cad tre sa ma duc un drum mai lung.
krapcarasu
aerul rece fiind dens la viteza intra pe la grila se baga pe sub calorifer, nu are timp sa se incalzeasca
Minel
QUOTE(ghitza @ 23 Jan 2010, 21:40)
am mai scris pe un topic si cred ca MInel stie ca si el are sau avea asemenea problema:
 
am caldura nu ma plang doar ca la viteze mia mari de 40 la ora imi intra aer rece pe sub bord direct pe picioare.este un aer rece de imi ingheata papuci.nu inteled pe unde ca nu am nici o gaura sau alte prostii.

  precizez ca cele 2 supape vacumatice mici sunt schimbate si am caldura in toate partile doar cand selectez de ex:picioare-parbriz sau picioare nu vine la picioare doar o adiere de aer caldut in rest merge brici peste tot cum selectez.ce sa fie oare si daca ati patit careva rog mult sa scrie ca sincer mor cad tre sa ma duc un drum mai lung.
*



Si daca dai pe recirculare tot rece iti vine aerul unsure.gif
ghitza
da minel si pe recirculare vine frig.pe unde intra ca eu nu imi dau seama.doar la viteze de peste 40 sa zic asa simt frigu.dar la parbriz ii perfect si la celelalte selectari doar cand pun la piioare adie doar

precizez ca nu este nici o alta gaura decat in afara de cele 2 de la aeroterma ce au contact cu exterioru,nu am nimic pe acolo spart sau rupt sau lipsa.eu nu pot sa inteleg de unde aerul rece pe picioare.sa fie de la supapa cea dubla oare?
ATM
Poate ca totusi panoul de foc are vreo gaurica neastupata complet, de exemplu pe unde trece cablul de ambreiaj...pe frigul asta si o neetanseizare minuscula face ditai frigu' in masina, cand prinde viteza si se face vaju in compartimentul motor...

PS. Paletii aia de dirjare ai aerului se numesc voleti. Sta-le-ar in gat alora de l-au proiectat...
pirvumark
eu parca ti-am mai zis o data sa verifici traseul aeratorului din stanga.
dai jos capacul ala din plastic pe unde ai acces la cutia cu sigurante(si in mers baga mana pe acolo si vezi daca nu cumva simti curent).

daca nu, ar mai fi izolatia aia din burete sau ce-o fi ea(care vine pusa pe instalatia electrica, la trecerea din compartimentul motor spre cabina). vezi sa nu lipseasca.
aia ar putea fi singura gaura mai mare prin care ar patrunde aerul in cabina.
la cn chiar nu mai ai pe altundeva.
doar daca nu ai podeaua rupta(desprinsa).
si inca ceva: se simte si la pasager?
ghitza
pirvumark:mss de idei dar nu enici unde gaura.izolatia de burete e acolo la locul ei,de bagt mana am bagat si nu este NICI o gaura va asigur ca mia mancat zilele cat am cautat si eu.la pasager fff putin se simte doar pe partea mea.fluxul de aer rece bate de sub bord direct pe pedala de acceleratie si frana(doar la viteze mari simt frigul asta) la mers prin oras nu simt.
Azi ma jucam eu cu parghiile de la selector si cand puneam pe picoare-parbriz sau picioare se aude un fasait slabut cred ca in nuca selectorului.o sa ma uit sa vad oate e de acolo.(la picioare cand pun doar adie putin nu e un jet de aer cald) si mss baieti p[t sfaturi.astept indrumari ca eu nu ii dau de cap.sa fie oare capsula aia mare dusa?
uite idu meu(crisan_claudiu)

24 Jan 2010, 20:49:
nimei nimic? sad.gif
Minel
Mai , eu nu inteleg rationamentul tau ....atat timp cat capsulele functioneaza corect si dirijeaza aerul in functie de comanda care o dai tu ( si o dirijeaza corect ) cum sa suspectezi acele capsule .... unsure.gif

La mine dupa ce am schimbat radiatorul ( il aveam pe cel original 60 % infundat si nu l-as fi schimbat daca nu incepea sa si curga ) aveam o caldura de nici nu puteai sa stai in masina ,dupa ce am schimbat radiatorul cu unul NOU de Asam sau ce-o fi fost , a costat 50 lei anul trecut in iarna am observat ca se intampla chestia asta ..... huh.gif

Precizez ca si acum am caldura in ea si am bine dar nu ca inainte ,ca sa numai pomenesc ca la picioare mumu , nimic ,....... aici ii si dilema .... nedumerire.gif
mai76
Revin tot eu cu raspunsul ca poate mai pateste cineva ca mine si sa stie ce sa faca - caloriferul nu era montat in pozitia corecta. Dupa ce l-am prins bine la locul lui si am pus bine si clemele de prindere, am rezolvat problema (precizez ca are bord scoica)!
ghitza
mai minel fii atent ca mai scriu odata poate intelege la tine.am spus ca am doar cele 2 capsule mici noi.cea mare nu o am schimbata si deasta suspectez eu ca ea e de vina.cand dau pe picioare-parbriz sau numai picioare ,sau in fata -picioare la picioare doar adie caldura nu vine jet ca si la restul comenzilor(parbriz,in fata ).am caldura de nu am aer dar vine frig pe piciorul de pe acceleratie.deci de lucrat nu mai lucreaza ca mam uitat la ea nu misca nimic si fasaie in ea slabut dar fasaie.eu o sa o schimb zilele astea dar sa nu schimb si sa fie tot asa.in corpul aerotermei nu am umblat niciodata de cand o am,poate o fi cum zice "MAI76".ma omoara frigul la picioare cand merg cu ea.sper sa intelegi si sa ii dau de cap.mss
tab`
deci,am rezolvat problema cu caldura am pus alt calorifer si baga caldura(am dat o tura sa vad cum baga cand e motorul cald),mai am o intrebare eu plec dimineata la 8 si merg in jur de 5 km,in timpul asta abea se ridica putin apa si nu mi se dezabureste geamul mentin ca maine e prima zii cand merg cu caloriferul acesta(dimineata),daca il dau pe aer cald si el baga rece(pt k e motorul rece)mi se dezabureste parbrizul pana se incalzeste apa?...nu stiu daca m-am facut inteles.imi cer scz daca am scris ceva gresit,si app nu vreau sa pun carton in fata la radiator...multumesc biggrin.gif
Lucian MC
Pai daca apa e rece ce sa faca aerul rece?
E logic ca nu se va dezaburi.
Daca nu folosesti carton in fata nu vei avea caldura!
Termostat ai?
la fel daca nu ai termostat pauza caldura
tab`
am termostat imi baga caldura in masina dar dupa o anumita perioada,exclus cartonul mi sa spus de la un mecanic(dirigintele)k supraincalzesti motorul,ms oricum
pirvumark
ghitza, tu ziceai parca despre faptul ca iti vine rece nu?
ai schimbat cumva radiatorul de caldura la aeroterma?
daca da, ai mai pus la loc cauciucul ala care vine roata pe radiator?
cred ca de fapt la tine aerul de afara are loc pe langa radiator(in carcasa aerotermei)
ori are burete si nu l-ai pus la loc, ori a avut si s-a mancat, ori cauciuc si nu l-ai pus cand ai facut transferul>
ghitza
pirvumark:da e treaba cu aer rece pe picioare.nu am schimbat nimic la aeroterma nici nu am desfacut-o de cand am masina(3 ani).nush ce sa zic decat ca supapa cea mare(dubla cum ii mai zice )nu mai face nimic ca mam uitat la ea.poate sa fie cum zici tu nush.
Minel
Am rezolvat la mine , mica problema cu recircularea pe cald ( nu imi mergea maneta pana in stanga maxim ) si am caldura in ea de sa stau si in tricou ... inclusiv si la picioare am ( dar numai pe recirculare )
Paca
urasc cliseul asta "baga caldura de stau in tricou"...sa fim seriosi!
daca iti laudai AC-ul spuneai ca tre sa-ti iei o geaca pe tine?eventual un fes...
Minel
QUOTE(Paca @ 27 Jan 2010, 18:58)
urasc cliseul asta "baga caldura de stau in tricou"...sa fim seriosi!

*



Era o metafora sa zic asa , ( la -5 ,grade stau intr-o bluza subtire si tricou ) ii clar ca la -15-20 , nu poti spune acelasi lucru !

Doream doar sa afirm ca am caldura foarte okey in dacie , sper ca esti multumit si numai urasti nimic ... happy.gif
Paca
nu ma intelege gresit,n-am nimic personal cu nimeni...dar te-am intrebat pe tine pt ca mi-ai fost la indemana:P
Minel
QUOTE(Paca @ 27 Jan 2010, 19:09)
nu ma intelege gresit,n-am nimic personal cu nimeni...dar te-am intrebat pe tine pt ca mi-ai fost la indemana:P
*




Hmm.... , ceva de genu' primu' venit , primu' lovit .... happy.gif
aqme
Salut. Am cateva intrebari.
Am interiorul ca in poza atasata.

user posted image

Problema este ca atunci cand dau drumul la caldura,imi baga perfect dar imi abureste si parbrizul si lateralele. Caldura pe jos baga doar in dreapta. Cele 3 manete ce le am pe bord suna cam asa: prima de sus ca sa dau drumul la caldura(nu este facuta legatura si eu trebuie sa deschid mereu capota si sa dau drumul sau sa inchid), al 2-lea ca sa dea caldura sus si al treilea ca sa dau caldura jos.

Intrebari:
1.pe unde baga la sofer caldura?
2.cum pot conecta maneta de inchidere si deschidere robinet caldura?
3.dureaza pana se dezabureste daca imi directionez aerul spre parbriz?

Va multumesc.
mircea2006x
Referitor la problema cu aburirea parbrizului si al lateralelor , din cate stiu eu , sunt 2 probleme: ori caloriferul e fisurat( si baga aer umed) , ori panzele alea de sub grila dintre parbriz si capota si-au pierdut elasticitatea si au ramas blocate pe deschis ( eu le-am inlocuit cu musama de bucatarie si e ok ).Mie imi baga caldura pe jos doar la sofer ,asta stiu ca e de la voleti ( paletele care redirectioneaza aerul).Pentru celelalte mai asteapta raspunsuri.Bafta multa.
ghitza
pai la sofer cred ca te referi prin fata nu?e,daca e asa nu are cum si pe unde caci nu ai bord CN care are guri de aer pe mijloc,
In legatura cum conectezi maneta la robinet ,legatura se face prin cablu care se gaseste la magazin
aqme
QUOTE(mircea2006x @ 15 May 2010, 19:10)
Referitor la problema cu aburirea parbrizului si al lateralelor , din cate stiu eu , sunt 2 probleme: ori caloriferul e fisurat( si baga aer umed) , ori panzele alea de sub grila dintre parbriz si capota si-au pierdut elasticitatea si au ramas blocate  pe deschis ( eu le-am inlocuit cu musama de bucatarie si e ok ).Mie imi baga caldura pe jos doar la sofer ,asta stiu ca e de la voleti ( paletele care redirectioneaza aerul).Pentru celelalte mai asteapta raspunsuri.Bafta multa.
*




Din cate stiu eu, sub grilajul de exterior pe unde intra aer nu am nici o panza. Am pur si simplu gauri si caloriferul + un plastic de redirectionare a aerului spre ventilator. Acele panze in mod normal unde se gasesc? Si eventual unde ar trebui sa imi pun panzele?
mircea2006x
Da grilajul jos dintre parbriz si capota si o sa vezi 2 orificii prin care intra aerul de afara ( alte 2 orificii ,in afara de alea care le vezi cu grilajul montat ), pe interiorul lor ar trebui sa fie o panza cauciucata . Rolul ei este urmatorul : daca masina este in mers ele se deschid si intra aer de afara ( deci numai ai nevoie de pornirea ventilatorului de aeroterma) , daca masina sta pe loc aprinzi ventilatorul iar rolul panzei este de a bloca aerul sa iasa afara prin grila si sa intre doar in interior.Daca nu ai panzele, aerul impins de ventilator iese afara prin gaurile din grila.
ghitza
treaba sta cu panzele e valabila si la bord CN?intreb caci eu nu am decat acele clapete de la aeroterma care sunt actionate de supapa de sub parbriz
mircea2006x
E valabil doar daca ai caloriferul afara,intre capota si parbriz.
ghitza
aha asa ma gandeam si eu doar sa fiu sigur mss de sfat
aqme
M-am uitat. Am in interior doar gaura de la ventilator. Am vazut niste panze rosii si putin mai groase in partea din fata dinspre motor, dar nu erau pe toata suprafata, ci erau doar vreo 2 bucati puse. Acolo trebuie sa pun musama?
ghitza
exact
georgetnxu
salut cum as putea sa reglez si eu voleti aia mai pe romaneste paletele alea ca nu mai am cabluri... la ele as putea in altfel sa le dau de exeplmu sa iasa caldura pe la parbriz.... ast un raspuns
ghitza
ce voleti?ce tip de bord ai?daca ai CN nu ai cabluri ai un sistem de vacum care comanda voleti ,furtunase,capsule ,distribuitor,scrie mai clar si tu sa stim ca sa iti spunem
Viorel Balmez
Am si eu o rugaminte. Cum se desfac comenzile de reglare a aerului? Am acelasi bord ca cel de sus, cu trei manete. Are sub comenzi doua suruburi. Nu stiu cum iese in afara sau in interior? Am incercat sa trag in afara, dar nu merge. Am sarite cablurile si vreau sa le repozitionez. Multumesc!
Later edit. M-am lamurit in final, se scoate prin interior.
burlacu marian
Un pic de WD-40 si sigurantele schimbate face blocul sa functioneze ca nou
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.