Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reconditionare baterie?..a incercat cineva?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
varu_vyyp
am si eu o mare nelamurire: am vazut la mall electrolit. a folosit cineva asa ceva.....a reusit sa reconditioneze batereia?????
eu am 2 baterii care nu tin curent biggrin.gif
o batrerie cei drept eu am distruso .... am pus apa de la robinet in ea si de atunci nu mai tine curent.
annem
Vezi aici.
Mai cauta si o sa mai gasesti si alte topicuri.
Oricum, depinde in ce stare sint bateriile, cit de vechi sint, cum au fost folosite, etc.
Poate e suficient sa folosesti un desulfator. Poate le predai pentru refolosire, cumperi alta si uiti de bataia de cap care sigur va fi fara rezultate.
prince persia
nu merita sa te complici
Marisan
La bateriile astea noi nu prea mai ai ce reconditiona, electrolitul il folosesti numai la formatarea bateriei in rest numai apa distilata. Cu ani in urma se mai facea cate o ghidusie (nu pentru cele intrerupte sau cu element in scurt) adica, golita de electrolit, pus apa distilata, pusa la incarcat cateva minute, spalata, pus electrolit si formatata, cu toate ca este greu de crezut ca bolnava fiind mai rezista la o noua formatare. Formatare = incarcata de 8-10 ori valoarea ei, adica baterie de 50 A x 8-10 = 400-500 A, cu cel mult 10% din valoare, adica 5 A/h, in etape cu pauze de cate o ora. Eu unul cred ca ar fi o pirdere de timp.
bygy007
uite si unul mai vechi
C a t a l i n
Nu electrolitul e buba când bateria e moartă... Poți să-l schimbi de 10 ori, în zadar...
dacia_gpg
Erau operatiuni de la batrani care astazi nu se mai justifica!Timp, bani irositi fara rezultate notabile.O baterie de 45-55 ah la pretul de 120 ron cea mai buna optiune!
ydaniel
mai bine o baterie noua.rombat premier recomand pt un buget mai auster.
zeu_4u_sweety
iti dau eu o baterie daca te intereseaza ..aproape moka
panter1
cu metoda batranaesca(schimbatul acidului) daca este facuta cu cap si masurata, cum mi-a facut mie un mosnegut, am dus 6 ani adica 80.000.km o amarata de rombat de 65Ah. A facut chestia asta cand avea 4 ani si dadea semne mari de oboseala, iar dupa refres-ul asta a mai dus inca 2 ani in conditii bune... iar cand a murit.. deodata a murid de tot, nu se mai aprindea nici pozitia radmasa.gif dar totusi.. 50% mai mult decat ar fi dus-o in mod obisnuit inseamna ceva... si km multi..

Este falsa ideea cu apa distilata.. ii i-a din putere, cel mai bine este sa se completeze cu acid slab (sfaturi de la moshu), si ii dau dreptate, din moment ce bateria are acid.. de ce sa completezi cu apa? daca era asa buna metoda puneau ei apa in loc de acid la fabrica. Producatorii recomanda asta pentru a nu te tine bateria prea mult si pentru a cumpara alta cat mai curand laugh.gif

<span class='edit'>16 Feb 2010, 01:37:</span>
si am uitat sa specific.. majoritatea acidului existent in comert este acid slab de completare, nu de schimb, pentru schimb se pune acid mai tare, daca schimbati acidul existent in baterie cu unul de schimb adica slab o sa aveti rezultate inverse.. iar mosul mi-a masurat cu o clepsidra nivelul de acid dupa schimbare.. si m-a aratat cum indica un acid slab de completare si cum este unul tare.. cel slab stiu ca avea indicativul 0.28 iar cel tare nu stu.. deci totul trebuie cu cap facut.. nu dupa ureche si nu se schimba cu orice acid
baranga
nu mai face recomandari domnul @panter daca nu stii despre ce vorbesti;
din electrolit care este o solutie diluat de acid sufuric se evapora doar apa;completand cu electrolit cresti densitatea electrolitului din baterie si astfel avariezi bateria iremediabil;Completarea la baterie si face  excl.gif NUMAI  excl.gif cu apa distilata wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.