Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vitezometrul indica viteza eronat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GL_07_JRJ
salutare, am si eu o problema, vitezometrul imi indica o viteza mai mica decat cea reala, care sa fie cauza?, mentionez ca am schimat cablul de kilometraj si pinionul din cutie cu altele noi?
pician90
cauciucurile...au dimensiunea standard? ..ca influenteaza si dimensiunea lor.. presupun.,
GL_07_JRJ
in carte scrie 155 R13 sau 165/70 R13, eu am 165/70 R13, ai dreptate poate sa fie si asta o problema dar de ce distanta pe care o parcurg o indica corect?
kog
schimbi vitezometrul, altceva nu prea ai ce face
GL_07_JRJ
sinccer sa fiu cred ca nu ar trebui sa-l schimb, ma gandesc sa nu fie alta cauza?
alinHR
la cauciucuri nu cred ca ar fi problema si mie imi scrie 155 R13 si am 165 si am facut o proba eu mam dus inainte si unul in spatele meu si daca mergeam cu 40 el tot cu atat mergea deci nu cred ca ar fi cauciucurile poate influenteaza ceva dar nu cred ca se observa!! dry.gif
dandee
eu am de 165 (doar de astea scrie in certificat) si vitezometrul nu merge neam deci ca si in cazul tau acesta este de vina parerea mea! o singura intrebare am el sare rapid caraie ce aslte simtome are?
GL_07_JRJ
nu sare rapid ci urca constant odata cu viteza doar ca indica cu vreo 20-30 km mai putin, ex in treapta a5 la 3000 rpm eu am 80km/h defapt ar trebui sa am 105-110 km/h?
vizitatorul
QUOTE(GL_07_JRJ @ 25 Jan 2010, 21:36)
nu sare rapid ci urca constant odata cu viteza doar ca indica cu vreo 20-30 km mai putin, ex in treapta a5 la 3000 rpm eu am 80km/h defapt ar trebui sa am 105-110 km/h?
*


maaaaaaaaan....pe baza acestui considerent ai deschis tu acest topic!?!?!?!?!?!? biggrin.gif
krapcarasu
imprumuta un gps daca vrei sa fii sigur, nu te lua dupa turometru ca si acesta are eroare, iar cutia de viteze poate avea diferite rapoarte
dimensiunea cauciucurilor logic ca influenteaza
GL_07_JRJ
ai dreptate, am sa incerc cu gps-ul
dandee
dar dupa zgomot adik intra cincea la 3000 e clar ca va face un zgomot mult mai puternic decat la o turatie mai mica
kog
adica tre sa strigi catre cel din dreapta daca vrei sa ii spui ceva. Ce am observat eu e ca majoritatea daciilor au vitezometrul defect, cred ca din fabrica. Cele mai multe indica cu 20kmh mai mult, m-am intalnit cu destui incepatori cu dacii (ca si mine) care in localitate mergeau cu 30 (vitezometrul indica 50; testata treaba cu GPS
GL_07_JRJ
si care ar fi parerea voastra, ca nu prea inteleg, ce sa-i fac , de la ce este problema ca vitezometrul indica eronat , dar indica constat cu cresterea vitezei dar mai putin, mentionez ca turometru merge iar eu intra 5 a am 80 km/h
kog
ideea e ca nu prea ai ce sa ii faci. Daca il desfaci ai sa vezi ca sunt niste talere cu magneti acolo si un arc. Nu ai cum sa il reglezi sa arate viteza exacta. Poti face rost de alt ceas de vitezometru si sa speri ca indica o eroare mai mica decat asta
GL_07_JRJ
deci singura solutie e sa schimb vitezometrul?
alin12
Pana nu testezi cu gps-ul nu poti fi sigur. Si eu credeam ca imi indica mai putin decat viteza reala (3000 rotatii, treapta a 5a, 90 km/h). Testat gps, viteza care o arata este perfect adevarata. (Am prins 141 km/h, cu 4 oameni in masina, vreo 4200 rotatii... off topic)
GL_07_JRJ
si atunci de ce distanta pe care o parcurg imi este indicata corect? am verificat si am constatat ca distanta este indicata corect
Marisan
Toate vitezometrele indiferent de marca trebuie sa arate mai mult decat ai in realitate, diferenta este de vreo 10 km/h. La tine este invers, cred ca ai o broblema cu vitezometru.
neajiji
Arata cu 10-15kmh in plus dupa o anumita viteza in general de pe la 130-140! Nu tot timpul!
barbutu
doi prieteni de ai mei au avut aceiasi problema,vitezometrul indica eronat.
aveau 80 km/h in bord iar in realitate aveau 60 km/h,testat cu gps-ul.
verifica si tu cu gps-ul si vezi cat de mare este eroarea.
laurentiu.bruma
la mine e eroare constanta de 5 km in plus
de exemplu pe ceas am 50 pe gps 55 km si tot asa
bygy007
nasol mai bine sa indice mai mult cu 5-10 Km /h de ce , pt ca la trecerea prin fata unui radar cu 60 tu sa ai 50 , ca sa nu te opreasca garcea tongue.gif si sa umbli la buzunar biggrin.gif
mecanick_maverick
QUOTE(GL_07_JRJ @ 26 Jan 2010, 19:56)
si atunci de ce distanta pe care o parcurg imi este indicata corect? am verificat si am constatat ca distanta este indicata corect
*



Indicarea distantei se face cu angrenaje calibrate constante , dacä pui gume de 155 n-o sä mai indice corect distanta .
În ceea ce priveste acul , acesta primeste miscarea de rotatie prin inductie magneticä si se poate calibra prin märirea-micsorarea dupä caz a tensionärii arcului elicoidal care-l aduce la 0 . Dacä nu ai un banc specializat acest reglaj se poate face prin tatonäri ( aproape sigur iesi mai ieftin cumpärînd alt vitezometru - asa mai întineresti si masinuta , cel nou vine la 0 rolleyes.gif ).
HondaD
si cum fac treaba cu tensionarea arcului ca imi arata mai mult decat trebuie sad.gif a venit unu cu un tranzit dupa mine si el avea 140 pe bord iar eu 165 :-| , ,ma gandeam ca poate cu ceasurile scoase din bord il pot regla in mers cu un gps :-?

OFF TOPIC : am mers cu acul de la km pana pe becul de la baterie dacie din 93 1.4l ,dupa aproximarile vitezei clar am avut peste 170 km reali mai eram cu unu in masina si a avut acceasi parere era in a 5-a spre 5000rpm:D
bac.
nu stiu daca am dreptate dar 155--165 e latimea cauciucului si ce urmeaza dupa e inaltimea, garda, 65--70--80. eu am 155/80 si imi indica mai putin cu 15 km in a5, la 3000ture imi arata 90, e clar mai putin decat am real, daca nu ai gps , cronometreaza cat faci intr-un km la o turatie si apoi calculezi, vezi ca era pe un topic mai in urma o imagine cu viteza in functie de trepte si turatie.
ghitza
daca tu ai avut 170 km/h ma impusc zi mersi daca ai avut 145 zi mersi nono.gif
liviu05
Cat priveste turatia motorului, de unde aveti certitudinea ca arata corect?
Stiti cum se poate verifica acesta usor si fara scule sofisticate?
bac.
QUOTE(liviu05 @ 15 May 2010, 20:42)
Cat priveste turatia motorului, de unde aveti certitudinea ca arata corect?
Stiti cum se poate verifica acesta usor si fara scule sofisticate?
*


spune-ne tu.
liviu05
e mai simplu decat te poti gandii!
totul bazat pe frecventa curentului alternativcare este de 50 de Hz
se foloseste o sursa de curent alternativ de 50 de hz in felul urmator: se identifica nulul si se aplica la masa automobilului iar fazase aplica pe firul care da semnal la turometru; cu contactul pus, turometrul ar trebui [COLOR=red]sa arate 30(3000n/min).
Abaterea ar putea sa fie de +/- 60(sec)x2(Hz)=120n/minde unde aceasta socoteala?se stie ca frecvanta poate scadea cu max 2 Hz fara ca sistemul energetic national sa cada(sa ma corecteze cineva daca gresesc)
Deci, turometrul ar putea sa arate 2880 sau 3120
Eu zic ca ar fi o precizie suficienta
PaulT
QUOTE(alin12 @ 26 Jan 2010, 21:50)
Pana nu testezi cu gps-ul nu poti fi sigur. Si eu credeam ca imi indica mai putin decat viteza reala (3000 rotatii, treapta a 5a, 90 km/h). Testat gps, viteza care o arata este perfect adevarata. (Am prins 141 km/h, cu 4 oameni in masina, vreo 4200 rotatii... off topic)
*




3000 rpm 90km/h => 4200 rpm 126km/h Pana la 141 km/h mai sunt vreo 500-550 rpm.. wink.gif
PH-06-BOA
Si aici vad aceeasi nesiguranta si eroare la mai tot. Am descris modul de calcul pe alt topic, al celui care spune ca nu-i depaseste de 3500 parca. V-ati nascut in GPS-uri, si ati uitat de adunari si scaderi, ori surubelnite. E mai usor sa ascultati alte tampenii, din care tot nu ramaneti cu nimic, de cat sa faceti cateva calcule sa aflati numai adevarul.

Vitezometrul SE REGLEAZA pana ai ajuns la eroare ZERO, daca dai jos "ceasul" fara sa-i demontezi cablul. Ridici o roata pe cric, Bagi in treapta care ai retinut tu ce viteza ai, si turezi motorul pana ajungi la acea viteza. Reti turatia de pe turometru, demontezi ceasul sa ai acces la surubul de reglaj de sub talerul magnetic (nu-i ca la acceleratorul din Elvetia), montezi cablul si turezi la aceeasi turatie pe care ai retinut-o inainte, ti constant in timp ce reglezi din surub, care apropie sau departeaza un taler de otel, facand acul sa indice cum vrei tu. NU se umbla la arcul acului. Habar n-au si te trage si pe tine dupa ei.
O alta metoda de testare mult mai simpla e cu tabelul de la ACR. Mergi constant intre doua borne khilometrice si vezi cate secunde ai facut pe km. De aici afli viteza reala. Ce, pe toti i-a facut ma-sa cu GPS-ul in buzunar? Unul bun e si 1000 de lei, ori masina face si pe jumate. Cat te costa sa mergi intre doua borne cu acul la 60 /h si sa faci 62 de secunde, ca sa afli ca de fapt aveai 58/h. Adica 3600:62=58.

19 May 2010, 22:42:
Vitezometrul se poate aduce la eroare zero. Ridici o roata pe cric, bagi a 4-a si turezi pana iti indica 126, reti turatia, desfaci bordul demontezi vitezometrul, dar ii lasi cablul. Pornesti iar si turezi la turatia retinuta, si tinand constant reglezi din surubul de sub discul magnetic, pana acul indica 100/h.

Voi va contraziceti, fara sa aplicati cele mai elementare formule de calcul:

Cauciucul de 165/70/13, are 56 cm in diametru, deci la o tura face 1,76 m. Raportul in a4-a e de 0,97 la 1. Cel de la grupul conic, e de 3,78. Luam la 4000 de ture, ca acolo-i curiozotatea.
0,97X3,78=3,666 atentie ca aici e un drac. Asta e total demultiplicare in cutie.Deci roata se va invarti de 3,666 ori mai incet de cat motorul. 4000 / 3,666=1091 ture face roata la 4000 de rotatii, deci intr-un minut.
1091X 1,76=1920m parcurge roata intr-un minut.
1920x60=115,2 km/h
Deci la 4000 de ture, la rapoartele si cauciucul prezentat, ai 115,2 km/h, si nimic altceva si orice s-ar spune.
115: 4= 28,7 km/h la mia de ture.
28,7X5,5=158km/h la turatia de 5500 de ture, in viteza a 4-a, cine poate sa ajunga la acea turatie. Poate la vale. Orice alte baliverne in afara de ce e mai sus, sunt vise.
Raportul din a5-a e de 0,86X 3,78=3,25 total demultiplicare. 1000:3,25=307,6 rot.X1,76=541,5m X60=32,5km/h/1000 de ture/min.
32,5X5,5=178,7km/h la 5500 de rot/min.
la 4000, ai 32,5X4 =130km/h
Era greu?


19 May 2010, 22:50:
Am adus textul si aici , sa fiu sigur ca l-ati gasit.

Nu am vrut sa jicnesc pe nimeni, dar imi pare rau cand cineva afirma ceea ce n-a facut niciodata, dezinformand mai ales pe tinerii care n-au de unde invata, decat in primul rand, de aici.
Multumesc!
liviu05

Era greu?
pentru unii este F.greu!
o singura corectura vreau sa iti fac, trebuie sa iei in calcul raza dinamica a anvelopei care difere de cea statica si care este in stas-uri
e mai mica decat cea statica
schumi_86
Explicatia intr-adevar pt.unii (aici nu vreau sa jignec pe nimeni) care nu au habar de anumite chestii este cam grea de conceput.
Oricum explicatia este mai mult decat binevenita,multumim!
bygy007
PH-06-BOA respekt.gif mele in privinta asta jos palaria , si vorbesc foarte serios , eu sincer , avind in dotare telefon cu GPS mi-a fost usor , eroarea la masina din semnatura este de 10 km/h
emy_yig
ca sa nu mai deschid alt topic problema mea referindu-se tot la vitezometru, imi poate spune si mie cineva cum se schimba pinionul ala din cutie in care intra cablul de la kilometraj? multumesc anticipat
PH-06-BOA
Cineva spune de diametrul cauciucului , in cele doua faze. Eu am vrut sa cred ca e neglijabil (dar adevarat, ca daca s-ar pune senile, importanta ar fi raza cercului de rotatie, nu lungimea senilei, deci inaltimea de la sol la fuzeta), eroarea fiind mica, poate nici un km/h.Fata de 10-20 cum se discuta, e enorm. Si eu am pe telefon, dar nu l-am folosit niciodata, de fapt necesita timp pentru setare si initiere.

Pinionul, il scoti dupa ce scoti cablul din cutie, dai jos de tot surubul de m6 cu care se strange cablul, si scoti acel manson care ramane pe cutie dupa ce scoti cablul. E ca un butuc ,de plastic, in centrul caruia e coada pinionului. Bagi diametral opus, doua surubelnite sau dornuri ascutite, pe exteriorul acelui butuc, infigi putin cele doua scule in el si sprijinindu-le pe corpul cutiei, faci parghii. Sau un cleste de sigurante zegher pentru interior, numai sa ai pozitie de smuls.

21 May 2010, 19:59:
La eroarea de 10 pe care o ai, garantez ca poti sa-l aduci la zero, din reglajul care-am zis. Mai incomod e de dat jos "ceasul" . Nu necesita demontarea bordului, ci numai a blocului de aparate si suruburile din stalpul stang. Daca vei schimba cauciucurile si nu mai sunt la fel la diametru, si aici eroare nu va fi mai mare de vreo doi km/h. Eu, dupa 5-6 ani de la reglare, deci multe alte cauciucuri, la un radar care voia sa ma fraiereasca in Vrancea, crezand ca n-am niciun Dumnezeu p-acolo, la 50 care erau pe bordul meu, pe ecranul lor erau 48, iar mie mi-i imputau pe-ai celui de pe banda 2, care avea 75, si mi-a si facut proces verbal. Evident , au luat-o-n mana, sau in gura, nu stiu.
tichondrius95
Sal , eu am o problema asemanatoare doar ca la mine indica mai mult cu 10 km\h, s-a dovedit a fi ceasul din bord, dar nu renteaza munca de a-l schimba, mai poate fi si din cutie,sau poate e cablul de chilometraz uzat. schimba cablul mai intai si vezi care ar fi problema. Orientativ in treapta a 5-a la 3200 Rpm ai 100 km\h.
liviu05
[quote=PH-06-BOA,21 May 2010, 19:46]Cineva spune de diametrul cauciucului , in cele doua faze. Eu am vrut sa cred ca e neglijabil (dar adevarat, ca daca s-ar pune senile, importanta ar fi raza cercului de rotatie, nu lungimea senilei, deci inaltimea de la sol la fuzeta), eroarea fiind mica, poate nici un km/h.Fata de 10-20 cum se discuta, e enorm. Si eu am pe telefon, dar nu l-am folosit niciodata, de fapt necesita timp pentru setare si initiere.


Da ai dreptate cu eroarea, observatia era pur teoretica si se referea la marimile folosite in calculele facute la "Dinamica Automobilelor"!
PH-06-BOA
Pentru noi e neglijabil. Suntem toleranti si picam de prosti mereu. Am ramas dator de la o luna la alta 0,2bani (zerovirguladoibani), la BRD. Mi-a trimis mesaj, sa merg sa achit. M-am dus. Dar cum nu puteam achita asa ceva, am dat 50 de bani. Tot eu sun prostu' . Au trimis un mesaj de 10 centi, pentru a recupera 0,2 bani. Pentru diferenta in plus platita, luna urmatoare ni-a luat 15,9 lei comision de administrare.
paulik
ai umblat vreodata la vitezometru? adica ma refer daca l-ai desfacut ca sa repari altceva? asa am patit eu, am umblat ca sa repar kilometraju ca se intepenise si fara sa vreau am tras acele inainte si aveam o eroare de vreo 10 km/h in plus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.