Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la garnitura de chiulasa si chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
paul-tm
Salutare. Am si eu niste pierderi de ulei si antigel pe la garnitura de chiulasa. Deocamdata nu mi-a bagat antigel in ulei.Caldura cam putina baga, desi am izolat compartimentu caloriferulu. Am facut niste poze sa vedeti cam pe unde curge.Si pe partea soferului e un pic umed de ulei langa garnitura de chiulasa.
E de schimbat garnitura de chiulasa?

Alta problema ar fi la chiulasa, am dus masina la un mecanic si a reglat avans,carburatie, aprindere.
Si a zis ca supapele nu prea mai lucreaza cum trebuie.
Eu daca merg cu a-1a pe un drum cu gropi nu pot sa o las mai incet ca incepe si tremura si da sa moara. Problema asta o am si pe loc daca accelerez masina mai incet incepe sa tremure motoru, parca s-ar ineca masina. Are o anumita turatie cand se gatuie, un pic mai tare decat relantiu.
Daca dau jos sa schimb garnitura de chiulasa.Vreau sa rezolv problema cu chiulasa.
Am sanse sa gasesc la dezmembrari o chiulasa buna? Nu vreau sa bag multi bani in ea,deoarece mai tin masina cam 8 luni.

ydaniel
cel mai bine ar fi sa o masori sa vezi daca are nevoie de planare.apoi verificare supape.
paul-tm
Chiar nu stiu nimic despre chiulasa de pe motoru meu.Motoru e luat de la dezmembrari, am luat (acum 1 an )eu o dacie ruginita completa cu 3 milioane pentru motor.Propietaru daciei ruginite a zis ca motoru e calumea.
Am pornit motoru pe dacia ruginita si mergea perfect, nu trepida, nu scotea fum deloc.Si motoru cand l-am pornit, nu a mai fost pornit de vreo 2 ani deloc.
Cand am pus motoru pe masina mea, si am inceput sa circul cu el a inceput sa mance ulei( nu manca 1l la 2000 km), sa trepideze in relantiu. Acum garnitura de chiulasa sad.gif .
Am desfacut capacu de la vasu de expansiune, si se vede deasupra antigelului multe pete mici negre. Ma gandesc ca daca erau minzerii, stateau la fundul vasului de expansiune.
Deocamata mai circul cu masina, pentru ca am nevoie de ea sa merg la lucru.Peste 2 saptamani isi ia taicamiu masina si atunci pot sa o bag in reparatii.
Mai pot circula cu ea cam 300 km?
ydaniel
vad ca ai avut numai pb.dar mai bine iti reparari motoru tau decat sa iei unu sh...cu vorba oamenilor...
tom79
QUOTE(paul-tm @ 26 Jan 2010, 16:28)
Salutare. Am si eu niste pierderi de ulei si antigel pe la garnitura de chiulasa. Deocamdata nu mi-a bagat antigel in ulei.Caldura cam putina baga, desi am izolat compartimentu caloriferulu. Am facut niste poze sa vedeti cam pe unde curge.Si pe partea soferului e un pic umed de ulei langa garnitura de chiulasa.
E de schimbat garnitura de chiulasa?

Alta problema ar fi la chiulasa, am dus masina la un mecanic si a reglat avans,carburatie, aprindere.
Si a zis ca supapele nu prea mai lucreaza cum trebuie.
Eu daca merg cu a-1a pe un drum cu gropi nu pot sa o las mai incet ca incepe si tremura si da sa moara. Problema asta o am si pe loc daca accelerez masina mai incet incepe sa tremure motoru, parca s-ar ineca masina.  Are o anumita turatie cand se gatuie, un pic mai tare decat relantiu.
Daca dau jos sa schimb garnitura de chiulasa.Vreau sa rezolv problema cu chiulasa.
Am sanse sa gasesc la dezmembrari o chiulasa buna? Nu vreau sa bag multi bani in ea,deoarece mai tin masina cam 8 luni.
*


du-te la mecanic sa o mai stranga si sa regleze culbutorii
PH-06-BOA
Opt luni , mergi si fara chiulasa. Mai strange-o putin (nu sa crape blocul), si las-o asa. Daca n-ai ulei in apa sau invers, si nici nu borboroseste in vas, n-are nimic pana cand vrei tu. Regleaza-i aprinderea si combustia, si nu mai trepideaza. Vezi sa nu inunde cand mergi cu viteza mica. Atunci consumul e mai mic, si cuiul nu poate inchide bine, crescand nivelul in camera.
paul-tm
M-am uitat mai bine si in vasu de expansiune sunt niste pete de ulei. Oricum caldura nu prea baga desi apa se incalzeste la 83 de grade, am termostat nou vernet de 89 de grade, am izolat compartimentu caloriferului, aeroterma model nou cu debit marit.
Am acasa garnitura de chiulasa ramasa de acum 3 ani decand avea taicamiu dacia lui, garnitura a fost pastrata in ambalajul original. Mai e buna de folosit garnitura?
Omu care mia reglat aprindera,carburator,avans a spus ca supapele nu lucreaza cum trebuie si din cauza aia se gatuie un pic peste relantiu.
Deocamdata mai vad daca mai schimb garnitura, dearece nu stiu daca ii mai pot face itp-ul deoarece am schimbat motorul si nu e trecut noul motor pe carte.
Pana nu aflu daca imi face cineva itp-ul nu ma apuc sa fac nimic la ea. Am vreo 2 staii cu pile sa vad daca iasa treaba biggrin.gif
micri
pentu a nu mai deschide alt topic am sa scriu aici , probleme de la chuloasa mea.

eu am ulei de jur imprejur si nu stiu de ce.
daca sunt gaze negre in capacul de la culbutori si destul de multe ce poate fi?
este un motor 102-00 si nu stiu daca are sau nu simeringuri la ghiduri.
paul-tm
Revin cu noutati.Sa umplut deasupra antigelui in vasu de expansiune cu pete de ulei plange.gif
Si pierde destul antigel intre blocu motor si garnitura de chiulasa, si ulei langa electromotor.
O sa schimb garnitura.O sa demontez cu taicamiu toate cele si un mester sa vina doar sa imi puna chiulasa sus si sa stranga garnitura.
Alta solutie nu am.
vladut88
daca pui pune garnitura de fermit eu am avut fermit la aro motor 1,6 si am crezut ca e arsa dar sa defectat acul din bord am schimbato de prost inainte de a verifica acul acum am pu no name si curge peste tot nu mai pun no name cat traiesc zilele astea o dau jos si pun fermit
CGDBZ
Abur nu scoate la evacuare ?, nu mai merge cu ea asa ca strici motorul .
vladut88
la mine nu scoate antigel nu curge sau sa se amestece cu uleiul curge doar in partea unde sut tijele impingatoare si tacheti am vazut la inceput ca , garnitura nu e prea stralucita ,dar nu am gasit fermit
paul-tm
@ CGDBZ: Sa nu mai circul cu masina ca stric motoru?
Avand termostat de 89 grade apa se incalzeste cam la 84 grade si scoate abur si la 84 de grade temperatura apei.
Uleiul nu are spuma in el, doar muci face cam multi.
Motorul merge bine. Apa nu fierbe.
Garnitura de chiulasa am de la taicamiu de acum vreo 3, 4 ani cand avea el dacie.
Garnitura e de la firma EUROGRAFT.
CGDBZ
Sa inteleg ca ai schimbat garnitura ca altfel nu vad cum sa dispara pierderile de ulei si antigel pe la chiuloasa.
paul-tm
Garnitura de chiulasa nu am schimbato inca smile.gif . Am o garnitura de chiulasa noua de la taicamiu.Garnitura a fost cumparata de taicamiu acum vreo 4 ani, cand avea el dacie.
Si mi-a dato sa am garnitura de chiulasa, sa nu mai dau bani pe alta noua. Daca e noua de ce sa nu o folosesc.
CGDBZ
Normal ca trebuie sa o folosesti plus ca inainte piesele erau mai de calitate .Cand o sa schimbi garnitura ar fi indicat sa verifici planeitatea chiuloasei si etanseitatea supapelor .
paul-tm
Cam cat costa schimbarea garnituri de chiulase? NU ma refer la pret-urile din service.
Cam ca ia un nene ce se ocupa cu reparatu daciilor si se pricepe ?
adrianadrian
schimbo mai repede indiferent cat cere ca apoi o sa faci motorul daca intra apa in ulei...eu am patito acu proaspat smile.gif...vezi topicul...si nu imi curgea nimic cum e la tine,deodata a picat...e 15 lei o garnitura si cat poti sa ii dai manopera la un nene 100 lei
paul-tm
Azi ma duc sa vorbesc cu mecanic. Tot mecanicu care mi-a reglat aprinderea,avansu,carburatoru. Sa vad ce zice.
Mie deocamdata nu imi fierbe apa.Uleiul pare destul de ok. Presiunea de ulei e ca deobicei: 2 si un pic in relantiu, 5 in turatie depinde de viteza.
Oricum e pe duca garnitura, dar la cati kilometri am facut cu ea decand am ulei in vasu de expansiune, daca uleiul e contaminat rau ii facea rau motorului.
Am facut cam 500 km de atunci. Si mai trebuie sa fac inca 60 km, pentru ca nu am cu ce sa ma duc la lucru.
La sfrasitul saptamani o sa o schimb, sau inceputul saptamani viitoare. Depinde de mecanic,
Uleiul imi cam dispare, oricum motoru meu papa ulei. Am in ea ulei panther 20w50, am facut cu el 2400 km.Dupa ce ii schimb garnitura ii bine sa ii schimb uleiul?
adrianadrian
acum e usor sa previi...ca daca patesti ce am patit eu trebuie sa scoti mai multi bani si nu cred ca vrei asta..mergi la mecanic si vorbeste cu el sa vezi cum te sfatuieste.
paul-tm
Am fost la mecanic. A zis sa dau chiulasa jos cu taicamiu. Sa duc chiulasa la rectificat ca mai mult ca sigur cat am mers cu masina sigur trebuie rectificata.
Si dupaia sa il chem si vine la mine acasa si mio pune el sus, o strange si regleaza tachetii.
Cand duc chiulasa la rectificat, trebuie sa dau jos rampa ?Cat costa rectificatu?
Nu am sanse sa gasesc o chiulasa buna second care nu mai trebuie rectificata ?
Mersi
Iuli
fati chiuloasa ta dao jos duo la strungar sati ia fata dreapta si sa rectifice supapele si scaunul ,mai verifica sisemeringul de la servo frana,furtunu si supapa si furtunu cu diuza
paul-tm
Salutare.Cine se ofera sa imi schimbe garnitura de chiulasa? Bineinteles nu gratis, contra cost, si ajut si eu la demontare-remontare.
Am stat si m-am gandit ca nu merita sa mai duc chiulasa la planat si rectificat. Masina o mai tin anu asta.Vreau sa schimb garnitura sa nu am probleme la vara sa imi fiarba apa.
Nu am bani de masina straina, ca imi luam si o duceam la rabla direct dacia.
Astept oferte cheers.gif .Ma gandesc ca in 4 ore putem schimba garnitura 053.gif .
Timp liber am vineri,sambata asta, sau miercurea si joia viitoare.Stau in timisoara.
adrianadrian
da o tu o poti schimba man...tot ce iti trebuie e o cheie dinamometrica...pentru a sti cat de tare sa o strangi....dai chiuloasa jos schimbi garnitura si pui la loc...e simplu
jjaacckk80
verifica daca este stransa chiuloasa
adrianadrian
daca ii curge omului antigel pe la garnitura si zice sunt pete de ulei in vas sigur e ciobita garnitura....fa cum ti-am zis,imprumuti o chieie si dai bataie in juma de ora nu ai ce face...si plus ca poti masura si tu chiuloasa cu ceva drept sa vezi daca trebuie rectificata...cu o cumpana ceva...
baranga
tocmai..ca nu-i asa;daca a zis ca da antigel pe langa si baga si ulei in vas tind sa cred ca nu e stransa chiulasa,exact ca jjacckk80 wink.gif
adrianadrian
daca nu e stransa mai are compresie sau o da tot pe unde iese antigelul?
CGDBZ
Daca nu-i baga presiune in vas (nu face bule) poate sa incerce sa o stranga ,poate nu e stransa suficient (se slabeste foarte putin apoi se strange cu cheia dinamometrica) dar eu recomand schimbarea garniturii si verificarea planeitatii chiuloasei .
paul-tm
Imi pierde si ulei si antigel la garnitura de chiulasa.
Ulei in vasu de expansiune nu sunt sigur ca am, sunt pete mici deasupra antigelului. Si taicamiu az is daca era antigel petele erau rotunde si mai mari.
PH-06-BOA
Chiulasa, nu se onduleaza, nu se curbeaza asa usor. Daca la strangere s-a folosit dinamometrica si nu a fost stransa si a doua oara, acum e slaba. Presiunea de ulei fiind de vreo sapte ori mai mare ca cea a apei, normal ca intra ulei in apa, iar la cilindrii daca nu s-a ars pana acum, verifica si inaltimea lor, sa nu fie prea sus fata de bloc, ca la strangere, crapa blocul. Atentie mare la cum scoti APA din gaurile filetate de pe bloc. Daca nu scoti tot, crapa la strangere. Daca ai un subler de 300, e foarte bun pentru alinierea camasilor si determinarea gradului de curbare al chiulasei. Daca e dreapta si nu e roasa de oxizi, nu e strict necesara rectificarea.
unikat45
are dreptate...PH-06-BOA...e cam greu sa o deformezi ....dar totusi se poate daca insisti...
eu cunosc pe cineva care a reusit din strangere...sa deformeze chiuloasa... a strans din ordinea...."flacarii violet" daca imi este permis sa ma exprim...
nu oi fi mare expert dar am strans racorduri care tin minim cam 100 Bari.la temperatura camerei....si stragerea am facut-o de mana..pe racorduri de plastic.... sau teflon..fara cheie...racordurile erau de cromatografie HPLC... dar ma rog ..ar fi tinut si la 200 grade C si macar 50 Bari asa de teflon cum erau ele..

depinde cine strange.... am vazut mecanici care pretindeau ca sunt buni dar nu stiu sa stranga un surub ... strangeau smuncit........asa ca cine nu stie.. ..sa nu o faca brusc... e totusi o teorie...
paul-tm
Salutare.Inca mai stau cu semnu intrebari referitor la chiulasa. Mie de asta iarna tot imi pierde antigel.
Oare nu o fi blocu fisurat?. Cat timp motoru merge nu se vede nimic deoarece blocu e cald si se evapora. Dar dimineata se vede umed acolo.
Din decembrie pana acum am completat cu maxim jumate de litru de antigel.
Uleiul este negru. Si nu vad ulei in vasu de expansiune.
Singura chestie ce am observato, am golit vasu de expansiune si am bagat apa distilata in el si deasupra se vedea niste urme( ca urmele cand ploua si se face o balta si in groapa acea erau depuneri de ulei, benzina si se face niste pete deasupra)
Apa nu fierbe inca, am termostat de 89 de grade, apa in oras sta la 85 de grade.
Am vorbit sa duc chiulasa la rectificat:planat si facut ghidurile la supape 90 roni.
Nu stiu ce sa fac. Mie frica sa nu dau degeaba chiulasa jos.
Mai pun niste poze.

ghitza
la ce moment se strange chiulas caci am facut si eu rost de o cheie dinamometrica de la lucru de la mine(de unde lucri de acolo traiesti)
Tudor Badescu
Daca sunt pierdetri mici,micsoreaza concentratia de antigel la circa 25%,sau chiar pune apa ca acum nu mai ingheata.Amestecul antigel penetreaza mult mai bine micile imperfectiuni de inchidere decat apa.Daca nu se vede pe unde curge,se poate face proba folosind ca lichid de racire o solutie de soda de rufe(NU SODA CAUSTICA!).Oriunde nu se inchide bine apare in 1...3 zile de utilizare o spuma solida alba.E si un risc:soda de rufe dizolva piatra si rugina din sistem si e posibil sa desfunde imperfectiuni de etansare colmatate cu timpul.
paul-tm
Acum in masina am antigel Gelsol-verde fluorescent ce rezista pana la -35 de grade.
pojarel18
Pentru ghitza....suruburile la chiulasa se strang la un cuplu de 5,5-6,5 daNm,la rece

Paul-tm....eu zic sa dai jos chiulasa(o duci la rectificat daca e cazul), schimbi garnitura,pui chiulasa sus si strangi suruburile in ordinea corecta la cuplul mentionat mai sus(iti trebuie cheie dinamometrica)

sper sa iti fie de folos.....bafta
paul-tm
O sa dau chiulasa jos, dar au intervenit alte cheltuieli(trebuie sa merg urgent la dentist) si nu am disponibili bani.
Cel mai important e sa imi faca itp-ul, mi se expira pe 19 acum. Si am motoru schimbat si nu e trecut nou motor pe cartea de identitate.
Am vorbit cu un mecanic:50 roni sa imi schimbe garnitura de chiulasa.
O luna mai trebuie sa merg asa cu ea.Nu are ce sa se intample,uleiul e bun.
ghitza
ms pojarel18 .sa traiesti
paul-tm
Salutare. Am reusit azi sa schimb garnitura de chiulasa. Garnitura aia veche era arsa in vreo 3 locuri.
Chiulasa am duso la rectificat:plan si scaune la supape.
A venit mecanicu sa imi puna chiulasa sus. Sa uitat la garitura de chiulasa si era de 1400.Pe ambalaj era scris 1300. Mecanicu a zis ca o punem asa ca nu are nimic.Fiind seara nu aveam de unde sa cumpar alta garnitura.
A pus chiulasa sus, a stranso. Si am pornit masina, de mers vad ca merge bine.Numa ca mi sa facut uleiul "cafea cu lapte". Inainte sa dau jos chiulasa, uleiul era negru. Nu stiu ce sa zic , mecanicu a zis ca a curs antigel in ulei cand am dat chiulasa jos.
Maine ii cumpar un ulei ieftin de proba. Revin cu alte detalii

17 May 2010, 23:29:
Cum pot sa imi dau seama daca mecanicu a pus garnitura de chiulasa invers? Imi zice mecanicu ca cam slaba ungere am sus la rampa.
Sper sa nu fie asa post-336-1110552439.gif .Ma gandesc ca nu avea voie sa bage antigel in ulei, daca era pusa bine garnitura de chiulasa.
Cand am pornit masina dupa ce a pus garnitura, masina scotea fum alb.
Offf mecanci astia sad.gif
sechi
Daca apus garnitura de 1400, in loc de 1300, mai mult ca sigur intra apa in ulei. Aia nu se aseaza concentric corect pe marginea camasilor tale.
Faptul ca n-ai ungere buna la rampa, denota ca, ori n-a curatat orificiile de ulei din bloc si chiuloasa, ori a pus gasket la montare si s-au infundat partial acele orificii.
Eu zic sa impusti mecanicul si sa-i violezi nevasta, ca banii nu cred ca ti-i mai da inapoi! radmasa.gif
paul-tm
Era garnitura de 1300.M-am dus azi la magazin si le-am comparat.Si vede clar inelele care vin pe cilindri difera. Totusi am garnitura de chiulasa de 1300 pusa.
Totusi e normal sa scoata fum alb asa mult chiar si la 80 de grade temperatura apei?
Sa nu mai zic daca scot capacu de la tacheti scoate ceva alb de zici ca e locomotiva.
Din cate vad apa nu bolboroseste in vas.E un comportament normal?
sechi
Domnule, nu e normal, desigur. Chiar daca e garnitura de 1300, precis ceva este in neregula.
Pentru comparatie, opreste o Dacie in trafic, salta-i capota si vezi cam cum trebuie sa mearga.
Schimba mecanicul si refa lucrarea, dar asa cum trebuie.
paul-tm
Parca incepe sa isi dea drumu masina.Vad ca nu mai scoate abur la cald. Vad ca uleiul e bun, nu a crescut nivelu.
Se simte acum ca lucreaza bine supapele, nu mai trepideaza motoru.Pot sa merg cu ea mai bine "bara la bara". Inainte trebuia sa o tin din ambreiaj, ca se scutura masina.
Vedem cum se comporta in continuare masina.
tanel17
salut Paul.
Vreau sa-mi duc chiuloasa la rectificat dar habar n-am la cine. imi zici la ce atelier ai rectificat-o?
ms
paul-tm
Ceau. La Dinamo pe calea Lugojului. A costat 200 roni rectificat planu si scaunele. In 2 ore a fost gata chiulasa.
Masina merge bine acuma, sunt multumit .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.