Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ceas APA pentru SN Europa
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
pician90
Avand in vedere ca multi dintre noi nu avem nici macar ceas de apa..vreau sa lamurim odata ..cum se poate monta "separat" un amarat de ceas..toti cei care si-au montat ..au uitat de noi si nu au mai raspuns la nici un topic..cum au facut ..ce au facut .s.a.m.d. deci : am toate piesele.. tot. insa nu nimeresc nicicum ..sa leg firele si am asa :
[attachmentid=1627587731] [attachmentid=1627587730] [attachmentid=1627587729] .. cine ma ajuta? si nu ma ajuta numai pe mine..

ps: sunt dispus sa fac toate combinatiile pe care le ziceti ..desi .nu stiu daca am scapat cv... mentionez ca la ceas negru e masa.. asta stiu sigur.
Maskatu
In manual zice ca....
Senzorul de temperatura trimite la calculatorul de injectie informatia de temperatura a apei, iar o alta informatie este transmisa la aparatul indicator de pe tabloul de bord, care va indica temperatura apei.
In caz de alerta privind temperatura apei, calculatorul va comanda aprinderea martorului alerta temperatura apa de pe tabloul de bord.


Si din ce mai scrie prin manual rezulta urmatoarele:
pin 13 calculator ==> pin B2 senzor temperatura apa
pin 73 calculator ==> pin B1 senzor temperatura apa

Senzorul temperatura apa este pozitionat DEASUPRA senzorului de turatie.

Dar cum nu ai ceas de apa? Eu stiam ca modelul europa nu avea turometru, in rest avea kilometraj , indicator benzina si indicator apa... tu nu ai de apa? blink.gif
pician90
nu nu am ceas de apa ..am un vecin are exact ca amea tot Europa si nici ele nu are ceas de apa.. si multe altele..pt. pinii aceia ce vin din calc..am nevoie de un ceas..sau mai simplu un bord complet.. insa eu am toate piesele ce sunt accesibile la toata lumea zic eu ..am ceas de apa de dacia, am un bulb de 1310 ..si mai tre sa fac la strung un T si sa sectionez furtunu de la radiator ..pun T-ul pe el ..bag bulbu in T si ceasul l-as monta sub cd player..eu as vrea sa montez piesele ce le am ..au fost luate mai demult de pe o dacie si functionau ..ma intereseaza cum sa leg firele ..fara sa am vreo legatura cu calculatorul.. asta e o schita cam cum as vrea sa fac.:[attachmentid=1627587733]

ps: fraierii nu au pus la model Europa turometru si nici macar Ceas de apa..avem un led amarat ..care ziua nici nu il vezi..daca se aprinde
ps2: cred ca cel mai bine ar sti cum se leaga posesorii de dacia 1300-1310 ..ca ei au astfel de ceas..
djasu82
pai si ma rog de ce nu tragi semnal de la calculator la ceasul de apa cred ca sunt si trase in mufa de la tablou ... te complici aiurea .
Maskatu
Si nu stiu daca o sa iti indice la fel de corect...
djasu82
pai da un tablou la dezmembrari e vreo 50 de lei cel de sn care are inclus apa , turometru... iar firul daca nu e tras se trage de la mufa calculatorului de injectie.
elm
Senzorul de temperatura din blocul motor are un singur fir (sa-i zicem de semnal, al doilea e carcasa).
Ceasul din bord are trei borne: +contact, masa si fir de semnal (ala care vine de la senzor).
Atit...

Principiul de functionare pe care mi-l imaginez (daca stie cineva mai exact sa nu ezite sa ma corecteze), vine asa: indicatorul din bord este construit din doua bobine, una alimentata continuu la 12V, iar cealalta, la fel, dar serie cu senzorul rezistiv de temperatura (vezi schema).
Acum, functie de temperatura masurata se va modifica corespunzator rezistenta senzorului, odata cu ea curentul care circula prin bobina a doua, iar din fluxurile magnetice produse de cele doua bobine rezulta indicatia acului.
djasu82
lasa decat sa experimenteze si sa se ia cu mainile de cap mai bine cumpara cea ce trebuie si e sigur.
pician90
a...bine ..am aflat cum se testeaza bulbu ala. cu un bec si am aflat ca nu e bun .O sa cumpar unu nou si am sa fac toata instalatia ..si fac si un tutorial ..poze ..dimensiuni ..tot. oricum @elm ms .

@djasu' daca as sta ..sa vad ce trenuie sa iau ..imi trebuie un bord , dupaia trage fire de pe la calculator ..lucru ce nu m-as baga..dupaia daca am bord cu ceas de apa ..am si turometru ..trebuie sa il fac si ala..m-am gandit ca mi-e mai simplu ..sa fac ce am de gand ..deoarece .am ceas de apa separat.. suport de ceas, racord T .. mai trebuie un bulb.

in legatura cu eroarea de citire.. pun bulbul imediat pe circuit unde iese apa din motor.. m-a gandesc ,ca nu o sa indice o eroare .mare. maxim ..5-10 grade mai putin...
Maskatu
Eu zic ca daca nu prea te pricepi mai bine nu te mai apuci. Nu este de joaca cu tabloul si cu instalatia electrica. Ori apelezi la un "specialist", ori mai astepti un pic si cumperi un alt tabloul de bord. Km se pot readuce usor la cat ai tu acum.
djasu82
eu cred ca de asta ai e frica nu ca , ar trage 2 fire de semnal de la mufa calculatorului evident ca ai mai trebuie pini dar de aia se face rost rapid tongue.gif
Pician temperatura din blocu motor difera fata de cea de pe furtun ... dece crezi ca ingineri au montat senzorul de temperatura in blocul motor ?
Nu recomand asa ceva cum vrei tu sa faci dar na e parerea mea tu decizi .
pician90
pai si daca trag de la pini spusi de Maskatu' pin 13 si pin 73 de la mufa calculatorului ..trebuie sa duc firele astea doua direct in ceas?..sau mai e nevoie de masa sau ceva + ? ..si apropo merge la ceasul asta?:[attachmentid=1627588542]

Onyx
cine vrea ceasuri de bord (vitezometru turometru apa si benzina) complete de supernova. 0726161413 100lei.
poz9
Sau bordul complet de supernova 190lei
sonnic53
nustiu daca o sati mearga ceasul asta. insa la ceasul de supernova ..

nici eu nu am avut .

pleci cu fir de la calculator . (parca) la turometru era B3 la apa B2 .
firu al duci la in spate la tabloul de bord este loc liber unde trebue prins ( nu mai am pozele ca tias fi aratat ) si apoi montezi ceasul in tablou ... asta pentru ceasul supernova.

nu te apuca daca nu ai niste poze sigure , si nusti ce faci ...

asta e doar o idee la cum trebue si ceam facut eu .
pician90
Bun m-ati convins ..marti ma duc la judet si iau un bord complect de supernova' si rezolv treaba ;;;revin cu poze mai tarziu'

intrebare:
*ce pin de la calculator este pentru turometru?
am gasit in carte : pin24 senzor turatie info1
pin54 senzor turatie info 2
pin70 tablou bord info. turatie
*ce pin de la calculator este pentru temperatura apa?
in carte scrie : pin13 senzor temp. apa-info. temperatura
pin73senzor temperatura apa-masa
la bord la conectorul A este pin3 TUROMETRU
pin4 transmitator temperatura apa

care cum trebuie legate.? ma intereseaza pe ce fir vine semnalul de la calculator' pentru turometru si temperatura apei... deci ma intereseaza 2 fire. multumesc


uitati ca imi raspund si singur ..am aflat ca pinul 70 de la calculator e pentru turometru. ..acuma mai ramane sa stiu ..ce pin e pentru apa..pt. ca sunt 2 si nu stiu care e..
si dc spuneti B2- B3 ? [attachmentid=1627588849] [attachmentid=1627588850]
nu e?
pin70 calculator=pin3A bord- turometru
pin ? calculator=pin4A bord-ceas apa..
sonnic53
parca asteas comenzile de la calculatorul masini ... ala de langa baterie...tu ai treaba cu cel din cutiuta de sigurante de la motor... maro parca smile.gif
djasu82
El are treaba cu scosul de semnal din calculatorul de injectie cel de langa baterie daca nu sunt trase semnalele la mufele vechiului tablou.
bobi.1
QUOTE(pician90 @ 27 Jan 2010, 11:59)
Avand in vedere ca multi dintre noi nu avem nici macar ceas de apa..vreau sa lamurim odata ..cum se poate monta "separat" un amarat de ceas..toti cei care si-au montat ..au uitat de noi si nu au mai raspuns la nici un topic..cum au facut ..ce au facut .s.a.m.d.  deci : am toate piesele.. tot. insa nu nimeresc nicicum ..sa leg firele si am asa :
  [attachmentid=1627587731] [attachmentid=1627587730] [attachmentid=1627587729] ..  cine ma ajuta?  si nu ma ajuta numai pe mine..

ps: sunt dispus sa fac toate combinatiile pe care le ziceti ..desi .nu stiu daca am scapat cv... mentionez ca la ceas negru e masa.. asta stiu sigur.
*


te rog mult daca ai reusit sa montezi ceas pt. apa da sfoara in tara si spune cum ai procedat nici eu nu am pe europa acest ceas.daca esti amabil trimite un mg pe adrs bogdan.boioc@yahoo.com merci.
Maskatu
Puteti sa puneti o poza cu ceasul in cauza (fara apa)? La intruniri au venit zeci de super nove, dar nu am vazut niciodata una fara ceas de apa blink.gif sunt curios.....
caphonne
Am reinceput sa fiu si eu activ pe forumul acesta si observ ca majoritatea postarilor se termina asa in aer iar cei care reusesc sa faca ceva nu mai spun nimic si nu inteleg de ce.

Idem Maskatu astept poze cu ceasul ala.Multumesc anticipat.
pician90
inca nu am reusit sa fac rost de bord.adica bani .dar promit ca pana la sfarsitul lui martie ..am sa fac un tutorial ..cu poze ..absolut tot ..despre cum se monteaza ceasul si turometru. Pe cuvantul meu de onoare. maskatu' uite poza cu bord exact ca al meu ..poza nu e amea..e luata pe pe net. [attachmentid=1627600512] ale lui tazzSN
bygy007
ceasul este format din 2 bobine figurate cu rosu , trebuie indentificate prin masuratoare si se leaga ca in schema
pician90
ok ms. Am renuntat la ideea ..cu bulb si ..alte improvizatii . Am sa achizitionez un bord complect..si il montez asa.Cea mai eleganta solutie..si cea mai sigura zic eu .Impreuna cu ajutorul lui tazzSN o sa incerc sa fac un tutorial cu o gramada de poze..pentru cei ce vor sa isi monteze bord complect.
bobi.1
QUOTE(pician90 @ 9 Mar 2010, 10:52)
ok ms. Am renuntat la ideea ..cu bulb si ..alte improvizatii . Am sa achizitionez un bord complect..si il montez asa.Cea mai eleganta solutie..si cea mai sigura zic eu .Impreuna cu ajutorul lui tazzSN  o sa incerc sa fac un tutorial cu o gramada de poze..pentru cei ce vor sa isi monteze bord complect.
*


salut. ai reusit sa ti montezi ceasurile????????????????????????? unsure.gif
Maskatu
Mare lucru nu este... scoti ceasul vechi fara indicatorul de apa, si pui noul ceas care are tot ce trebuie. Important este ca ceasul pe care il luati sa fie cu numarul de mufe existent pe masina, adica 3 sau 4. Si ca mufa sa aiba fir pentru indicatorul de apa.

pician90
asa cum am promis ..am sa postez un mic tutorial ..despre cum sa montezi turometru si ceas de apa. Cel mai simplu mod este sa cumperi un bord complect cu turometru ,vitezometru,ceas de apa si ceas de benzina.Primul rand ..piesele de care aveti nevoie sunt :
-2 papuci gen: [attachmentid=1627606551]
-Bord complect
-Banda de izolat
-surubelnita stea si una dreapta
-tubulara de 22'
Si incepem cu :


1. Debransati borna + de la baterie
2.Desface-ti volanul cu o tubulara de 22 ..volanul iese prin miscari mai dure stanga-dreapta prin treagere.
3.Scoate-ti butonul de reglaj faruri ..iese foarte greu ..trebuie sa trage-ti de el tare.
4.Desfacem chocilia volanului
5.Desfacem plasticul de sub bord..cel impreuna cu tabloul de sigurante.
6.Desfacem cadrul bordului ...sus are 3 ..picioruse de plastic..iar jos se tine in 2 holsuruburi .de o parte si de alta a volanului situate in partea inferioara.
7.Desfacem bordul din partea de jos ..are 2 holsuruburi , precum si in partea de sus ..tot 2. pentru a le vedea mai bine scoate-ti butoanele ..de la avarie si cel din stanga bordului .
8.cablul de kilometraj are 2 cleme de plastic ..trebuie bagat sub ele o surubelnita si "cracacite" dar nu tare ..ca se pot rupe.. foarte usor ..pentru a iesi din bord .
9.cu grija trage-ti mufele din bord ...cele 3 sau respectiv cele 4.(daca aveti semnalizare doar pe un bec ..e bord cu 3 mufe..iar ..daca aveti semnalizare stanga -dreapta separat ..aveti 4 mufe.)
10..la mufa in drept cu turometru ..la pinul 5 . [attachmentid=1627606556] .numarand de la stanga la dreapta : de pune in mufa acel piciorus(TUROMETRU)
11. La mufa din mijloc ..la pinul de sus ..de conecteaza celalalt piciorus in mufa[attachmentid=1627606557] (CEAS DE APA)
12. Se prelungesc firele ..si se trag in cutia neagra de la motor. cea cu sigurante si relee.
13. Acolo este o mufa cu o framada de fire ..in dere de jos sunt 15 fire ..iar deasupra sunt 13. Raman 2 fire. Verde/alb = APA si Albastru/maro= Turometru.Se fac conexiunile..cu cele doua fire trase din bord. [attachmentid=1627606558]
14. In acest moment ..dupa ce ati izolat sanatos ..firele acolo unde ati facut conexiunea aveti un bord functional.
15.Pentru asamblare ..urmariti etapele in sens invers.

(pentru pini de la bord avem la turometru :[attachmentid=1627606559]
si pentru ceas de apa avem :[attachmentid=1627606560]

sper ca se intelege ce am incercat ..sa explic ..E cea mai simpla metoda si cea mai frumoasa metoda estetica. SPOR!.
marian_ariciuc
nu exista fire in bord, care vin de la calculator pinii 13/73 la fel pentru turometru??
asa s-a intamplat cand am montat bricheta, am gasit fire in bord cu tot cu papuc, eu doar am prins bricheta de panou si am infipt papucul...

merg pe ideea ca atunci cand s-a conceput instalatia electrica, a fost conceputa pentru Dacia Dupernova toate modelele: Europa, Clima, Confort...
tazzSN
Nu nu exista trebuie trase,cum a zis si colegul din cutia neagra de langa aripa
pician90
trasul firelor precum si legarea lor e destul de usoara..trebuie doar timp rabdare si ..material.

dymmy
QUOTE(pician90 @ 25 Mar 2010, 19:00)
asa cum am promis ..am sa postez un mic tutorial ..despre cum sa montezi turometru si ceas de apa. Cel mai simplu mod este sa cumperi un bord complect cu turometru ,vitezometru,ceas de apa si ceas de benzina.Primul rand ..piesele de care aveti  nevoie sunt :
-2 papuci gen:  [attachmentid=1627606551]
-Bord complect
-Banda de izolat
-surubelnita stea si una dreapta
-tubulara de 22'
Si incepem cu :
1. Debransati borna + de la baterie
2.Desface-ti volanul cu o tubulara de 22 ..volanul iese prin miscari mai dure stanga-dreapta  prin treagere.
3.Scoate-ti butonul de reglaj faruri ..iese foarte greu ..trebuie sa trage-ti de el tare.
4.Desfacem chocilia volanului
5.Desfacem plasticul de sub bord..cel impreuna cu tabloul de sigurante.
6.Desfacem cadrul bordului ...sus are 3 ..picioruse de plastic..iar jos se tine in 2 holsuruburi .de o parte si de alta a volanului situate in partea inferioara.
7.Desfacem bordul din partea de jos ..are 2 holsuruburi , precum si in partea de sus ..tot 2. pentru a le vedea mai bine scoate-ti butoanele ..de la avarie si cel din stanga bordului .
8.cablul de kilometraj are 2 cleme de plastic ..trebuie bagat sub ele o surubelnita si "cracacite" dar nu tare ..ca se pot rupe.. foarte usor ..pentru a iesi din bord .
9.cu grija trage-ti mufele din bord ...cele 3 sau respectiv cele  4.(daca aveti semnalizare doar pe un bec ..e bord cu 3 mufe..iar ..daca aveti semnalizare stanga -dreapta separat ..aveti 4 mufe.)
10..la mufa in drept cu turometru ..la pinul 5 . [attachmentid=1627606556]  .numarand de la stanga la dreapta : de pune in mufa acel piciorus(TUROMETRU)
11. La mufa din mijloc ..la pinul de sus ..de conecteaza celalalt piciorus in mufa[attachmentid=1627606557] (CEAS DE APA)
12. Se prelungesc firele ..si se trag in cutia neagra de la motor. cea cu sigurante si relee.
13. Acolo este o mufa cu o framada de fire ..in dere de jos sunt 15 fire ..iar deasupra sunt 13. Raman 2 fire.  Verde/alb = APA    si  Albastru/maro= Turometru.Se fac conexiunile..cu cele doua fire trase din bord.  [attachmentid=1627606558]
14. In acest moment ..dupa ce ati izolat sanatos ..firele acolo unde ati facut conexiunea  aveti un bord functional.
15.Pentru asamblare ..urmariti etapele in sens invers.

(pentru pini de la bord avem la turometru :[attachmentid=1627606559]
si pentru                                ceas de apa avem :[attachmentid=1627606560]

sper ca se intelege ce am incercat ..sa explic ..E cea mai simpla metoda si cea mai frumoasa metoda estetica.                SPOR!.
*


Salut!
In sfarsit s-a mai "incalzit" un pic si am reusit sa mai fac cate ceva pe la masina!
DEOARECE M-A APUCAT VREMEA RECE!!! NU MI-AM PERMIS SA MA APUC DE MONTAT BORDUL COMPLET LA DSU-UL MEU !
PICIAN....ajuta-ma te rog! sau cine este disponibil....si niste poze nu ar strica...mereu sunt utile smile.gif
DECI....am nevoie sa montez TUROMETRUL si indicator TEMPERATURA APA.....acesta din urma am inteles ca se monteaza impreuna cu indicatorul de benzina...le am si inca nu am apucat sa le desfac de pe tabloul achizitionat....VITEZOMETRU nu este pe tabloul cumparat...de aceea va trebui sa le desfac si sa le montez pe tabloul meu....de pe masina...model EUROPA .adica modelul "chel" sad.gif
INTREBARE DE 1000 DE PUNCTE....m-am uitat la acea gramada de fire....sunt 13 pini care vin la tabloul de sub capota...ala cu relee!!!!
UNDE SUNT 15 FIRE???? TREBUIE SA DESFAC MANUNCHIUL MARE DE CABLE ? ala care coboara din cutia cu relee?
PLEASE HELP.....CA NU VREAU SA MA APUC DE DEMONTAT TOT VOLANUL PANA NU TRAG "CELE 2 FIRE MINUNE" DE UNDE TREBUIE????

INCA CEVA.... la vitezometru care pin e pana la urma? pinu 5 de la stabga la dreapta sau de la dreapta la stanga???? am vazut 2 poze care arata diferit de aceea intreb!

UN RASPUNS RAPID DE LA COLEGI....CA VINE FRIGU ACUSI..IARRRR!!!!

MULTUMESC ANTICIPAT!
ramsen
de ce te complici tu sa montezi pe ceasul tau de europa turometru si temperatura apei cind poti pune unul tot de DSN cu asa ceva montat din uzina pe el...si decit sa mai tragi tu de la motor doua fire pentru turometru si temperatura apei...sau ma rog unul de logan cum si-au montat multi pe DSN...
dymmy
QUOTE(ramsen @ 20 Jan 2011, 09:21)
de ce te complici tu sa montezi pe ceasul tau de europa turometru si temperatura apei cind poti pune unul tot de DSN cu asa ceva montat din uzina pe el...si decit sa mai tragi tu de la motor doua fire pentru turometru si temperatura apei...sau ma rog unul de logan cum si-au montat multi pe DSN...
*



RAMSEN!
NU INTELEG, ce vrei sa zici? Daca cumparam un bord complet de la variante RAPSODIE, CLIMA....alea care au toate acele/indicatoarele functionale....TOT TREBUIA SA TRAG FIRELE DE UNDEVA....Varianta EUROPA...nu are nici cablele respective trase la bord...DECI??????
cum adica de ce ma complic?.....pai am achizitionat turometrul si indicatorul temp apa plus benzina acu ceva timp....second off-course!!!
NU AM REUSIT SA LE MONTEZ INCA datorita vremei reci care venise cam repede....necesitatea lor????? foarte mare sau ...destul de importanta pentru mine si multi altii, cred smile.gif ....sa am si eu in vedere o temperatura apa, fara sa astept sa se incinga sa se aprinda martorul rosu, ala care e pe langa ulei parca sad.gif
SI TOCMAI CA NU VREAU SA MA COMPLIC......nu sunt cu pretentii extraordinare astfel ca daca doream bord de LOGAN puneam asa ceva.....eu pur si simplu....incerc sa-i montez doar ce lipseste si este de maxima utilitate in cazul meu> turatiile motorului/ indicatorul turometru si indicatorul de temp. apei!!!!

MULTUMESC ... DAR TOT NU MI-A RASPUNS NIMENI SI NICI SOLUTII CLARE!!!!!
DACA ARE CINEVA UN RASPUNS CLAR....VA ROG!!!

P.S. Fara off topic! chiar nu vreau sa intru in polemici si chestii de genu> da de ce? da mai bine puneai asta/sau asa.....offff!!!!
ramsen
tocmai asta este...te complici foarte mult, pentru ca la ceasurile de DSN full au toate pe ele iar tu decit sa tragi cele doua fire de la motor ...este o mare diferenta intre ce vrei tu sa faci si ce iti spun eu...
1.tu ai ceas DSN europa fara turometru,temperatura apei...ok...si vrei sa montezi pe el aceste doua functii...ok... trebuie sa desfaci ceasul sa le montezi sa gauresti sa creezi contactul pe folia de contacte...daca imi aduc aminte ca nu le are ...deci o munca multa in plus...
2.ceasul DSN clima full cu totul pe el ce te intereseaza pe tine nu mai trebuie decit sa bagi doi papuci la mufele respective si pinii respectivi la ceas si la cutia de la motor...atit
eu unul asa as face in locul tau...nu m-as complica cu ce vrei tu sa faci si as cumpara unul de clima direct...munca foarte putina si rentabila...SUCCES
jonny_b
Dymmy - ti-am raspuns aici http://www.daciaclub.ro/Go-to-last-page-pa...36952-s750.html
harry
QUOTE(pician90 @ 25 Mar 2010, 19:00)
12. Se prelungesc firele ..si se trag in cutia neagra de la motor. cea cu sigurante si relee.
13. Acolo este o mufa cu o framada de fire ..in dere de jos sunt 15 fire ..iar deasupra sunt 13. Raman 2 fire.  Verde/alb = APA    si  Albastru/maro= Turometru.Se fac conexiunile..cu cele doua fire trase din bord.  [attachmentid=1627606558]
*


`
@dymmy
Nelamurirea ta era cea legata de cele doua fire. Aici iti explica clar colegul unde sa le tragi!
Deci pleci cu cele doua fire din bord, (de pe pinii care sunt marcati foarte clar in posturile din pagina anterioara) si ajungi in cutia neagra de langa baterie, unde le legi conform descrierilor de mai sus.

Din cate am inteles, ceasurile de europa sunt precablate cu folia pentru turometru, doar ca nu este montat....
jonny_b
Asa este folia ceasurilor de la Europa are si cablaj pentru apa si turometru (dar nu are mufa aceea micuta albastra - ea e mai greu de gasit dar se poate improviza)
pician90
. Se prelungesc firele ..si se trag in cutia neagra de la motor. cea cu sigurante si relee.
13. Acolo este o mufa cu o framada de fire ..in dere de jos sunt 15 fire ..iar deasupra sunt 13. Raman 2 fire. Verde/alb = APA si Albastru/maro= Turometru.Se fac conexiunile..cu cele doua fire trase din bord. ..

Cam astea 2 fire ar fi ..
spor.
dymmy
ok....ok smile.gif
multumesc....

Ar fi mai usor sa montez vitezometrul de pe bordul meu varianta europa....pe bordul primit???????

ce ziceti?

sad.gif
pician90
mai bine desfaci vitezometrul si il pui pe bordul cu ceas de apa si turometru.
dymmy
QUOTE(pician90 @ 22 Jan 2011, 15:05)
mai bine desfaci vitezometrul si il pui pe bordul cu ceas de  apa si turometru.
*



pician....
se desface greu vitezometrul???
si va indica corect...?
ce pasi trebuie urmariti la montarea/demontarea vitezometrului?
daca ma apuc de desfacut....vreau sa am toate variantele disponibile!
multumesc... smile.gif
pician90
pai nu e greu deloc.Cand ai bordurile in fata e foarle simplu.

Desfaci "sticla" bordului.Vezi ca are niste cleme in partea superioara si inferioara(sunt foarte fragile si poti crapa sticla daca le cracacesti tare.)

in spatele bordului ..sub kilometraj ai 2 suruburi.Le desfaci si tragi kilometrajul afara si il pui ce bordul ...cel nou.

din cate tin minte..nu e nevoie sa umbli la ac..sau la altceva.
Spor.
ps: daca am uitat ceva, rog colegii sa ma complecteze.
dymmy
ok....multumesc inc'odat smile.gif
In zilele urmatoare dupa montaj si probare...voi reveni cu informatii!
o seara buna!
yhattori
am facut eu aceasta modificare la masina unui vecin; necesarul de materiale a fost 20 cemtimetrii de tava de cupru fi 20, trei teuri la 60 de grade si unul la 120, patru coti si aprox 50 grame fludor.

am legat ceasul pe tur si retur; intre calorifer si vasul de expasiune si intre calorifer si termostat; am adaptat prin filetare si un lacas pentru termocupla dar in prezent e defecta si n-o folosesc; am observat un consum de aprox 200 de mil;ilitrii pe suta de kilometrii si asa am gasit trei scurgeri = calorifer, tragula pompa-retur si furtunul de aductiune; am ocsitorit radiatorul, am lipit furtunul cu scoci si am inlocuit tragula. cum contorul inregistra in continuare consum, am depistat si o lacrimare pe la chiuoluoasa care am astupat-o cu uretan. in continuare aveam consump ce ceas dar n-am mai fost capabil sa gasesc vreo scurgere, singura explicatie fiind pierderile inerente prin transpiratie si respiratie; aprox 2 centilitirii la %.

am vrut sa demontez ceasul, el indeplinind-usi functiunea dar l-am pastrat pentru ca nu se stie; poate mai apar scurgeri.

daca aveti nevoie de ajutor si suport moral, inrebati-m-a!.
harry
blink.gif popa.gif coffee_spitsk.gif asta e de bula rau de tot smile.gif
yhattori
totdeauna se trezeste unul sa comenteze cind face cineva ceva; asa sintem noi romanii, en punem bete in roti in loc sa fim uniti si sa ne ajutam. in loc sa critici mai bine spune: tu ce contributii ai adus? ca critic poate fi oricine, hirtia suporta multe; dar sa creezi e mai greu!
harry
LOL, nu am criticat ci m-am amuzat. ce se vorbeste aici si ce scrii tu. initial credeam ca ai facut caterinca dar se pare ca nu! biggrin.gif

de la turometrul si indicatorul temperaturii din bord pana la ce spui tu e ..... distanta mare....

LE: ma repet, cred ca tu faci caterinca, daca nu .. poate ai gresit topicul ....
and_rei
QUOTE(yhattori @ 28 Jan 2011, 16:35)
am facut eu aceasta modificare la masina unui vecin; necesarul de materiale a fost 20 cemtimetrii de tava de cupru fi 20, trei teuri la 60 de grade si unul la 120, patru coti si aprox 50 grame fludor.

am legat ceasul pe tur si retur; intre calorifer si vasul de expasiune si intre calorifer si termostat; am adaptat prin filetare si un lacas pentru termocupla dar in prezent e defecta si n-o folosesc; am observat un consum de aprox 200 de mil;ilitrii pe suta de kilometrii si asa am gasit trei scurgeri = calorifer, tragula pompa-retur si furtunul de aductiune; am ocsitorit radiatorul, am lipit furtunul cu scoci si am inlocuit tragula. cum contorul inregistra in continuare consum, am depistat si o lacrimare pe la chiuoluoasa care am astupat-o cu uretan. in continuare aveam consump ce ceas dar n-am mai fost capabil sa gasesc vreo scurgere, singura explicatie fiind pierderile inerente prin transpiratie si respiratie; aprox 2 centilitirii la %.

am vrut sa demontez ceasul, el indeplinind-usi functiunea dar l-am pastrat pentru ca nu se stie; poate mai apar scurgeri.

daca aveti nevoie de ajutor si suport moral, inrebati-m-a!.
*



eu nu inteleg.ce ai facut?si expica aia cu 200 ml/100 km cum vine huh.gif
danutz19
salut.pentru a monta acest turometru,vad ca are 4 fire:unul vine la +,unul la -, unul la iluminare,iar firul de la semnal pot sa il leg la firul din cutia aia neagra de langa aripa?sau trebuie legat la o fisa de la bobina?
ionut 26
salut,si eu sunt unul dintre voi care s-ia montat un bord cu toate ceasurile pe o dsn europa dar am gasit cele doua fire in plus,le-am legat unde trebue doar ca imi functioneaza ceasul de la apa si cel de la turometru NU sad.gif in plus culoarea celui de-al doilea fir,adica cel de la turometru nu e cea care ati spus-o voi e doar culoarea portocaliu si nu albastru-maro...va rog mult sa ma ajutati,in plus nu imi merg nici martorii de la faza lunga,scurta, dezaburire si semnalizare...
sunt cu moralul la pamant...nu mai stiu ce sa fac...
danutz19
ionut 26 poti pune te rog o poza cu firul de care te`ai legat cu turometrul?ca nici eu nu am gasit albastru maro
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.