Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jurnal de bord-clio 1,4 16v&kia ce'ed 1,4 16v
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
cepy
am un clio 1,4 16v 98 de cai din decembrie 2002.atunci a fost fabricata,fiind cumparata in martie 2003 de la reprezentata la o promotie.masinuta atunci a fost vreo 9500 ,in leasing ajungand pe la 11000.insa pot sa zic ca si-a meritat toti banii.masinuta acum are 75500 km ,vreo 27000 facuti in ultimul an si jumatate.masina a vazut si drumuri bune in afara(italia,germania si de mai multe ori grecia) dar si drumuri proaste in special ploiesti -targoviste-gaesti care pana acum jumatate de an era execrabil(cunoscatori stiu).la ea pana acum am schimbat doar consunabilele cum ar fi o bucsa fata,o bieleta de directie,un capat de bara pe stanga,placutele de frana o data la 60000km,si distributie la 42000km cand masina facuse 5 ani.singura problema care ma mai sacaie putin e celebrul relanti care tremura insa nu tot timpul,are perioade cand il apuca.ce mi se pare ciudat e ca toata iarna porneste la prima cheie,insa vara are perioade cand nu o ia la prima cheie.toate revizile si probleme rezolvate la reprezentata unde am tot pus testurul pe ea fara rezultat,raspunsul fiind ca masina merge f. bine,asa fac toate.sunt f. multumit de cum trage motorul.
herculane
s-o stapanesti sanatos!

pune niste poze

am avut si eu tot un bicorp 1.4 16v, tot din decembrie 2002, care are acum tot 75000km, si daca tin bine minte, a fost 14000 cu tot cu leasing smile.gif. l-am tinut pana acum 3 ani, si nu am avut probleme cu el, nici cu pornirea vara/iarna la prima cheie.

acum mai merg ocazional cu masina si mi se pare foarte diferita fata de clio 3, iar punctul ei forte e motorul (cum "trage") smile.gif
hellcat
Te saluta un alt posesor de 1.4 16v! La momentul la care nu-ti va porni la prima cheie, eventual la vara smile.gif , sa demontezi senzorul de turatie de pe volanta, sa-l cureti si spray si la montaj sa te asiguri ca mufa e bine conectata. Cred ca va porni fara alte figuri.
Asteptam poze si fiind un jurnal de bord, sa-l mentii activ.

@herculane: In prima faza am crezut si eu ca e vorba de bicorp, insa e symbol, scrie la semnatura. smile.gif
cepy
mersi baieti.o sa-l tin activ. o sa pun niste poze cand ajung acasa,facute cu telefonul caci cu aparatul foto am vazut ca nu mi le accepta ca sunt prea mari ca dimensiune.un lucru suparator pe care l-am uitat tine de alarma.insa acesta cred ca se datoreaza de la mecanici din reprezentante care nu stiu sa puna alarme.daca las masina cu alarma si nu o pornesc o saptamana moare bateria cu aceasta e relativ noua ,n-are nici doi ani.de ce zic de mecanici,fiindca culmea si la kia alor mei care are doar un an tot alarma face figuri,porneste in timp ce masina merge,in special la drumurile lungi. dintr-o data se aprind avariile si daca cobori din masina observi ca urla alarma.si se opreste doar scotand borna de la baterie.
herculane
@hellcat dap, ai dreptate. pe vremea aia stiu ca se vindea foarte putine symbol-uri 16v si de aceea am presupus ca e bicorp

de curiozitate, cutia de pe symbol e aceeasi cu cea de pe bicorp? ma refer strict la 1.4 16v
nicu022003
Mai baieti cu 1,4 16v dar vad ca de consum nu zice nimeni nimic. Cum stati cu consumul? Ca mie mi se pare destul de mare.
herculane
eu aveam 12-13 in bucuresti acum ceva ani, dar o alergam. la mers linistit puteai sta sub 11, deci e consum ok smile.gif
cepy
nicuconsumul e maricel,depinde si cum o calci.la drum lung daca mergi pana in 90 consuma chiar bine,insa dupa 90 incepe sa pape bine.iar eu ma plictisesc rau si cand merg cu 100-110.iar in bucuresti sare de 10.dar pe de alta parte e si satisfactia cand te dai cu colegul de la servici cu bmw din 2000 pe benzina 1,8 110 cai si-l faci la o masina distanta,sau cand vezi ca un smecher cu prietena in masina cu un clio 2006 pe motorina te provoaca si-l faci la doua masini distanta in conditiile in care el i-a dat pana aproape sa-i taie motorina si tu nici nu ai trecut de 5000 de ture.e mai sprintena si decat kia alor mei care are 110 cai.
semit
pe cand o victorie rasunatoare in fata nissan gt-r?
cepy
semit,buna gluma.sa nu comparam o masina super sport cu una de familie,dar care are un motoras reusit parerea mea la banii care ii dai pe masina.
eduardsebe
asteptam pozele smile.gif
si ca posesor de 1.4 16v iti zic eu ca e un motor super...
si vad ca masina ta e fabricata in decembrie 2002 radmasa.gif si a mea la fel
la 103.000 km motorul e super atata timp cat ii schimbi consumabilele si il mentii "sanatos" si nu o viata traita pe rosu smile.gif
cepy
il mentin sanatos zic eu,de obicei schimb viteza intre 2700 si 3000 si-n oras si-n afara,doar a intaia o schimb mai repede la 2000-2200.piesele schimbate la timp.un prieten imi spunea sa vand masina ca ma apropii de 100000km si o sa inceapa sa pice de pe ea.si l-am intrebat cu banii care ii iau de pe ea ce masina pot sa imi iau cu un motor la fel de sprinten si bine intretinuta.
Villanueva
QUOTE(cepy @ 27 Jan 2010, 20:02)
....... si l-am intrebat cu banii care ii iau de pe ea ce masina pot sa imi iau cu un motor la fel de sprinten si bine intretinuta.
*




Si ce ti-a raspuns ???
cepy
radmasa.gif a tacut si n-a mai zis nimic.ce putea sa raspunda? biggrin.gif
eduardsebe
QUOTE(cepy @ 27 Jan 2010, 19:02)
un prieten imi spunea sa vand masina ca ma apropii de 100000km si o sa inceapa sa pice de pe ea
*



Sunt pe forum daca te uiti pe aici Megane-uri din 2006-2007 cu 100.000 km foarte intretinute...
si nu vad rostul...a facut 100.000 km gata...incep sa iti pice
eu de cand am masina de la 72000 km pana acum la 103.000 km facuti in 2 ani jumate
nu mi-a picat nimic de pe ea, ba inca se tine prea bine,nu o percep drept o maisna veche chiar daca are 8 ani ,are niste dotari comparabile cu ale unui Logan nou si un motor cu mult mai bun biggrin.gif
herculane
QUOTE(cepy @ 27 Jan 2010, 20:02)
.si l-am intrebat cu banii care ii iau de pe ea ce masina pot sa imi iau cu un motor la fel de sprinten si bine intretinuta.
*



un clio 2 bicorp 1.4 16v smile.gif e mai performant, mai stabil pe sosea, alte materiale la interior, arata mai bine, si nu e facut in turcia (daca te afecteaza aspectul asta)

cepy
nu ma afecteaza ca e facuta in turcia,poate ma afecteaza ca piesele de schimb din reprezentanta sunt facute in turcia,caci am observat orice piese originala schimb,inlocuitoarea sa are o viata de 2 ori mai scurta aproape.in rest ca stabilitate,intr-adevar kia e mai stabila in curbe si ca tinuta de drum,insa cunosc clio-ul f. bine si ii stiu limitele asa ca nu ma deranjeaza stabilitatea sa,chiar ma scos din multe situatii f. nasoale.

28 Jan 2010, 17:47:
si cum am ajuns mai devreme acasa la ploiesti.pun acum niste poze.
asta e din vara. [attachmentid=1627588150]
si celalalte facute azi,masina e f. murdara.[attachmentid=1627588152] [attachmentid=1627588153] [attachmentid=1627588154] [attachmentid=1627588155] [attachmentid=1627588157] [attachmentid=1627588158]
cepy
intrucat clio saptamana va sta mai mult in parcare, avand si el vacanta ca si stapanul sau,zilele acestea folosesc mai mult kia parintilor fapt pentru care azi i-am facut 3 poze fugitive.[attachmentid=1627589307] [attachmentid=1627589308] [attachmentid=1627589309]
ajaccio83
QUOTE(cepy @ 27 Jan 2010, 19:02)
un prieten imi spunea sa vand masina ca ma apropii de 100000km si o sa inceapa sa pice de pe ea.si l-am intrebat cu banii care ii iau de pe ea ce masina pot sa imi iau cu un motor la fel de sprinten si bine intretinuta.
*



Sunt si eu curios ce pica la un 1.4 16v dupa 100.000km.Eu am 134.000 si la motor nu am nici cea mai mica problema,shimb uleiul la 15.000km si nu consuma deloc intre schimburi(5W-40)
cepy
ajaccio ,eu ii fac revizia pe la 10000km.acum am 11000km de la ultima revizie si incerc sa merg cat mai putin pana imi fac timp sa o duc la revizie.prietenul meu se referea la amortizoare,ambreiaj.oricum avand in vedere ca el are o politica de a cumpara masini second cat mai ieftin ca sa le vanda la acelasi pret peste 1-2ani,timp in care in afara de un schimb de ulei,nu inlocuieste nimic la masina.
cepy
Cu toate ca dupa prognozele meteo mai e cel putin o luna pana v-a da caldura,eu am inceput cautarile pentru 2 seturi de jante din aliaj(unul pe 14 pt. clio,si unul pe 15 pt. kia) pentru cauciucurile de vara,intrucat jantele originale cu care au venit echipate masinile intentionez sa le las cu cauciucurile de iarna.dupa cautari pe net,mai mult am cautat pt. clio,m-am cam oprit la modelul dezent L pe 14,ca pret ,undeva pe la 11 milioane.insa am citit pe unele forumuri ca se indoaie destul de usor la gropi si n-am chef sa stau sa le indrept tot timpul.are cineva masina echipata cu dezent ca sa ma ajute cu niste pareri?
mihaimmm
Superba Kia, sunt fan smile.gif. Mi se pare o masina cu preturi mega ok pt ce ofera. Sa o folosesti fara incidente si pe ea si pe surioara Renault!
cepy
intr-adevar,la pretul de 11800euro noua mi se pare destul de dotata.ca si costuri de intretinere deocamdata avand doar 12000 de km intr-un an si vreo 4 luni i-am facut o singura revizie care a costat 5 mil. si jumatate.am avut cu ea un mic accident iarna trecuta,cand am intrat intr-o cucoana cu un fiat doblo.insa spre surprinderea mea masina n-a avut nimic,doar o mica zgaraietura de 10cm pe bara vizibila doar cand masina e curata si te uiti atent de aproape.chiar am fost surprins,caci dupa zgomot am zis ca am facut bara praf.
in rest in comparatie cu renault la confort in scaune,sistem audio si tot ce tine de confort este net superioara kia,plus mult mai stabila la curbe.in schimb renault mi se pare mai sprinten,mai bun la demaraj,suspensia mai confortabila decat la kia,plus franele mai bune.cred ca daca eram cu renault nu faceam accidentul acela minor.
zanzie
Clio e mai usoara cu 300kg decat Ceed, e normal sa fie mai sprintena.
cepy
da,dar kia are 12 cai mai mult.oricum senzatia poate fi subiectiva,intrucat din datele date de cei 2 constructori diferenta este f. mica accelaratie 0-100km/h clio 11,2 ;kia 11,6.kia trebuie turata mai mult decat clio,iar mie nu-mi place la nici una sa trec de 3000 de ture la un mers normal,probabil de aceea senzatia ca kia e mai lenesa.
zanzie
Clio are raportul greutate/putere de aprox. 10,2 iar Ceed aprox. 11,9.
Un calcul simpu arata ca Ceed are nevoie de cca. 125CP pentru a avea aceleasi performante ca cele ale Renault.

PS: iar cifrele constructorilor 11,2-Clio , 11,6-Ceed nu mint.

Concluzia: ai o masina mai usoara si mai rapida decat parintii tai. smile.gif
qwertyuiop
kia aia e chiar belea , la toate testele a iesit foarte bine , mai ales ca seful controlului calitatii de la vw e acuma la kia
cepy
In urma pataniilor de ieri din traficul din bucuresti,m-am hotarat ca urmatoarele achizitii la masina sunt o bata si un spray paralizant,intrucat legile am vazut ca sunt f. permisive si poti sa-l lasi pe ala lat pe jos si nu patesti nimic,eventual ii mai indoi si cate ceva pe la masina,ii faci un tuning. radmasa.gif
Duyu
Mai naspa e daca te deposedeaza ala de bata si iti face el un "tuning"... sincer eu nu vad rostul. Ai dreptate ca sunt multi idioti in trafic, dar de aici pana la bataie in mijlocul strazii e cale lunga. Mai ok este sa actionezi conform bancului de mai jos smile.gif

Daca nu stii sa injuri, nu esti sofer. Daca nu stii sa injuri 20 de minute in sir fara sa te repeti, nu esti sofer bucurestean.
cepy
ok,duyu,eu am patit ieri ca un dobitoc s-a dat jos intr-o intersectie blocata,eu am ramas in masina insa nu stiu cu ce a dat in spata ca mi-a indoit putin portbagajul.aia se repara.politia mai mult ca sigur ca nu cred ca o sa-i faca nimic.insa daca aveam un spray paralizant ii dadeam cu sprayul si nu mai putea sa faca nimic.dupa ii aplicam eu o corectie.data viitoare stiu.politia e degeaba.nu prea ii intereseaza cazuri din astea.poti sa-l lasi pe ala lat ca nu patesti nimic,eventual o amenda de un milion.
Duyu
sad.gif
cepy
masina a ajuns la 76100 km,iar azi i-am facut revizia si itp-ul.spre surprinderea mea am scapat ieftin,chiar f. ieftin,atat de putin la o revizie n-am mai platit de la revizia de 10000km.470 roni m-a costat revizia si s-au inlocuit filtru de aer,de polen,de ulei,nu stiu ce garnitura de la ulei,5 litri de ulei elf 5w 40,inlocuit bec de pozitie plus becurile de la consola cu ventilatia si curatat franele.50 ron m-a costat itp-ul.plus pe gratis mi-au indreptat fundatura de la portbagaj,asa ca masina arata din intreaga ca nu suportam cand ma uitam la portbagaj sa-l vad infundat.revizia am facut-o la iatsa campina.mai facusem ultimele 2 revizii la ei si fusese ok,insa azi am fost f. multumit de ei,pt. prima data de cand ma tot plimb prin service-uri si pot sa ma declar f. multumit.
cepy
n-am mai scris pe aici de ceva timp.masina merge f. bine,mananca asfaltul pe ploiesti bucuresti aproape zilnic.intre timp tot caut jenti pt. cauciucurile de vara.m-am decis in mare pe enzo 101 dark.mai imi plac si dezent L dar nu stiu cat de bine dau pe masina.cine are sugestii sa le posteze.de mentionat ca bugetul este cam de 12 milioane.
ajaccio83
Salut,
Dintre Dezent L si Enzo 101 eu zis ca o sa arate mai bine cu Dezent.Am mai vazut Symbol-uri cu jante Oz si arata extrem de bine mai ales ca da un aer mai clasic.Uite ceva de genul:
cepy
numai ca oz-urile sunt scumpe,ma duc la 20 de mil. setul.m-am uitat pe configurator si acolo mi se parea ca arata mai bine cu enzo.pt. kia am zis un dezent v dark
cepy
azi am facut o vizita la salonul de masini tunate.m-am holbat pe la jentii,pe la masini,cel mai mult la fetele de langa masini.am vazut un symbol tunat cum se vede in cele 2 poze.[attachmentid=1627602681] [attachmentid=1627602683]
in fata mi se pare chiar frumos.mi-ar place sa arate si al meu asa daca n-ar fi gropile si parcarile pe bordura din tara asta.in spate nu mi se pare asa spectaculos dar merge.nu-mi prea place culoarea si jentile.insa oricum e singurul clio symbol de pana acum in tara asta pe care l-am vazut tunat ca lumea.in rest pe acolo erau niste masini aproape stock,aveau niste praguri si prelungiri la barii si mici modificari la motor.chiar nu inteleg ce cautau pe acolo,dar nah...
cepy
si cum a venit caldura am pornit in cautarea de jante.si m-am hotarat pe enzo 101 dark 12 milioane setul.numai ca in ploiesti le-am gasit doar pe 15 pt. kia.pe 14 ma duc maine la bucuresti sa caut.azi le-am montat pe kia si-mi plac f. mult.maine sper sa pun si pe clio acelasi model.si acum trei poze cu jantele
[attachmentid=1627606510] [attachmentid=1627606512] [attachmentid=1627606513]
cepy
din pacate pentru clio n-am mai gasit enzo 101 dark pe nicaieri (ploiesti sau bucuresti) asa ca am pus niste jante rvs(cica mai bune ca si calitate),dar care nu-mi plac atat de mult ca enzo,plus ca sunt mai scumpe.insa dau destul de bine.
[attachmentid=1627606803] [attachmentid=1627606804] [attachmentid=1627606805]
Merced
Nu te supara, dar daca Enzo Dark-urile arata cum arata pe Kia(nu extraordinar, dar ok sa zicem), RVS-urile arata complet nasol pe Clio. huh.gif
hellcat
Celebra chestie de gusturi wink.gif ...dupa mine daca la clio jantele sunt ok, (daca ar vedea masinuta un spalat, dat anvelopele cu cola si vopsit tambur/etrier) smile.gif , la ceed ce sa zic...credeti ca maro-ul se "asorteaza" cu negru si crom? Eu zic ca nu, insa foarte bine ca proprietarului ii place.
cepy
mie la kia imi plac jantele si nu le-as schimba,la clio nu-mi place la spate la tambur insa voi incerca cu un vopsit si tambur si etrier(mersi pt. sfat hellcat)

26 Mar 2010, 18:51:
cat despre spalat,clio a fost la spalat de 2 ori in ultimele 2 saptamani,dar degeaba.cum fac naveta ploiesti bucuresti la prima ploaie si primul drum pe dn se face de comanda de zici ca n-am spalat-o de luni de zile.bine am si talentul sa merg destul de aproape de cel din fata.
cepy
masinuta a ajuns la 78400km tot facand drumuri intre ploiesti si bucuresti.de sarbatori era sa-mi faca figura in vinerea mare cand a pornit greu si dardaia ca un tractor si se auzea un carait la motor.dupa o vizita la reprezentanta mi-au spus ca motorasul de relanti e de vina pt. acel carait,astfel ca ieri l-am inlocuit cu unul nou,dar piese nefiind original, care m-a costat 230 ron piesa si 110 ron manopera.in scurt timp va trebuii sa-i inlocuiesc bucsele pe spate,afacerea costand vreo 450ron cu piese originale si manopera.
cepy
cum azi am reusit sa ajung si la spalatorie(noroc ca s-a deschis o spalatorie vizavi de unde stau) m-am gandit sa-i mai fac cateva poze,acum cat e curata,ca de maine iar se pune praful de bucuresti pe ea.in rest masina merge f. bine si a ajuns la 79500km.[attachmentid=1627616943] [attachmentid=1627616944] [attachmentid=1627616945]
cepy
azi avand putin timp liber am spalat si kia si i-am facut cateva poze
[attachmentid=1627617915] [attachmentid=1627617916] [attachmentid=1627617917] [attachmentid=1627617918]
si o poza cu ambele masini
[attachmentid=1627617919]
cepy
ieri am fost sa-i si eu verificarea aia de un leu la ipso ploiesti cu toate ca nu-i am la suflet.vad ca nu mai au asa multe rezervari si astfel si-au schimbat si atitudinea,mult mai draguti.ce s-a gasit pe la masina:trebuie inlocuite discurile de frana si placutele fiindca discurile au 17,5 gradul de uzura si minimul e 17,7.toba finala e ruginata rau,dar o tin pana se sparge.ce ma nedumerit e faptul ca la ultima revizie cei de la iatsa mi-au spus ca trebuiesc schimbate bucsele de la puntea spate,insa ieri cei de la ipso mi-au spus ca nu trebuiesc schimbate ca la bucsele acelea nu se vede uzura decat in cazul unui test,nu-i mai stiu denumirea.acum nu mai stiu ce sa fac.sa le schimb sau nu,mai ales ca nu ma incanta ca trebuie sa-mi dea puntea spate jos ca sa le schimbe.
cepy
azi am fost din nou la iatsa campina intru cat si noul motora de relanti a inceput sa caraie.mi-au spus ca nu e nici o problema si mi-l pot inlocuii pe garantie ,insa daca si ala o sa caraie dupa un timp nu mi-l mai pot inlocuii ca nu-i piesa originala.mi-au sugerat unul original,dar e prea scump 600 ron,sau sa-l mai las pe asta putin sa vedem daca o sa continue sa mai faca.il mai las putin ca si asa nu am timp acum si o sa ma duc sa mi-l schimbe pe garantie.am inteles ca oricum nu are nici un efect negativ asupra motorului.
cepy
azi am avut parte de un drum infernal la intoarcerea din bucuresti spre ploiesti.din senin a inceput o vijelie cum n-am mai vazut.zburau crengi din copaci,am luat cateva pe sub masina,noroc ca e inalta,sper sa nu fi afectat ceva pe dedesubt.imi era frica sa nu pice una pe masina,pe capota ,pe parbriz sau chiar peste fgiindca erau destul de mari.la tancabesti pe sensul opus tronau 2 crengi avand latimea cat aproape cele 2 benzi.cum am prinso zona mai linistita am zis sa merg mai repede sa scap de vijelie sa ajung in ploiesti inaintea ei.insa s-a vazut dfectul unei masini usoare,avand 130 si vant puternic din lateral la momendat masina a luat-o glont spre contrasens.la potigrafu unde nu ajunsese vijelia inca ma opreste garcea.ai naibi unde era vijelie si picau crengi din copaci nu vedeai nici urma de ei,o stersesera.urmarea 120 ron amenda in 48 de ore,cica aveam 91km/h.aici vreau sa cer sfatul.i-am zis,bun dar aratati-mi dovada ca aveam 91km/h,mi se pare ciudat ca aveau tocmai 1km/h peste 90,la 90 amenda fiind mai mica.mi-a raspuns:pai asta cereti in instanta.intrebare:se merita sa merg in instanta.are rost?scap de amenda?sau o platesc in 48 de ore.
cand ajung in ploiesti,la intrarea in oras, in bariera bucuresti,cred ca a zburat un acoperis ceva,fiindca in mijlocul drumului era un morman de lemne cu tabla,iar 20 de metri mai incolo un logan alb caruia ii intrasera doua lemne de 2 metri in portbagaj,avea spatele facut praf.politia si pompierii de abia ajunsesera.
in continuare pe bulevardul orasului arata ca dupa razboi,crengi picate peste tot,mai ales pe trotuar, sa nu fi lovit doamne fereste vreun pieton.

31 May 2010, 18:57:
n-are cineva vreun raspuns legat de amenda,mentionez ca cel care m-a amendat nu era de pe masina pe care era radarul.
slider2
in ce zona erai de te luat cu 91?? ar trebuie ca in zona aia sa fie limita 70km/h ca sa te opreasca cu 91km/h si sa-ti dea 120ron in 48 de ore... daca era zona de 70, atunci n-ai ce face, asta este te-a luat. pe mine m-a prins la puchenii mari cu 85km/h. fiind prima categorie eu am avut 60 ron in 48 ore...
cepy
exact la pucheni,,pai mi se pare ciudat 91,fix ca sa intru la categoria 90-100
slider2
daca tu vrei fa contestatie, dar nu stiu daca o sa-ti recuperezi cheltuielile cu judecata, decat daca o sa duci o lupta cu morile de vant... in final s-ar putea sa fie mai bine pentru buzunar sa platesti cei 120ron...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.