Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pornire Dacia 1310 din `98
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tictac
Salut! Am si eu o neintelegere cu Daciuta mea sleep.gif
duminica seara a fost ultima data cand am mers cu ea sad.gif pana acum a mers brici biggrin.gif pe la inceputul lui ianuarie i am pus capac delcou nou, bujii noi sinterom, platina noua, aprindere tranzistorizata, cutiutza aceea rosie cu beculetz verde..nu mai stiu de cine e fabricata.. am auzit ca sunt mai multe modele si unele.. bune..si nebune tongue.gif insa asta nu stiu daca e una din stralucite sau cele intunecate..dar pana duminica pe la 22..23:00 cand am ajuns acasa a mers foarte bine wub.gif doar ii aratam cheia si shocul putin atins cat sa se aprinda becul din bord. luni n am plecat cu ea dar marti am vrut sa plec wacko.gif am incercat aceiash procedura..dar nimic..am tras shocu la max..nimic mad.gif i am aplicat 2 pedale.. nimic am mai dat la cheie..mai o peda mad.gif nici macar nu tuseste sa porneasca sad.gif azi am pus alte bujii noi dry.gif credeam ca de la ultima plimbare..motoru cald..frig afara.. poate s au crapat..ceva nu stiu mellow.gif am verificat capacu la deloc de apa..crapaturi..nimic l am pus iar si pe cel vechi care nu avea nimic.. app biggrin.gif piesele de mai sus nu au fost schimbate din probleme biggrin.gif le am schimbat doar ca aveam altele noi..si am zis sa nu le tin degeaba smile.gif fie.. am schimbat bujiile..la fel
nicio miscare sad.gif am terminat bateria si nici macar un rateu ceva sa ma bucure si pe mine smile.gif) bag bateria la redresor in noaptea asta si maine am de gand sa o termin iar smile.gif
de la ce sa fie? chiar asa la -8 °C sa numai miste deloc ? sau inca e in stare de soc de la cele -20 °C sau cate au fost zilele trecute smile.gif)
Minel
Woooow cate emoticoane .... happy.gif

Acum pe bune , sunt enjpe mii de topicuri care sunt pe aceiasi tema , foloseste functia SEARCH si mai mult ca sigur o sa iti gasesti raspunsul .

Bafta !
saioc.vasile
Nici eu nu sunt specialist dar stiu ca atunci cand electromotorul invarteste dar sa invarteasca nu asa ameteala si masina nu porneste incepi verificarile cu:
Benzina-scoti furtunul din carb si ii dai la coada.Vine benzina? Da. Ok.
Trec la capac delcou.Are fisuri,este umed ,etc,
Luleaua.......
Platina...........
Scantee centrala............
Scantee pe fiecare fisa............
Bujii............
Daca totul este OK nu are cum sa nu porneasca
Trebuie sa fie ceva undeva
sorin1983
bobina ai verificat-o?
pirvumark
nu iti dadea scanteie ca lumea cred. cam asta se intampla pe vreme rece. daca invartea hrrr hrrr hrrr hrrr si nu lua inseamna ca nu avea putere sa aprinda combustibilul.
ori ai mers cu faruri, aeroterma si alte prostii aprinse si bateria nu s-a incarcat bine, si pe frigul ala era ofilita, ori ai alta problema, cum ar fi dop de gheata sau fura curent, pe la vreo fisa crapata, fir neizolat, capac delcou, etc.


28 Jan 2010, 13:17:
apropo, trageti socul ala la maxim pe vreme rece, ca de aia l-au facut si cand o ia dati-i drumu la jumate si pe urma de tot.
eu la -20 de grade, o pornesc cu socul de tot tras si 2 pedale inainte, iau piciorul de pe acceleratie, dau cheie, o ia si moare*uleiul gros). \
mai dau 2 pedale, socul ramane tras si poc. o las 5-10 secunde cu socul la maxim, si pe urma in interval de 15 secunde il imping progresiv pana la capat tinand-o din acceleratie constant. si gata.
tictac
am vazut si eu dupa ce am postat ca am cam exagerat cu smile urile biggrin.gif am dat edit dar am adormit cu tastatura in bratze. am mers cu faruri..aeroterma.. dar mereu cand le folosesc, in parcare opresc tot si o tin turata putin pana ajunge acu de la baterie pe alb, am bateria cam slaba sau alternatoru nu baga bine.. la relanti cu faruri aprinse imi scade bateria aproape de rosu..daca o tin la 1500 rpm sta pe alb, cred ca s au dus carbunii de la alternator. oricum nu cred ca asta e problema de numai porneste ea acum.. ca am bagat bateria o noapte la redresor si invarte cu putere, nu doarme.. am scos bujia 4 si am pus o pe alternator.. a facut si scanteie la electrod mi a ridicat si mie paru ca am dat protectia de la fisa prea jos. ceea ce cred ca iese din problema lulea, platina, bobina..nu ? am scos si furtunu de la carburator..am dat de 2 ori la coada si stropeste benzina.. si pompa de benzina are vreo 4 luni de cand e pusa.. noua si ea. am dat filtru de aer jos, ceea ce cred ca e degeaba iarna ca numai are racordu aceala jos care face legatura motor filtru.. sau nu se pune nimic acolo? "nu sunt mecanic..mai stiu si eu asa una alta invatate la nevoie... si uneori din placerea de a demonta si monta la loc" am tras shocu sa vad in carburator am accelarat si stropeste benzina vertical si nu p` pereti..ceea ce cred ca nu e infundat.. se poate sa fie un fir.. ceva pe la motor? altceva ce se poate strica de la frig ? crapa peste noapte ? ca e tare dubios..azi merge la cheie..maine numai da nici macar un semn. fisele... mi am facut curaj si le am probat la priza 220V cu creion de tensiune ca nu am avut alta sursa la indemana cu amperaj suficient.. le am stricat?chiar numai stiu ce sa verific.. ahh.. e asa de trista cand trec pe langa ea si nu poate sa ma duca la o plimbare sad.gif acum sper sa nu fie timpul meu sa o plimb tongue.gif
bygy007
de obicei mai poate fi capacul de distributie de la delco umed , face condens , studiaza-l cu atentie in jurul ploturilor sa nu aibe crapaturi dara are , atunci schimba-l , acolo pe crapaturi condenseaza apa si da o parte din scinteie la masa,
incearca sa pornesti in diverse moduri , de exemplu a mea nu pornea decit daca dadeam 2 pedale (nu 1 nu 3)si trageam socul 40%
la 1 nu avea benzina suficienta la 3 se inneca
PH-06-BOA
Tu zici ca invarte, dar e o turatie normala, sau e ca pe vreo 92 de ani? Daca vei lua bateria in casa, scapi de una din griji.Apoi, un dop de gheata face minuni, in sensul ca te face sa strici tot.Daca ai o sursa de aer cald , incalzeste pompa, capacul delcoului si carburatorul , apoi pui alcool in rezervor, sa eviti inghetarea apei si devine si solubila in benzina. La fisele mai vechi, se formeaza in jurul ceramicii bujiei, un inel de cauciuc carbonizat (protectorul de cauciuc se carbonizeaza), care conduce bine, si da la masa. Taiati o bucata din acel prezervativ, din locul unde devine flexibil. Cat despre baterie...
al1n
salut,

dupa ce a stat acasa pe frig o saptamana(-30 grade) am dat sa pornesc azi si la a doua cheie mia sarit busonul de la ulei(pe unde bag ulei in motor) si joja. acum sunt speriat de ceea ce sa intamplat sa nas vrea sa se mai repete cu toate ca sper sa nu mai fie ger afara. aveti vreo idee ce sa intamplat ca eu sincer as suspecta furtunul care vine din capac in T la carburator sa se fi infundat cu "muci "inghetati. precizez ca dupa aia am pornito si dupa cateva reglaje merge aproximativ ca inainte.va rog sa imi ziceti daca ar putea fi ceva mai grav.va multumesc.
baranga
ai gpl??
tictac
nu are gpl.. ar fi bun unul biggrin.gif am consumul cam extra..
turatia era buna.. bateria a fost tinuta la redresor cam 24 ore, am incercat si cu bateria unui prieten care era aproape noua de 800A nimic.. problema ara ca si la al1n "muci" inghetati pe furtunul de la T. dupa ce i am curatat "nasucul de muci" biggrin.gif a pornit la cheie cu bateria lesinata.. dar am observat ca in scurt timp au reaparut "mucii" m am uitat pe la filtu de aer in carburator cu motoru pornit si ii trage inauntru .. sunt probleme ? ii pot opri ? oricum acum e bine ca stiu la ce sa ma uit prima data cand mai am probleme la frig. Multumesc pentru ajutor blush.gif am mai invatat si eu cateva chestii despre aprindere.
aaa dry.gif inca o problema.. alarteri avea bidonasu cu lichid de frana plin..azi era jumate si pompa uda pe la garnitura din spate de la borcan..cea dinspre volan. se pot schimba doar acele 2 garnituri ? dupa schimbare trebuie aerisire completa ? sau doar de la conductele de la pompa ?
al1n
gpl nam, probleme din parindere iarashi nu cred ca sunt,aprinderea este AT01 cu senzor, iam scshimbat capacul delco si o fisa dupa ce am reusit sa o pornesc.merge bine masina nu pot sa ma plang doar c as vrea sa stiu de ce au sarit in sus capacul si joja.
burlacu marian
pentru ca incercand sa pornesti benzina care nu a ars s-a scurs si a ajuns in baia de ulei si de aici patania. verifica nivelul uleiului, eventual fa schimbul
PH-06-BOA
Leaga dopul cu un elastic, sa se intoarca cand sare, si lasa uleiul ca n-are nimic. Ai acelasi nivel ca acum o luna? Numai o proba pentru laborator poate sa-ti spuna daca ai dilutie, si nu e chiar interesant. Dacaia merge si cu lapte, cu indigouri, gazolina,cu pene la disc, cu-n lemn in loc de roata...
A sarit odata, mai sare odata si vine primavara. Mai pui niste bailagare, si trci si iarna ailalta.
burlacu marian
bun sfat
radmasa.gif
georgetnxu
am si eu o problema nu prea am inteles pana la urma care ar fii problema...... ieri a mers masina tot o lua la sfert.... precizez ca am carburator dublu corp...... si azi dimineata pe la 8 asa m-am dus sa o pornesc:d cand sa dau sa porneasca .... nimik dadea sa porneasca si atat da nici de nebuna nu pornea....... pana la urma am luat bujiile in casa leam ars tot tot leam pus inapoi si tot nimik tot asa dadea sa porneasca da nu pornea.... am mai stat ce am mai stat cand era bateria aproape pe duca zik sai mai dau o cheie si cand hop a pornit.... care sa fie problema ...????
vion
am avut oltcit 11 ani (carb dublu corp)m-am lovit destul de des de chestia asta n-am o explicatie foarte clara dar stiu ca schimbam bujiile(nu neaparat bujii noi dar aveam mereu mai multe) apoi dupa ce pornea ii faceam niste aspiratii cu palma si cam asta era
djboss
Am aceeasi problema ca , alui tictac, si masina este la fel tot 98 tot acelas motoru,am verificat acel T-u sa vad daca are muci sai suflut,nu a avut era curat,apoi am verificat capacu la delcou nu era fisurat si nu avea condens,platina era la locul ei, apoi am desfacut o bujie eram cam neagra am curatato,am incercat sa pornesc tot in zadar nu porneste.Am terminat bateria acum urmeaza s-o pun dinou pe statie sad.gif
Tot la fel mi-a facut si mie seara a mers in regula si a doua zi cand sa pornesc nu a mai vrut:( ce sa mai verific ? acum vreau ca so trag dupa alta masina ca poate o fi inecata......dar asa rau,benzina am 4 litri in ea care iam bagat sa fiu sigur ca are
sebymesteru
pentru cei care au aprindere tranzistorizata de gotronic(rosie,mica) fara senzor,modelul AT 01,atentie,01 nu 011,e posibil sa va impuste platinele la frig. Am patit-o si eu si un prieten de-al meu,porneam dimineata,mergea bine,totul ok,daca peste noapte dadea un ger,dimineata urmatoare n-o mai lua nici in ruptul capului sau o lua foarte foarte greu(pe gaz,ca pe benzina daca era scantreia slaba si se udau bujiile,adio). Am schimbat aprinderea cu AT 011 si de-atunci ma mai uit la platine din an in pasti cand mai trebuie sa reglez distanta(am niste super-platine de calitate la care se uzeaza pintenul de la platina mobila de bune ce sunt si imi mai ajunge platina cam la juma de an la 0,25 tongue.gif). Inca o chestie,AT 01 are LED-ul verde, AT 011 il are rosu si cred ca asa e la toate,asta ca sa fie mai usor de deosebit.
bygy007
mai difera si schema si de aici unele probleme
GR-02-BBR
aceasi problema o am si eu sad.gif ,,aseara am fost plecat cu ea si nici o probmema,,,azi am incercat sa o pornesc si nimic,,am obosit bateria,,am bagat robotul pe ea si tot nu vrea,,benzina e ok,,bujii la fel,,platina buna,,capac delcou bun,,fise bune,,T-ul curat,,ce sa mai verific? scanteie la bobina si la fise e ok,,am obosit putin electromotorul k a iesit putin fum din el radmasa.gif am sunat un prieten mecanic si o sa vina mai p seara ,,akm stau in casa la caldurica,, sad.gif
GR-02-BBR
era condensatorul de la delcou,,,, radmasa.gif
bundaionut
salut
se da urmatoarea problema:
masina nu vrea sa plece pe benzina dimineata, o pornesc doar pe gaz.
in rest functioneaza si pe benzina, doar ca nu vrea sa plece.
ce poate fi?
maru
daca porneste pe gaz dimineata si motorul funtioneaza fara intreruperi (Rotund) si apoi o dai pe benzina si functioneaza tot bine,problema ta poate fi din:
1.carburator : ori nu este curatat/reglat corect sau nu`ti tine benzina in CNC (camera de nivel constant) din cauza vreunui jiclor sau probleme pe la plutitor
2.pompa benzina : nu`ti tine presiune si esti nevoit sa`i dai mult la automat ca sa traga benzina si sa o duca in carburator
3.vreun releu sau contact imperfect (uita`te la cel ca opreste benzina si misca putin de el, baga`i si scoate`i firele de cateva ori) iar cand se incalzeste in compartimentul motor isi revine

fa o proba: cand ajungi seara acasa las`o pe benzina si a doua zi te duci la masina si ii pui contactul, apoi ii dai putin la codita pompei de benzina, tragi socul cam 3/4, ii dai 2-3 sprituri (apesi pedala de acceleratie), o lasi 4-5 secunde ca sa aibe timp vaporii de benzina sa coboare in galeria de admisie, calci ambreiajul, o scoti din viteza si ii dai la automat fara sa accelerezi
bundaionut
problema e ca nu am pompa cu codita.
o las asa pana sambata, cand o sa incerc sa o mai pornesc pe benzina si sa verific tot ce mi-ai spus
maru
atunci daca nu ai coada la pompa de benzina poti face altfel:
1. ii pui contactul ca sa deschida valva
2.scoti furtunul din carburator si tragi putin cu gura pana vine benzina
3.preventiv dai cotul care vine de la filtrul de aer la o parte si bagi cu seringa in degajarea speciala care duce direct in CNC (camera de nivel constant)
4.apoi treci la ce am scris mai sus

daca iti porneste la prima cheie inseamna ca ai o problema la alimentare (din cate am inteles pe GPL iti porneste bine si functioneaza rotund motorul)
bundaionut
da, pe gaz am pronit-o fara probleme azi dimineata la -12 grade. o sa incerc asa cu mi-ai recomandat.
multumesc
Dimitri
Am si eu o problema la pornire, am pus linkul mai jos ca sa vedeti despre ce e vorba, bateria e noua, electromotorul e nou schimbat. am aprindere electronica dar cu platina, curand voi schimba electronica dar fara platina. In orice caz se simte ca si cum tot procescul e obturat de ceva doar ca nu-mi dau seama de unde. Capacul de delcou este ok, condensatorul este dat jos fiindca masina are gpl pe ea. Cineva mi-a sugerat ca e posibil sa fie de la pompa de apa... Nu stiu ce sa zic dar astept pareri daca aveti idee. Intr-un final am pornit-o, iar dupa aceea nu exista nici o problema la repornire. Problema apare doar dimineata dupa ce sta toata noaptea.
VIDEO
maho
Dupa cat de greu invarte, ar trebui totusi sa masori cu un multimetru bateria, inainte de pornire, si (pui pe cineva) in timpul actionarii demarorului. Daca valorile sunt normale, ramane doar electromotorul, delcoul n-are treaba cu simptomele alea.
Dimitri
Bateria este noua, acu 2 zile cumparata. Cu aia veche la fel facea, dupa ce am pus Varta invarte un pic mai cu chef dar tot greoi. Voi trece pe la electric s-o verifice, poate intr-adevar ai dreptate.
maru
intrebari:
-avansul este bine reglat ? sa nu fie prea mare si de aceea sa`ti invarta greu
-uleiul cand l`ai schimbat ultima data ? este 20w40 ? ai bagat cumva si aditiv in el ?

daca zici ca bateria este noua si electromotorul la fel banuiesc ca si cablurile le`ai verificat si curatat
daca zici ca ai avea probleme cu pompa de apa sau alternatorul (desi nu cred) o poti porni fara curea pentru cateva secunde (macar sa vezi daca se simte diferenta la invartitul motorului)
Dimitri
Avansu l-am reglat ultima data cand am fost pe la mecanic, uleiul habar nu am de care e, a pus taicamiu si nu mai tine minte ce anume a pus, zice ca e romanesc fara aditivi adaugati, oricum are in jur de 1 an jumate de la ultima schimbare. O sa incerc maine dimineata fara curea, oricum am luat bateria in casa poate intr-adevar e de la baterie. Dupa ce reusesc s-o pornesc , nu intampin nici cea mai mica problema cu ea, merge perfect, atat pe benzina cat si pe gpl.
ORIJINAL21
astea sunt simptomele oricarei dacii...
se balbaie de trei ori (trei chei) , dupa care porneste dar asa ragusita cum este dupa ger, totusi functioneaza....

incearca sa lasi masina pe liber si sa rupi uleiulla rece. manual.
invarte de elicie.
r3d
Dimitri daca spui ca beteria e noua.electromotoru iti invarte bine nam decat sa iti dau 2 sfaturi.1 curata bine si unge cu vaselina bornele la baterie si cei 2 papuci care alimenteaza electromotoru.2 schimba uleiu cu unul mai subtire.de preferat ceva de calitate.ca sa te convingi ca e uleiu dal jos din motor si pune la incalzit pa aragaz si punel cald in motor.daca iti porneste la sfert.stii de unde e problema
RaduWra
Pe timp de iarna e bine sa nu lasi bateria pe masina, o iei frumos in casa si cand ai nevoie de masina o pui si gata. Iar la ulei recomand 15w40 putin mai subtire ca 20w40 (aveam si eu din asta mai de mult, invartea mai greu dimineata). Cu 15w40 si aprindere electronica cu tot cu senzor mi-a pornit la -15 la prima cheie..acum sa vedem.
Bafta.
bundaionut
revin, am reusit sa o pornesc pe benzina, cu socul tras si reglat dupa o metoda descrisa pe un topic gasit aici, metoda "carioca".
intr-adevar cred ca ajunge greu benzina in carburator, a trebuit sa dau 3 chei, toate cu 3-4 sprit-uri.
acum am vazut alta problema, daca imping socul, motorul merge rotund dar daca o accelerez mai brusc da in nas, cu socul merge bine.
ce ar putea fi?
multumesc
Dimitri
A pornit azi dimineata la sfert, asta in cazul in care am luat bateria in casa peste noapte si am rupt uleiul manualde dimineata inainte de a o porni. Am gasit o cutie de ulei prin portbagaj ceva noname 20w40. Ma gandesc totusi sa-l schimb cu 10w30 de la BP, la baterie am obtinut 14 cu 14,1 deci totul ok pe partea asta.. Multumesc de sfaturi.

<span class='edit'>9 Jan 2015, 14:34:</span>
QUOTE(bundaionut @ 9 Jan 2015, 08:46)
revin, am reusit sa o pornesc pe benzina, cu socul tras si reglat dupa o metoda descrisa pe un topic gasit aici, metoda "carioca".
intr-adevar cred ca ajunge greu benzina in carburator, a trebuit sa dau 3 chei, toate cu 3-4 sprit-uri.
acum am vazut alta problema, daca imping socul, motorul merge rotund dar daca o accelerez mai brusc da in nas, cu socul merge bine.
ce ar putea fi?
multumesc
*


Eu am patit la fel, era de la avans. Probabil nu e bine reglat.
RaduWra
Probabil avansul prea mic daca da in nas, sau carburatorul "sugrumat" prea mult aer sau prea multa benzina.
bundaionut
o sa-i refac din nou avansul, am aprindere gotronic si il refac repede
dar cu fac cu celelalte doua? de unde imi dau seama?
multumesc
RaduWra
Strange surubul de aer pana cand motorul da sa moara, dupa slabeste-l pana cand acesta merge rotund si uniform. Cam pe acolo ar trebui sa fie ok. Oricum, poti verifica si culoarea bujiilor, acestea trebuie sa fie caramizii.
Apropo, zici ca ai aprindere electronica, iti merge bine cu avansul in punctul in care se stinge led-ul sau ii mai dai avans in partea dreapta ?
bundaionut
da imi merge bine.
o sa incerc si cu slabitul surubului de aer, dar imi merge rotund si acum, problema e cand o accelerez brusc si fara soc.
o s-o mai bibilesc poate ii dau de cap.
multumesc
bashtalu
eu nu recomand luatul bateriei in casa pe timpul sezonului rece, mi se pare un mit absurd, bateriile te tin cam 5 ani apoi se inlocuiesc, indiferent de masina

sau doar daca ai dacie trebuie sa iei bateria in casa? daca ai opel o lasi pe masina?

giuscam
Si eu sunt de acord cu lasatul bateriei pe masinain sezonu rece. Ce faci daca stai la bloc la etajele superioare si nu merge liftu? Te plimbi cu bateria in brate in fiecare zi? Faci un efort si iti cumperi una noua si cel putin 4 ani nu ai voie sa umbli la ea [u conditia sa nu ai probleme la masina]
maho
Depinde cat umbli cu masina; daca faci 1-2 drumuri pe iarna (sau cateva porniri), dupa o iarna cu temperaturi cum au fost zilele trecute te poti kaka pe ea baterie, indiferent ca-i vorba de dacie sau altceva. Orice baterie (nu doar auto) se descarca rapid la frig (scrie si in certificatul de garantie, conditii de utilizare...). Daca mergi zilnic (la munca, etc.), normal ca nu se pune problema s-o bagi in casa.
Dimitri
Oricum am verificat releu si alternator si sunt ok, deci bateria iese din discutie, insa ieri a fost ceva mai cald. ( undeva la -5) si a pornit fara probleme la sfert. Personal cred ca ramane uleiul ultima varianta, o sa-i fac schimbu intr-o saptamana cu unu mai subtire fiind ruptul uleiului manual ce m-a ajutat la temperaturi mai scazute sa o pornesc.
maho
Probabil ca-i uleiul, in conditiile astea; in mod normal, ar trebui sa stii ce ulei ai in motor, iarna sa-i bagi unul cu vascozitate la rece mai mica; multi, insa (si eu), fac un compromis iarna-vara (15w40).
Mircea Zahan
verifica:
Luleaua
Platina
Scantee centrala
Scantee pe fiecare fisa
Bujii
Si eu am patit asa ceva , si era de la fisa centrala(care face legatura intre bobina si capac delcou)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.