Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am curatat carburatorul si nu mai porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
EscortGUV
Poate cineva sa imi spuna de ce nu mai porneste "gratiela" ? Am avut probleme cu ea din cauza apei in benzina si a mizeriei din rezervor si asa m-am hotarat sa ii curat carburatorul si toate componentele de admisie. I-am curatat carburatorul cu decarbusolv (sau cul ii zice) obtinand rezultate uimitoare cu exceptia faptului ca acum nu mai porneste. Bujii noi, fise noi, toate curatate si smirgheluite si, cu toate astea, tot nu porneste. Masina avea o sarma pe post de saiba, distantier, sau oricum i-ar spune la jiglerul principal (cel exterior de benzina). Am considerat ca daca tot ma apuc sa o pun la punct pot renunta la sarme si improvizatii. Daca credeti ca de la aia e ganditi-va ca am umblat si la avans. Nu stiu cum se regleaza cu stroboscoape si nebunii. Ce am vazut pe la mecanici nu avea nici o legatura cu asta...un pic din mana, ceva cu urechea si gata! Functioneaza! Ah! si inca ceva. Cand incerc sa o pornesc imi da fum in carburator sub forma de rateu, dar de pornit nici pomeneala. Daca cumva stiti ce i-as putea face in afara de incendiat sau dus la mecanic, v-as fi foarte recunoscator. SAU, daca cumva cineva care stie de trebuie facut sta aproape de Pantelimon, nu ezitati sa ma cautati pe mail. Stabilim acolo ce si cat ma costa
neajiji
benzina ajunge in carburator?
krapcarasu
cumva ai verificat traseele cu apa?
neajiji
arunca jet pe ciocul din carburator?
EscortGUV
Arunca benzina si pe acolo si, culmea, s-au udat si toate bujiile mad.gif
neajiji
clar, ai inecat-o, scoate bujiile, le cureti cu o carpa cu benzina, dai o cheie scurta fara bujii pe masina, pui bujiile curate, fisele, te sui in masina si ii dai cheie
EscortGUV
Am facut asta. Am curatat bujiile, le-am verificat pe fiecare in parte, dau scanteie fara probleme. Le-am pus aproape de alternator, am dat la automat si au dat scanteie...
neajiji
mai citeste o data ce am scris mai sus
EscortGUV
Pai...am scos toate bujiile cu gandul sa le duc in casa sa le pun pe aragaz sa le incalzesc cand m-am gandit sa le verific. Am luat o fisa de la delco si am incercat fiecare bujie dupa ce le-am curatat cu o carpa si putin cu peria de sarma. Toate astea cu bujiile scoase, deci partea cu datul la automat cu bujiile scoase am acoperit-o. Am dat la automat cu avansul in toate partile si tot degeaba...acealsi fum in carburator si aceleasi rezultat: fara pornire tongue.gif
Lucian MC
Avansul il ai defectuos daca iti pufneste in carburator....sau ai strans prea tare jiglorul de relanti(cel din exterior care regleaza aerul si nu radeti ca mi sa intamplat sa nu porneasca din cauza aia si sa faca urat)
EscortGUV
E adevarat ca am umblat si la avans si la aer, dar aerul l-am reglat cum am citit pe aici: dupa ce il strangi la maxim, il desfaci 2, 5 ture dupa care il reglezi alternativ cu surubul de la cablul de acceleratie...In ceea ce priveste avansul nu am nici cea mai vaga idee despre cum ar trebui sa fie wacko.gif
Lucian MC
pui pe semn la volanta (la cutie ) scoti fisa de la bobina si o pui la masa(cu contactul pus bineinteles) si misti incet de delcou pana iti da scanteie...iar despre aer nu asa se regleaza se regleaza la cald cu motorul pornit la relanti si strangi de surub pana da motorul sa moara si dupa dai 1.5 ture inapoi altfel nu se poate..din cate stiu nu imi sariti in cap spun ce stiu eu ...dai mai mult aer si poate va porni....
EscortGUV
Am inteles. Pai si ce legatura mai are fisa de la bobina cu delcoul daca o scos din delco? Sau scos fisa corespondenta unei bujii?
Lucian MC
pai are legatura masa....din ce am invatat eu la mecanica....doar aia iti da masa....nu dai la automat ,Te uiti langa electromotor parca ca ai un gol care se vede volanta sau placa de presiune am uitat exact ce e si acolo ai un semn,misti de motor cu contactul scos pana vezi semnul de pe volanta si il aliniezi cu semnul de pe cutie ,dupa te duci la delcou,pui contactul,scoti fisa care duce la delocou si o pui pe ceva care sa dea la masa si misti incet pana ce iti da o scanteie,strangi surubul de la delcou si ar trebui sa fie la punct.Ai scos cumva delcoul de la locul lui?
EscortGUV
Nu l-am scos de la locul lui, dar am incercat sa o pornesc cu delcoul de la un capat la celalalt. L-am luat din aproape in aproape si tot degeaba tongue.gif . Inteleg ce zici. Este o gaura langa electromotor si cand invart de elice ajung la un moment dat in care vad o gaurica prin gaura de langa electromotor, probabil ala e semnul de care vorbesti. Si zici ca scot fisa din delco care ar duce la bobina, o apropii de masa si cand e la momentul oportun imi da scanteie, nu?Si atunci e avansul cum ar trebui...
Lucian MC
Pai daca iti da scanteie e pe punct cat sa o pornesti,dupa ce tia pornit se regleaza dupa uzura motorului,Totusi verifica si platina daca te pricepi.am patito sa mi se buleasca platina sau condensatorul aiurea cand umblam la punctul masinii desi nu stiu de ce...
si dai la masina mai mult aer sa respire ca de aia sar putea sa iti dea rateuri.
EscortGUV
Nu stiu sa reglez platina sad.gif . Aer i-am dat si mai mult si mai putin, dar tot degeaba...nu am sesizat nici o diferenta sad.gif .Crezi ca poate fi si din cauza ca am scos sarma pe post de saiba de la jigler? Mi-a spus cineva ca a patit-o si el sa aibe jiglerul mai lung si sa nu isi faca treaba cum trebuie si ca a trebuit sa ii puna un distantier...
Lucian MC
ia puneo la loc totusi si incearca..incercarea moarte nare....
Distanta la platine e cat tabla daciei adica 0.4 mm,...
baranga
tabla daciei are 0.7mm si cu vopseaua pe ea are 0.8 wink.gif cu asta faci distanta la bujii;
la platina intradevar ai 0.4 si asta o faci daca nu ai lera cu o bucatica de carton din cutia de chibrit sau o bucatica din carte postala(0.4mm standard)
EscortGUV
Tare asta cu platina. La asta nu m-am gandit. Si cand ar trebui sa aibe 0,4? Cand e complet deschisa, nu? Acum ma duc sa ii mai dau aer si sa ii reglez si platina. Sper sa ii fi trecut ifosele tongue.gif
baranga
cand e complet deschisa wink.gif
EscortGUV
Acelasi lucru. Am verificat si avansul si a dat scanteie, i-am dat si mai mult aer, am reglat si platina si tot degeaba mad.gif . La fel face... Poate sa fie din carburator sau din aprindere?
Alexio
Daca baga benzina este de la aprindere. Daca face scanteie in bujie este de la carburator.
EscortGUV
Benzina baga, dar ma gandesc ca poate din cauza ca i-am scos sarma de la jigler nu am mai nimerit distanta la care era ca acum i-am pus o saiba. In rest nu am modificat nimic. Plutitorul l-am pus la 7 mm. Poate fi de la asta?
Lucian MC
Incearca cu un carburator de la un prieten pentru test sa vezi poate ai infundat tu ceva la carburator...totul e posibil....
EscortGUV
Ar fi ceva, dar nu cunosc pe nimeni cu dacia asa veche...Toti s-au smecherit... tongue.gif

30 Jan 2010, 12:02:
Ma gandesc ca daca scuipa benzina pe la ciocul ala de papagal sau cum ii zice si mi-a udat si bujiile ajunge benzina in motor...
PH-06-BOA
Nu vreau sa acuz pe nimeni, dar nu aveti darul de a povesti, de a explica. Toti care spuneti ceva, aveti in minte ideea, dar ni i-o redati in intregime. El nu stie mai multe. Credeti ca ar trebui sa stie cate ceva, si doar ii sugerati ideea. El trebuie sa scoata fisa. O apropie de masa si ... Are scanteie, dar nu stie unde o da, cand o da...
In primul rand, as crede ca ai putea sa ai si fisele puse gresit, si iti da scanteie atunci cand o supapa de admisie e deschisa, si explozia din cilindru impinge tot combustibilul inapoi, lasandu-i insetati pe ceilalti. Verifica sa ai fisa de la cil. 1 (cel de langa cutia de viteze), pusa la delcou, in plotul dinspre tine, de deasupra vacuumului. In sens orar, urmeaza cea de la 3, apoi cea de la 4 si urmatoarea e 2. Acum scoti fisa de la cil 1, dai capacul de la delcou jos, si rotesti de motor pana vine luleaua (cea de pe axul delcoului), cu partea metalica spre plotul fisei cil 1. Adica spre tine, in deptul fisei de la cil. 1. Mergi la fereastra de la cutie si verifici, daca e semnul de pe volanta vizibil, miscand inainte sau inapoi foarte putin, pana vezi crestatura. Mergi iar la delcou, sucesti de el in sens orar (ca si cand i-ai lua din avans), pui contactul si rotesti de delcou invers(antiorar), tinand cu o mana fisa aproape de masa, pana da scanteie si te opresti, ca acolo e avansul potrivit. Asta-i cu avansul, iar dupa pornire, rectifici, ca jocurile din lant, pinioane, da putina eroare.
Eu nu pricep, de unde reglati voi aerul, ca la carburator nu exista un asemenea reglaj. Combustia (amestecul) se regleaza din acel surub de la baza carburatorului. Deci amandoua deodata, nu separat. Separat se faca din dimensionarea potrivita a jicloarelor. Cel cu sarma, e prea mic, iar cine i-a pus-o (la propriu), a departat jiclorul de pe scaunul lui, lasand sa treaca mai multa benzina. Asta in urma schimbarii lui ( boala cu schimbatu'), punand unul mai mic, prost facut, prost ambalat la un set nepotrivit,sau vandut de ... "las' ca merge si asa". Cu o sarmulita oteloasa, incerci majorarea gaurii lui (numai dupa ce pornesti), pana obtii un relantiu constant , cu clapeta de acceleratie inchisa cat se poate, iar din surubul de combustie sa ai turatia maxima de ralanti. Asa cu zicea cineva mai sus, strangi de el pana se reduce din turatie, si desfaci cam 1,5 ture, pe turatie maxima, ca daca desfaci mai mult, iar se reduce. Daca nu ai sarmulita potrivita, de la un arculet, mai subtire, o latesti putin cate putin si din aproape in aproape, majorezi, il montezi, pornesti, si daca slabind de el se mareste turatia, mai trebuie majorata, iar desfaci si majorezi, iar faci proba...pana cand desfacand putin de el , nu se mai simte cresterea turatiei.Asa va ramane la orificiu. Dar sti de care gaura e vorba? Cea din capatul jiclorului de ralanti ( tu i-ai zis principal).
Daca nu reusesti sa pornesti, ai variante multe. Incearca alta. Dai capacul la carburator jos, si lasi benzina in el numai cat ar trebui, pana la jumatea pantei de sub poanto (cuiul care inchide), pui capacul la loc, scoti furtunul de alimentare de la carburator si-i pui dop. Cu bujiile uscate, curate ( cu peria de sarma le cureti la suprafata, in interior ce faci, baga ceva roata pe langa electrod, ca acolo face scurt, de nu da scanteie le electrozi), dai odata de doua ori la automat si ar trebui sa porneasca. Daca nu, vezi daca ai pus bine centratorul de pe difuzor (T-eul de deasupra clapetei. Sa fie cu gaura ovalizata, spre camera de nivel (emulsor). Privind de deasupra, in interiorul cilindrului de pe centru, are o proeminenta, ca un cioc, care vine dinspre camera de nivel.Daca e invers, scoate-l si roteste-l. Ar mai fi vreo doua zile de spus, dar necesita spatiu. Intra pe mes sau PM.
silviu_best
incearca sa o pornesti impinsa si in functie de cum merge motorul iti dai seama ce nu merge
EscortGUV
Stiu ca nu am fost prea explicit, dar nu ma pricep foarte bine la detalii tehnice, doar ce am prins si eu de pe forum si de pe la unu' si alti'. Va rog sa ma scuzati. Promit ca invat biggrin.gif
Am incercat partea cu scanteia si mi-a iesit. Am pus motorul cu semnul la vedere, am scos fisa din delco (cea care vine din bobina), am pus contactul, am invartit de delco si unde mi-a dat scanteia am strans surubul. Cu aprinderea am zis eu ca am rezolvat-o, dar preventiv, i-am mai luat si o platina si un condensator in cazul in care nu reusesc eu sa o pornesc, luni cand o duc la mecanic sa am tot ce imi trebuie in cazul in care e stricat ceva.
Fisele sunt puse bine pentru ca m-am uitat si in manualul de reparatii de la dacia si am facut si poza fiselor inainte sa scot capacul de la delco ca stiam ca sunt panarama si le incurc tongue.gif
Am citit si eu pe aici ca surubul cu arc de sub cel de la cablul de acceleratie ar fi de la aer. Inca o data va cer scuze ca nu am cunostinte prea bogate in mecanica si ma exprim simplu.
Cu carburatorul si cu jiclorul de relanti e mai complicat ca nu vrea sa porneasca nici moarta. Aproape ca am omorat bateria noua, luata de o luna.
O sa incerc faza cu capacul carburatorului si cu obturarea furtunului de alimentare.
Daca nici asa nu merge va voi spune luni cat m-a costat manopera mecanicului biggrin.gif
Lasa-mi te rog id-ul tau de messenger silviu_best ca am mai citit cateva reply-uri date de tine si se vede ca stii despre ce vorbesti si ca stii meserie.

30 Jan 2010, 21:25:
Stati ca am incurcat borcanele.Defapt vroiam id-ul lui PH-06-BOA, dar nu ma deranjeaza daca mi-l lasi si pe al tau Silviu. Mersi!
florian90
off topic:am mai spus asta...mare grija cu jiglerul de aer...eu am umblat la el sa-mi merga masina bine....si poc ma tras rar-ul pe dreapta...si m-a scos cu noxe aproape dublu decat normal...acum cand am probleme...si umblu la el..ma duc la un prieten sa imi verific noxele...
mircea63
nu fi disperat ca au patit si altii. de ex. eu saptamana trecuta cu un papuc pe carburator, dupa ce am schimbat carburatorul pe el cu altul care stiam precis ca e bun nu am putut sa-l mai pornesc. deci primul lucru verifica daca garniturile de la talpa carburatorului etanseaza ca, daca trage aer fals nu porneste pe frigul asta. preferabil cand dai carburatorul jos sa schimbi aceste garnituri, sau eu am etansat cu silicon rosu. te asiguri ca ai benzina in carburator pompand manual la cama de la pompa de benzina (daca pompa nu e pe cama invarti putin motorul de la elice pana simti rezistenta cand pompezi). avansul la aprindere si scanteia am vazut ca ai inteles cum se verifica. scoti bujiile si le usti bine eventual la aragaz dar numai in zona electrodului, vezi distanta dintre electrozi sa fie cam 0,7mm. pui totul la loc tragi socul la maxim un sprit e suficient ,ca la tine toata galeria este uda de benzina, si dai la cheie. daca nu porneste nu insista caci o ineci in continuare. daca nu a pornit cumperi o platina noua si o schimbi atat partea mobila cat si cea fixa. ai grija la surubele si saibe sa nu le scapi in delcou, preferabil ar fi sa folosesti o surubelnita magnetizata. reglezi platina la 0,4 mm si pui totul la loc: lulea, capac delcou eventual verifici si fisele sa stranga pe bujii. daca bateria e descarcata ar trebui sa o pui pe un redresor sau daca ai pe cineva sa-ti dea curent de la alta masina cu cabluri. incerci din nou nu inainte de a verifica bujiile sa nu fie ude. nu ar trebui sa nu pornesca dar daca totusi nu porneste poti incerca cu un" spray de pornire pe timp de iarna" pe care il puverizezi in carburator direct maxim 2 sec, pui racordul de la filtru de aer inapoi pe carburator tragi socul si dai la automat. in mod normal va porni pe amestecul din spray si daca tutul e ok cu benzina si aprinderea va functiona. la mine era asa de inecata, dupa doua zile de incercari nereusite ca nu vroia nici cum sa o ia pana nu am folosit spray (eu folosesc la tractor spray "prevent" si cu el am pornit si papucu). dupa ce a pornit odata nu mai am probleme porneste si dimineata si peste zi la sfert ca inainte. te rog sa-mi scuzi "limbajul de lemn" dar am incercat sa fiu cat mai explicit. bafta smile.gif
EscortGUV
Mircea, prietene, dacia mea consuma 1 litru de ulei la 50-70 de km deci noxele nu sunt cea mai mare grija a mea. Daca ar fi sa ma opreasca rar-ul sa imi verifice noxele ar trebui sa imi iau la revedere de la cei dragi ca ma baga la puscarie blush.gif
Eu as vrea sa o fac sa mai mearga cateva luni pana reusesc sa ma descotoresc de ea sa o duc la remat, dar parca stie ce o asteapta radmasa.gif
Am mai citit pe aici de culbutori, reglaje, nebunii...nu am inteles nimic. Cel mai elegant si mai sigur ar fi sa ma duc la un mecanic care chiar stie ce face ca eu bajbai fara nici un rezultat si mai pierd si vreamea aiurea... mad.gif
Daca mai aveti sugestii le astept cu interes ca doar maine e duminica si mai am ceva curent in baterie smile.gif
mircea63
prin 95 aveam si eu o batrana si eram cel mai bun prieten cu cel care schimba uleiul la peco, in fiecare zi eram abonat la 1 -2 litri de ulei ars. la lungimea fumului depaseam trabanturile. biggrin.gif
incearca totusi cu un spray de pornire dupa ce ai verificat sa fie bine strans carburatorul pe galerie. daca da rateuri in carburator dute la un mecanic ca ai incurcat ceva prin aprindere. spray gasesti la lukoil, mol sau praktiker
EscortGUV
Multumesc de sfat. Voi incerca si cu spray. Pana acum am bagat un milion in piese...ce mai conteaza 2-3 sute de mii? tongue.gif
I-am luat azi si garniturile dintre carburator si blocul motor ca p-alea nu le schimbasem ca nu le-am gasit. Ii pun si platina noua, si condensatorul, ii bag si spray si daca nu porneste e clar ca e posedata radmasa.gif
Am mai pus-o si pe prietena mea sa imi scoata la ea la servici manualul de intretinere Dacia care nu este decat un top de coli si tot degeaba...nu am inteles nimic din el. Dupa cum am spus si mai devreme nu am prea mari cunostinte de mecanica si va dati seama ca nu am inteles nici jumatate din termenii de acolo radmasa.gif , dar primul pas l-am facut. Acum mai ramane doar sa o inteleg tongue.gif
Tiristu'
Sincer,nu am citit toate posturile de mai sus,insa vin si eu cu o mica sugestie si ti o explic cat pot eu d bine...sper sa ma descurc.
1. platina aceea noua daca ai pus-o si nu ai pus o bine,s-a impuscat la prima cheie. Ori cumperi alta,ori o iei si o freci cu smirghel fin bine bine de tot dupa care o pui la loc...invarti de elicea de la pompa d apa apoi si o sa vezi inauntru capacului de la delcou ca se invrte si acolo...pana ajungi cum se zice "pe cama". iei o bucatica de carton...destul d subtirel daca nu ai o bucatica dinaia de tabla nuj exact cum ii zice si vezi distanta acolo.
2.avansul il pui frumos in pozitia in care era in speranta ca mai stii cum era, dai o cheie si dak ai noroc si porneste o turezii destul d tare si knd o tii turata misti d avans sa vezi unde "respira" motorul cel mai bine..adica...fara rateuri,fara hordocaneli si etc...sa toarca pisica. apoi...astepti sa se incalzeasca apa ...o ai indicata in bord cred ....la jumate...atunci teoretic e motoru cald...si cum au zis baietii...strangi surubu pana da sa moara apoi il eliberezi pana cand motoru respira bine si toarce dupa cum am zis. sper ca nu am scris bazaconii si asteptam un raspuns d bine.P.S verifica si nivelul din camera de nivel al carburatorului,adica pluta aia micuta, in caz ca nu ajunge,sau ajunge prea multa benzina si ti o inneaca.
EscortGUV
Te-ai descurcat onorabil. Am inteles ce mi-ai zis. Are logica ce spui, voi incerca si asta. Nu am pus inca platina ca am scos cate o bujie si am pus-o aproape de alternator si da scanteie. Am luat-o doar preventiv.
Avansul l-am fixat dupa metoda scanteii la semn. Sper sa ajung la nivelul de reglaj fin. Ce imi doresc cel mai tare e sa o pornesc. Dupa asta cred ca e mai usor ca cel putin stiu ce am de facut. Pana acum ma invarteam pe langa ea si nu puteam decat sa sper ca din nimereala reusesc sa o fac sa porneasca. Dar, acum cu toate aceste sfaturi pretioase, reusita este asigurata. Va multumesc mult! Va tin la curent wink.gif
Noapte buna!

31 Jan 2010, 12:02:
Inainte sa cobor afara in ger mai am si eu doua intrebari.
1. Conteaza cat de tare se strange surubul de la axul de acceleratie? Ca picura putina benzina pe tavita de sub el si l-am strans fara sa tin cont de vreun posibil reglaj.
2. Ce fac cu jiglerul care a fost distantat de carburator cu o sarma? Il pun fara sarma si incerc sa ii largesc putin gaura din capat sau incerc sa mai nimeresc distanta la care il tinea sarma? Plus ca inainte, cand era cu sarma, nu era strans mai deloc. Daca te chinuiai putin il desfaceai cu mana. Asa ar fi trebuit sa fie sau trebuie strans bine?

31 Jan 2010, 12:04:
Ah, si a 3-a blush.gif ...are importanta pozitia in care stau gaurelele laterale ale jiglerului de relanti?
PH-06-BOA
Citeste-i din Biblie !

31 Jan 2010, 13:28:
Daca poti bloca jiclorul in pozitia putin desfacut, mai putin de un sfert de tura, e bine. Nu are importanta pozitia gaurilor, ca si asa se vor invarti la strangere, daca-l strangi cum e normal. Surubul de la clapeta, il poti strange cam doua ture pornind de la zero (zero fiind pozitia in care el incepe sa se departeze de pintenul de actionare al clapetei la desurubare), pentru a nu sta prea mult turata cand va porni. Benzina curge, ori ca-i mare nivelul, ori c-ai sprituit prea mult la incercarea de a porni, avand joc in bucsile de la clapeta de acceleratie. In mers nu va mai curge . Si daca cuiul poanto nu inchide bine, cand dai la cheie, continua sa bage benzina peste nivel, si inunda, curgand benzina in carburator chia si doua minute dupa ce incetezi sa dai la cheie. Clapeta nu trebuie sa fie uda in exces la pornire, si chiar uscata la turatii mici.
La platina atentie la nitul care prinde arcul si piciorul de textolit, ca daca e slab, contactul e intermitent. Izolatia de pe axul de sustinere, poate scapa la masa, dar si pastila pe care e lipita platina poate fi prost nituita.
EscortGUV
Am rezolvat-o radmasa.gif . I-am schimbat platina si condensatorul si acum nu mai da nici scanteie. Am incercat iar faza cu semnul de pe volanta si cu miscatul delcoului pana da scanteie la fisa si tocmai bine ca nu mai are nici o intentie. I-am citit ceva din biblie, dar mai multi sfintii, ca i-am luat pe toti la rand ca la pomelnic...Reglasem plutitorul la jumatatea peretului cum ai recomandat, blocasem jiclorul, mai ramasese doar sa ii arat cheia si sa plec. Sau nu. Ma las pagubas. E mult prea frig afara, stiu prea putine despre mecanica si imi place sa cred ca gasesc altceva mai bun de facut cu timpul meu. Maine o duc la mecanic si aia e. Se pare ca unele lucruri le pot face doar unii oameni. Nu imi ramane decat sa va spun cat m-a costat si ce avea. Parca vad ca e un surubel pe undeva sau vreun reglaj pe care il face in 5 minute si rade de mine toata ziua ca e si la mama naibii mecanicul la care merg de obicei fata de unde stau eu si trebuie sa o duc tractata. Dar asta e. In momentul in care ai o dacie nu poti decat sa te astepti la ce e mai rau biggrin.gif . Mai ales cand esti paralel cu mecanica cum sunt eu blush.gif
Alexio
Te astepti pe dracu la ce e mai rau cand ai o Dacie. Daca baga nasu in ea toti "mecanicii" de cartier si mai ales daca e vreun cazan din 1900 toamna la care se schimba uleiul numai de sarbatori. Mie de ce nu mi-a facut nicio faza motorul pana acum? sunt mii de oameni cu Dacii foarte bune.

Sa fim seriosi...
EscortGUV
ohmy.gif nu am injurat pe nimeni, Alexio. Felicitari tuturor celor care au Dacia si nu le face nici o problema si sunt multumiti de ele. Nu am zis ca nu exista si masini bune, intretinute, care merg bine. Eu cel putin nu am baza pe Dacia mea. Este intr-adevar prost intretinuta, din cate am inteles a fost defecta chiar din fabrica, dar asta nu inseamna ca toate sunt proaste si cu atat mai mult nu trebuie sa o iei atat de personal. Asta este doar parerea mea. Inca o data subliniez ca nu am cunostinte solide de mecanica si deci nu este o parere avizata. Imi cer mii de scuze daca am jugnit pe cineva sau daca cumva am ofensat cumva minunatiile ingineresti fabricate de Dacia.
neajiji
QUOTE(EscortGUV @ 31 Jan 2010, 15:48)
Maine o duc la mecanic si aia e. Se pare ca unele lucruri le pot face doar unii oameni. Nu imi ramane decat sa va spun cat m-a costat si ce avea. Parca vad ca e un surubel pe undeva sau vreun reglaj pe care il face in 5 minute si rade de mine toata ziua ca e si la mama naibii mecanicul la care merg de obicei fata de unde stau eu si trebuie sa o duc tractata.
*



Felicitari pt decizia luata (nu fac misto). smile.gif
EscortGUV
Te cred neajiji. Mersi. Si eu consider ca e cel mai bine asa. M-am declarat invins. Nu ma pricep la mecanica si decat sa o stric si mai rau mai bine las profesionistii sa se ocupe de ea. Si asa probabil ca va munci saracu' om de ii vor sari ochii dupa mine blush.gif
PH-06-BOA
Alexio, daca baiatul nu stie nici ce sa-i ceara , nici ce sa-i dea, cum sa mearga? Sa citeasca acum, necesita timp, sau nu are de unde. Sa practice , iar e timp pierdut si daca nu se leaga, chiar e pierdut (si el si timpul).Una nou, la noi nu se merita. Si de unde bani? Asa ca hai sa-i mai repetam, poate trece clasa.
EscortGUV
Mai mult din pasiune si din orgoliu am incercat sa o fac eu pentru ca de la inceput am banuit ca nu e atat de usor pe cat pare, dar stiti cum suntem noi, baietii, ne place sa reparam singuri. Sunt constient ca nu poti invata in 2 zile sa inveti de la zero ce ai nevoie sa repari o masina, ca doar nu e masina de tocat Victoria tongue.gif
Cel mai mult m-a descurajat ca in loc sa schimb in bine dupa ce v-am plictisit si v-am pus rabdarea la incercare cu toate intrebarile mele fara prea mare sens, mai rau am stricat-o. Poate o fi o chestie banala sau poate am stricat-o mai rau decat mi-am putut imagina. Vad eu maine cu ce nota am ramas corigent. Poate nu e chiar atat de rau pe cat ma astept tongue.gif
Multumesc tuturor pentru ajutor si va raman datori.
Cand mai ajung prin Ploiesti poate bem si noi o bere, PH-06-BOA. Da-mi add pe messenger daca nu te deranjeaza si tinem legatura wink.gif "escortguv" este id-ul meu.
EscortGUV
QUOTE(PH-06-BOA @ 31 Jan 2010, 17:14)
Alexio, daca baiatul nu stie nici ce sa-i ceara , nici ce sa-i dea, cum sa mearga? Sa citeasca acum, necesita timp, sau nu are de unde. Sa practice , iar e timp pierdut si daca nu se leaga, chiar e pierdut (si el si timpul).Una nou, la noi nu se merita. Si de unde bani? Asa ca hai sa-i mai repetam, poate trece clasa.
*



Am rezolvat-o...60 RON la mecanic, 50 RON ulei, filtru si aditiv. Cred ca compenseaza cu 3 zile de munca inutila. Am mai luat platina, condensator,capc delco si alte acareturi, dar alea cred ca au fost doar un moft.
Pana la capat nu am facut decat sa o stric mai rau radmasa.gif si pana la urma tot la mecanic am ajuns tongue.gif . Cel putin stiu ca merge ceas, consuma putina benzina, fum si consum de ulei mult scazute si asa ca ai aici se pune punct interventiilor mele. Ne vedem la REMAT cand o dau pe Gratiela care acum abia asteapta sa imi bag piciorul in ea radmasa.gif
baranga
toata lumea trebuie sa manance o paine wink.gif
daca eram toti mecanici de dacie mureau altii de foame...
neajiji
rau e cand unii mecanici vor sa manance mai mult de "o paine" laugh.gif Oricum nu am inteles de ce ai schimbat uleiul?
EscortGUV
Pai am schimbat uleiul ca aveam 5 litri in loc de 3 si erau cam diluati ca nu aveam aproape nici un fel de presiune la ulei.Teoretic mi-a zis ca si fumul ar trebui sa fie mai putin daca nu mai e cantitatea asa mare de ulei.
Sincer sa fiu cred ca era doar inecata si in cel mai rau caz siguranta de la bobina arsa ca in mai putin de o ora a fost gata, dar asta e. Cel putin eu nu am reusit sa imi dau seama de asta.
Imi place insa neasteptat de mult ca merge bine si rece si calda...isi tine relantiul, nu da in nas si am prins chiar aproape 100 km/h intr-un pasaj, ceea ce este remarcabil pt cea cu care nu aveai cum sa iei amenda de viteza nici daca vroiai tongue.gif
Acum sa vad cat o tine. Mai ingrijorator este ca am lasat mecanica si m-am apucat de interior si de electrica. Am vazut pe aici niste schimbari de cadrane care mi-au facut cu ochiul plus ca in zilele in care nu vroia sa porneasca i-am pus pe fata scaune de ford si cele de pe fata le-am pus in locul banchetei. Sunt dezamagit totusi ca nu mi-a mai ramas loc intre scaunele din spate ca planuiam sa pun si o cotiera, dar e ok. Cel putin nu mai stai ca pe butoi tongue.gif
neajiji
Pune o poza cu modificarile la interior la topicul Daciile noastre, sunt curios cum arata cu scaune in loc de bancheta mellow.gif
Ky_Cristian
Ca tot s-au adunat aici pe topic atatia care stiu mecanica, am si eu o problema de prezentat.

Se intampla niste fenomene relativ ciudate, pot spune. Si daca e frig, si daca e cald, masina porneste, ba chiar dupa 10-20 de secunde (dupa de imping socul) isi tine si relanti-ul. Pana aici e bine. Problema vine cand o opresc, ba chiar aseara mi-a si murit motorul. Dupa ce o opresc si vreau sa o pornesc, electromotorul invarte dar nu porneste. Pana acum, de fiecare data am reporit-o dand la coada de cateva ori, in mai multe serii, pana pornea. ei bine, si aseara, si azi, nu a mai vrut sa porneasca dupa ce am dat la coada. Insa, dupa un timp in care ma dadeam cu capul de volan si o amenintam cu rematul, adica 5-10 minute, am dat la automat si a pornit.

Toate astea se intampla fie la prima pornire din zi, fie dupa o sedere mai lunga.

Acum stau si ma intreb, nu cumva dadeam la coada degeaba?

Dupa mine, ori este un nesimtit de gunoi, care se pune in sorb, ori pompa de benzina are ceva.

Dar daca este pompa, de ce se intampla asta doar la a doua pornire de cand e rece? Si daca e gunoi, de ce se pune doar cand am mentionat?

Precizez ca mai sunt si exceptii, adica o data nu a pornit din prima, iar de cateva ori nu a mai facut mai sus descrisele figuri, la a doua porire.

V-ati mai confruntat cu asa ceva? Aveti idee de la ce e?

Multumesc anticipat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.