Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: condens in stopuri
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
crimsonrain
salut...am un Sandero 1.5 diesel, am facut 5000 km cu el...in afara de problemutele de rigoara (portiera dreapta trebuie trantita putin pentru a se inchide, casetofonul nu mai functioneaza in parametri cand e frig afara, etc...smile.gif), la inceputul iernii am observat ca s-a format condens in stopuri... nu cred ca este "normal". oare ma "fac de ras" daca ma duc la garantie?...a mai patit cineva?...
Iulikk
Asa face si a mea. In stopuri si in proiectorul din dreapta. Eu am Solenza. Cred ca nu este etans stopul.
GABONE77
nu cred ca te baga in seama aia cu garantia pt asa ceva plus ca o sa iti toarne N motive pt care e "normal" sa faca asa. si la mine am vazut pe stopul dreapta asa ceva. nush daca e normal, cred ca nu. la solenza pe spate nu condensa ci in far la stopuri de ex. dar si la masini triple ca pret am vazut asta deci nu cred ca e mare motiv de ingrijorare.
Marisan
Are un por pe undeva, mergi la garantie sau asteapta pana faci revizia de un an si le amintesti si de problema condesului, nu este normal sa-ti faca condens. Trimite si mail la VC cu problemele pe care le intampini sigur vei primi raspuns.
crimsonrain
@ iulikk
am si o solenza...si cu un stop ciobit....sa mor eu daca am vreo problema de genu asta cu ea...smile.gif)


@ Marisan....da ma eu inteleg...dar in amandoua?...smile.gif

Marisan
Da, in amandoua, odata ce la mine nu face niciun fel de condens este clar ca are o problema.
jelly
Cititi cartea ca zice ca este normal daca se aburesc putin stopurile sau farurile pe interior
adryanys
stopurile si farurile nu sunt vide ,asa ca putin condens este acceptabil nu zic sa ai apa ! condensul apare atunci cand este o diferenta de temperatura intre exterior si interior iar in acele spatii se afla oxigen!
klaus
Si daca nu era oxigen nu se facea condens?
argon
QUOTE(adryanys @ 2 Feb 2010, 00:36)
stopurile si farurile nu sunt vide ,asa ca putin condens este acceptabil nu zic sa ai apa ! condensul apare atunci cand este o diferenta de temperatura intre exterior si interior iar in acele spatii se afla oxigen!
*



aiurea, condensul apare atunci cand patrunde aerul(umed) din exterior. Nu a zis nimeni ca sunt vide, dar nu comunica cu exteriorul decat cand schimbi becul, in rest sunt sigilate cel putin teoretic. O fi normal Dacie condensul dar in general nu e permis, doar evidentiaza calitatea proasta a meterialelor sau executiei, se intampla si la marci mai rasarite.
crimsonrain
va multumesc mult...in principiu m-am cam edificat...era oarecum "normal" sa fie mici defecte de fabricatie, insa eu cred ca am fost putin mai "norocos" sa le am pe amandoua...am scris la VC, o sa revin daca imi trimit vreun raspuns, iar daca o sa-mi permita timpul am sa ma duc si la garantie sa vedem ce spun "bajetii"....
klaus
Parerea mea este ca-i o problema de ... depozitare.
Stopul a stat intr-un mediu cu aer umed inainte de a fi montat pe masina.
crising
Sau se foloseste prea des recircularea aerului?
crimsonrain
oops!...pai are treaba recircularea aerului din masina cu condensul in stopuri?? ohmy.gif ?....
argon
umezeala in portbagaj.
Marisan
QUOTE(argon @ 2 Feb 2010, 10:26)
O fi normal Dacie condensul dar in general nu e permis, doar evidentiaza calitatea proasta a meterialelor sau executiei, se intampla si la marci mai rasarite.
*


Asa este, Dacia mai ales cu Sandero nu prea sunt de nasul nostru, poate de al nemtilor, francezilor si mai toata europa, adevarul este ca sunt masini proaste, prost construite, de aia stau aia cate o jumatate de an sa cumpere un amarat de Sandero. Firme romanesti de componente pentru Sandero, aproape niciuna.
Dacia, pe podiumul fiabilitatii in Franta, in 2009, Dacia a depasit pragul de 300 000 de vehicule vandute in intreaga lume, Alain Prost si Dacia Duster - locul doi la Trofeul Andros, etc. Urmareste cursele de la Trofeul Andros, sa vezi cum face pipi Dacia pe toate marcile astea de renume, nu-mi spune despre pilot sau masina pt ca stiu tot, oricare dintre marci daca aveau sange in instalatie faceau la fel. Eu zic sa mai lasam deoparte asocierea asta dintre Dacia si masina proasta.
argon
noroc cu criza ca se vinde Dacia, dar tot o marca low cost ramane, cu materiale din cele mai ieftine si prin urmare si proaste, oricat incerci sa te amagesti.
driverx
QUOTE(Marisan @ 31 Jan 2010, 18:08)
Are un por pe undeva...
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

De unde le scoateti ma? Voi ati vazut cum e facut un stop? Sau vorbiti asa ca sa aveti ceva de spus?


Sa vedeti voi mizerii in stop de Golf 4. Fara crapaturi, fara "pori" si cine ce alte tampenii mai puteti debita. OARE de unde apar mizeriile alea?
crimsonrain
@ driverx...ce mizerii?...becurile?smile.gif) radmasa.gif
Marisan
QUOTE(driverx @ 3 Feb 2010, 08:56)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif

De unde le scoateti ma? Voi ati vazut cum e facut un stop? Sau vorbiti asa ca sa aveti ceva de spus?
Sa vedeti voi mizerii in stop de Golf 4. Fara crapaturi, fara "pori" si cine ce alte tampenii mai puteti debita. OARE de unde apar mizeriile alea?
*


Greu de tradus. Nu poate fi por in plastic ? Golf 4 cu mizerii in stopuri, pai nici la Dacia 1310 nu aveam mizerii in stopuri. Rugaminte, mai usor cu vocabularul de maidan, ca mi-e al dracu de usor sa folosesc acelasi vocabular.
Argon, nu ma amagesc, furnizorii pentru sandero sunt furnizori si pentru alte marci de renume. Este o masina low cost ai dreptate, dar este si fiabila altfel nu se vindea, indiferent de pret.
argon
stopurile cu defect nu intra la capitolul fiabilitate, merge la fel si fara stopuri deloc. E vorba de plastice in general, pipaie-le si tu la Sandero si la o masina mai de soi pe rand sa vezi care-s mai infecte.
eXtenSion
Voi chiar aveti o obsesie cu plasticul asta.. Cateodata lasati impresia ca stati si frecati plasticul toata ziua. Nu stiu cu ce e mai prost plasticul de Logan la pipait ca unul dintr-un Astra, Passat, Seat...Sper ca nu confundati suprafetele cauciucate sau invelite cu panza cu cele de plastic de observati asa diferenta imensa la atingere.
Prin taxiuri tot am mangaiat si eu plastice -din cauza acestui forum- si chiar nu e o placere niciunul la atingere..

Ce legatura are plasticul cu stopul care nu e bine etansat? Daca era din cauza ca e prost plasticul vedeati doar cu stopuri aburite. La majoritatea masinilor -oltcit, 13xx samd- nu se aburesc, dar la Sandero e prost plasticul ca e naspa Dacia, nu? Logic..

-------------

Mergi la garantie, le zici sa desfaca stopul sa vada ce are si gata.
Marisan
Asa este nu sunt de o calitate superioara dar nici mai proaste decat la oricare masina cu pretul pana in 10000 de euro. Crezi ca in momentul in care m-am hotarat sa cumpar n-am luat toate showroom-urile la rand, de la skoda la fiat si chevrolet, nimic deosebit, ori prea mica, ori motor mic, ori urata, oricum a doua optiune era tot o masina romaneasca, logan. Deci nu condamn pe nimeni in alegerea pe care o face, la 20 de ani eram pornit pe suzuki sau masina straina cu orice pret chiar daca isi tragea o roata dupa ea, intre timp prioritatile au devenit altele si modul de gandire s-a schimbat.
crimsonrain
deviind de la subiect putin, parerea mea de "utilizator" de sandero dupa 5000 de km, este foarte buna... in afara de "micile" defecte de proiectare/fabricatie masinuta se comporta exemplar...nu plang dupa bani(mai ales ca n-am platit-o eu tongue.gif ) si daca as intoarce timpul tot sandero as lua cu exceptia ca de data asta as opta pentru "I"-ul rosu... in ceea ce priveste stopurile, casetofonul si portiera am mai intrebat pe alti posesori si se pare ca am fost efectiv "norocos"...smile.gif
bog2587
la partea cu stopurile e oarecum normal,se intampla si la case mai mari(eu am seat ibiza si la fel patest).vreau sa contrazic pe cineva mai sus care spunea ca stopurile sunt etanse.E total gresit pt ca trebuie sa aibe un mc spatiu prin car se realizeaza schimbul de aer cu mediul extern(cel putin asa e la ibiza)atunci cand spatiul ala s infunda u praf,atunci se fae condens.
EUGEN2008
La faruri daca are la fel mansonul ala de cauciuc care imbraca soclul becului ca si la ph1 il poti departa putin , rulezi intr-o zi senina cu farurile aprinse , condensul se evapora ( are pe unde sa iasa) , cand e perfect uscat repozitionezi mansonul si apoi sunt curios daca reapare. La lampile de stop merita verificata membrana aia de burete ce se monteaza intre lampa si fusta spate , se observa usor in amprenta de praf depusa pe burete daca undeva comunica cu soclul becurilor sau nu , apropos: am auzit si lampi montate prost in sensul ca s-a prins cablajul mufei de alimentare undeva intre acest burete si fusta de spate si astfel pe acolo intra apa la spalarea cu jet
crimsonrain
pai cred ca sigur reapare ca n-a avut in prima instanta...oricum aia de la VC nu mi-au raspuns la email, asa ca nu mai am de facut decat sa ma duc la garantie sau sa astept pana la vara la revizie dar probabil atunci iar nu va avea...smile.gif)



multumesc pentru sfaturi...
Asi
Farurile NU sunt etanse din constructie. Au orificii prin spate, dar aceste orificii sunt gandite pentru ventilarea aerului incalzit de catre becuri, si pentru racirea becurilor.

Este adevarat ca exista o neetansare la nivelul imbinarii geamului cu restul corpului.
Deoarece intra aer prin locuri neproiectate, si se pun in comunicare alte "canale" de ventilare.

Evitarea condensului in proiectare are legatura cu traseul natural al aerului cald, si pe unde trage aer cand se raceste. In mod normal aceste ventilatii sunt realizate undeva in partea de jos , lateral si in alte pozitii gandite astfel incat sa nu existe probleme din punct de vedere diferente de temperatura prea mare.

De altfel cauza exacta (si modul de proiecatre pentru evitarea condensului) se pot modela elegant in programe dedicate pentru curgerea fluidelor (CFD) prin metoda elementului finit (cum ar fi fluent, nastran, patran, ansys, etc).

Rezolvare: se inlocuieste (garantie), sau daca nu mai e garantie se poate purcede la dezasamblarea respectivelor faruri ("sticla" de restul) si inlocuirea garniturii (sau repozitionarea ei, sau punerea unui nou cordon de mastic (daca are o astfel de asamblare). E de munca un pic (mai ales daca sunt lipite), dar cel putin rezolva problema.

Eu am etansat un far in care aveam aceasta problema (nu mai e in garatie, si acest lucru a fost un defect ascuns care l-am observat mult mai tarziu, in urma unui accident absolut minor)
klaus
Aici problema nu e de condend in faruri, ci in stopuri (care se incalzesc mult mai putin.
Stopurile nu sunt nici ele etanse, ba chiar sunt mult mai putin etanse decat farurile.
Insa ele nu au ventilatii de aer. Din acest motiv cauza condensului in stopuri este fie o problema de izolatie a zonelor de contact cu apa si intra apa de la ploaie, fie depozitarea lor, inainte de montare, intr-o zona cu aer cu umiditate mare. Cum aerul din stopuri nu se prea ventileaza, ramane in stopuri asa cum e, cu umiditate mare.

Solutia pe care eu o vad trebuie sa conduca la eliminarea umiditatii din acel aer. Fie ventilarea fortata cu uscarea condensului existent, fie stergerea, la propriu, cu o carpa.
Asi
Vorbise cineva si de faruri.

La stopuri am intalnit mai rar condens, dar o varianta buna de extragere a umezelii este introducerea prin gaura unui soclu a unui plic de silica-gel sau alta substanta hidrofila, pentru un timp oarecare (o zi, o saptamana, depinde) asigurand astfel un minim de umiditate in acea incinta.
Sau desfacerea, curatarea si montarea avand in vedere garniturile de montare a geamului (sa fie etans), eventual lipire cu mastic.
klaus
Plicul de silicagel e fix-pix la volumul de condens dintr-un stop.
Iar desfacutul stopului este exclusa. Stopurile sunt lipite prin topirea plasticului cu inalta frecventa.
jelly
Astazi am vazut 3 masini care aveau condens in stopuri, seat cordoba, opel corsa modelul nou si vw passat. Cum am spus si mai sus, eu cred ca este ceva normal sa se abureasca stopurile
ionut_spanu
Daca aveti condens in stopuri ar fi cazul sa desfaceti o sampanie! eu am condens in masina. daca o tin in parcare 2 zile , cand ma urc la volan totul e imbibat cu apa sau transpirat. daca mai si ploua afara cand merg la masina merg cu prosopul ca sa sterg : volanul, schimbatorul, frana de mana, cotiera si majoritatea pieselor din cauciuc sau piele. dupa ce spal masina boxele nu mai functioneaza, sau functioneaza cu zumzait pana se incalzesc, si se usuca, pentru ca am constatat ca dupa o spalare sunt fleasca.
bobo77
Lasa masina sa traga aer de afara, nu mai merge pe recirculare.
ionut_spanu
niciodata nu merg pe recirculare. cred ca daca as lasa-o in parcare pe recirculare si nu i-as mai da voie sa traga aer/apa de afara ar fi mai bine. o sa incerc si asta. nu stiu cum sa o mai dau.
vic24
ia verifica tu amanuntit mochete, banchete, sub ele, portbagaj, sa nu ai infiltratii de la ploaie care se evapora si dau condensul asta excesiv. miroase cumva ciudat in masina? vad ca ai masina din 2008. din ce luna? pana in vacanta din august au livrat loturi fara o garnitura (parca la al treilea stop) pe unde unii au raportat infiltratii de apa in portbagaj.
ionut_spanu
masina a fost fabricata in prima sau a doua zi dupa vacanta. eu am ridicat-o pe 5 septembrie. unde vine garnitura asta?
da miroase foarte "greu" in masina. tot plafonul e plin de pete care cred ca sunt mucegai.
va rog sa imi faceti o poza sa vad unde ar trebui sa fie garnitura aia!
m-ai bagat la idei. cel mai transpirat e portbagajul dupa o ploaie. daca ridic mocheta pe laterale(sub cric) aduni apa cu buretele.
vic24
deci sunt 2 probleme diferite. am citit pe un alt forum problema cu intratul apei in portbagaj din cauza ca primele modele de sandero nu aveau la hayon niste garnituri, pare-mi-se in zona lampii de stop. din nefericire nu dau de acea discutie si pace. ma mira totusi faptul ca este fabricata dupa vacanta, ca si a mea, si eu nu am aceasta problema. totusi, mergi in service dacia, si spune-le despre problema, din cate imi amintesc din forumul respectiv, problema lipsei acelor garnituri era cunoscuta si se remedia gratuit.
acum, pe plafon, este 100% mucegai. plafonul dragei noaste masini nu este izolat, si ... condensul favorizeaza aparitia mucegaiului. la unii este atat de mult, incat punctele s-au unit si practic acum au plafon ... gri-inchis. am si eu, dar nu foarte mult. am luat un spray climaxpert pentru curatat aerul conditionat si l-am pulverizat pe plafon. aparent asta a stopat evolutia.
bobo77
QUOTE(ionut_spanu @ 30 Dec 2010, 11:20)

da miroase foarte "greu" in masina. tot plafonul e plin de pete care cred ca sunt mucegai.
*


http://www.daciaclub.ro/Mocheta-plafon-cu-...ml#entry2745310
Asta este boala veche mostenita si ne rezolvata de la logan.
Sincer sa fiu problema cu umezeala nu am mai auzit-o la nimeni pana acum.
vic24
problema cu unele loturi initiale de sandero la care intra apa in portbagaj din lipsa montarii unor garnituri s-a discutat pe forumul dedicat modelului
mapo13
Domnilor condensul din stopuri, faruri etc ....nu este normal in nici o situatie !
Proasta etansare din fabrica la sertizarea corpurilor de plastic prin fiziune plastificata sau in inalta frecventa duce la aparitia condesnului. In procesul de fabricatie daca scapa un por este suficient sa apara acel fenomen . Solutia este uscarea lui prin metode de absorbtie a apei sau a condensulul dupa care trebuie resigilat bine staopul sau farul . Sau in alte conditii se inlocuieste ansamblu stop sau far !

Stima
Cosmin.nova
Ca sa scapi de problema stai cu masina pornita 1-2 ore cu picioarele pe frana si pe ambreiaj, bagata in marsalier; iar caldura ce o degaja becurile aprinse va disipi umezeala.
klaus
nu mai bine dai cu foehnul?

La condens in faruri sunt 2 aspecte:
- cauza (neetanseitatea si intrarea apei in far)
- eliminarea apei din far (cu titlu temporar sau definitiv cand se rezolva si cauza).

Pentru rezolvarea cauzei se reface etansarea, unde e cazul.
Pentru eliminare se folosesc metode de lichidare a umiditatii (aer cald, aer normal, pungi de silicagel, incalzire prin alte metode etc.
bogdan_dsn
Am descoprit si eu ca imi ploua pe la stopul din dreapta spate, dar inca nu am gasit cauza. De fiecare data dupa ce ploua gasesc mocheta uda chiar sub stop.
ORIJINAL21
inlocuiti garniturile de la stopuri ori mai strangeti suruburile triplelor penyru o mai buna etansare.
corbex
Si aprindeti luminile, asa cum prevede legea. Caldura becurilor va evapora condensul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.