Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme dacia 1310i
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Reyes87
am o dacie 1310i din 2000. iam schimbat radiatoru in decembrie, si de la un timp dupa c pornea si se incalzea motoru urca temperatura aproape de zona rosie , statea acolo cam 20 de secunde , iar apoi revenea la normal(aprox 1/2). chestia asta mia facuto ceva timp pana cand intro dimineata am pornito si temp a crescut iara aproape de maxim si statea acolo, am deschis capota si borcanu cu antigel era plin (cu o zi inainte era jumatate). lam ridicat si usor usor sa golit jumate si temp a scazut la normal. dupa cateva zile cand am pornito am observat ca temperatura nu mai trece de 1/4 nici batuta, se incalzeste ff greu, relantiul sta ridicat cam 900 turatii, se incalzeste f greu motoru, caldura baga....dar nu asa cald cum baga inainte.nivelul antigelului din borcan a scazut ceva. de la c sa fie ? multzam anticipat
ag02cws
Unchiul meu are dacie pe injectie cu ventilatorul antrenat de curea. Daca asa ai si tu, trebuie sa ii pui carton. Probabil calculatorul cauta sa tina motorul mai turat tocmai ca nu se incalzeste cum trebuie...
Ky_Cristian
Cand ai schimbat radiatorul nu ai aerisit-o ca lumea, sau nu ai aerisit-o deloc. Acum probabil s-a aerisit singura, daca ai avut bun capacul vasului de expansiune. Si e normal pe frigul asta, sa nu mai urce asa de repede temperatura apei. La mine in cam 10 minute ajunge la jumate.

Oricum, incearca sa vezi daca mai trebuie aerisita si vezi si daca termostatul este bun.
tab`
cum a zis si cristian fai aerisirea si apoi punei carton in fata la radiator ai sa vezi schimbarea:>bafta
tester
@Reyes87: exista un topic dedicat daciilor pe injectie... il gasesti in linkul urmator:
http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t9010.html

daca asculti ce ti-au zis userii din acest topic in scurta vreme o dai de gard cu masina. nu pui nici un carton nicaieri, nu nimic. dacia mea pe injectie de cand se stie ea nu a vazut carton si a vazut porniri la temperaturi scazute rau si a functionat impecabil. mergi pe linkul de mai sus si documenteaza un pic si ai sa vezi ca o sa iti rezolvi singur masina!
Reyes87
multumesc frumos de raspunsuri, o sa va urmez sfaturile
ag02cws
Pai tester tocmai ti-a zis sa nu le urmezi smile.gif
Acu serios, daca nu ai ventilator electric, eu zic ca trebuie carton.
Ciorapel
In primul rand verifica termostatul daca functioneaza corect (incerci alt termostat).

Daca ai elice pe motor (nu ELV), ii poti acoperi radiatorul, dar cu conditia sa fii atent la temperatura apei), daca ai ELV, NU II ACOPERI RADIATORUL !!

Ai folosit vreodata solutii StopLeak ? Ai avut alte probleme de racire pana acum ? Aerisire ai incercat ?
slaiciprian
probabil acum dacia ta a ajuns la normal, s-a aerisit singura. asa ca mai bine o lasi in pace.
ai facut aerisire ok cand ai schimbat radiatorul?
locul unde sta acul pe bord, nu e unul foarte clar. depinde de termostat.
asta toamna am luat termostat nou. daca stiam ca imi cere 250k pe el, ma lasam pagubas. dar dupa elanul cu care l-am cerut, mi-a fost nu stiu cum sa mai dau inapoi.
la cel vechi, statea acul la jumate scala. la asta nou, la un sfert, in jos.
amandoua de vaslui...

mai strangge cu mana furtunul ala mare de la radiator la motor. vezi daca mai iese aer in borcan.
Reyes87
elicea de la ventilator e pe aceeasi curea cu alternatoru. radiatoru e nou,nu curge, montarea lui am facuto la service si mi sa facut aerisire. cand apas pe furtuna ala gros de deasupra iasa bulbuci in borcan...dar poate sa fie si antigelu care revine inapoi in borcan cand apas, nu?o sa pun o poza cu bordul, o sa fac azi
Ionut_Nedelcu
O aerisesti calumea si nu mai ai probleme. Daca ai termostatul bun nu ii pui carton. Daca este panarama ca al meu (am schimbat 5 pana acum..noi toate) ii bagi carton cand este mai frig. Dar mai arunci un ochi pe ceasul de temp. apei mai ales in aglomeratii.
ag02cws
QUOTE(Reyes87 @ 1 Feb 2010, 11:45)
elicea de la ventilator e pe aceeasi curea cu alternatoru.
*



Daca iesi din localitate, pune-i carton cat mai tine frigul.
bac.
Aceasi problema aparu si la mine de dimineata dar n.o bagai in seama ca eram prea obosit, acum seara ma plimbai putin si tot asa face, abia daca ajunge la jumate indicatorul, asta dupa 15min, iar cand pornii aeroterma incepu sa scada, nu baga caldura mai deloc, asta asa din senin fara sa umblu la ea, pe ger in 5-6 min aveam caldura in ea dar acum e jalnic. O s.o aerisesc dar nu cred sa fie asta.
Ce poate avea?
jorj3l
QUOTE(bac. @ 3 Feb 2010, 23:13)
Aceasi problema aparu si la mine de dimineata dar n.o bagai in seama ca eram prea obosit, acum seara ma plimbai putin si tot asa face, abia daca ajunge la jumate indicatorul, asta dupa 15min, iar cand pornii aeroterma incepu sa scada, nu baga caldura mai deloc, asta asa din senin fara sa umblu la ea, pe ger in 5-6 min aveam caldura in ea dar acum e jalnic. O s.o aerisesc dar nu cred sa fie asta.
Ce poate avea?
*




poate s-a blocat termostatul pe deschis ori a aparut un por pe undeva si pierzi antigel.....sau caloriferul din masina s-a infundat, daca ai folosit in exces produse gen stop leak..




Vin si eu cu o intrebare catre voi, poate off-topic :

Daca nu pot sa convig o persoana sub nici o forma ca nivelului lichidului de racire din borcanel trebuie sa fie intre min si maxim si persoana respectiva are grija ca acel vas sa fie plin ochi tot timpul, care pot fi urmarile ?
Supapa din capac, da afara, la suprapresine ?
Daca radiatorul e o prostie ieftina (cea mai) si supapa nu lucreaza, cedeaza ?
Se poate aunge pana la prajirea garnit chiulasa ?

Masina serveste la naveta...~140 km zilnic.....
Multam` frumos !
Reyes87
am rezolvat prin schimbarea termostatului...era blocat pe deschis, astfel motoru nu apuca sa se incalzeasca pt ca antigelu circula de la inceput in circuit. cu 17 lei am rezolvat problema smile.gif acum indicatorul de temperatura afiseaza normal (aproape de jumate). multumesc pt sugestiile voastre
panter1
Jorj3l, cauta un manual de intetinere sau de prezentare a masinii.. si arata-i persoanei ce scrie la sectiunea intretinere, cum recomanda fabricantii, inginerii care au creat aceasta masina.. pentru ca ei au dreptate, nu suntem noi mai destepti ca ei.. nu degeaba au scris pe borcan "min", "max". Nu are nici un rost sa umple borcanul cu antigel, este absolut inutil si face chiar rau, in mod sigur da si pe afara sau nu are unde sa dea si creste presiunea excesiv in instalatie datorita dilatatiei termice, deoarece si apa la temperatura isi mareste ca volumul, datorita presiunii care se formeaza acolo si care nu poate fi evacuata pe calea aerului prin acel dop se pot intampla lucruri urate, spargerea vasului mai ales cand este cald afara, etc etc.. probleme divers.. Mai ales daca merge 140km zilnic, imagineazati daca i s-ar sparge un furtun prin care circula apa.. pana isi va da seama motorul va fi distrus sad.gif

Si asta pentru ca imi dau seama ca persoana nu prea are habar de masini.. sad.gif
Reyes87
oricum n-au fost rau intentionati...oamenii au vrut sa-mi dea o mana de ajutor si le multumesc.
Snoopz
La mine nu se incalzeste deloc(vorbesc din ce indica pe "ceas") adica nu urca nici pana la jumatate,sta la a 2a linie..,poate sa fie indicatorul stricat?
CGDBZ
Ca sa verifici indicatorul scoti firul de la sonda de apa pentru ceas si il pui la masa (cu contactul pus) , acul de la ceas ar trebui sa se duca la maxim in dreapta daca indicatorul e bun . Daca indicatorul e bun poate fi sonda sau poate ti-a ramas termostatul blocat pe deschis si motorul nu se mai incazeste cat trebuie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.