Salutare,
in urma cu vreo 2 ani am gasit motorasul stergatorului lunetei spart. Zilele astea am decis ca este timpul sa-l repar si am mers in vitan pt a cumpara cu 30 lei (sh) un motor pt inlocuit.
Cand am ajuns acasa, am demontat motorul original (dacia 1999 - ultima carburatie produsa) si am observat ceva diferente:
Pe placuta spate este stantat tipul reperului. Pe cel original de la masina scrie seria ELM-123. Pe cel cumparat scrie ELM-122. Diferentele fizice constau in modul conectarii firelor la motor:
- la seria ELM-122, cea cumparata astazi, am legate 4 fire la motor. Doua negre unul albastru si unul alb.
- la seria ELM-123, cea originala (posibil ultima versiune) am doar 3 fire legate la motor. Unul negru, unul albastru si unul alb.
Dupa cum se vede in poze, firul albastru si unul din firele negre(firul de masa cu papuc pt conectare la carcasa) au pozitie comuna la ambele motorase. Acesta cred ca este circuitul principal care este raspunzator de prima cursa a stergatorului.
Problema vine la circuitul pentru cursa de revenire a stergatorului:
- la ELV-122, conectorul cu trei pini consta in: 1 -> fir negru cu papuc de masa(comun cu ELV-123); 2 -> fir alb; 3 -> fir negru;
- la ELV-123, conectorul cu trei pini consta in: 1 -> fir negru cu papuc de masa (comun cu ELV-122); 2 -> componenta cu doi conectori (posibil condensator sau termistor) care face legatura cu firul albastru; 3 -> fir alb.
Date fiind detaliile problemei, cum pot conecta noul motor cu 4 fire la cele 3 fire ce vin din instalatia eletrica???
PS:
am gasit un motor de la un vecin care spune ca este tot de break, care are seria ELV-100 si este compatibil cu ELV-122 la fire, dar are axul de angrenare mai lung decat celelalte (ELV-122, ELV-123). Aveti idee care este explicatia?
Multumesc anticipat.
elm-122
elm-123
elm-100