Datorita faptului ca "din auzite" pretul era undeva la 2.500 euro (Solenza in general), am zis ca e bataie de joc, mai ales cu revizia de 60.000 Km facuta (cel putin ptr. a mea, Scala 60.000 Km cu esapament inox Borla complet, alarma cu pager si pornire din telecomanda motor si mers mai mult singur la lucru si in concedii). Motiv ptr. care am mai bagat cca 1.000 euro la revizia de 60.000 Km. (schimbat discuri de frana, planetare, placute de frana, ulei motor sintetic + metabond, ulei cutie de viteze + metabond, filtru de aer, ulei, polen, antigel, cilindri frana spate(erau umezi), test frana, unghi directie, reglat faruri, spalat motor cu computer de bord scos, relee, suflat cu aer comprimat tot....nu mai stiu tot acum, dar pot face o lista). In plus am facut si un chip tuning de 10CP cu "baietii de la uzina" (minim 7 CP maxim 10, asa au zis), dar se "vede" ca este un pic alt motor.!! O sa incerc poate in seara asta sa postez ceva poze de la revizie si clip-uri pe you tube, trebuie sa prelucrez pozele ca sunt la rezolutie prea mare. In conditiile astea, am decis sa mai pastrez masina, initial vroiam sa o vand sa-mi iau un MCV, ca am nevoie de ceva mai mare , in rest nu am de ce sa ma plang de masina.!!!! (neplaceri: ar fi insonorizarea cam slabuta si chederele de la usi, ptr. vant, nu ca ar ploua in ea)
Pozele si clipurile promise: ! ( cu telefonul facute, din pacate)
djasu82
15 Oct 2009, 13:21
nu ai nici tu ce face cu banii eh lasa ca e bine u am bagat in sn la 59 de mii de km doar 4 milioane restu e ok din toate punctele de vedere la itp. Faine poze chiar ca ai avut de treaba cu ea . Si da e o masina ok pentru servici .
gotronic
15 Oct 2009, 15:02
Pai ce, ai facut doar schimbul de ulei?
djasu82
15 Oct 2009, 15:15
nu am pus la scoteala filtru de aer placute de frana filtru de benzina astea se schimba la 10.000 -20.000 ci doar arcurile si amortizoarele de pe spate Ajunge in rest nu am probleme si mai mult nu se merita bagat banu , mere trage e ok pentru servici
argon
15 Oct 2009, 15:43
ieseai mai bine daca lasai discurile vechi, si eu credeam ci Klaxcar-urile sunt bune odata, dar sunt ca alea de Asam.
gotronic
15 Oct 2009, 17:40
Discurile vechi aveau 17mm la revizia de 50.000 Km (fata de minim 19 cat trebuie sa fie ), acum cred ca aveam sub 17 mm(deja frecau placutele si trebuiau polizate mereu sa nu atinga butucul discului, plus ca era periculos daca crapau in mers ). Astea noi aveau cca 21 mm.
argon
15 Oct 2009, 17:45
nu neg ca au cat au, doar sa nu ai probleme gen ovalizat din senin.
gotronic
16 Oct 2009, 16:36
Pana acum am 1.000 Km si sunt in regula. Cu cele vechi daca franam de doua ori consecutiv de la 120 Km/h la 50 Km/h, sau era cald afara si "fortam" frana prea des sau coborari puternice si lungi, imi scutura toata masina spre sfarsit, parca aveam ABS. Sau poate mai stii? La fel si planetarele cand urcam dealuri lungi si cu clapeta la maxim (in sarcina lunga). Tot asa spre sfarsit incepeau sa faca ca ABS-ul. Poate ca planetarele mai mergeau, dar nu am vrut sa ma duc de 2 ori la service, oricum la curbe "paraiau" din ce in ce mai tare.! (sa fi fost EBD-ul de vina?)
curentat
17 Oct 2009, 07:54
eu am 88mii km si nu am schimbat planetare si discuri iar la viteze mari nu trepideaza de nici o culoare mentionez ca discurile sunt uzate binisor sunt masini bune pe la 90 mii km cred ca ii fac distributia am schimbato la 55miikm asta din cauza ca am un stil mai sportiv de condus bafta la toti
gotronic
17 Oct 2009, 08:10
La mine s-au rupt burdufurile de la planetare de 2 ori si am mers de la Constanta la Tg. Mures prima data cu ele asa ( nu mi-am dat seama decata in Mures, ptr. ca treptat s-au "golit" de vaselina). Pe urma am schimbat burdufurile cu cele de logan si nu mi s-au mai rupt, dar "meseriasii" de la Dacia mi-au completat vaselina peste cea murdara si de aia cred ca le-a grabit "moartea".!! Oricum acum masina e mai buna decat atunci cand a fost noua! Cu chiptuningul, acum merg cu aerul conditionat la fel cum mergeam inainte fara el (cam asa se simte). Fara AC este un pic mai nervoasa la turatii joase si medii (nu am tras de ea sa vad ce poate la turatii mai mari) si ceva mai placut la condus. In plus , nu mai suna motorul (compresorul de la AC la cuplare si in mers ca inainte), s-a sters tot softul si s-a bagat altul de fapt.!
reddacy
23 Oct 2009, 19:50
tb sa-mi caut capete la planetare ca nu mai tine....e jale ce zgomot poate sa faca....... daca stiti pe undeva....dati-mi de stire.......java script:add_smilie(":nedumerire:","smid_103")
gotronic
23 Oct 2009, 19:57
Nu cred ca sunt separat, doar intreaga!
CRISTI 77
28 Oct 2009, 00:04
Salut.eu am o slz.comfort cu 120.000 km la bord.In afara de reviziile de la 10.000 km. si schimb kit distributie(60.000km.),nu i-am schimbat decat arcurile de pe spate si burduful de planetara dreapta(de doua ori). De vreo 2 luni imi bate planetara dreapta in viraje.Ma doare sufletul sa dau 500 ron pe una. Ce parere aveti de asta?Costa 255 ron. Planetara dreapta Solenza cu motoare pe benzina 1.4 mpi sau 1.9 diesel RENAULT import AUTOSPEED.
Atentie livrare gartuita in tara in maxim 48 de ore.
GARANTIE CONFORM CERTIFICATULUI DE GARANTIE.
pepo38b
23 Nov 2009, 11:33
Salutari,
185 RON m-a costat cea din dreapta (Tudorauto Sibiu, 0269-210657). 30 RON am mai dat pe manopera. Acum daca stau sa ma dau "profesor", as pute zice ca puteam sa o schimb si eu. Nu pare greu deloc!!!
pepo38b @ :cred ca iau si eu .....sunt chiar ieftine...si la cat merg eu cu masina sigur vor rezista.....
hrs
2 Dec 2009, 17:30
Am pe masina o planetara AutoSpeed si una General Ricambi, parca italiana. Sunt foarte multumit, am facut cu ele aproape 3000km si sunt foarte ok. Ricambi e cea care intra in cutia de viteze, am vrut sa pun AutoSpeed dar nu am gasit atunci...
uragan
21 Dec 2009, 20:26
Eu am pe dreapta planetara RICAMBI made in Italy , merg cu ea de aproximativ 8000 sau 9000 km si se comporta foarte bine , ma declar multumit raport calitate / pret .
i96nds
21 Dec 2009, 23:28
Ne-ar interesa parerile celor ce au cumparat planetare care nu sunt de origine... dar au facut cu ele macar 30.000 Km. Dupa cateva mii normal ca sunt OK. Diferenta se vede abia dupa 30.000 km. Alea de origine pot tine chiar si 100.000 km daca ai grija sa nu tai burduful in gheata.
gotronic
21 Dec 2009, 23:34
da da, chiar asa, cine are mai mult de 60.000Km cu ele? (sau 30.000 Km minim)
uragan
22 Dec 2009, 19:08
Nu cred ca au ajuns chiar pana acolo cu ele dar ma rog poate mai sunt si cazuri mai izolate
gotronic
29 Jan 2010, 21:09
Dupa revizia de 60.000 Km, de pe data de 25.09.09, unde am postat toata aventura aici: http://www.daciaclub.ro/planetare-de-Solen...ml#entry2071568 Azi si nu numai, ma mai uitam pe la discurile de frana sa vad cum se prezinta fata de cele originale. Ce credeti ca am vazut , doar dupa 3.000 de Km, fara sa fiu shumi.. al soselelor, doar mers normal???? mai jos pun pozele de la montaj (primele doua), urmatoarele fiind discurile de frana stanga/dreapta pozate azi.! Ce sa fie.???
cristio_79
29 Jan 2010, 21:12
La ce te referi mai exact ?
gotronic
29 Jan 2010, 21:16
Nu ma refer la o ovalizare, ce s-a discutat pe aici, eu vad ceva fisuri.!
ydaniel
29 Jan 2010, 21:30
klaxcar=asam frantuzesc. o panarama de firma.
29 Jan 2010, 21:30: klaxcar=asam frantuzesc. o panarama de firma.
gotronic
29 Jan 2010, 21:34
Is montate in srvice cu factura, sa vad cum fac, ca jos nu le dau fara sa pun altele in loc.! Doar nu o sa stau pe butuci!
ydaniel
29 Jan 2010, 21:36
asa e,dar NU MERITA FIRMELE:asam,klaxcar,autospeed,armcomp,spart,depart...
djasu82
30 Jan 2010, 08:16
ce sa-i faci daca nu a cumparat brembo eu la sn le am originale si inca sunt bune nu sti de ce poate nu am folosit frana asa de violent . Imi pare rau gotronic ... alti bani alta distractie ca la romanii.
pcostica
30 Jan 2010, 12:51
e cam mare uzura discului la 3000 km, ceva nu este in regula acolo. Bafta!
gotronic
30 Jan 2010, 12:54
Uzura nu e mare deloc, in comparatie cu discurile originale la aceeasi Km, fisurile sunt naspa. (la ambele discuri, si pe stanga si pe dreapta)!
cristio_79
30 Jan 2010, 18:56
QUOTE(ydaniel @ 29 Jan 2010, 22:30)
klaxcar=asam frantuzesc. o panarama de firma.
Eu cand am zis lucrul asta mai demult, mi-am luat injuraturi de la diversii "cunoscatori" de pe forum.
QUOTE(djasu82 @ 30 Jan 2010, 09:16)
ce sa-i faci daca nu a cumparat brembo
Sa-mi zici si mie cand o sa gasesti Brembo pe dimensiunile de Nova/SRN/SLZ ca sunt interesat. Cele mai apropiate si fara prea mari modificari sunt de Suzuki Baleno. Singurele mai "de firma" pe dimensiuni sunt Valeo sau Ferodo.
djasu82
30 Jan 2010, 19:17
am gresit trebuia sa scriu valeo imi cer scuze ... imi sta gandul la vechea dacie 1310
gotronic
30 Jan 2010, 19:29
A pus cineva altceva mai bun decat originale? Ca eu tocmai din cauza materialului am ales altceva, la 8.000 Km cand am facut prima revizie am vazut ca deja discurle aveau cam 1mm uzura.!!!
djasu82
30 Jan 2010, 19:33
Valeo au pus multi colegi se pare ca se prezinta bine nici unu nu s-a plans si poate si eu voi monta asa ceva prin toamna.
i96nds
31 Jan 2010, 15:42
Mie nu mi se par periculoase fisurile alea. Cred ca mai degraba e de la rugina ce intra in discuri atunci cand e vremea umeda si masina sta pe loc ceva timp. Daca ai fi mers cu ea zi de zi.. nu pateai asa ceva. Bine... e drept ca si materialul nu e perfect de permite asa ceva. Insa NU cred sa ti le schimbe vreo cineva pe garantie pentru acest lucru. Am vazut si la Audi discuri originale cu aceleasi simptome... Deci nu mi se pare asa grav.
gotronic
1 Feb 2010, 08:50
Eu merg cu masina zilnic si daca ar fi de la rugina la prima frana se sterg, e vorba de fisurile alea in material pe raza discului, nu de rugina de pe exteriorul discului. Uzura nu este , pe exterior este rugina si depuneri de la placutele de frana.
argon
1 Feb 2010, 10:50
arata jalnic la 3 luni si 3000 km, probabil sunt si ovalizate, ai zis ca mergi potolit, o frana brusca de la 130 la ora cum se simte?
gotronic
1 Feb 2010, 11:38
Am pus frana si de la 160 la ora (special sa vad daca mai tremura masina), dar asta a fost acum 2 luni aproximativ ( nu stiu daca aveam sau nu fisurile), si nu tremura la prima frana, la a doua consecutiv se simtea ceva dar era acceptabil. La 120 Km/ora nu se simpte nimic nici la 5 frane consecutiv. Dar acum pana nu ma "luminez" despre ce este vorba, nu incerc nimic, ca daca crapa un disc, "crap" naibii si eu intr-un pom sau pe contrasens, si mai fac necazuri si la altii daca-s prin preajma.!
Gaba
1 Feb 2010, 13:10
Ai avut noroc ... La prietenu ca magazinu de piese auto , ia venit un taximetrist cu ambele discuri inapoi dupa 2 saptamani de la montaj ... Surpriza unul din discuri avea urme de uzura de 8mm adancime si arata discu de parca ar fi intrat un strungar cu un cutit brut in el , parca era smuls materialul , iar celalalt 3 mm uzura (si avea tenta albastruie. Concluzie ? materiale de foarte proasta calitate (economie pt pret mic care si asa nu era mic) si tratamente termice inexistente Fisurile alea ce intradevar se vad in poza sunt cauzate de incalzire si racire brusca + forte generate de centrul discului
argon
1 Feb 2010, 13:23
eu stau si ma intreb, ce are in plus un disc care costa 200 ron bucata fata de unul de 60 ron, arata la fel, au acelasi scop. Sigur unii vor zice ca platesti marca, aia care nu au vazut un disc scump care arata ca nou dupa 3000 km, fara rugina, fara nimic. Cel al lui Gotronic zici ca a stat in ploaie 2 ani..asa arata, tot coclit(si nu m-am legat de fisuri)
Finainciar tot acolo iesi, mai bine iei cele mai scumpe discuri si le mai schimbi peste 100.000 km, sau ca tot pui d'astea proaste si ieftine de 4 ori in timpul asta. E vorba si de siguranta, cu franele nu te joci, dar asa e romanu' se zgarceste la ce nu trebuie.
cristio_79
1 Feb 2010, 13:40
Eu zic ca platesti si calitatea, daca piesa respectiva e facuta de o firma de renume care se respecta. Dar si firmele care se respecta fac diverse piese prin tari unde nu prea se respecta standarele si ai sanse sa gasesti ceva cu defect. Probabilitatea este mult mai mica decat in cazul srl-urilor, indiferent ca sunt din Franta, Italia, Romania. Si eu as merge pe un disc produs de o firma mai acatarii, nu srl-uri.
b64chr
1 Feb 2010, 13:40
Eu am discuri asam de prin 2007, cand aveam 70000km, acum am 105000km si nu au nici o problema.
argon
1 Feb 2010, 13:42
In 2007 diferea calitatea la Asam fata de 2010.
VyRuZ
1 Feb 2010, 13:42
Sincer, eu nu aș ieși din București cu discurile alea pe mașină iar în București aș merge cu viteze de bun-simț, cu distanța de rigoare + ceva rezervă față de mașina din față, așa, ca să fiu eu sigur. Asemenea fisuri pe discuri nu-s normale. Dacă face unul plici la 60 la oră, mai ales pe ce e afară acuma, titirez te faci până-n cel mai apropiat obstacol, Doamne Ferește!
Mergi și schimbă-le cât mai repede cu putință, nu te mai lua după ce zic unii și alții că e normal și că se întâmplă și la alte mărci.
ionutiulia
1 Feb 2010, 20:10
am tot citit pe aici si nu m-am lamurit.poate o face vreunul dintre dumneavoastra.am discurile originale .masina are 70 000 km nu simt nevoia sa le schimb dar nici nu le-am masurat sa vad daca mai au grosimea medie sau minima admisa de constructor.intre 17 si 19 mm parca sunt date in carte ca grosime nu stiu sigur.ce fel de discuri ati folosit sau folositi pe masinile voastre?originale nemtesti , frantuzesti????
argon
1 Feb 2010, 21:09
pun si eu o poza cu discurile mele care au vreo 85.000 km si mai duc odata pe atat
gotronic
1 Feb 2010, 22:01
Eu nu "merg" excesiv de tare, un pic la limita legala (peste, un pic), dar este adevarat ca franez cat mai tarziu posibil, deci sa zic asa folosesc frana relativ mult. Asta implica o uzura mai mare, dar nu cred ca ar trebui sa "plesnesca" discurile.! Am discutat cu cei de la Dacia service (dupa ce le-am trimis online pozele), si mi-au spus ca este defect de fabricatie. La asta m-am gandit si eu tinand cont cu nu s-a intamplat pe un singur disc, ci pe amandoua, ceea ce este si mai ingrijorator, adica este defect de LOT de fabricatie sau fabricatie in general! Cei de la magazin, is pe "dinafara", au zis sa le aduc discurile, le trimit la engrosistul din Pitesti, si eventual mi le schimba. Daca si astea se strica, imi dau banii inapoi. Ca sa nu stau cu masina pe "butuci" pana se rezolva situatia, au zis sa comand alte discuri (pe banii mei) de aceeasi marca. Sincer sa fiu nu as mai avea incredere in "marca" respectiva.! In plus mi-a "soptit" ca, chiar daca sunt "de origine" indiferent de producator, calitatea difera cam asa: 1. Discurile care se trimit pentru uzina la fabricatia de serie sunt de calitate si costa cel mai mult. 2. Alte discuri sunt pentru service-uri care au o calitate inferioara. 3. Alte discuri sunt pentru magazine, si au o calitate cea mai proasta. Preturile sunt pe masura calitatii (deci de unde le cumperi sa inteleg), dar " la comanda" se pot aduce discuri ce se livreaza pentru uzina (cu pretul cel mai mare bine inteles). Acuma, de unde dracu (doamne iartama), sa stiu eu care sunt pentru uzina si care sunt pentru magazine, ca nu difera nimic pe ambalj sau ar exista ceva coduri diferite pentru asa ceva. Totul depinde de "intelegere" si pret.! (verbal, normal).! Am incercat sa indrum magazinul sa discute cu furnizorul sa rezolvam problema "amiabil", dar se pare ca nu se poate discuta pe tema asta. (MAFIE). Nu ca as sta in banii discurilor astea (pentru mine), dar daca ma gandesc la viata mea si a pasagerilor atat din masina mea cat si a celor din trafic in care as putea "intra" cauzandu-le accidente fatale, imi vin idei in cap din cele mai drastice si fara "negocieri".! Voi ce spuneti????
LE. Acum ma gandesc si la alta situatie. Poate cineva care a cumparat discuri de genul asta cu asa probleme, sa nu se "implice" in rezolvarea cazului si sa circule pe drumurile publice incontinuare. (inocenta sau inconstienta din partea lui). Ganditiva ca in locul meu ( ca si participant la trafic) ati VOI. Vine "unul" si intra frontal in masina voastra (din cauza spargerii discurilor de frana). Nu comentez rezulatatul, pe cine dati vina??? (daca mai are cine pe cine sa "dea" aceasta vina)
bogdanelkva
13 Feb 2010, 14:14
...in sfarsit,am gasit topicul,dar nu raspunsul.am 63000km,discurile au putin-putin sub 19 mm.cand se schimba astea?la 17?la 19?sau cand nu mai am frane?
gotronic
13 Feb 2010, 14:20
La 19 mm!
bogdanelkva
13 Feb 2010, 14:28
Mersi.deci inca un atac la buget.am inteles ca Valeo ar fi cele mai potrivite,pe ele m-as duce.
ramsen
13 Feb 2010, 17:45
valeo sint cele mai bune...dar totusi parerea mea este sa le duci la un strungar sa ti le traga la drept...ca poate cine stie cine le-a facut o fi fost si el beat un pic ...eu la discuri am 18 si mai merg pina la 17 cu ele,dar folosesc numai placute de frina textar care nu ataca discul ca celelalte...bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.