adytzubv
2 Feb 2010, 21:59
Salutare tuturor. Detin o Dacie 1310 din '87. o mare problema am cu indicatorul benzinei. am verificat plutitorul, acesta funcitoneaza( cum? cu ajutorul unui simplu bec iar intensitatea luminii acestuia varia conform miscarii plutitorului) insa indicatorul din bord nu vrea sa miste.
Mentionez faptul ca am mai cumparat un indicator de bord si nici acesta nu vrea.
Am ajuns la concluzia ca gresesc eu undeva ( in felul cum le leg) si nu-mi dau seama unde. Cu stima, Adi.
deceneu32
3 Feb 2010, 01:24
Ai firele inversate la plutitor in portbagaj.
pavel_daniel
3 Feb 2010, 05:28
Salut.Ca sa verifici daca este bun indicatorul de benzina si becul pui contactul dupa care pui la masa fiecare fir in parte.Trebuie sa se aprinda becul si indicatorul trebuie sa se duca la maxim.Daca nu se intampla acest lucru atunci verifica sub bord mufa care vine de la instalatia spate si fa acelasi lucru.E posibil sa ai firele intrerupte sau ,cum a zic colegul ,inversate.Daca mai ai nelamuriri nu ezita.Succes.
adytzubv
3 Feb 2010, 08:44
Multumesc pentru raspunsuri.Am uitat sa precizez faptul ca am plutitor cu un singur fir, nu am cum sa am firele inversate(sper nu ma insel). Pe langa asta am incercat sa evit acea mufa din ceas si in spatele indicatorului am gasit un plus si un minus, pe cel din urma am legat firul de la plutitor. Instalatie electrica de pe masina este intr-o stare precara. Nu am mai avut bani sa o schimb deoarece masina a fost luata la un pret de nimic (700 RON) si in acel moment pe langa instalatia electrica a avut si mari probleme tehnice (frane 0 cadea pedala singura, motor cu mari probleme si mi-am concentrat atentia asupra mecanicii si cat de cat a opticii masini pt a lua RAR-ul. si din punct de vedere tehnic am adus-o intr-un stadiu multumitor.a mai ramas electrica care mi-a facut mari probleme si nu stiu ce as mai putea face la plutitor). Acum ma duc sa aduc unul dintre ceasuri in casa sa-i verific continuitatea si sa il probez in casa.
Am revenit. Sper sa fi gasit problema. Am adus ceasu in casa si am inceput sa-l verific. In spatele sau, mai e un locas de papuc, insa acesta lipseste la ambele ceasuri. Dupa deducerile mele, am observat ca teoretic acolo ar trebui sa vina firul de la plutitor. o sa cobor imediat la masina sa va spun daca am rezolvat sau nu.
deceneu32
3 Feb 2010, 12:12
Aaaa!!Ai un singur fir la sonda de la rezervor?Trebuia sa precizezi lucrul acesta.Inseamna ca e model vechi:indica numai cantitatea de benzina din rezervor,nu si rezeva minima de cinci litri,n-ai bec care se aprinde in bord.
Daca zici ca ai facut verificarea cu becul,isi modifica intensitatea luminii,defectiunea se afla in bord.Nu mai e bun indicatorul sau ai vreun fir intrerupt.
adytzubv
3 Feb 2010, 15:41
dupa vreo 2 ore de munca, am gasit problema. nu era defect nimic, doar mai trebuia adaugat un minus pe ceas. dupa ce s-a rezolvat, am fost la peco. am bagat benzina de vreo 30 lei (7.5 L). indicatorul de benzina a ajuns la jumatea patratului rosu (un pic peste). mentionez faptul ca mai aveam foarte putina benzina ( daca pecoul era mai departe cu 500m, mergeam cu canistrat). credeti ca e vreo eroare? as incerca sa bag mai multa benzina, dar momentan nu am destui bani...multumesc pentru sfaturi.
Chiar nu stie nimeni cam unde tre sa stea acu indicatorului de benzina cand in rezervor mai sunt aprox 7L?
deceneu32
3 Feb 2010, 22:20
E prea putina benzina.Eu cred ca indica bine:cand mai ai in rezervor circa 5 litri,acul indicatorului e pozitionat in zona indicata de tine.
robbygh
3 Feb 2010, 22:28
salut
am si eu o problema asemanatoare, doar ca la mine acul sta mai mereu pe maxin.becul se aprinde bine, si indiferent de nivelul benzinei din rezorvor acul sta pe maxim, cateodata coboara pana la jumatate.
mentionez ca acul nu este blocat, deoarece atunci cand iau contactul acul revine pe minim.
multumesc
adytzubv
3 Feb 2010, 22:48
la mufa care iti alimenteaza partea cu indicatorul de benzina poti sa ai un scurt. si la nivelul indicatorului se afla un plus (un papuc) un minus (doi papuci, e continuare) si mai ai o prindere care nu are nici un papuc(o simpla piulita). la cea din urma dupa lungi experimente am descoperit faptul ca e locul in de care se leaga firul de la plutitor. daca sta tot timpul maxim, deduc faptul ca tie iti lipseste minusul care trage acul in jos (pozitia 0, cel pe care eu l-am legat unde este semnul - pe spatele ceasului) sau ai un contact imperfect. daca gresesc rog pe cineva sa ma corecteze, insa la concluziile astea am ajuns chiar in dimineata asta dupa cateva ore de lucru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.