Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor! probleme frana de mana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
salam_09
Salutare tuturor, as dori sa-mi axplicati cum pot sa-mi fac frana de mana singur, fara sa ma duc la mecanic deoarece am ramas somer si nu prea mai sunt bani. Vreau sa va spun ca nu tine absolut de loc , am mai strans piulita aceea sub masina unde pleaca sufa in v, dar nimic, nu tine ma gandesc ca trebuie schimbat cablul de frana sau poate are vreun reglaj anume unde trebuie sa mai umblu, va rog din suflet explicati-mi cum se face pentru ca saptamana viitoare trebuie sa fac i.t.p. si vreau sa fiu in regula cu frana, va multumesc.
pirvumark
da jos tamburii si regleaza din dintisori, a.i. sa iti intre fix tamburul pe saboti.
fix inseamna sa se simta o usoara frecare, dar usoara, nu sa mearga infranat.
salam_09
pai sa va spun cum am facut cu zimtii aceea i-am dat la 0 am pus tamburul si am crezut ca se regleaza automat cand apas frana de picior. Deci trebuie sa reglez din acei zimti
pirvumark
da, frana o reglezi de acolo. cel putin eu asa am facut si se pune in c.... cand calc frana. deci reglezi dintii prin incercari pana intra la fix, cat mai greu posibil dar fara sa frece.
de asta nu-ti tine deloc frana de mana
incearca si ai sa vezi ce bine merge
s-ar putea sa tina la primu dinte frana de mana
eu dupa ce am facut acel reglaj, tine frana de mana la 4 dinti si fara efort. trag frana si poc
abia dupa reglezi de la piulita de dedesubt. dar nu cred ca o sa mai fie nevoie
vezi totusi
CRISTI IF100CSY
S-ar putea sa fie si de la cablu,eu am luat odata de la un magazin de piese auto,un cablu cica "contrafacut" asa a zis mecanicul,era mai lung umpik. am fost la alt magazin,am luat unul original si,asta a fost.
salam_09
Va multumesc pentru sfaturi, maine am sa fac mai intai reglajul cu zimtii si daca vad ca merge o las asa, daca nu schimb si cablu de frana
CRISTI IF100CSY
smile.gif happy.gif da frate, incearca si vezi. iti urez succes!!!!
salam_09
Merci frate radmasa.gif

3 Feb 2010, 16:49:
Am reglat acei zimti la limita sa nu frece tamburul de saboti si nu tine frana absolut de loc, am desfacut iar si am observat ca sufa e tare dar nu actioneaza cand o trag. Intrebarea mea este cum se schimba cablul ce actioneaza acei saboti?
mircea63
prima data verifica daca atunci cind tragi frana de mana cablul care vine de la maneta actioneaza asupra cablului in V. daca da, inseamna ca trebuie sa schimbi cablul in V .
pentru aceasta se ridica si se suspenda masina de spate, se dau rotile jos si tamburii. scoti capetele de la cablu din parghiile care actioneaza sabotii, si scoti cablul prin gaurile prin care este trecut. faci asta la ambele roti si apoi la urma de pe V de sub masina. cand montezi cablul nou faci exact invers, de la V spre roti.
ai grija ca mantaua cablului este fixa si cablu culiseaza prin ea (sa fii atent cand demontezi cablul ca sa tii minte cum a fost montat ca sa-l pui la fel). inainta de al monta incearca sa mai pui ceva ulei intre manta si cablu, acest lucru previne blocarea sau inghetarea ulterioara cablului. (eu iarna cand e frig folosesc doar foarte rar frana de mana si atunci pentru scurt timp).
dupa ce ai pus cablul sus si vezi ca lucreaza pui sus tamburii si reglezi sabotii pana cand acestia "acata" usor in tambur la ambele roti. urmatorul reglaj il faci sub masina acolo unde e piesa in V.

este destul de simplu, dar daca nu ai scule e munca multa. ai grija cand suspenzi masina sa o pui pe ceva tare, adica sa nu te bazezi pe cricuri cand lucrezi la ea.

pe un elevator aceasta operatie dureaza maxim o ora pentru un mecanic mediu. mai departe este decizia ta. succes smile.gif
ghitza
am si eu probleme cu frana de mana.am schimbat cablul dar nu am mia stat la reglat ca era frig.am citit aici si ma duc sa vad ce iasa cu reglajele ce am citit aici si va spun.ceva poze nu aveti cu reglaje sau ceva asemanator
salam_09
Multumesc frumos Mircea63 am sa ma duc astazi sa aplic sfaturile tale si revin cu detalii smile.gif
salam_09
Revin cu reparatiile facute, am cumparat sufa in v si cea de la maneta de frana, le-am schibat (cei drept cam greu) si merge perfect imi sta frana la primii 2 dinti , multumesc tuturor inca odata pentru sfaturi
ghitza
pai zi cum ai reglat acolo sa fie la numai 2 dinti?asa pe babeste
salam_09
La reglajul de la saboti am dat 2 dinti dupa care am pus tamburii, sub masina am strans piulita cat sa stea cat de cat sufa intinsa dupa care am facut proba si am oservat ca tine la doar doi dinti cand trag de maneta, poate ca am reglat- smile.gif o de tine asa si la nimereala
george 07
@Salam_09 sfatul meu este sa mai slabesti frina de mina cel putin la 7 'dinti" la 2 'dinti" nu mai functioneaza sistemul autoreglabil si in timp nu mai tine frina de serviciu din cauza uzarii sabotiilor

9 Mar 2010, 20:37:
urmareste cum lucreaza sistemul autoreglabil si ai sa vezi ca an momentul cind cablul de la frina de mina i-l tine incordat , sistemul nu se mai armeaza
Bogdan90
Salutare! Am si eu probleme cu frana de mana. Se blocheaza acum in mijlocul verii! Toata iarna am tras frana de mana, bine, nu o lasam peste noapte. Dar cand a fost nevoie nu am ezitat, si nu am avut probleme. Acum de la ce o fi? Si asa de cateva zile...smuncesc de ea pana isi da drumu...
brumi
QUOTE(salam_09 @ 3 Feb 2010, 14:04)
Merci    frate radmasa.gif

<span class='edit'>3 Feb 2010, 16:49:</span>
Am reglat acei zimti la limita sa nu frece tamburul de saboti si nu tine frana absolut de loc, am desfacut iar si am observat ca sufa e tare dar nu actioneaza cand o trag. Intrebarea mea este cum se schimba cablul ce actioneaza acei saboti?
*




vezi ca cred ca ai acelasi problema ca si eu

uitate la tambur din interior unde intra cablul
acolo e o garnitura ceva de genu si dupa aia intra la sistemul de franare
la mine pe o parte acolo era rupd s nu tinea doar pe o parte vezi poate ai si tu ceva acolo
sau ai cablul din guma ..... ceva contrafacut si trebuie schimbat


apropo altceva se poate face sa imi tina pe ambele parti ? abia acum am schimbat feradouri pe ambele parti si doar pe o parte tine 1310 break

11 Jul 2010, 23:28:
QUOTE(Bogdan90 @ 11 Jul 2010, 15:31)
Salutare! Am si eu probleme cu frana de mana. Se blocheaza acum in mijlocul verii! Toata iarna am tras frana de mana, bine, nu o lasam peste noapte. Dar cand a fost nevoie nu am ezitat, si nu am avut probleme. Acum de la ce o fi? Si asa de cateva zile...smuncesc de ea pana isi da drumu...
*


baga ceva vaselina pe cablul ala si cu ceva spray de vaselina sau ceva cu grasime peste tot numai sa nu murdaresti tamburul si ferradoul si atunci nu mai ramane blocat ....
Bogdan90
Multumesc! am sa incerc.
elvis&ionut
Salut am si eu problema.
Acum cateva sapt mi-a scapat apa in pompa de frana cam 0,250l.
Cum rezolv aceasta problema?
Mentionez ca circul cu masina,si nu am probleme cu franele.
As vrea sa stiu ce simtome are? blink.gif
Tudor Badescu
Daca nu incingi franele,tin.Dar apa scade periculos temperatura de fierbere a lichidului de frana si produce ruginiri.De aceea trebuie sa schimbi de urgenta tot lichidul din instalatie.Apa poate fi folsita chiar 100% ca lichid de frana in situatii de urgenta,dar tot de urgenta trebuie inlocuita cu lichid de frana corespunzator.
elvis&ionut
mersi mult tudor badescu
dorinromeo
buna seara,
azi mi-am schimbat si eu ferodourile pe spate, sunt din acelea mari, de 228mm cu autoreglare. m-au chinuit un pic ferodourile, sunt de Asam (sau asa ceva) gaurile pentru parghia aceea mica cu arc, dintata la capat, sunt facute aiurea, nu potrivea cu piesa, a trebuit sa polizez din ea. dar nu prea m-am prins cum e cu autoreglarea. cred ca am pus-o si eu la nimereala, nu stiu ce sa reglez la tijele acelea dintate. aveti mila si luminati-ma. frana de mana am dar cam moale, prinde chiar sus, probabil voi intinde cablu de sub masina, frane sunt rezonabile, mai trebuie aerisite, m-a apucat noaptea si le-am lasat asa. oare e destul daca le aerisesc, sau mai trebiue sa reglez si din alta parte?
ghitza
pai daca dai pedale ar trebui sa se regleze singura (autoreglaj)asta daca ai montat cum trebuie,aeriseste si vezi dupa

15 Nov 2010, 20:16:
eventual pne o poza asa cum e montata acuma si iti spunem daca e bine sau nu
vasi8
salut,am o dacie din 89 si are punte cu tamburi mici pe excentrice.Cum se regleaza frana de mana ca ține foarte puțin?am ințeles ca se pun niste șaibe la pârghie.orice as face nu ține ,am schimbat cablu,saboțisi degeaba,help
owy_2010
QUOTE(vasi8 @ 22 Jan 2015, 15:37)
salut,am o dacie din 89 si are punte cu tamburi mici pe excentrice.Cum se regleaza frana de mana ca ține foarte puțin?am ințeles ca se pun niste șaibe la pârghie.orice as face nu ține ,am schimbat cablu,saboțisi degeaba,help
*


sal
hai ca sa te ajut
ca frana de mana sa tina bn, tre sa ai ferodourile pe saboti cewa groase, una la mana, daca ferodouri nu prea ai frana de mana nu prea o sa ai, iar 2, daca cablul de la frana de mana lucreaza nu blocheaza, pistonasele la randu-i isi fac treaba si excentricile sunt reglate in asa fel incat sabotii sa fie mai apropiati de oala, atunci intradevar frana va fi ok
daca ai nelamuriri , scrie-mi pm
vasi8
nu pot să scriu PM nu știu de ce.Am pus ferodouri noi nituite,cablu nou și tot nu ține să blocheze roțile,frâna de picior ține bine,am reglat(cu greu) si excentricele.nu stiu ce sa-i mai fac
BN64FLO
Ai intins destul cablul de la frana de mana? Eu am avut un distantier de 2cm ca sa prinda frana de mana...
vasi8
ce fel de distanțier?te rog dezvoltă.
BN64FLO
Unde prinzi cablul dintre cei doi tamburi de cel de la maneta, dupa acea "potcoava" pui un distantier pentru ca atunci cand strangi acea piulita de 13 sa intinda cablul in asa fel incat la cea mai mica actionare a manetei, el sa actioneze si in tambur, sa nu fie slab cu alte cuvinte...ca distantier poti folosi chiar si o piulita mai mare...
P.S. Ca sa fiu mai explicit, iti dau un exemplu: am avut punte cu tamburi mici si am avut dupa potcoava un distantier pentru a prinde frana de mana, am schimbat-o cu una cu tamburi mari iar apoi, chiar si cu cablu nou nu l-am putut intinde in asa fel incat sa-mi ajunga sa-l pot prinde de maneta asa ca am sudat un surub in prelungirea cablului manetei ca sa constat dupa ce am plimbat putin masina ca "s-au lasat" putin toate piesele si e prea lung surubul si am nevoie din nou de distantier doh.gif , morala:dupa ce reglezi in tamburi, trebuie intins cablul sub masina smile.gif
cielo99
Toate bune, dar mecanismul de autoreglre functioneaza? Ca in 89 era prezent atat pe tamburii mici cat si pe cei mari. Daca e modelul vechi fara autoreglare probabil s-a uzat sau deformat distantierul dintre saboti caz in care oricat ai intinde cablul frana tot nu o sa tina. Se remediaza fie prin schimbarea distantierelor fie prin incarcarea cu sudura si polizarea lor.
CGDBZ
Eu la vechea dacie am rezolvat cu doua saibe(una era prea putin) la distantierul de care spune @cielo99(dupa ce am reglat excentrici si m-am asigurat ca functioneaza cablu). La urma reglezi cablu - eu am suspendat masina de punte foarte putin astfel incat rotile sa se poata invarti si am strans cablu pana ce a inceput sa frece sabotii dupa care am eliberat cate putin pana nu au mai frecat.
tavi_ro
QUOTE(cielo99 @ 23 Jan 2015, 15:42)
Se remediaza fie prin schimbarea distantierelor fie prin incarcarea cu sudura si polizarea lor.
*


Sau cu ceva saibe taiate pe o parte, cat sa incapa pe bratul distantierului.
pais_valenciano
Azi m-am chinuit toata ziua sa schimb cablu la frana de mana si nu am reusit sa fac mare branza. Abia am reusit sa bag capetele la camasi care intrau in tambur, arcurile camasa dintre tambur si bucsile de protectie sunt prea lungi si lovesc janta rotilor, iar la partea unde se conecteaza cu cablul de la maneta franei de mana e prea scurta, nu reusesc sa prind cablurile intre ele. Unde am gresit?
yuonyuon
cablu nou este egal cu cel vechi . daca da inseamna ca nu ai asezat cablu pe unde trebuie

Eu am demontat tot am dat cu ulei ars si am remontat , parca tine mai bine . dar in nici un caz cum ar trebuii adica sa se blocheze in mers .... trebuie sa ma apuc iar de treaba .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.