Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sistemul de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
micri
am o problema care mi-a aparut de cateva zile. am inlocuit vasul de expansiune cel gen borcan cu un vas cu doua guri ca la nova. in prima zi imi dadea pe la diverse coliere pe care le-am etansat fie silicon rosu si apoi colier nou fie direct colier nou dar a aparut o problema pe care nu o mai inteleg. pun antigel pana la maxim si dupa ce se raceste motorul , adica 12 -14 ore am lipsa de antigel iar sistemul este inca sub presiune.
intrebarea mea este pe unde poate sa scape atat de mult antigel?
aseara am facut un lucru pentru a vedea daca imi baga in baie, am dat afara uleiul si am pus doar cat trebuie caci era cu vreun litru mai mult.
azi de dimineata am facut vreo 5 km si am verificat nivelul uleiului si era asa cum era aseara.cand o pornesc nu scoate nici un fel de fum iar dupa ce se incalzeste si este in sarcina scoate destul de mul si alb. eu am pus asta pe calitatea uleiului.

si o alta intrebare: fumul alb pe care il scoate la esapament se datoreaza in special calitatii uleiului? eu am un ulei mineral 15w-40 lukoil( gama lux cica ) si face destul de multa spuma.
ydaniel
nu se etanseaza cu silicon.ar fi de preferat sa pui niste coliere bune,gen ABA.
tichondrius95
Urmareste capacul pompei de apa. Daca curge pe langa ax trebuie schimbata etansarea dintre ax si elice. e ceva de munca.
pirvumark
pai s-ar putea ca acel fum alb de care zici tu sa fie antigelul care lipseste. cred ca e piscata garnitura si ti-l da pe toba afara.

sau vezi sa nu ai cumva caloriferul fisurat si sa piarda pe acolo. nu iti ies aburi in cabina cand pornesti caldura?
baranga
garnitura ciulasa arsa wink.gif
micri
am vas de expansiune care face aerisirea singur insa amobservat ca dupa ce termostatul se deschie scade mult nivelul antigelului. dupa ce se raceste masina bine nivelul este cel scazut iar daca desfac capacul imi vine antigel inapoi in vas. este ca si cum ar fi presurizat sistemul
mai am o intrebare: de ce se scurge benzina dinfiltrul montat intre pompa si carburator?
Tiberiu-Andrei
Vezi sa nu pierzi antigelul la caloriferu' habitaclului.....mocheta uda, geamuri aburite, etc.
Fumul alb e absolut normal.Singura chestie care-i discutabila e cantitatea.......pe vreme rece fumul alb e prezent si e normal.Daca-i dusa garnitura iese fum ca pe hornurile de la Auschwitz.Daca totusi suspectezi garnitura de chiulasa:
lichid de racire in ulei(ulei alb, nivel crescut), ulei in lichidul de racire, bijbirici in vasul de expansiune (daca zici ca ai vas de nova nu-i mai observi, eventual incearca cu vasul vechi), temperatura crescuta a motorului.
PS:sistemul E presurizat.

LE: benzina-ti fuge inapoi din cauza pompei.Capsulele din capac nu-si mai fac treaba.
micri
daca ar fi intrat antigel in ulei aseara cand am dat uleiul afara nu as s-ar fi separat de ulei?
nu as fi gasit broboane de apa in el?
fumul apare dupa vreo 5 minute de functionare. cand pornesc nu este aproape deloc fum.
uleiul mai degraba miroase a benzina.
Tiberiu-Andrei
Pai exact....fumul iti apare dupa ce se incalzeste putin motorul si coloana esapamentului.La fel, apa care picura pe toba e din cauza "fumului".Gazele fierbinti in contact cu esapamentul rece provoaca condens, adica apa aia care-ti iese tie pe toba.Deci e normal.
Apa care se combina cu uleiul face un fel de emulsie, depinde si de calitatea uleiului.Deci nu vei gasi "bucati" de apa si "bucati" de ulei.Vei gasi un nivel al uleiului crescut (se vede pe joja), de culoare albicioasa.
tom79
incearca sa bagi presiune de aer in vas,nu mai mult de 2 atm,dupa care scoti bujiile si dai la automat si vezi daca iti arunca antigel.in mers ,datorita temp. acesta se evapora
CRISTI IF100CSY
La mine curgea [ picura] antigel pe la pompa de apa.rurmentii dusi nuschimbata de 11 ani
Seby Tgv
Am facut motorul(schimbat set ) de curand si am o problema cu antigelul,scade nivelul in vasul de expansiune si nu stiu pe unde pierde,am verificat in exterior ,nu curge pe la niciun furtun.Imi este teama sa nu piarda pe la inelele de la camasi(inele de cauciuc).Cum pot verifica daca am apa in ulei? Fum alb a scos putin dar acum numai scoate.Daca puteti sa ma ajutati.
maho
Pai cel mai simplu verifici la jojã, daca ti-a crescut nivelul fata de ce stiai tu, culoare, consistenta.
Seby Tgv
Nivelul nu a crescut,parca culoarea uleiului este mai albicioasa,dar am facut verficarea,am apropiat focul de joja si nu sfaraie blink.gif .Si ce am observat, am bule in vasul de expansiune(ce-i drept poate nu am aerisit-o cum trebuie);poate sa fie si garnitura de chiulasa de vina ca imi scade nivelul antigelului??? va salut
maho
Posibil sa fie garnitura. Nu cred ca la caldurile de acum, se mai fac "muci" (condens +ulei).
bucatzel
QUOTE(Seby Tgv @ 11 Jul 2011, 12:38)
parca culoarea uleiului este mai albicioasa
*


QUOTE(Seby Tgv @ 11 Jul 2011, 12:38)
am bule in vasul de expansiune(ce-i drept poate nu am aerisit-o cum trebuie)
*



Ai doua hint-uri ca-i dusa garnitura de chiulasa.

QUOTE(Seby Tgv @ 11 Jul 2011, 12:38)
dar am facut verficarea,am apropiat focul de joja si nu sfaraie
*



Pai ce, e ulei incins in tigaie? Lasa teste de-astea empirice tongue.gif.

Daca pierzi apa din vas, fie ai vreun furtun piscat pe undeva, fie un por prin radiator, fie e dusa garnitura. Astea-s cele mai probabile cauze, pe astea le elimini prima oara.
Seby Tgv
Deci am verificat ,nu curge pe la niciun furtun,radiatorul la fel ,nu am gasit nicio pata pe jos.Cu bulele de aer ma gandesc ca nu am facut aerisirea cum trebuie.
Am completat inapoi ,mai fac un drum sa vedem daca mai dispare.Ma gandesc ca,daca era garnitura de chiulasa trebuie sa dea fum alb intens pe teava de esapament nu?si nu scoate fum deloc .
Multumesc pt raspunsuri
krapcarasu
dar radiator de alama cu ce curat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.