Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
maryann
salutare la toti de pe forum.
am o dacie clasicasi cu instalatie pe gpl.dupa ce o pornesc cam dupa 5 min de functionare a plamanului apare pe el ceva albicios asemanator cu chiciura .
de ce apare acest fenomen?????? are cineva o schema a plamanului de gpl ???
multumesc anticipat ptr ajutorul vostru
Lunaticul
Bun venit pe forum!
Presupun ca ai pornit direct pe GPL. Fenomenul apare pentru ca GPL-ul absoarbe caldura in momentul vaporizarii, caldura pe care o cedeaza antigelul. Acesta fiind la o temperatura joasa la pornire, nu are de unde ceda caldura, rezultatul fiind inghetarea vaporizatorului. Daca e prea rece afara motorul se opreste in momentul in care ingheata gazul. Din aceasta cauza este recomandata pornirea pe benzina si comutarea pe GPL atunci cand motorul are minim 30 de grade.
krapcarasu
luata de pe net
baranga
nu are voie sa inghete "plamanul" la GPL,chiar daca pornesti pe gerurile astea;problema la tine e 100% ca nu ai aerisita instalatia de racire bine;
aeriseste instalatia si ai sa vezi wink.gif
adrianne
Tu chiar crezi ce spui?
LE: stiu pe cineva care pornea direct pe gaz (pompa benzina dusa) pana cand s-a trezit cu ditamai flacara sub masina si rezervor gol. Crede-ma ca instant si-a luat pompa.
PH-06-BOA
Fa ce spune baranga, si in plus vezi daca e aerisit si motorul, sau poti nici sa n-ai antigel in el. E o aiureala ca nu se porneste pe gaz. Motorul porneste pe gaz si la minus 20 de grade, numai sa nu se opreasca in urmatoarele secunde, ca nu-l mai pornesti decat cu apa calda, ca ingheata supapele. Zapada pe el, e strict din lipsa de lichid de racire. Nu mai duceti in eroare ca nu porneste sau nu se porneste pe gaz. Cui nu-i porneste pe gaz la temperaturi mici, nu are gazul reglat bine, in general prea mult, are ulei gros si nu poate electromotorul sa-i dezvolte turatia necesara, bateria ramanand la 1/4 din capacitate la minus 18 grade. Am in supraveghere multe masini, cu GPL de multi ani, si n-are ni pe dracu garniturile, asa cum visati unii din voi, si speriati si pe altii. Daca totusi se intampla ceva, e stric din lipsa cunostintelor necesare de reglare si exploatare. Lor li se intampla si pe benzina si pe apa, pe orice.
Deci, pune antigel in vas, ridica vasul cat se poate deasupra motorului, slabeste putin aerisitorul de la motor, strange de furtunul de deasupra de la radiator pana da bule in vas, da-i drumul si imediat slabesti aerisitorul asteptand sa curga putin antigel, fara bule de aer, dupa care-l strangi. Tinand vasul in aceeasi pozitie, faci acelasi lucru si la cel de pe furtun, de la partea cea mai de sus a instalatiei. Cu asta, ar trebui sa se fi aerisit si plosca de gaz, numai daca nu e infundat traseul prin ea.
bygy007
foarte corect punctat , vaporizatorul ingheata doar cind nu este aerisita sau pierde antigel , mai vezi daca nu cumva ai vre-o scapare de gaz , o depistezi cu spuma

@ krapcarasu in mare parte schema este buna dar mai lipseste ceva si anume in prima camera unde intra gazul de la butelie mai are un reductor de presiune iar intre cele doua camere circula apa calda, cam asa
maryann
mersi mult ptr ajutor si ptr scheme.
problema asta a aparut dupa ce mia fost furata masina si dupa ce am luato inapoi a stat o perioada de 2 luni fara sa fac nik la ea.mentionez ca inainte de incident pornea la prima cheie pe temp astea joase.numai pe gaz circul.inca o data multumiri ptr aj vostru.

8 Feb 2010, 18:29:
stie cineva cum se poate face o reglare eficienta a plamanului ptr un consum rezonabil ?????citeva idei ???
multumesc anticipat
PH-06-BOA
Nu e vinovat krapcarasu pentru schema. E facuta de mine si e corecta. E cea de Marini. Reductorul e chiar supapa care e actionata de membrana, prin parghie, si de arcul care impinge tot in parghie. La momentul necesar, nu ne interesa traseul de apa, de aceea nu a fost reprezentat.
Cum e reductor? Pai gazul nu poate trece de supapa, pentru ca arcul impinge in parghie si o tine inchisa. La pornirea motorului, in camera din stanga membranei apare o depresiune(vaacum), care atrage membrana ce invinge forta arcului cu atat mai mult, cu cat e mai mult deschisa clapeta de acceleratie. Apasa pe parghie impotriva arcului, si asa deschide gazul intr-o oarecare masura,functie de pozitia acceleratiei, ca daca arcul nu e destul de potrivit (sau surubul din T nu e bine pozitionat surubul), e posibil ca supapa sa fie mult deschisa , vine gaz mult, motorul nu trage si consuma si mult. De aceea (am spus si aseara pe undevape forum), ar trebui ca ralantiul sa se regleze din surubul cu ac, iar din cel de la membrana sa se poata strange oricat fara sa influienteze relantiul, dar nu mai mult de cat sa poata "acceleratia" sa miste membrana, adica la apasare usoara, in primii milimetri de cursa sa nu de in nas. Asa am asigurat debitul la deschiderea mica a clapetei, iar la o cursa mai mare can motoru are 3-4000 de ture, strang din surubul de la T-eu pana incepe sa se reduca din turatie, si-l slabesc o juma' de tura. Asa am minimul la deschidere mare a clapetei de acceleratie.E corect? Din toate experientele mele, constat ca arcul e prea moale si l-am inlocuit. Acel reductor, nu poate regla debitul de gaz, de la zero la maximul acceleratiei, pe o scara liniara, pentru ca practic e un capac pe o gaura, care e inchisa sau deschisa. Cat e gaura? Vreo 6 mm. Care-i sectiunea ei, pi r patrat ?Daca se ridica pastila de cauciuc 0,5 mm cat din sectiune trece pe sub ea? La 1mm va asigur ca poate trece chiar intreaga sectiune a gaurii. In continuare, cursa e inutila. Daca pastila avea o forma conica (ca suruburile cu ac), pe masura ce se deschidea, volumul de gaz crestea. Nu stiu daca m-ati inteles ce -am vrut sa zic. Cine-si poate sacrifica timpu, ca mine , cu atatea explicatii, c-a inceput si femeia sa stea numai cu spatele mine cand intru langa ea, sa contribuie (nu la femeie)cu explicatii , ca poate gresesc undeva ( ca intru tarziu in pat), si facem ceva mai bun decat cei ce-au construit aceste cutiute.
In aceste idei, se gaseste si principiul de reglare, la un minim optim. Mie mi-a dat rezultate bune de fiecare data.

8 Feb 2010, 22:00:
Nu luati in seama greselile (lipsa unor litere). E oboseala, stres.
bygy007
da , poate ai dreptate , eu am desfacut bigaz si acum mult timp si este cam ce imi aduc aminte de atunci
ciufulitul
mai baieti, salut in primul rand,vreau sa va spun si eu cam ce problema am la instalatia mea GPL...
am avut o conducta, dintr-aia de cupru care intra in pompa de gaz, fisurata,fapt care m-a determinat sa o demontez de pe masina si sa o scurtez un pic...pentru ca atunci cand puneam contactul iesea gazul sub forma de jet alb si era imposibil pentru un om cat de cat constient sa dea cheie in momentul respectiv.
asa ca ,dand conducta jos,am tras piulita de prindere inapoi pe teava ,sa pot vedea unde si cat de tare e fisurata...si avea o taietura destul de infricosatoare, pe care am rezolvat-o astfel:
in primul rand am inlaturat bucata de conducta de la taietura respectiva pana la capatul ei...dar asta inseamna ca nu mai era posibila montarea conductei la loc,si sa mai fie si functionala pe deasupra
apoi am bercuit capatul conductei cu um mic dorn,am infasurat circumferinta ei cu banda de teflon ,de genul acela care se foloseste la instalatiile de pexal,din belsug,imitand astfel acea bucsa originala care se monteaza pentru etansare...
de aici am observat ca in interiorul conductei exista un soi de oxid, de forma unui strat destul de gros care face ca diametrul interior al conductei cu pricina sa devina muuuuult mai mic decat normal,si cred ca singura sansa sa scap de acest oxid e sa schimb conductele,banuiesc ca toate...
acum intrebarea mea e ... stie cineva daca sunt scumpe aceste conducte?cam cat o costa intregul set, si nu ma refer la marfa second,pentru ca banuiesc ca si alea ar fi la fel ca ale mele...
PH-06-BOA
Dupa mine, scumpe n-ar fi.
-Poti da tevile jos, si bagi un cablu flexibil pe ele, rotindu-l (chiar si cu o bormasina).
-Teava nu trebuie bercuita, iar teflonul nu va tine. Gaseste o bucata de teava de cupru, care intra exact pe cea care o ai crapata (sa nu spui ca nu e, ca eu am facut), tai un inel de lungimea celui original de alama care a fost pe teava, il decalesti (incalzit si racit brusc in apa), si il bagi pe teava, dupa ce ai bagat piulita. Strangand piulita, inelul de cupru se muleaza asa de bine, ca etanseaza perfect. Numai sa-i nimeresti lungimea corecta. Pentru siguranta, poti sa bercuiesti putin capatul tevii, dar nu mult, sa poata intra dincolo de conul interior al corpului filetat la exterior. Si piulita are fundul interior, tot conic, pentru a da strangere acelui inel.
- De la butelie pana la regulator (plosca), presiunea e mare, pana la 8 atm. scazand pe masura ce se goleste butelia. Daca ai aer in butelie, fenomen care produce oprirea aproape instantanee a motorului , cand se termina gazul, strangularea tevii nu prea are influienta.Asa ca o mai poti lasa si asa. Daca nu ai aer, motorul se opreste treptat, pe parcursul a cativa km.Incepe cu oprirea demarajului la apasare mai mult pe acceleratie.
- Daca nu ai inteles ideea cu inelul de cupru, sau chiar si cel care a fost inainte, daca-l poti scoate nemutilat, cere lamuriri si-ti explic iar.
ciufulitul
da e o idee excelenta asta cu inelul din alta teava de cupru cu diametrul mai mare,oricum merg cu improvizatia din teflon de o luna si pana acum nu a dat semne ca cedeaza,cred ca am pus din belsug,inelul pe care l-a avut,cel original,a plecat cu capatul de teava amputat,asa ca nu am mai incercat sa il scot,pentru ca am mai avut o problema asemanatoare la priza de alimentare ,unde imi scapa gaz si era tocmai acel inel de etansare de vina...am incercat sa il scot de pe conducta si l-am distrus...rezolvarea: am alamit conducta direct de capatul filetat care intra in priza de alimentare, cel putin de atunci mi-a scazut consumul... rolleyes.gif
PH-06-BOA
Cred ca teava de alimentare, e numai buna pentru a face inelul din ea, dar va trebui sa ai una abandonata din care sa tai.
silesax
e posibil sa se infunde ceva prin vaporizatorul de gaz sa nu mai dea voie la apa sa circule prin el???cum aerisesc vaporizatorul??
silesax
l-am aerisit.de ce dracu tot face gheata pe el??!!!
circula apa firbinte prin el da el face gheata pe el.....
bygy007
cred ca nu prea .... , sau ai defect ceva la el , cum merge masina ?
cindva am patit si eu acelasi lucru , am ajuns la garnitura de la chiulasa
thundercar
Exact!
silesax
sa rezolvat ,nu era aerisit bine....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.